Atzinums

Projekta ID
22-TA-2235
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "un pieejamo" pirms vārda "finansējumu", ņemot vērā noteikumu projekta 6.punktā noteikto. Kā arī lūdzam papildināt ar vārdiem "un nacionālā līdzfinansējuma likmi" aiz vārda finansējumu, ņemot vērā noteikumu projektā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.7.apakšpunktu ar vārdiem "un kārtību" aiz vārda "nosacījumus".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 10.1. apakšpunktā aizstāt vārdu "plānoto" ar "pieejamo".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav noteikta "iesniegumu atlases iesniegšanas diena" kā norādīts šajā punktā, kā arī ņemot vērā, ka projektu iesniegumu atlases beigu termiņu var ietekmēt finansējuma pieejamība, lūdzam precizēt šo noteikumu 10.2. apakšpunktu, izsakot to piedācvātajā redakcijā. Ietverot šādu redakciju, tiktu leģitimizēta iespēja nolikumā ietvert papildu nosacījumus, tostarp iespēju pārtraukt projektu iesniegumu pieņemšanu, ja nav pieejams finansējums.
Piedāvātā redakcija
Projektu iesniegumus var iesniegt atlases nolikumā noteiktajā kārtībā līdz šo noteikumu 39.punktā minētajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.decembrim;
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 14.punktu un izteikt to piedāvātajā redakcijā, vienlaikus dzēšot apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
14. Finansējuma saņēmējs nodrošina Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) datu uzkrāšanu un ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 20.4.un 26.1.apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp saskaņā ar attiecīgajiem dokumentiem, norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam objektīvi izvērtēt, vai pastāv iespēja, ka finansējuma saņēmējs – potenciāli tirdzniecības vietā kotējams komersants – var nebūt pievienotās vērtības nodokļa maksātājs. Ja šāda iespēja nepastāv, rosinām dzēst noteikumu projekta 23. un 24. punktu, to vietā nosakot, ka pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu viennozīmīgi skaidrs normas mērķis un nerastos interpretācijas iespējas, lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 24.punktu, to papildinot no kādiem līdzekļiem var attiecināt PVN izmaksas vai, ka tas ir projekta atbalstāmo darbību ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 26.1.apakšpunktu, aizstājot vārdus un skaitļus "un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" .
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka uz doto brīdi MK noteikumu projektā ir paredzētas AI izstrādātas vienkāršoto izmaksu metodikas 20.punktā minēto izmaksu segšanai, savukārt 28.punkta redakcija vedina domāt, ka papildus tam ir vēl citas, t.sk. vadošās iestādes izstrādātas metodikas, kas būs piemērojamas šajā pasākumā, taču šādu metodiku izstrāde no VI puses nav plānota, līdz ar to aicinām redakcionāli precizēt MK noteikumu 28.punktu, kā arī informāciju norādīt anotācijā, proti, gadījumā, ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde izstrādās vienkāršoto izmaksu metodiku, kādām no pasākumā paredzētajām izmaksām, to piemēro, sākot ar tās spēkā stāšanās brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šāda apliecinājuma lietderību, jo apliecinājuma tvērums ir plašs. Tā vietā "Nenodarīt būtisku kaitējumu" nodrošināšanai aicinu noteikt specifiskus nosacījumus, kas jāievēro projekta darbību izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 18. punktā noteikto, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā komersanti, atbalsta pretendenti praktiski var veikt šajā punktā ietvertā nosacījuma izpildi. Vēršam uzmanību, ka pasākuma mērķis ir veicināt komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti, kā arī projekta ietvaros atbalstāmās darbības un to rezultāts ir saistīts ar komersantu kopumā, nevis tikai kādu komersanta darbības nozari, proti, tiks kotētas visa komersanta akcijas (vai parāda vērtspapīri), ko nav iespējams piesaistīt komersanta saimnieciskajai darbībai tikai daļēji (t.i. tikai kādai tā darbības nozarei). Tādējādi pirmšķietami secināms, ka neviens komersants, kura saimnieciskā darbība (arī tikai daļēji) ir saistīta ar kādu no neatļautajām nozarēm, nevar pretendēt uz atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kas ir mazās vidējās kapitalizācijas sabiedrības, ņemot vērā Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr. 2015/1017 2. panta 6. punktā snigto definīciju, piemēram, šādā redakcijā:
1.2.1.3.pasākuma ietvaros atbalsts tiks sniegts arī mazām vidējās kapitalizācijas sabiedrībām, kurās saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2015/1017 2. panta 6. punktā snigto definīciju jābūt līdz 499 nodarbināto un tās nav uzskatāmas par maziem vai vidējiem uzņēmumiem, no kā izriet, ka minētā rādītāja ietvaros šie uzņēmumi tiks uzskaitīti kā lielie uzņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā pie sadaļas “Vienkāršoto izmaksu metodikas” 2.rindkopā dzēst vārdus “vadošās iestādes”, ņemot vērā, ka vadošā iestāde neizstrādās metodiku pasākumā paredzētajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļā apakšnodaļā "Risinājuma apraksts" pirms frāzes "2014.–2020. gada plānošanas periodā " ar frāzi "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda".
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, izsakot punktu zemāknorādītajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai izsludināt projektu iesniegumu atlasi ne vēlāk kā mēneša laikā pēc projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju apstiprināšanas Uzraudzības komitejā vai šo noteikumu 25. punktā norādītās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanas, atkarībā no tā, kurš no šiem notikumiem iestājies pēdējais.