Projekta ID
22-TA-2909Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 17.janvāra noteikumu Nr.15 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” (MK not. Nr.15) 9.4. un 9.5. apakšpunktā noteiktajam ministrijas var pieprasīt iekļaut bāzes izdevumos papildu finansējumu par pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu ietvaros izveidoto sistēmu vai prioritāro pasākumu ietvaros veikto kapitālieguldījumu uzturēšanai, līdz ar to precizējams anotācijas 3. sadaļas punkts Cita informācija“, norādot, ka papildu finansējums Ieroču reģistra uzturēšanai tiks pieprasīts (atbilstoši MK not. Nr.15) tad, ja tā izveide tiks nodrošināta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Gadījumā, ja Ieroču reģistra izveidei netiek piesaistīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai (Iekšlietu ministrijas Informācijas centram) izskatīt Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Iebildums
Saskaņā ar anotācijas 3. sadaļā sniegto informāciju, likumprojektam ir negatīva ietekme uz valsts budžetu un iespējas piesaistīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu Ieroču reģistra izveidei tikai tiek vērtētas. Vēršam uzmanību, ka nav atbalstāma tāda likumprojekta pieņemšana, kura normu īstenošana var netikt nodrošināta nepietiekamā finansējuma dēļ, līdz ar to likumprojekts var tikt virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā, ja tam nav negatīvas ietekmes uz valsts budžetu un tajā paredzēto normu īstenošanai ir skaidrs resursu avots (iestādes piešķirto līdzekļu ietvaros vai Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros), atbilstoši precizējot anotācijas 3. sadaļu un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 2. punktu, vai arī tā tālāka virzība ir atliekama līdz brīdim, kad tiks atrisināts jautājums par Ieroču reģistra izveidei papildu nepieciešamā finansējuma resursu avotu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Grozījumi Ieroču aprites likumā
Priekšlikums
Saistībā ar īstenoto Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) reorganizāciju Saeima 2024.gada 31.oktobrī trešajā lasījumā pieņēma likumprojektu "Nodokļu un muitas policijas likums" (Nr. 645/Lp14) un likumprojektu "Valsts ieņēmumu dienesta likums" (Nr. 644/Lp14), kas stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī. VID reorganizācijas rezultātā ar 2026.gada 1.janvāri Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policija tiks izveidota par atsevišķu, jaunu valsts pārvaldes iestādi - Nodokļu un muitas policiju. Likumprojekta "Nodokļu un muitas policijas likums" (Nr. 645/Lp14) anotācijas 4.1.apakšpunktā "Saistītie tiesību aktu projekti" kā viens no saistītajiem likumprojektiem, kurā veicams grozījums saistībā ar VID reorganizāciju, norādīts Ieroču aprites likums (anotācijas 4.1.6.apakšpunkts), par kura izstrādi atbildīga ir Iekšlietu ministrija. Ņemot vērā ar minētajiem likumprojektiem ieviešamās institucionālās izmaiņas, ir nepieciešams grozījums Ieroču aprites likuma 94.panta pirmajā daļā, paredzot precizēt iestādes nosaukumu uz Nodokļu un muitas policiju, kuram jāstājas spēkā 2026.gada 1.janvārī.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt likumprojektu ar jaunu 31. un 32.pantu šādā redakcijā:
"31. Aizstāt 94.panta pirmajā daļā vārdus "Valsts ieņēmumu dienesta" ar vārdiem "Nodokļu un muitas policijas";
32. Papildināt pārejas noteikumus ar 20.punktu šādā redakcijā:
"20. Grozījumi šā likuma 1.pantā, attiecībā uz likuma papildināšanu ar 3.1 pantu, 16.pantā, attiecībā uz 17., 20.panta un 26.panta trešās daļas, 27.panta piektās daļas un sestās daļas 3.punkta, 29.panta otrās daļas, 72.panta desmitās daļas izslēgšanu, 18., 19., 21., 23., 24., 28., 31., 35., 36., 40., 46., 51., 52., 53., 56., 62., 73., 74., 87. pantā, stājas spēkā 2026. gada 31. decembrī."
Vienlaikus lūdzam precizēt norādi par likuma spēkā stāšanās termiņu un izteikt to šādā redakcijā:
“Likums stājas spēkā 2026.gada 1.janvārī.”
Lūdzam atbilstoši papildināt arī anotāciju.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt likumprojektu ar jaunu 31. un 32.pantu šādā redakcijā:
"31. Aizstāt 94.panta pirmajā daļā vārdus "Valsts ieņēmumu dienesta" ar vārdiem "Nodokļu un muitas policijas";
32. Papildināt pārejas noteikumus ar 20.punktu šādā redakcijā:
"20. Grozījumi šā likuma 1.pantā, attiecībā uz likuma papildināšanu ar 3.1 pantu, 16.pantā, attiecībā uz 17., 20.panta un 26.panta trešās daļas, 27.panta piektās daļas un sestās daļas 3.punkta, 29.panta otrās daļas, 72.panta desmitās daļas izslēgšanu, 18., 19., 21., 23., 24., 28., 31., 35., 36., 40., 46., 51., 52., 53., 56., 62., 73., 74., 87. pantā, stājas spēkā 2026. gada 31. decembrī."
Vienlaikus lūdzam precizēt norādi par likuma spēkā stāšanās termiņu un izteikt to šādā redakcijā:
“Likums stājas spēkā 2026.gada 1.janvārī.”
Lūdzam atbilstoši papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-