Atzinums

Projekta ID
22-TA-2484
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumu Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" 7.punktam, ja valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalsts valdības vai starpvalstu organizācijas īpašumā, pamatojoties uz rakstisku līgumu, attiecīgā ministrija kopā ar informatīvo ziņojumu par nododamo valsts kustamo mantu iesniedz Ministru kabinetā arī sagatavotu līguma projektu un pilnvaras projektu līguma parakstīšanai. Savukārt atbilstoši minēto noteikumu 8.punktam līgumu par ministrijas, tās padotībā esošas iestādes vai kapitālsabiedrības valdījumā vai turējumā esošās valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības ārvalsts valdības vai starpvalstu organizācijas īpašumā sagatavo un slēdz attiecīgā ministrija.
Ar noteikumu projektu paredzēts svītrot minēto noteikumu 7.punktu, tādējādi Ministru kabineta rīkojuma projektam un tā anotācijai turpmāk netiktu pievienots attiecīgs līguma projekts, taču līguma sagatavošanas un slēgšanas nepieciešamība tiktu saglabāta. Līdz ar to nav saprotama attiecīgā grozījuma (nepievienot Ministru kabineta rīkojuma projektam līguma projektu) nepieciešamība. 
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt noteikumu projektā ietverto regulējumu, kā arī gadījumā, ja noteikumu projekta 6.punkts tiek saglabāts piedāvātajā redakcijā, skaidrot pamatotību līguma projekta nepievienošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļā attiecībā uz noteikumu 9.3.apakšpunkta precizēšanu norādīts, ka valsts kustamās mantas bilances vērtības un tehniskā apraksta norādīšana līgumā nebūtu obligāti iekļaujama, jo tā var būt sensitīva, kuras izpaušana ārvalstu valdībām un starpvalstu organizācijām nebūtu nepieciešama. Vienlaikus norādīts, ka, slēdzot starptautiskus līgumus, puses iepriekš savstarpēji ir vienojušās par konkrētās kustamās mantas tehniskajiem aspektiem.Līdz ar to pastāv pretruna starp anotācijā norādīto informāciju, jo tiek norādīts, ka tehniskais apraksts var būt sensitīva informācija, taču puses par to ir vienojušās. Lūdzam novērt minēto pretrunu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu projekta anotācijā sniegtajai informācijai "saskaņā ar noteikumu pašreizējo redakciju par vienu jautājumu attiecīgajai ministrijai ir jāsagatavo divi tiesību akti, kas tiek skatīti vienas Ministru kabineta sēdes ietvaros. Tas vieš neskaidrības jautājuma turpmākajā kontrolē un mazina tiesību aktu pārskatāmību, kā arī ir nepamatojams administratīvs slogs gan attiecīgajai ministrijai gatavojot šos tiesību aktus, gan Valsts kancelejai apstrādājot šos tiesību aktus, gan citām iesaistītajām ministrijām sniedzot atzinumus." 
Vēršam uzmanību, ka minētā problemātika kļuva aktuāla pēc Tiesību aktu portāla ieviešanas, jo tajā nav paredzēta iespēja iesniegt Ministru kabinetā informatīvā ziņojuma projektu, tam pievienojot Ministru kabineta rīkojuma projektu (kā piemēru lūdzam skatīt Ministru kabineta 2017.gada 27.septembra rīkojumu Nr.540 "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Gruzijai" -  atbilstoši iepriekšējai praksei ir pieņemts Ministru kabineta rīkojums, kam pievienots informatīvais ziņojums un pielikumi). Līdz ar to lūdzam papildināt attiecīgo problēmas aprakstu, iekļaujot informāciju par Tiesību aktu portāla funkcionalitātes atšķirību.
Piedāvātā redakcija
-