Projekta ID
24-TA-209Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
31.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Neitrālā zona ir izveidota, lai veicinātu Nacionālajā parkā esošo blīvi apdzīvoto teritoriju, transporta infrastruktūras un rūpniecisko teritoriju ilgtspējīgu attīstību.
Iebildums
Lūdzam likumprojektā paredzēt, ka visā nacionālā parka teritorijā valsts autoceļi un dzelzceļi to nodalījuma joslas platumā ir noteikti kā neitrālā zona. Šobrīd šis jautājums tiek reglamentēts Ministru kabineta 2012. gada 2. maija noteikumu Nr. 317 "Gaujas nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 317) 3. punktā. Taču izstrādātajā Ministru kabineta noteikumu projektā "Gaujas Nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" (24-TA-210), kas aizstās MK noteikumus Nr. 317, šo jautājumu par valsts autoceļiem un dzelzceļu vairs nav plānots reglamentēt. Turklāt vēršam uzmanību, ka līdzīgs regulējums attiecībā uz valsts autoceļiem ir paredzēts arī Slīteres nacionālā parka likuma 9. pantā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt likumprojekta 9. pantu ar otro teikumu piedāvātajā redakcijā, kā arī attiecīgi precizēt likumprojekta anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par neitrālo zonu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt likumprojekta 9. pantu ar otro teikumu piedāvātajā redakcijā, kā arī attiecīgi precizēt likumprojekta anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par neitrālo zonu.
Piedāvātā redakcija
Neitrālā zona ir izveidota, lai veicinātu Nacionālajā parkā esošo blīvi apdzīvoto teritoriju, transporta infrastruktūras un rūpniecisko teritoriju ilgtspējīgu attīstību. Visā nacionālā parka teritorijā valsts autoceļi un dzelzceļi to nodalījuma joslas platumā ir noteikti kā neitrālā zona.