Atzinums

Projekta ID
23-TA-540
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ar rīkojuma projektu paredzēts saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punktu atļaut, privatizējot nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.01001092004), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 01001090134) 1,5879 ha platībā un deviņām būvēm ar kadastra apzīmējumiem 01001092004001, 01001092004002, 01001092004003, 01001092004004, 01001092004005, 01001092004006, 01001092004007, 01001092004008, 01001092004009 - Ilmeņa ielā 6, Rīgā, privatizēt arī minētās zemes vienības sastāvā esošo meža zemi 0,3747 ha platībā.
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu privatizējot, kā arī atsavinot valstij piederošu būvi vai tās domājamo daļu kopā ar funkcionāli nepieciešamo zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, vai neapbūvētu valstij piederošu zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka Meža likumā ir noteikti konkrēti nosacījumi/kritēriji, kuriem izpildoties valsts meža zemes privatizācija ir atļaujama un no anotācijā šobrīd norādītās informācijas nav secināms, ka nekustamais īpašums atbilst kādam no šiem kritērijiem (lūdzam skatīt arī Finanšu ministrijas iepriekš izteikto iebildumu izziņas 8.punktā).
Ņemot vērā minēto atkārtoti lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju/pamatojumu tam, ka šajā konkrētajā gadījumā meža zemes privatizācija ir pieļaujama atbilstoši kādam no Meža likumā noteiktajiem kritērijiem.

Vienlaikus anotācijā ir norādīta atsauce uz Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punkta normas daļu, kas attiecas uz nosacījumiem par neapbūvētā zemesgabala privatizāciju, proti, anotācijā norādīts: "Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punktu zemesgrāmatā ierakstītas valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, privatizējot, kā arī atsavinot neapbūvētu valstij piederošu zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likuma) izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai."
Ņemot vērā, ka rīkojuma projektā minētais nekustamais īpašums nav neapbūvēts zemesgabals (tas ir, valsts nekustamais īpašums sastāv no vienas zemes vienības un deviņām būvēm) lūdzam vērtēt un sniegt skaidrojumu, kuri Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punkta nosacījumi šajā gadījumā ir attiecināmi, proti, par valstij piederošas būves privatizāciju kopā ar funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu vai par neapbūvēta valstij piederoša zemes gabala privatizāciju. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-