Projekta ID
24-TA-453Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta anotācijā precīzi norādāms grozījumu likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 27. pantā skaidrojums.
Saistībā ar iepriekšējā Tieslietu ministrijas atzinumā izteikto priekšlikumu izziņā norādīts, ka tas ņemts vērā: "Precizēta anotācija, norādot, ka grozījums likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 27. pantā izriet no tā, ka pēc grozījumu stāšanās spēkā kompetentās institūcijas atzinums tiks integrēts lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, kā arī no tā, ka visu paredzēto darbību lēmumus par to akceptēšanu vai neakceptēšanu pieņems kompetentā institūcija." Lai arī šāda veida skaidrojums projekta anotācijā kopumā ir atrodams, tomēr nav viegli konstatējams, ka tas attiecas arī uz minētajiem grozījumiem. Aicinām precizēt skaidrojumu, tieši sasaistot to ar attiecīgajiem grozījumiem šajā pantā.
Papildus minētajam joprojām ir aktuāla iepriekš izteiktā norāde, ka, vērtējot tikai projekta kontekstā, Tieslietu ministrija neiebilst grozāmā likuma 27. pantā paredzētajiem grozījumiem. Tomēr ir saskatāmas šajā pantā noteiktā administratīvās atbildības regulējuma neatbilstības pārkāpuma definēšanas (noteikšanas) prasībām, kā arī vēlreiz būtu izvērtējams, vai administratīvā atbildība ir nepieciešama un pieļaujama visos likumā minētajos gadījumos. Izziņā norādīts, ka ministrija vērtēs šo jautājumu atsevišķi. Tas var būt atsevišķi vērtējams jautājums. Vienīgi jāievēro, ka tikmēr administratīvās atbildības piemērošana vismaz daļā gadījumu ir tiesiski apšaubāma.
Saistībā ar iepriekšējā Tieslietu ministrijas atzinumā izteikto priekšlikumu izziņā norādīts, ka tas ņemts vērā: "Precizēta anotācija, norādot, ka grozījums likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 27. pantā izriet no tā, ka pēc grozījumu stāšanās spēkā kompetentās institūcijas atzinums tiks integrēts lēmumā par paredzētās darbības akceptēšanu vai neakceptēšanu, kā arī no tā, ka visu paredzēto darbību lēmumus par to akceptēšanu vai neakceptēšanu pieņems kompetentā institūcija." Lai arī šāda veida skaidrojums projekta anotācijā kopumā ir atrodams, tomēr nav viegli konstatējams, ka tas attiecas arī uz minētajiem grozījumiem. Aicinām precizēt skaidrojumu, tieši sasaistot to ar attiecīgajiem grozījumiem šajā pantā.
Papildus minētajam joprojām ir aktuāla iepriekš izteiktā norāde, ka, vērtējot tikai projekta kontekstā, Tieslietu ministrija neiebilst grozāmā likuma 27. pantā paredzētajiem grozījumiem. Tomēr ir saskatāmas šajā pantā noteiktā administratīvās atbildības regulējuma neatbilstības pārkāpuma definēšanas (noteikšanas) prasībām, kā arī vēlreiz būtu izvērtējams, vai administratīvā atbildība ir nepieciešama un pieļaujama visos likumā minētajos gadījumos. Izziņā norādīts, ka ministrija vērtēs šo jautājumu atsevišķi. Tas var būt atsevišķi vērtējams jautājums. Vienīgi jāievēro, ka tikmēr administratīvās atbildības piemērošana vismaz daļā gadījumu ir tiesiski apšaubāma.
Piedāvātā redakcija
-