Atzinums

Projekta ID
24-TA-1380
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 8.2.1.apakšpunktā iznākuma radītāja vērtība norādīta atbilstoši Ekonomikas ministrijas (EM) ierosinātajiem grozījumiem Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam (Programma), tomēr Programmas grozījumi vēl nav apstiprināti nacionālā līmenī un secīgi Eiropas Komisijā, lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar punktu, kas paredz informēt Ministru kabinetu par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par  grozījumiem Programmā, kā arī izsekojamībai lūdzam izvērstāku informāciju attiecībā uz plānoto rīcību iekļaut anotācijā.

Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka nav viennozīmīgi skaidri izsekojams Programmā noteikto radītāju sasniegšanas sadalījums starp EM pārziņā esošiem ēku energoefektivitātes pasākumiem – piemēram, Programmā paredzētā atbalstīto valsts ēku platība ir 299 106 m2 un noteikumu projekta 8.2.apakšpunktā paredzēts, ka minēto platību sasniedz 2.1.1.4.pasākuma ietvaros, vienlaikus minētais rādītājs ar identisku sasniedzamo vērtību norādīts arī noteikumu projektā par 2.1.1.8.pasākuma “Energoefektivitāti veicinoši pasākumi kultūras infrastruktūrā” īstenošanu. Līdzīga situācija iezīmējas arī noteikumu projekta 8.2.2.apakšpunktā norādītā rezultāta rādītāja gadījumā, kad viena un tā pati vērtība norādīta gan 2.1.1.4.pasākumā, gan 2.1.1.8.pasakumā un nav saprotama katra pasākuma ietekme Programmā norādītā patēriņa 68 929 mWh/gadā sasniegšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt rādītāju redakcijas/vērtības vai sniegt anotācijā izsekojamu informāciju par radītāju dalījumu starp EM pārziņā esošiem ēku energoefektivitātes pasākumiem.
Papildus lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 8.2.apakšpunktu, skaidri norādot, ka 8.2.1.apakšpunktā norādīts iznākuma rādītājs, savukārt 8.2.2.apakšpunktā - rezultāta rādītājs
Piedāvātā redakcija
Ekonomikas ministrijai informēt Ministru kabinetu par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par  grozījumiem Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2.1.1.4. pasākuma īstenošanai ir paredzēts elastības finansējums un šobrīd vēl nav pieņemti lēmumi par ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam elastības finansējuma sadales principiem vai tvērumu ne kopumā, ne attiecībā uz Ekonomikas ministrijas pārziņā esošo investīciju elastības finansējumu, attiecīgi projektu īstenošanai, t.sk. projektu iesniegumu atlasēm, elastības finansējums nav pieejams. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektā ietvertos nosacījumus par finansējumu, kāds ir pieejams noteikumu projekta pielikumā pievienotajiem projektiem, t.sk. skaidri norādot noteikumu projekta pielikumā pievienotajiem projektiem pieejamo finansējumu (proti, bez elastības finansējuma). Vēršam uzmanību, ka šobrīd arī noteikumu projekta pielikumā ir norādīts finansējums ar elastības finansējumu, kas nav pieejams.

Vienlaikus, lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu attiecībā uz norādīto līdzfinansējuma avotu. Ņemot vērā, ka ne visiem projektu iesniedzējiem paredzēts valsts budžeta līdzfinansējums, attiecīgs līdzfinansējuma avots (privātais) un apmērs skaidri jānorāda arī noteikumu projekta 9.punktā.
Papildus precizējams noteikumu projekta 1.pielikums, visiem potenciālajiem projektu iesniedzējiem norādot līdzfinansējuma apmēru un avotu, t.sk. nodrošinot korektu līdzfinansējuma likmi - 15%. 

Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav pilnībā ņemts vērā izziņas 20.punktā norādītais Finanšu ministrijas iebildums: "...kvalitatīvu projektu vadības un koordinācijas procesu nodrošināšanai nepieciešama atbilstoša cilvēkresursu un administratīvā kapacitāte, kā rezultātā papildus projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām, rodas papildus projekta īstenošanas izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta veicamo darbību realizācijai un projekta rezultātu sasniegšanai. Piemēram, finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas administratīvās izmaksas, kas paredzētas iestādes ikdienas darbības nodrošināšanai – netiešās izmaksas, kuras nepieciešamas, lai organizācija varētu darboties un kuras nav tieši saistītas ar projekta īstenošanu, piemēram, telpu uzturēšanas un iekārtu izmantošanas izmaksas, kancelejas preces, komunālie un sakaru maksājumi, iestādes vadības un atbalsta struktūrvienību (IT, lietvedība, personālvadība, auditori, komunikācijas vadītāji, u.c.) izmaksas."

Ievērojot, ka netiešās izmaksas nav ietvertas noteikumu projektā kā atlīdzināmās izmaksas, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projektu, nosakot, ka Projekta īstenošanā attiecināmas ir netiešās attiecināmās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi septiņu procentu apmērā no noteikumu projekta 24. punktā ​​​​​minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas  2021/1060 54. panta "a" apakšpunktu.

Kopsakarībā ar augstāk minēto, ierosinām noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka gadījumā, ja projekta īstenošanas laikā veidojas finansējuma ietaupījums no projekta īstenošanas izmaksām, kurām piemērota vienotā likme, Finansējuma saņēmējs to novirza ar projekta rezultātu sasniegšanu saistīto darbību īstenošanai un uzturēšanai.
Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.punktu, ņemot vērā, ka pēc šī brīža esošo noteikumu projekta redakcijas 24.2.apakšpunktā ir norādītas personāla izmaksas. Savukārt, salīdzinot ar iepriekšējo saskaņošanas reizi, secināms, ka būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksu pozīcijas ir svītrotas. Līdz ar to lūdzam izvērtēt šī punkta atbilstību, nepieciešamības gadījumā veicot attiecīgos precizējumus.
Vienlaikus lūdzam precizēt, ka minētais 10% ierobežojums ir no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām (nevis no būvdarbu līguma summas).
Tāpat arī lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punkta redakciju, iekļaujot būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas tiešajās attiecināmajās izmaksās, vai arī norādīt, kāpēc tās tikušas svītrotas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz 2.1.1.4. pasākuma ietvaros plānotajām darbībām, lai pārliecinātos, ka pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts ēkām vai ēku daļām, kurās tiek veiktas valsts deleģētās funkcijas, secināms, ka anotācijā esošā informācija šo pārliecību nedod un aicinām papildināt anotāciju attiecībā uz visiem plānotajiem objektiem.
Izvērtējot pielikumā minētos objektus, aicinām pārliecināties, vai attiecībā uz tiem būs iespējams nodrošināt visus noteikumu projektā ietvertos komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus, īpaši, attiecībā uz LBAS ēku Bruņinieku ielā 29/31, Rīgā, un gadījumā, ja tiktu secināts, ka tomēr jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums, aicinām to ietvert MK noteikumu projektā.

Attiecībā uz 2.1.1.7. pasākumu, ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros plānots atbalsts zinātnes universitāšu īpašumā esošajās ēkām, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot skaidrus kritērijus komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Lūdzam papildināt V. sadaļu, piemēram, 53.punktu, jo zinātnes universitāšu īpašumā esošajās ēkās parasti netiek veiktas valsts pārvaldes deleģētās funkcijas. Aicinām noteikumu projektu papildināt ar kritērijiem, lai varētu veikt izvērtējumu pirms atbalsta piešķiršanas no komercdarbības atbalsta viedokļa par katru ēku vai ēkas daļu 2.1.1.7.pasākumā, lai izslēgtu komercdarbības atbalstu, piemēram, pieļaujot atbilsta sniegšanu tikai ēkām, kurās netiek veikta saimnieciskā darbība, vai tādās ēkām, attiecībā uz kurām netiek izpildītas vienlaikus visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes, vai arī piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu un tā normas ietverot MK noteikumu projektā.

Papildus aicinām izvērtēt iespēju paredzēt, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu par to, ka iesniegtais projekts atbilst šo noteikumu projekta V sadaļas “Atbalsta piešķiršanas nosacījumi” nosacījumiem, tas ir, projektā minētās ēkās vai ēku daļas tiek izmantotas valsts deleģēto pārvaldes funkciju nodrošināšanai, un, ja ēkā tiek veikta saimnieciskā darbība, tā atbilst papildinošās saimnieciskās darbības vai parasto papildpakalpojumu jēdzienam un nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atšķirībā no papildinošās saimnieciskās darbības papildpakalpojumiem nav noteikts procentuāls ierobežojums pret infrastruktūras gada jaudu un noteikumu projekta 54.punktā veiktos precizējumus (svītrojot 20% ierobežojuma prasību papildpakalpojumu apjomam), lūdzam precizēt noteikumu projekta 55. punkta redakciju, svītrojot vārdus “vai parasto papildpakalpojumu sniegšanai” un izvērtēt nepieciešamību veikt precizējumus arī noteikumu projekta 58. un 59. punktā, kā arī anotācijā, lai būtu skaidrs, vai atbalsta programmas izstrādātājs ir noteicis stingrākus nosacījumus projekta iesniedzēju atlasei un vai pasākuma ietvaros var iesniegt projektu par ēku vai ēkas daļu, kurā veikto papildpakalpojumu apjoms pārsniedz 20%, tai skaitā, vai nepieciešams nodrošināt ēkā vai ēkas daļā veikto papildpakalpojumu uzskaiti uzraudzības nolūkos.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 60.punktu, ņemot vērā, ka Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai ir iespēja saņemt avansu projekta īstenošanai atbilstoši noteikumu projekta 38.punktā noteiktajiem nosacījumiem. Skaidrojam, ka atbilstoši ES fondu regulējumam, priekšfinansējumu projekta īstenošanai ir iespēja saņemt valsts pārvaldes iestādēm.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība valsts budžeta līdzfinansējumu var saņemt tikai valsts deleģētā uzdevuma ietvaros, attiecīgi anotācijā jāiekļauj skaidri izsekojama informāciju par Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai valsts deleģēto uzdevumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā šobrīd noteikumu projekta 2.punktā noteikto 2.1.1.4. pasākuma mērķi (valsts īpašumā un valdījumā esošo ēku energoefektivitātes paaugstināšana) un noteikumu projekta pielikumā iekļauto ēku sarakstu, kurām plānots atbalsts 2.1.1.4.pasākumā (piemēram,  Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības ēka, kura nav valsts īpašumā/valdījumā), lūdzam izvērtēt precizējumu nepieciešamību noteikumu projekta 2.punktā noteiktajam 2.1.1.4. pasākuma mērķim, aptverot arī ēkas, kurām plānots sniegt atbalstu, jo veic valsts deleģētu funkciju. 
Vienlaikus, ņemot vērā noteikumu projekta 18.punktā noteikto prasību īpašumtiesībām, lūdzam papildināt anotāciju (un, ja nepieciešams, papildināt/precizēt noteikumu projekta 18.punkta redakciju) ar informāciju, vai īpašumtiesības uz Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības īpašumā esošo ēku ir nostiprinātas zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizējot noteikumu projektu, ir izveidots jauns 29.1.apakšpunkts. Lūdzam salāgot 13.punktā noteikto ar 29.1.apakšpunktu, kas nosaka, ka projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem sedz izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu pielikumā un rīkojumā minēto publisko finansējumu, t.i., var tikt pārsniegts tiem aprēķinātais publiskais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta 16. punkta ievaddaļas izriet, ka sadarbības partnerim valsts nekustamā īpašuma lietošanas, pārvaldīšanas vai apsaimniekošanas tiesības var tikt noteiktas sadarbības līgumā.
Lūdzam precizēt anotācijā, vai ar minēto sadarbības līgumu saprotams starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri slēdzamais sadarbības līgums par projekta īstenošanu Eiropas Savienības fondus regulējošo normatīvo aktu izpratnē, vai arī Valsts pārvaldes iekārtas likuma izpratnē.
Lai nodrošinātu normas viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 16. punkta ievaddaļu gadījumā, ja ar minēto sadarbības līgumu saprotams sadarbības līgums Valsts pārvaldes iekārtas likuma izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 16.2. apakšpunktā lietotos vārdus "atlases noteikumu", jo esošā normas redakcija var radīt interpretācijas problēmas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt normu, jo nav saprotams:
1)  kādēļ tajā tiek noteikts sniegt informāciju tieši attiecībā uz centralizētu iepirkumu organizēšanu (proti, vai nebūtu tomēr jānosaka, ka informācija tiek sniegta kopumā par iepirkumu organizēšanu, t.sk. par centralizētu iepirkumu organizēšanu);
2) vai līdzdalība iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādē un iepirkumu organizēšanā nebūtu jāattiecina arī uz gadījumu, kad iepirkumu organizē sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 22.punktā vārdu "pieteikumu" ar vārdu "iesniegumu", nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma noteiktajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Piemērojot faktisko izmaksu metodi personāla izmaksām, daļlaika izmaksu attiecināmības gadījumā attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze. Attiecīgi lūdzam papildināt ar šādu nosacījumu noteikumu projekta 24.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.punktā norādīto atsauci uz noteikumu projekta 23.8.apakšpunktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.punktā ir uzskaitītas darbības, savukārt izmaksas – noteikumu projekta 24.punkta apakšpunktos. Vienlaikus, lūdzam pārskatīt, vai tiešām ierobežojums attiecas uz būvdarbiem. 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz noteikumu projekta 8.1. apakšpunktā definētajiem pasākumu uzraudzības rādītājiem, aicinām precizēt redakciju. 
Piedāvātā redakcija
Pasākumu atlases ietvaros tiek atbalstīti ekonomiski pamatoti projekti, kurus īstenojot tiek uzlabota ēku energoefektivitāte, sasniedzot katras projekta iesniegumā iekļautās ēkas kopējās primārās enerģijas ietaupījumu gadā vismaz 30 procentu apjomā, salīdzinot ar kopējās primārās enerģijas patēriņa gada rādītājiem pirms projekta īstenošanas. 
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka standarti un Latvijas normatīvie akti nenosaka enerģijas ietaupījuma aprēķina metodiku. 
Atbildīgai iestādei nepieciešams izstrādāt ēkas energosertifikāta aprēķina  paraugu, kas pievienojams atlases nolikumam, ar aktuālām atsaucēm un detalizētu kopējās primārās enerģijas ietaupījuma aprēķina metodiku, norādot paraugā izmantojamās vērtības ietaupījuma aprēķināšanai. Aicinām MK noteikumu projekta pielikumā iekļaut  Ēkas energosertifikāta Pārskata formu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un salāgot ar noteikumu projekta 11. punkta redakciju. Pašreizējā noteikumu projekta 37.punkta redakcija paredz, ka, ja abu pasākumu pirmās atlases kārtas ietvaros netiek izlietots pieejamais finansējums, tad abiem pasākumiem tiek izsludināta otrā atlases kārta. Vienlaikus, noteikumu projekta 11. punkts nosaka, ka, ja pasākuma 2.1.1.4. pirmās atlases kārtas ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums netiek izmantots, atlikušo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu novirza pasākuma 2.1.1.4. otrajai kārtai atbilstoši šo noteikumu 37. punktā noteiktai kārtībai.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta pielikumā noteiktos projekta iesniedzējus, un lai nodrošinātu viennozīmīgi skaidru izpratni par normas piemērošanu, lūdzam noteikumu projekta 38. punktā skaidri norādīt, tieši kādiem projekta iesniedzējiem ir plānots avanss. Vēršam uzmanību, ja finansējuma saņēmēji ir valsts pārvaldes iestādes, tām avansa maksājumi netiek plānoti, jo tām ir iespējams saņemt priekšfinansējumu, pieprasot to no valsts budžeta.

Papildus informējam, ka no Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumiem Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - noteikumi Nr. 205) izriet, ka avansa apmēru, kā arī avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēru aprēķina no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 38. punktu.

Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu Nr. 205 10. punkts paredz, ka maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu lielāka avansa apjoma nepieciešamībai, t.i., noteikumu projekta 38. punktā minētajā 50 % apmērā.

Tāpat lūdzam izvērtēt iespēju svītrot nosacījumu "saimnieciskā gada ietvaros", jo saimnieciskais gads ir no 1.janvāra līdz 31.decembrim. Attiecīgi, ja finansējuma saņēmējs avansu pieprasa pēc 1.jūlija, tam vairs nav 6 mēnešu periods, kas paredzēts arī noteikumu Nr. 205 26.punktā "Ja finansējuma saņēmējam ir piešķirts avansa maksājums projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas [...]".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo tas dublē noteikumu projekta 57.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļā minēts, ka finansējums tiek piešķirts VAS "Valsts nekustamie īpašumi" un SIA "Tiesu namu aģentūra" (valsts kapitālsabiedrības, kuras saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto deleģējumu lieto, pārvalda vai apsaimnieko valsts nekustamos īpašumus). Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu ar detalizēto pamatojumu valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanai minētajiem finansējuma saņēmējiem, norādot vai nav iespējas līdzfinansējumu nodrošināt no saviem līdzekļiem vai piesaistīt citus finansēšanas avotus, ka arī sniedzot papildu informāciju par valsts deleģētajiem uzdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot 2014. – 2020. gada plānošanas perioda pieredzi ar analoga pasākuma īstenošanu, kā arī lai finansējuma saņēmējiem nodrošinātu pilnvērtīgu informāciju par projekta izpildes nodrošināšanā iesaistīto institūciju atbildības sadalījumu, aicinām papildināt anotāciju, nosakot, ka atbildīgā iestāde (Ekonomikas ministrija) projektu atlases procesā nodrošina atbalsta mērķa rezultātu sasniegšanu, tostarp iznākuma un rezultātu rādītāju sasniegšanas uzraudzību, savukārt sadarbības iestāde veic projektu iesniegumu atlases funkciju un nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākumu rādītāju sasniegšanas uzraudzību. 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju, nosakot, ka katra resora pienākums ir veikt ēkas (ēku grupas) identificēšanu, izvērtēšanu un priekšatlasi, lai nodrošinātu to atbilstību pasākuma sasniedzamajiem rādītājiem un nepārsniegtu resora kopējo pieejamo ERAF finansējumu, tādējādi mazinot riskus pasākumu ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ja pasākumu ietvaros plānots attiecināt projekta darbības ekspluatācijā neesošās ēkās, aicinām papildināt anotāciju ar informāciju, ka pasākuma ietvaros ir atbalstāmi ēku, kuras vismaz pēdējo 10 gadu laikā nav patērējušas enerģiju iekštelpu mikroklimata nodrošināšanai, energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi, norādot, kā būtu veicama šo ēku energosertifikācija. 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas sadaļā "Pasākuma/projekta īstenošanas nosacījumi" norādīto "[...] ir jāspēj demonstrēt projekta progress, precīzāk, 9 mēnešu laikā no vienošanās noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē līgumu [..]", jo tas neatbilst noteikumu projekta 35. punktā noteiktajam. Lūdzam anotācijā tekstu norādīt šādā redakcijā "[...] ir jāspēj demonstrēt projekta progress, precīzāk, 9 mēnešu laikā no sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi spēkā stāšanās dienas iesniedz sadarbības iestādē līgumu [...]". Vēršam uzmanību, ka savstarpēji nesaskaņota informācija par to, kādos gadījumos sadarbības iestāde var vienpusēji atkāpties no noslēgtā civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu rada gan neskaidrību finansējuma saņēmējiem par projekta īstenošanas nosacījumiem, gan rada juridiskus riskus projektu uzraudzības īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, veicot šādus precizējumus:
1) 5.1.apakšpunktā norādīt precizēto finansiālo ietekmi;
2) 6.punktā precizēt 2.1.1.4. pasākuma elastības finansējuma apjomu, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam tas ir 16 040 058 euro, nevis 14 040 058 euro;
3) norādām, ka izdevumu sadalījums pa gadiem veido kopsummu 114 746 162 euro apmērā, kas ir divu pasākumu kopējais finansējums, nevis tikai 2.1.1.4.pasākuma plānotie izdevumi, attiecīgi lūdzam izvērtēt un veikt precizējumus;
4) 6.punktā jāsvītro pēdējā rindkopa par finansējuma piesaisti no 80.00.00 programmas. Vienlaikus punktā “Cita informācija” jāprecizē otrais punkts, norādot ministriju (vai ministrijas), kura nepieciešamo finansējumu 2.1.1.4.pasākuma un 2.1.1.7.pasākuma īstenošanai lūgs pārdalīt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk