Atzinums

Projekta ID
23-TA-1557
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.5. pasākuma “Latvijas pilnvērtīga dalība Apvārsnis Eiropa programmā, tajā skaitā nodrošinot kompleksu atbalsta instrumentu klāstu un sasaisti ar RIS3 specializācijas jomu attīstīšanu” pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi. Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz pasākuma 1.kārtu, tā kā plānota ierobežota atlase un projekta apjoms pārsniedz 1 milj. EUR, noteikumu projektā ir jāparedz nosacījumi atbilstoši “Kārtības, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 4.pielikumam “Projekta izmaksu efektivitātes novērtēšana” vai izmaksu efektivitātes analīze.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" pirms vārda "pieejamo", ņemot vērā noteikumu projekta 5.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un sadarbības partneriem;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "un finansējuma saņēmējam" pēc vārda "iesniedzējam", ņemot vērā noteikumu projekta 12.punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
15.2. maksājumu veikšanas kārtība šo noteikumu 17.7. vai 17.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai un attiecināmo tiešo un netiešo izmaksu segšanai;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, svītrot noteikumu projekta 15.2 un 15.3.apakšpunktu, kas dublē Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumos Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6.2.un 6.4.apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
16. Projekta iesniedzējs iesniedz vienu ar saimniecisko darbību nesaistītu projekta iesniegumu.
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 16.punktā ir norādīts, ka projekta iesniedzējs iesniedz vienu ar saimniecisko darbību nesaistītu projekta iesniegumu, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kuriem izpildoties varētu secināt, ka projekts ir ar saimniecisko darbību nesaistīts. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, Komisijas paziņojuma “Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes” (2022/C 414/01) (turpmāk - EK nostādnes) 20.punkts paredz, ka, projekts var būt nesaimniecisks, ja atbalsta saņēmējs ir  pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija (definēta EK nostādņu16.punkta (ff) apakšpunktā) vai pētniecības infrastruktūra (definēta EK nostādņu 16.punkta (gg) apakšpunktā) un tiek izpildīti tajā noteiktie nosacījumi. Ja tomēr atbalsta programmas izstrādātājs plāno atbalstu sniegt saimnieciskās darbības veicējiem, lūdzam MK noteikumu projektā ietvert komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas, piemēram, Regulas (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 25.panta nosacījumus. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
17.5. atbalsts starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai, tai skaitā atbalsts projektu iesniedzējiem projektu iesniegumu izstrādei;
Iebildums
Lūdzam skaidrot MKN projekta 17.5.apakšpunktā noteikto, nav saprotams, kādi projektu iesniedzēji šeit domāti, pasākuma 1.atlases kārtā ir noteikts viens projekta iesniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
18. Pirmajā kārtā ir šādi nacionālie rādītāji:
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 18.un 34.punktā noteiktajiem rādītājiem definēt rādītāju sasniegšanas termiņu. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
19. Projektā ir šādi izmaksu veidi:
Iebildums
Izvērtējot kopējo plānotā finansējuma sadalījumu pa grupām, lūdzam izvērtēt iespēju pirmās kārtas projektā ieviest vienkāršotās izmaksas, piemēram, piemērojot 40% netiešo izdevumu likmi no atalgojuma izmaksām visu pārējo izdevumu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
20.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
Lūdzam paredzēt vienkāršoto izmaksu piemērošanu personāla izmaksām uz abām kārtām.


Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
20.3. jaunradītu darba vietu vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Iebildums

1) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu, lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumā, ja esošās darba vietas aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts";
2) Ņemot vērā iepriekš minēto vadlīniju 33.punktu jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu. Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
20.3. jaunradītu darba vietu nepieciešamā aprīkojuma vai gadījumā, ja esošās darba vietas aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināšanas gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
11.
Noteikumu projekts
30. Otrajā atlases kārtā  atbalsts paredzēts programmas "Apvārsnis Eiropa" un programmas 10. IP virs kvalitātes sliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu projektu vai to daļu finansēšanai, kas, sākot ar 2021. gada 1. janvāri, ir iesniegti šādās apakšprogrammās:
Iebildums
Tā kā 2.atlases kārtā attiecināmības periods sākas ar 2021.gada 1.janvāri, MKN projektā jāparedz, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
30. Otrajā atlases kārtā  atbalsts paredzēts programmas "Apvārsnis Eiropa" un programmas 10. IP virs kvalitātes sliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu projektu vai to daļu finansēšanai, kas, sākot ar 2021. gada 1. janvāri, ir iesniegti šādās apakšprogrammās:
Iebildums
Lūdzam dzēst teksta daļu "vai to daļu finansēšanai", ņemot vērā, ka MK noteikumi paredz, ka otrās kārtas ietvaros tiek atbalstīti projektu pieteikumi, kas pārvarēja noteikto kvalitātes slieksni programmas "Apvārsnis Eiropa" projektu pieteikumu vērtēšanā, un tie netiek pilnībā vai daļēji finansēti "Apvārsnis Eiropa" programmās ietvaros.
Noteikumi neparedz, ka daļu no projekta pieteikuma iesniedzējs finansē no saviem līdzekļiem vai citu pasākumu ietvaros, vai arī, ka drīkst realizēt tikai daļu no projekta, kas sākotnēji pārvarēja kvalitātes slieksni.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
32. Otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu.
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 32.punktā ir norādīts, ka projekta iesniedzējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kuriem izpildoties varētu secināt, ka projekts ir ar saimniecisko darbību nesaistīts. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, EK nostādņu 20.punkts paredz, ka, projekts var būt nesaimniecisks, ja atbalsta saņēmējs ir  pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija (definēta EK nostādņu16.punkta (ff) apakšpunktā) vai pētniecības infrastruktūra (definēta EK nostādņu 16.punkta (gg) apakšpunktā) un tiek izpildīti tajā noteiktie nosacījumi. Ja tomēr atbalsta programmas izstrādātājs plāno atbalstu sniegt saimnieciskās darbības veicējiem, lūdzam MK noteikumu projektā ietvert komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas, piemēram, Regulas (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 25.panta nosacījumus. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
34. Otrajā kārtā ir šādi nacionālie rādītāji:
Iebildums
Lūdzam definēt 34.punktā norādīto rādītāju mērvienības (piemēram, skaits), kā arī izvērtēt, vai nebūtu jānorāda rādītāju sasniedzamās vērtības. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
34.2. tehnoloģiju tiesības:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka nacionālo rādītāju uzkrāšanas paredzēta Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk- KPVIS) un KPVIS nav paredzēti rādītāju apakšlīmeņi (informācija tiek uzkrāta vienā līmenī), lūdzam precizēt 34.2.apakšpunktu, nenorādot papildus apakšpunktus, bet norādot rādītājus vienā numerācijas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
34.5. jaunas ārstniecības un diagnostikas metodes (tai skaitā nekomercializējama metode), kas papildina šo noteikumu 34.1.34.2., 34.3. un 34.4. apakšpunktā minētos rādītājus;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt 34.5. un 34.6.apakšpunktos norādīto rādītāju nosaukumus, ņemot vērā to, ka tie tiks uzkrāti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk- KPVIS) un attiecīgi KPVIS tiks iestrādāti šo rādītāju nosaukumi atbilstoši noteikumos definētajam, pārskatāmībai KPVIS lūdzam neatsaukties uz noteikumu punktiem rādītāja nosaukumā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
35. Otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj šādi RIS3 monitoringa rādītāji:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka RIS3 rādītāju uzkrāšana Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā ir paredzēta vienā līmenī, lūgums pārskatāmībai un skaidrībai rādītājus definēt vienā numerācijas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
37. Otrajā kārtā attiecināmas ir tiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 30. punktā minēto atbalstāmo apakšprogrammas projektu īstenošanai un projekta netiešās attiecināmās izmaksas, kas atbilst attiecīgās šo noteikumu 30. punktā noteiktās apakšprogrammas Eiropas Komisijas Darba programmā (Work Programme) noteiktajam un atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulai (ES) Nr. 2021/695, ar ko izveido Pētniecības un inovācijas pamatprogrammu "Apvārsnis Eiropa",  nosaka tās dalības un rezultātu izplatīšanas noteikumus un atceļ Regulas (ES) Nr. 1290/2013 un (ES) Nr. 1291/2013 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 12. maijs, Nr. L 170), tostarp piemērojot vienas vienības izmaksas, ja tādas ir paredzētas attiecīgajos šo noteikumu 30. punktā minēto apakšprogrammu finansēšanas nosacījumos, ciktāl Darba programmā (Work Programme) noteiktās izmaksas nav pretrunā ar Eiropas Savienības struktūrfondu normatīvo aktu regulējumu.
Iebildums
Lūdzam atšifrēt, kādām projekta īstenošanas izmaksām ir plānots piemērot vienas vienības izmaksas. Vai pareizi saprotam, ka arī netiešajām izmaksām tiks piemērotas vienas vienības izmaksas no "Apvārsnis 2020" programmas?
Papildus vēršam uzmanību, ka pārņemt vienkāršotās izmaksas var tikai ar jaunu metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
38. Šo noteikumu 30.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo apakšprogrammas projektu īstenošanai personāla izmaksas, ja projektā darbinieks ir nodarbināts mazāk nekā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, ir attiecināmas, ja projektu īsteno zinātniskā institūcija. Atlīdzības izmaksas ir veicamas saskaņā ar zinātniskās institūcijas atalgojuma politikā noteikto stundas atlīdzības likmi, ņemot vērā projektā nostrādāto stundu skaitu. Attiecināmajās personāla atlīdzības izmaksās iekļauj tikai darbinieka algu bez normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām un sociālo garantiju izmaksām. 
Iebildums
Lūdzam piemērot vienkāršoto izmaksu iespējas, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
39. Projekta īstenošanas laiks otrajā kārtā ir no dienas, kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, līdz 2029. gada 31. decembrim. Šo noteikumu 30. punktā minēto programmas "Apvārsnis Eiropa" atbalstāmo apakšprogrammu projektos veiktās darbības ir atbalstāmas sākot ar 2021. gada 1. janvāri.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 39.punkta pirmo teikumu, nosakot termiņu no kura ir attiecināmas darbības. Vēršu uzmanību, ka termiņš projekta īstenošanai ir noteikts noteikumu projekta 43.punktā. Attiecīgi normas nav nepieciešams dublēt.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
39. Projekta īstenošanas laiks otrajā kārtā ir no dienas, kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, līdz 2029. gada 31. decembrim. Šo noteikumu 30. punktā minēto programmas "Apvārsnis Eiropa" atbalstāmo apakšprogrammu projektos veiktās darbības ir atbalstāmas sākot ar 2021. gada 1. janvāri.
Iebildums
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projektu īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projektu īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, ņemot vērā, ka šajā pasākumā ir nepieciešams nodrošināt papildus ārējos vērtējumus un rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, būtu 2029.gada 30.septembris.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
40. Ja otrās kārtas projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma kopsummas. Pēc tam kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 40.punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka minētais dublē Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumos Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027. gada plānošanas periodā" noteikto. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027. gada plānošanas periodā"10.punktu maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt noteikumu projekta 40.punkta otro teikumu vai arī anotācijā sniegt skaidrojumu, šāda izņēmuma nosacījuma ietveršanai noteikumu projektā.


Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
42. Otrās kārtas projektu īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija vai tās deleģētā iestāde sadarbībā ar sadarbības iestādi nodrošina šo noteikumu 30.1., 30.2.1., 30.2.2.  un 30.3. apakšpunktā minēto programmu ietvaros iesniegta projekta vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes starptautisku novērtēšanu, ievērojot šādus nosacījumus:
Iebildums
Lūdzam noteikt MK noteikumu projektā, ka vidusposma izvērtējums jāparedz ne vēlāk, kā 12 mēnešus pirms projekta īstenošanas termiņa beigām. Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējiem būs nepieciešams laiks ekspertu ieteikumu ņemšanai vērā projekta īstenošanā. Kā arī, ja projekta īstenošanas ilgums ir īsāks par 24 mēnešiem, vidusposma izvērtējums netiek veikts.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka gadījumā, ja šo noteikumu ietvaros īstenotais projekts amortizācijas periodā kļūst par ar saimniecisko darbību saistītu projektu, kuram piešķirtais atbalsts kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
43. Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31.decembrim.
Iebildums
Lūdzam pirmai un otrai kārtai noteikt dažādus īstenošanas beigu termiņus, jo otrai kārtai iebilstam beigu termiņam 31.12.2029:
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projektu īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projektu īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, ņemot vērā, ka šajā pasākumā ir nepieciešams nodrošināt papildus ārējos vērtējumus un rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, būtu 2029.gada 30.septembris.

Vai arī lūdzam šo punktu dzēst un pirmās kārtas noteikumus papildināt ar punktu par īstenošanas beigu termiņu, kas būtu 31.12.2029.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums anotācijā 1.3.sadaļā norādīt arī finansējuma apjomu katram intervences kodam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam IZM izskatīt nepieciešamību noradīt arī informāciju par demarkāciju ar Šveices programmu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" pie "Pirmās kārtas projekta īstenošanas nosacījumi" detalizētāk izskaidrot attiecināmo izmaksu segšanai nepieciešamā priekšfinansējuma 2023.gadā (decembrī) apmēru.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Iebilstam otrai kārtai īstenošanas beigu termiņam 31.12.2029, jo:
Ņemot vērā, ka, Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" paredzēts, ka Sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 2030. gada 15. martam, iebilstam projektu īstenošanas termiņam līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā, savukārt vienošanās par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu standartforma paredz, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām vai pēc pēdējā Finansējuma saņēmēja veiktā maksājuma, ja maksājums veikts ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darbdienu laikā pēc Projekta darbību īstenošanas laika beigām.
Attiecīgi samērīgs projektu īstenošanas termiņš gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, ņemot vērā, ka šajā pasākumā ir nepieciešams nodrošināt papildus ārējos vērtējumus un rezultātu sasniegšanas kvalitātes analīzi, būtu 2029.gada 30.septembris.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Attiecībā uz pasākuma finansējumu (anotācijas 1.6.sadaļā minētā informācija) lūdzam pašlaik neplānot finansējuma pārdali uz RePower EU iniciatīvu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam iesūtīt Finanšu ministrijai jauno finansējuma sadalījumu 1.1.1.SAM ietvaros Programmas papildinājuma faila veidā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 63 889 682 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 11 654 274  euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 54 306 229  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 9 906 133 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 9 583 453  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 748 141  euro).  Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt noteikumu projekta 5.punkta pēdējo teikumu kā atsevišķu punktu, ņemot vērā, ka minētais nosaka finansējuma likmi.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
7. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026.gada 1.janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
Priekšlikums
Šajā punktā pirmo reizi tiek pieminēta atbildīgā iestāde, bet nav norādīts, ka tā ir Izglītības un zinātnes ministrija, un tikai MKN 9.punktā ir atšifrējums.
Lūdzam izvērtēt iespēju jau 7.punktā noteikt, ka atbildīgā iestāde ir IZM.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
II. Pirmās kārtas projekta īstenošanas nosacījumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta II un III nodaļas nosaukumus, ņemot vērā, ka nodaļā ir ietverti arī nosacījumi, kas attiecas uz attiecīgo kārtu projekta iesniedzēju un projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību. Piedāvājam šādu redakciju:
"II. Pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi
2.1. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim
(nodaļā ietver punktus, kas nosaka prasības minētajām personām)
2.2. Projekta īstenošanas nosacījumi (nodaļā ietver punktus, kas nosaka nacionālos rādītājus, atbalstāmās darbības, attiecināmās darbības utt.) ".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
11. Projekta iesniedzējs pirmās kārtas ietvaros ir Latvijas Zinātnes padome. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas Latvijas Zinātnes padome ir arī finansējuma saņēmējs.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 11.punktā svītrot vārdu "arī" pirms vārda "finansējuma". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 3.punkta a.apakšpunktu finansējuma saņēmējs tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
17.2. EURAXESS portāla popularizēšanas un uzturēšanas pasākumi, tostarp veicinot informācijas nodrošināšanu un ārvalstu pētnieku integrāciju Latvijas zinātniskajā vidē;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka EURAXESS portāls jau pastāvīgi darbojās, lūdzam precizēt, kas tiek domāts ar "uzturēšanas pasākumi", jo īpaši no izmaksu viedokļa.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt, norādot atsauci uz 19.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
38.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Priekšlikums
Lūdzam precīzi definēt, kuras izmaksas ir attiecināmas finansējuma saņēmējam, un kuras sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
20. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Priekšlikums
Lūdzam labot atsauci uz atbilstošu MKN punktu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
20.2. veselības apdrošināšanas izmaksas un obligāto veselības pārbaužu izmaksas,  redzes korekcijas līdzekļu kompensācija,  finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai periodā, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt esošo redakciju, jo šobrīd nav skaidrs, kas tiek domāts ar nepilnu darba laiku, t.sk.:
1) Vai ir attiecināmas atlīdzības izmaksas darbiniekiem, kas strādā projektā slodzi mazāku par 30%?
2) Vai nepilna darba laika personālam ir attiecināmas arī obligātās veselības pārbaudes izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācija?
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
20.3. jaunradītu darba vietu vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar: " ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
20.4. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partnera īstenošanas personālam atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju, kuru darbību nodrošināšanai var tikt attiecinātas iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
20.5. ārvalstu komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam un sadarbības partnera īstenošanas personālam atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultāta sasniegšanu;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju, kuru darbību nodrošināšanai var tikt attiecinātas ārvalstu komandējumu izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
20.6. transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju, kuru darbību nodrošināšanai var tikt attiecinātas transporta pakalpojumu izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
20.11. ar semināru, diskusiju, konferenču, un mācību organizēšanu un īstenošanu, ar pārstāvniecību Briselē saistītās izmaksas, tai skaitā ekspertu izmaksas, telpu īre, ja aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses, un izdales materiālu izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju, skaidrojot minētās "ekspertu izmaksas" un minēto izmaksu mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
Priekšlikums
Aicinām papildināt 21.punkta redakciju, nosakot, ka netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā piemēro no šo noteikumu 20.1.apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijās Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" noteiktajam. 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
26. Pirmās kārtas projekta īstenošanas uzraudzībai Latvijas Zinātnes padome izveido projekta uzraudzības padomi, kuras sastāvā tiek iekļauta Izglītības un zinātnes ministrija, Latvijas Zinātnes padome, Ekonomikas ministrija un Latvijas investīciju un attīstības aģentūra. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var tikt iekļauti pārstāvji arī no citām institūcijām, tai skaitā no Finanšu ministrijas, Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un atbildīgās iestādes. Padomes darbību nosaka Latvijas Zinātnes padomes izstrādāts un apstiprināts nolikums.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai noteikumu projekta 26.punktā minētajā projekta uzraudzības padomes sastāvā Finanšu ministrija tiek iekļautā kā nozares ministrija vai kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde, kā arī vai Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sastāvā tiek iekļauta kā Eiropas Savienības fondu sadarbības iestāde vai kā valsts pārvaldes iestāde. Attiecīgo skaidrojumu lūdzam ietvert anotācijā, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projekta 26.punktu. Papildus aicinām izvērtēt Finanšu ministrijas dalību minētajā padomē, to svītrojot.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
26. Pirmās kārtas projekta īstenošanas uzraudzībai Latvijas Zinātnes padome izveido projekta uzraudzības padomi, kuras sastāvā tiek iekļauta Izglītības un zinātnes ministrija, Latvijas Zinātnes padome, Ekonomikas ministrija un Latvijas investīciju un attīstības aģentūra. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var tikt iekļauti pārstāvji arī no citām institūcijām, tai skaitā no Finanšu ministrijas, Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un atbildīgās iestādes. Padomes darbību nosaka Latvijas Zinātnes padomes izstrādāts un apstiprināts nolikums.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 26.punktā minēto uzraudzības padomi Latvijas Zinātnes padome izveido kā finansējuma saņēmējs vai kā  Izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Attiecīgo skaidrojumu lūdzam ietvert anotācijā, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projekta 26.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
30. Otrajā atlases kārtā  atbalsts paredzēts programmas "Apvārsnis Eiropa" un programmas 10. IP virs kvalitātes sliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu projektu vai to daļu finansēšanai, kas, sākot ar 2021. gada 1. janvāri, ir iesniegti šādās apakšprogrammās:
Priekšlikums
Lūdzam iestrādāt mehānismu, kā mazināt dubultā finansējumu risku, novēršot iespēju, ka šie projekti jau saņēmuši atbalstu no citiem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
33. Otrajai kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 29 189 682 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 11 654 274 euro), tai skaitā ERAF finansējums 24 811 229 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 9 906 133 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 4 378 453  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 748 141  euro). Otrajai kārtai pieejamais kopējais publiskais attiecināmais finansējums ir 17 535 408 euro, ko veido ERAF finansējums 14 905 096  euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 630 312  euro apmērā.
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt noteikumu projekta 33.punkta pēdējo teikumu kā jaunu punktu, ņemot vērā, ka tas paredz nosacījumus pieejamo finansējuma apmēram. Papildus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas paredz nosacījumus, kad pieejamo finansējumu var palielināt līdz plānotajam.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
33. Otrajai kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 29 189 682 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 11 654 274 euro), tai skaitā ERAF finansējums 24 811 229 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 9 906 133 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 4 378 453  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 748 141  euro). Otrajai kārtai pieejamais kopējais publiskais attiecināmais finansējums ir 17 535 408 euro, ko veido ERAF finansējums 14 905 096  euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 630 312  euro apmērā.
Priekšlikums
Ierosinām precizēt punkta beigu daļu, norādot, ka pieejamais finansējums ir finansējums, ko plāno projektu iesniegumos.
Piedāvātā redakcija
Projektu iesniegumos pasākuma otrās kārtas īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 17 535 408 euro, ko veido ERAF finansējums 14 905 096 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 630 312  euro apmērā. 
52.
Noteikumu projekts
36. Projekta iesniedzējs otrajā kārtā sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Pielikumā pievieno šādus dokumentus:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 36.punktu ar vārdu "papildus" aiz vārda "Pielikumā", ņemot vērā, ka dokumenti, kas ir jāpievieno projekta iesniegumam ir noteikti ar Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumiem Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" un atlases nolikuma nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
37. Otrajā kārtā attiecināmas ir tiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 30. punktā minēto atbalstāmo apakšprogrammas projektu īstenošanai un projekta netiešās attiecināmās izmaksas, kas atbilst attiecīgās šo noteikumu 30. punktā noteiktās apakšprogrammas Eiropas Komisijas Darba programmā (Work Programme) noteiktajam un atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulai (ES) Nr. 2021/695, ar ko izveido Pētniecības un inovācijas pamatprogrammu "Apvārsnis Eiropa",  nosaka tās dalības un rezultātu izplatīšanas noteikumus un atceļ Regulas (ES) Nr. 1290/2013 un (ES) Nr. 1291/2013 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 12. maijs, Nr. L 170), tostarp piemērojot vienas vienības izmaksas, ja tādas ir paredzētas attiecīgajos šo noteikumu 30. punktā minēto apakšprogrammu finansēšanas nosacījumos, ciktāl Darba programmā (Work Programme) noteiktās izmaksas nav pretrunā ar Eiropas Savienības struktūrfondu normatīvo aktu regulējumu.
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 37.punktā vārdu "struktūrfondu" ar vārdu "fondu", ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai nosacījumiem, vairs netiek lietots termins "struktūrfondi". Papildus aicinām izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 37.punktā pēdējo teikumu ar skaitļiem un vārdiem "2021.-2027. plānošanas perioda" pirms vārda "normatīvo", lai varētu skaidri identificēt periodu, kura normatīvie akti ir jāievēro.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
38. Šo noteikumu 30.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo apakšprogrammas projektu īstenošanai personāla izmaksas, ja projektā darbinieks ir nodarbināts mazāk nekā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, ir attiecināmas, ja projektu īsteno zinātniskā institūcija. Atlīdzības izmaksas ir veicamas saskaņā ar zinātniskās institūcijas atalgojuma politikā noteikto stundas atlīdzības likmi, ņemot vērā projektā nostrādāto stundu skaitu. Attiecināmajās personāla atlīdzības izmaksās iekļauj tikai darbinieka algu bez normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām un sociālo garantiju izmaksām. 
Priekšlikums
Piedāvājam sekojošu redakciju, dzēšot vārdus "stundas atlīdzības likmi, ņemot vērā projektā nostrādāto stundu skaitu"
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 30.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo apakšprogrammas projektu īstenošanai personāla izmaksas, ja projektā darbinieks ir nodarbināts mazāk nekā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, ir attiecināmas, ja projektu īsteno zinātniskā institūcija. Atlīdzības izmaksas ir veicamas saskaņā ar zinātniskās institūcijas atalgojuma politikā noteikto. Attiecināmajās personāla atlīdzības izmaksās iekļauj tikai darbinieka algu bez normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām un sociālo garantiju izmaksām. 
55.
Noteikumu projekts
42.2. Izglītības un zinātnes ministrija vai tās deleģētā iestāde izstrādā un ar sadarbības iestādi saskaņo izvērtējumu standartformas, tajā skaitā ietverot prasību ekspertam vidusposma rezultātu izvērtējumā norādīt, kā projekta izpildes progress saskan ar plānoto, un sniegt ieteikumus darba plāna koriģēšanai, ja nepieciešams, bet gala rezultātu izvērtējumā – pamatot, cik lielā mērā projekta plānotie rezultāti ir sasniegti (novērtējumu izsakot arī procentos);
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju punktu izteikt šādā redakcijā, papildinot ar vārdiem iekavās - ka arī vidusposma izvērtējumā ir jānorāda novērtējums t.sk. procentos.
Piedāvātā redakcija
Izglītības un zinātnes ministrija vai tās deleģētā iestāde izstrādā un ar sadarbības iestādi saskaņo izvērtējumu standartformas, tajā skaitā ietverot prasību ekspertam vidusposma rezultātu izvērtējumā norādīt, kā projekta izpildes progress saskan ar plānoto (novērtējumu izsakot arī procentos), un sniegt ieteikumus darba plāna koriģēšanai, ja nepieciešams, bet gala rezultātu izvērtējumā – pamatot, cik lielā mērā projekta plānotie rezultāti ir sasniegti (novērtējumu izsakot arī procentos);
56.
Noteikumu projekts
42.3. ņemot vērā vidusposma rezultātu izvērtējuma secinājumus un ieteikumus, Izglītības un zinātnes ministrija, sadarbības iestāde, atbildīgā iestāde un finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams, vienojas par grozījumiem projekta darba plānā;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt kas šajā gadījumā ir atbildīgā iestāde, ņemot vērā, ka iepriekšējos punktos tā ir Izglītības un zinātnes ministrija, bet Izglītības un zinātnes ministrija šajā punktā jau pieminēta.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
42.4. gala rezultātu izvērtējumu sadarbības iestāde izmanto lēmuma pieņemšanā par projekta mērķa un plānoto rezultātu sasniegšanu. Pamatojoties uz gala izvērtējumu par projektā plānoto rezultātu sasniegšanas līmeni, sadarbības iestāde pieņem lēmumu par finanšu korekcijas piemērošanu. Par minēto lēmumu sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 42.4.apakšpunktu, un noteikt, ka attiecīgo lēmumu, pieņemt tikai tādā gadījumā, ja tas ir attiecināms, jo ne visos gadījumos sadarbības iestādei būs jāpieņem lēmums par finanšu korekcijas piemērošanu un jāatgūst izmaksātais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
42.4. gala rezultātu izvērtējumu sadarbības iestāde izmanto lēmuma pieņemšanā par projekta mērķa un plānoto rezultātu sasniegšanu. Pamatojoties uz gala izvērtējumu par projektā plānoto rezultātu sasniegšanas līmeni, sadarbības iestāde pieņem lēmumu par finanšu korekcijas piemērošanu. Par minēto lēmumu sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi.
Priekšlikums
Ierosinām jau noteikumu projektā noteikt finanšu korekciju apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
48. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046  par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka finansējuma saņēmējs, lai nodrošinātu noteikumu projekta 48.punktā noteiktās prasības izpildi, izstrādās vai noteiks kārtību, kā tas pārliecināsies par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificēs apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, noteiks veicamos pasākumus un izstrādās darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
49. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju šo punktu apvienot ar 47.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā iekļaut informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļas "Problēmas apraksts" pirmo rindkopu ar vārdiem "kā sadarbības iestādi" pēc vārdiem "Centrālo finanšu un līgumu aģentūru".
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļas "Problēmas apraksts" pirmajā rindkopā aizstāt vārdus un skaitļus "Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda" ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda".
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar sekojošo:
1) Precizēt terminu "seconded eksperti" punktā "-atbalstīt programmas “Apvārsnis Eiropa”/ 10.IP programmas komitejas locekļus un NKP, sadarboties ar seconded  ekspertiem no ministrijām un nozares institūtiem,"
2) Precizēt 5.atbalstāmās darbības tekstu "atbalsts starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai, tai skaitā atbalsts projektu iesniedzējiem projektu iesniegumu izstrādei." un/vai tā aprakstu, jo nav viennozīmīgi skaidrs, kas tieši šīs darbības ietvaros tiek plānots ar vārdiem "atbalsts starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai".
3) Rindkopā "Otrajā kārtā projekta iesniedzējs ir zinātniskā institūcija, bet Eiropas zinātnieku nakts (MSCA and Citizens) apakšprogrammas ietvaros projekta iesniedzējs var būt arī tiešās pārvaldes iestāde (LZP), kas otrajā kārtā iesniedz vienu vai vairākus projektu iesniegumus. Ņemot vērā, ka programmas “Apvārsnis Eiropa” Eiropas zinātnieku nakts (MSCA and Citizens) projekta ieviešanas nosacījumi pieļauj projekta koordinatoram būt ne tikai zinātniskajai institūcijai, bet arī institūcijai, kura ir nacionāla līmeņa zinātnes pārstāvoša institūcija vai zinātnes centrs. Otrās kārtas ietvaros plānots, ka  projekta iesniedzējs projektu īsteno individuāli bez projekta sadarbības partneriem." lūdzam precizēt, vai izdevumi būs attiecināmi arī ne sadarbības partneriem? Piemēram, Eiropas Zinātnieku nakts projekta iesnieguma gadījumā.
4) Rindkopu "Otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj arī šādi RIS3 monitoringa rādītāji:" lūdzam papildināt ar visiem rādītājiem, kas minēti attiecīgā MKN punktā.
5) Papildināt rindkopu pēc teikuma "Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par augstāk minētajiem RIS3 monitoringa rādītājiem Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā." ar vārdiem "Atbildību par minētajiem RIS3 monitoringa rādītājiem datu ticamību uzņemas finansējuma saņēmējs un sadarbības iestāde neveic šo datu pārbaudi (uzkrātie dati ir informatīvi un kalpo nozares vajadzībām)."
 
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 7.5.sadaļu ar Izglītības un zinātnes ministriju kā nozares ministriju, ņemot vērā noteikumu projekta 42.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-