Atzinums

Projekta ID
23-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
05.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikuma projekta 20. punktā noteikts, ka vadības personāla un īstenošanas personāla izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi 10% apmērā no pārējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu. Savukārt, minētās regulas 55. panta 1. punktā norādīts, ka tiešās personāla izmaksas var aprēķināt, izmantojot vienotu likmi līdz 20% apmērā no tiešajām izmaksām. Vienlaikus anotācijas sniegtajā skaidrojumā tiek norādīts, ka personāla atlīdzības likmes aprēķins ir balstīts uz dažādiem principiem un viens no tiem ir “norādītais likmes apmērs pasākumā tiek saglabāts un pārņemts no 2014. – 2020. gada ES fondu plānošanas perioda 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" (turpmāk - 9.2.4.2. pasākums)”.  

Vēršam uzmanību, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, salīdzinot ar 2014. – 2020. gada ES fondu plānošanas perioda 9.2.4.2. pasākuma ietvaros īstenoto projektu, ir samazināts pieejamais finansējums par aptuveni 1 milj. euro, taču administratīvais darbs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projekta savlaicīgu un normatīvajiem aktiem atbilstošu īstenošanu, ir nemainīgs. 

Vienlaikus, kopš 2014. gada, vidējais atalgojuma līmenis valstī kopumā, salīdzinājumā ar 2023. gadu, ir būtiski mainījies un, lai nodrošinātu kvalificēta darba spēka piesaisti projekta īstenošanā, nepieciešams paredzēt konkurētspējīgu atalgojuma līmeni. 
Pamatojoties uz 2014. – 2020. gada ES fondu plānošanas perioda 9.2.4.2. pasākuma projekta īstenošanas praksi Rīgas valstspilsētas pašvaldībā, kvalitatīvai projekta ieviešanai ir nepieciešams algot vismaz trīs pilna laika darbiniekus, un, ievērojot atlīdzības līmeni pašvaldībā, vienam speciālistam noteikt vidējo atalgojumu vismaz 1800 euro mēnesī (ar DDVSAOI 2224,62 euro) jeb gadā 26 695,44 euro (ieskaitot likumā noteiktās sociālās garantijas). Līdz ar to kopējās projekta personāla izmaksas 3 pilna laika noslodzēm 6 gadiem (projekta ilgums) sasniedz 480,5 tūkst. euro, kas pārsniedz noteiktos ierobežojumus. Vienlaikus izmaksās nav iekļautas jebkādas izmaiņas atalgojuma līmenī sešu gadu periodā, ievērojot, ka kopumā atalgojuma kāpums pēdējo gadu laikā ir ļoti straujš, tādējādi radot risku darbinieku mainībai, jo pašvaldību darbiniekiem tiktu nodrošinātas tādas priekšrocības, kas netiks nodrošinātas projekta ietvaros nodarbinātajiem. 

Izvērtējot iepriekš minēto, aicinām pārskatīt MK noteikumu 20. punktā ietverto ierobežojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 33. punktā norādīts, ka avansa maksājumu var saņemt saskaņā ar pakalpojumu vai preču piegādes līgumu, lūdzam sniegt skaidrojumu vai veikt atbilstošus precizējumus MK noteikumu projekta 33. punktā, norādot, vai avansa pieprasījumā vienlaikus ir iekļaujamas arī izmaksas atbilstoši noslēgtajiem darba līgumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projektā un anotācijā iekļauts precizējums, ka nepieciešams uzkrāt informāciju par dalībniekiem pasākumos, kas ilgs vairāk kā astoņas stundas, bet nav sniegta atbilde un netiek norādīta vide, kurā datus nepieciešams uzkrāt, kā arī netiek skaidrots, vai VM izstrādās papīra anketas, un vai par pasākumiem līdz astoņām stundām būs nepieciešama dalībnieku uzskaite.

Ņemot vērā minēto, atkāroti lūdzam MK noteikumu projekta anotāciju papildināt ar  informāciju:
1) kā plānots uzkrāt Ministru kabineta noteikumu projekta 30.1. un 30.2. apakšpunktā minētos datus (t.sk. norādot vidi, kurā datus plānots uzkrāt, piemēram e-vide vai KPVIS sistēma), kā arī vai VM paredz izstrādāt papīra anketas par pasākumiem, kas ilgst vairāk nekā astoņas stundas?
2) vai un kāda apjomu dati jāuzkrāj par dalībniekiem, kuri piedalās pasākumos līdz astoņām stundām – vai pasākuma apmeklētības apliecināšanai būs nepieciešami tikai dalībnieku saraksti vai cita veida informācija?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
4.1.2.2.pasākuma specifika ir plaši masveida veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi, kampaņas pētījumi, kur nav iespējama dalībnieku uzskaite intervēšana un apzināšana. Tādēļ tikai konkrētos mērķgrupu pasākumos, kur ir organizēta ierobežota vide, kur dalībnieki nāk atkārtoti, ir iespējams tos intervēt un aptaujāt, lai iegūtu datus. Par tādiem pasākumiem tiek pieņemts un definēts, ka tie ir pasākumi virs 8 stundām, kas ir vidējas intervences organizēti pasākumi. Tāda pieeja tika īstenota ES fondu SAM 9.2.4. 2014. - 2020. gada plānošanas perioda projektu dalībnieku uzskaitei.

MK noteikumu projektā un anotācijā iekļauts precizējums, ka nepieciešams uzkrāt informāciju par dalībniekiem pasākumos, kas ilgs vairāk kā astoņas stundas, bet nav sniegta atbilde un netiek norādīta vide, kurā datus nepieciešams uzkrāt, kā arī netiek skaidrots, vai VM izstrādās papīra anketas, un vai par pasākumiem līdz astoņām stundām būs nepieciešama dalībnieku uzskaite.

Ņemot vērā minēto, atkāroti lūdzam MK noteikumu projekta anotāciju papildināt ar  informāciju:
1) kā plānots uzkrāt Ministru kabineta noteikumu projekta 30.1. un 30.2. apakšpunktā minētos datus (t.sk. norādot vidi, kurā datus plānots uzkrāt, piemēram e-vide vai KPVIS sistēma), kā arī vai VM paredz izstrādāt papīra anketas par pasākumiem, kas ilgst vairāk nekā astoņas stundas?
2) vai un kāda apjomu dati jāuzkrāj par dalībniekiem, kuri piedalās pasākumos līdz astoņām stundām – vai pasākuma apmeklētības apliecināšanai būs nepieciešami tikai dalībnieku saraksti vai cita veida informācija?
Piedāvātā redakcija
-