Projekta ID
22-TA-1038Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām informatīvajā ziņojumā izvērstāk pamatot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 3. un 5. punktā paredzētā regulējuma nepieciešamību, detalizētāk skaidrojot finansējuma virzību. Turklāt, tā kā šobrīd saskaņošanā ir grozījumu Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumos Nr. 383 ''Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai'' projekts (21-TA-601), aprakstīt arī, kāds regulējums saistībā ar minēto finansējumu, ņemot vērā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. un 5. punktu, ir vai nav iecerēts minētajos grozījumos. Attiecīgi aicinām precizēt informatīvo ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2. punktā minētais Ekonomikas ministrijas sagatavotais noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" (22-TA-462) ir pieņemts 2022. gada 19. aprīļa sēdē, lūdzam 2. punktu svītrot. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu, kā arī precizēt informatīvo ziņojumu, norādot aktuālu informāciju par minētā projekta virzības statusu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 5. punktu izteikt kā konkrētu uzdevumu ar noteiktu izpildes termiņu Ekonomikas ministrijai (sk. salīdzinājumam Ministru kabineta 2022. gada 15. marta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 15 35. §) 4. punktu), attiecīgi precizējot vai papildinot punkta redakciju (piemēram, papildinot ar teikumu: “Ekonomikas ministrijai sagatavot un ekonomikas ministram līdz [..] iesniegt noteiktā kārtībā izskatīšanai Ministru kabinetā attiecīgu tiesību akta projektu.”).
Aicinām arī izvērtēt iespēju 5. punktā svītrot atsauci uz Ministru kabineta noteikumiem Nr. 383, ņemot vērā telefoniski pausto informāciju no projekta autoriem, ka finansējuma pārdale uz minētajiem noteikumiem paredzēto atbalsta programmu nav notikusi, attiecīgi iekļautā norāde par to, ka finansējums novirzīts, nav īsti korekta un, ņemot vērā 3. punktā iekļauto norādi par Ministru kabineta 2022. gada 15. marta sēdes protokollēmumā uzdotā uzdevuma atzīšanu par aktualitāti zaudējušu, ir arī lieka (proti, ir tāds kā starpposms).
Papildus, ņemot vērā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. un 5. punkta savstarpējo saturisko saistību, aicinām abus punktus novietot vienu aiz otra (piemēram, pašreizējo 3. punktu novietojot aiz pašreizējā 4. punkta).
Aicinām arī izvērtēt iespēju 5. punktā svītrot atsauci uz Ministru kabineta noteikumiem Nr. 383, ņemot vērā telefoniski pausto informāciju no projekta autoriem, ka finansējuma pārdale uz minētajiem noteikumiem paredzēto atbalsta programmu nav notikusi, attiecīgi iekļautā norāde par to, ka finansējums novirzīts, nav īsti korekta un, ņemot vērā 3. punktā iekļauto norādi par Ministru kabineta 2022. gada 15. marta sēdes protokollēmumā uzdotā uzdevuma atzīšanu par aktualitāti zaudējušu, ir arī lieka (proti, ir tāds kā starpposms).
Papildus, ņemot vērā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. un 5. punkta savstarpējo saturisko saistību, aicinām abus punktus novietot vienu aiz otra (piemēram, pašreizējo 3. punktu novietojot aiz pašreizējā 4. punkta).
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 6. punktu, paredzot, ka tiesību aktus Ministru kabinetā iesniedz ekonomikas ministrs.
Papildus, ņemot vērā, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 6.1.1. apakšpunktā minēts nevis Ministru kabineta noteikumu projekts, bet gan likumprojekts, lūdzam precizēt 6.1. apakšpunktu, norādot, ka “iesniedz Ministru kabinetā šādus tiesību aktu projektus” (nevis “Ministru kabineta noteikumu projektus”). Papildus aicinām noteikt reālistisku uzdevumu izpildes termiņu, ņemot vērā 6.1. apakšpunktā minēto tiesību aktu projektu virzības stadijas. Turklāt vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja informatīvais ziņojums tiek iesniegts Ministru kabinetā reizē ar kādiem (vai pat visiem) no minētajiem tiesību aktu projektiem, apakšpunkts šādā redakcijā zaudē aktualitāti un būtu precizējams protokollēmuma projekts.
Vēršam arī uzmanību, ka informatīvā ziņojuma beigās norādītā informācija pilnībā nesakrīt ar protokollēmuma projektā iekļauto uzdevumu formulējumu, attiecīgi aicinām precizēt.
Papildus, ņemot vērā, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 6.1.1. apakšpunktā minēts nevis Ministru kabineta noteikumu projekts, bet gan likumprojekts, lūdzam precizēt 6.1. apakšpunktu, norādot, ka “iesniedz Ministru kabinetā šādus tiesību aktu projektus” (nevis “Ministru kabineta noteikumu projektus”). Papildus aicinām noteikt reālistisku uzdevumu izpildes termiņu, ņemot vērā 6.1. apakšpunktā minēto tiesību aktu projektu virzības stadijas. Turklāt vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja informatīvais ziņojums tiek iesniegts Ministru kabinetā reizē ar kādiem (vai pat visiem) no minētajiem tiesību aktu projektiem, apakšpunkts šādā redakcijā zaudē aktualitāti un būtu precizējams protokollēmuma projekts.
Vēršam arī uzmanību, ka informatīvā ziņojuma beigās norādītā informācija pilnībā nesakrīt ar protokollēmuma projektā iekļauto uzdevumu formulējumu, attiecīgi aicinām precizēt.
Piedāvātā redakcija
-