Projekta ID
24-TA-3264Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
23.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt sadaļā 3.2. Priekšlikumi turpmākai integrētai piekrastes pārvaldībai, Par institūciju atbildību esošā plānojuma ietvaros apakšpunktu par LVM,
- norādot viedokļa sniedzēju, ka nepieciešama LVM aktīvāka iesaiste;
- pārskatīt formulējumu, lai skaidri saprotams, ka pašvaldības sadarbībā LVM jau faktiski nodrošina “savienojumu starp valsts ceļu tīklu un pludmali vai tūrisma apskates objektiem piekrastē”, kā tas paredzēts Piekrastes plānojuma Brīvprātīgajās iniciatīvās.
- norādot viedokļa sniedzēju, ka nepieciešama LVM aktīvāka iesaiste;
- pārskatīt formulējumu, lai skaidri saprotams, ka pašvaldības sadarbībā LVM jau faktiski nodrošina “savienojumu starp valsts ceļu tīklu un pludmali vai tūrisma apskates objektiem piekrastē”, kā tas paredzēts Piekrastes plānojuma Brīvprātīgajās iniciatīvās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam aizstāt 1.1. sadaļas nodaļā "Zvejniecība" informāciju par Agroresursu un ekonomikas institūtā 2023. gadā ar ZM atbalstu izstrādāto “Piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programma" ar šī piekrastes telpiskā plānojuma ietvaros līdz šim īstenoto un plānoto (saistībā ar priekšlikumiem plāna aktualizēšanai) pasākumu piemēriem, kas sekmē attiecīgās nozares konkurētspēju un izturētspēju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt 1.1. sadaļas nodaļu "Zvejniecība".
Aicinām tās nosaukumu nomainīt uz "Zivsaimniecība" , jo tālākais teksta izklāsts aptver ne tikai zvejniecības, bet arī zivju apstrādes sektora aprakstu.
Vienlaikus aicinām precizēt nodaļu atbilstoši ziņojuma tvērumam un mērķim, informācijas precizēšanai sazinoties ar ZM Zivsaimniecības departamentu, jo īpaši ņemot vērā, ka:
- faktiski piekrastes zvejā izmantoto laivu skaita izmaiņas nevar tikt izmantotas kā pamatojums piekrastes zvejas nozīmībai, jo komerciālā zveja piekrastē tiek regulēta ar piešķirtajiem zvejas rīkiem nevis zvejas laivām - ar vienu zvejas laivu var apkalpot vairākus zvejas rīkus;
- nepieciešams precizēt nodaļā minētos zivju apstrādes veidus, ņemot vērā arī tālāk tekstā norādīto par zivju produkcijas eksportu;
- ieteicams būtu izmantot oficiālus datu avotus, kas ietvar arī aktuālākos datus par attiecīgo nozari.
Aicinām tās nosaukumu nomainīt uz "Zivsaimniecība" , jo tālākais teksta izklāsts aptver ne tikai zvejniecības, bet arī zivju apstrādes sektora aprakstu.
Vienlaikus aicinām precizēt nodaļu atbilstoši ziņojuma tvērumam un mērķim, informācijas precizēšanai sazinoties ar ZM Zivsaimniecības departamentu, jo īpaši ņemot vērā, ka:
- faktiski piekrastes zvejā izmantoto laivu skaita izmaiņas nevar tikt izmantotas kā pamatojums piekrastes zvejas nozīmībai, jo komerciālā zveja piekrastē tiek regulēta ar piešķirtajiem zvejas rīkiem nevis zvejas laivām - ar vienu zvejas laivu var apkalpot vairākus zvejas rīkus;
- nepieciešams precizēt nodaļā minētos zivju apstrādes veidus, ņemot vērā arī tālāk tekstā norādīto par zivju produkcijas eksportu;
- ieteicams būtu izmantot oficiālus datu avotus, kas ietvar arī aktuālākos datus par attiecīgo nozari.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums teikumu ziņojuma 1.1.sadaļā: "Savukārt zvejniecība tieši saistīta ar vidi regulējošo pakalpojumu – dabas aizsardzību." papildināt ar skaidrojumu par tajā minēto saistību, jo nav saprotams kādā tieši kontekstā šī saikne norādīta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā norādīts: "Esošo prioritāri attīstāmo vietu skaits ir jāpārskata, ņemot vērā pašvaldību apsvērumus par to lietderību un aktualitāti.", turpmāk tekstā norādot, ka tas jāveic pašvaldību teritorijas plānošanas dokumentu izstrādes ietvaros. Lūgums papildināt ziņojuma tekstu ar informāciju kā attiecīgās izmaiņas tiek ņemtas vērā šajā telpiskajā plānojumā un prioritāro vietu sarakstā, un kā tas ietekmēs šī telpiskā plānojuma īstenošanas rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot ziņojuma tekstu: "līdz 2029. gada beigām Jūras plānojuma starpnovērtējuma ziņojuma ietvaros nepieciešams sagatavot priekšlikumus vienotam piekrastes un jūras telpiskās attīstības plānošanas dokumentam, iekļaujot konkrētu tematiskā tvēruma priekšlikumu un juridisko formu šāda vienota dokumenta izstrādei."
Tas neatbilst MK rīkojumā norādītajam šī tematiskā plānojuma starpposma novertējuma uzdevumam, kā arī šī ziņojuma ietvaros nav analizēta Jūras plānojuma īstenošana, lai noteiktu tā starpnovērtējuma tvērumu.
Tas neatbilst MK rīkojumā norādītajam šī tematiskā plānojuma starpposma novertējuma uzdevumam, kā arī šī ziņojuma ietvaros nav analizēta Jūras plānojuma īstenošana, lai noteiktu tā starpnovērtējuma tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot tematiskā plānojuma Baltijas jūras piekrastes publiskās infrastruktūras attīstībai īstenošanas 2020.-2023. gadā starpposma novērtējuma ziņojumā (turpmāk - ziņojums) norādīto uzdevumu "EM sadarbībā ar KEM, SM, IZM, ZM un VARAM jāizstrādā Zilās ekonomikas stratēģija".
Saskaņā ar MK rīkojumā Nr. 692 “Par Valsts ilgtermiņa tematisko plānojumu Baltijas jūras piekrastes publiskās infrastruktūras attīstībai" minēto VARAM ir jāiesniedz starpposma novērtējums par Piekrastes plānojuma īstenošanu un priekšlikumus tā aktualizēšanai. Jauna stratēģiskā plānošanas dokumenta izstrādes rosināšana neietilpst MK dotajā uzdevumā. Vienlaikus norādām, ka jauna stratēģiskā plānošanas dokumenta izveide rada papildus administratīvo slogu, kura mazināšana ir viena no valdības prioritātēm, tādēļ ir būtiski rūpīgi izvērtēt šādas stratēģijas pievienoto vērtību salīdzinājumā ar šobrīd īstenošanā esošajiem plānošanas dokumentiem, lai nodrošinātu to nepārklāšanos.gan mērķu un uzdevumu, gan pieejamā vai papildus finansējuma ziņā.
Saskaņā ar MK rīkojumā Nr. 692 “Par Valsts ilgtermiņa tematisko plānojumu Baltijas jūras piekrastes publiskās infrastruktūras attīstībai" minēto VARAM ir jāiesniedz starpposma novērtējums par Piekrastes plānojuma īstenošanu un priekšlikumus tā aktualizēšanai. Jauna stratēģiskā plānošanas dokumenta izstrādes rosināšana neietilpst MK dotajā uzdevumā. Vienlaikus norādām, ka jauna stratēģiskā plānošanas dokumenta izveide rada papildus administratīvo slogu, kura mazināšana ir viena no valdības prioritātēm, tādēļ ir būtiski rūpīgi izvērtēt šādas stratēģijas pievienoto vērtību salīdzinājumā ar šobrīd īstenošanā esošajiem plānošanas dokumentiem, lai nodrošinātu to nepārklāšanos.gan mērķu un uzdevumu, gan pieejamā vai papildus finansējuma ziņā.
Piedāvātā redakcija
-
