Atzinums

Projekta ID
22-TA-134
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par 9.2.2.3. pasākuma finansējuma sadalījumu atbilstoši intervences kodiem (t.sk. Finansējuma veids, Teritorija, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi un Tematiskie mērķi), ņemot vērā finansējuma palielinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sadaļā "9.2.2.3.pasākuma kopējā finansējuma palielināšana un izmaiņas uzraudzības radītājā" finansējuma atlikumus norādīt atsevišķi 9.1.1.1. un 9.1.4.1.pasākumam (nevis kā pasākumu kopsummu).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"  sadaļā "9.2.2.3.pasākuma finasējuma palielināšana nākotnē" sniegts piemērs, kurā norādīts, ka "sadarbības iestāde piedāvā papildu atbalstītajiem projekta iesniedzējiem īstenot projektu maksimāli līdz 13 mēnešiem, proporcionāli samazinot projektā sākotnēji plānoto izmaksu apmēru, bet nemainot projektā sākotnēji plānotos sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu veidus (t.i., ja sākotnēji projektā kopējās izmaksas bija plānotas 150 000 euro apmērā un projektā bija plānots nodrošināt 2 pakalpojumu - dienas aprūpes centra un  specializēto darbnīcu 15 pilngadīgām personām ar GRT, sadarbības iestāde piedāvā projektu īstenot ar proporcionāli samazinātām izmaksām 130 000 euro apmērā, bet joprojām paredzot projektā divu pakalpojumu sniegšanu 15 pilngadīgām personām ar GRT."
Lūdzam skaidrot  principus un nosacījumus pēc kuriem sadarbības iestādei ir jānosaka samazinātā finasnējuma apmērs, ņemot vērā, ka saskaņā ar MK noteikumu 10.1 punktu projekta attiecināmo izmaksu kopsummu aprēķina, reizinot projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaitu ar indikatīvajām izmaksām (MKN 10.11. un 10.12.punkts) vienai mērķa grupas personai. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai finansējuma saņēmējiem un dalībniekiem, kuri ir saņēmuši atbalstu 9.2.2.3. pasākuma  1.un 2. kārtas ietvaros ir paredzēti kādi ierobežojumi atbalsta saņemšanai 3.kārtas ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi jāanalizē attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, ja tiem tiek piešķirti publiskie līdzekļi, attiecīgi anotācijā nav korekti secināts, ka komercdarbības atbalsta sniegšana trešās kārtas ietvaros nepastāv, jo gala labuma saņēmēji būs sociālās atstumtības riskam pakļautas personas, kuras projektu ietvaros saņems tiem nepieciešamos sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu. Analīze veicama attiecībā uz pakalpojuma sniedzējiem – finansējuma saņēmējiem. Ievērojot to, ka trešās kārtas ietvaros nav paredzēts iepirkt sociālo pakalpojumu sniedzējus, ievērojot publisko iepirkumu regulējumu un īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, un finansējumu piešķirs tikai atsevišķām biedrībām, kas sniedz sociālos pakalpojumus un ir attiecīgi reģistrējušās, iespējams secināt, ka publiskā finansējuma piešķiršana trešās kārtas ietvaros tomēr tiek plānota saimnieciskās darbības veicējiem. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 1.6.sadaļu ar izvērtējumu, vai trešās kārtas ietvaros attiecībā uz projekta iesniedzējiem neizpildās kāda no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm, attiecīgi to pamatojot, lai varētu secināt, ka pasākums nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Savukārt gadījumā, ja tiktu secināts, ka pasākums atbilst visām četrām komercdarbības atbalsta pazīmēm, lūdzam norādīt, atbilstoši kādam komercdarbības atbalsta kontroles normatīvajam regulējumam tiks nodrošināts pasākuma saderīgums ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, un ar šī regulējuma nosacījumiem attiecīgi papildināt arī MK noteikumu projektu.

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pēc KP VIS datiem 9.2.2.1. pasākumā nav finansējuma atlikuma, lūgums papildināt protokollēmumu ar punktu:
3. Labklājības ministrijai sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru nodrošināt, ka tiek palielināts 9.2.2.3.pasākuma kopējais attiecināmais finansējums par 1 867 521 euro tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā:
3.1. grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumos Nr. 313 " Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1.pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi", pārdalot finansējumu 1 867 521 euro apmērā 9.2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa pasākumam;
3.2. grozījumi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Labklājības ministrijas 2016. gada 5. janvāra vienošanās par projektu Nr. 9.2.2.1/15/I/002 “Deinstitucionalizācija un sociālie pakalpojumi personām ar invaliditāti un bērniem” un 2015. gada 11. decembra vienošanās par projektu Nr. 9.2.2.1/15/I/004 “Kurzeme visiem” īstenošanu, kas paredz kopējā attiecināmā finansējuma samazinājumu par 1 867 521 euro;”
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam 11.2 punktā vārdu "izvērtētos" aizstāt ar vārdu "Iesniegtos" , ņemot vērā, ka projekta iesnieguma vērtējums pilnā apmērā tiks veikts tikai projektiem, kuru īstenošanai attiecīgajā brīdī būs pieejams finansējums.
Lūdzam skaidrot uz ko attiecās  nosacījums  "sadarbības iestāde var piedāvāt īstenot projektu samazinātā apjomā", piemēram, vai šis nosacījums ir attiecināms uz attiecīgā plānotā pakalpojuma veida skaitu (pakalpojuma sniegšanas reižu skaits) vai iesaistāmās mērķa grupas personu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 17.punktu pēc vārdiem "attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze" ar vārdiem "no normāla darba laika".
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu grozījumu projektu ar nosacījumiem attiecībā uz 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas vienlaicīgu iesaisti 9.2.2.1.SAM ietvaros, piem., saņemot grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu, kas ir ilglaicīgs pasākums, kā arī ņemot vērā noteikumu grozījumu projekta 24.1 minētos nosacījumus, lai pārliecinātos, ka kāds no pakalpojumiem vienlaicīgi  netiek saņemts 9.2.2.1.SAM ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vai nosacījums, ka aprūpi mājās nevar sniegt mērķa grupas personu pirmās pakāpes radinieki un vienas mājsaimniecības locekļi nav attiecināms arī uz MK noteikumu 3.3.punktā noteikto mērķa grupu un, ja nepieciešams, tad atbilstoši precizēt 25.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 27.punktu, nosakot, ka 3.1.apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām ir tiesības pabeigt pakalpojumu plānā ietverto sociālās rehabilitācijas pakalpojumu izmantošanu arī tajā gadījumā, kad tiek sasniegts 18 gadu vecums, tādējādi minētā punkta normas salāgojot ar 9.2.2.1.pasākuma normām.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai novērstu komercdarbības atbalsta sniegšanas riskus pakalpojumu sniedzēju līmenī, lūdzam precizēt MK noteikumu punktu, norādot, ka pakalpojumu iegāde tiks nodrošināta saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par 11. 2  apakšpunktā noteikto iespēju īstenot projektu samazinātā apjomā un to, kā tas ietekmēs finansējuma saņēmējus, projekta īstenošanu un projekta līgumus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par veikto grozījumu ietekmi uz finansējuma saņēmējiem, uzsākto projektu īstenošanu un noslēgtajiem līgumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot projektu Nr. 9.2.2.1/15/I/002 un Nr. 9.2.2.1/15/I/004 finansējuma atlikumus atsevišķi (nevis kā abu projektu kopsummu).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pēc KP VIS datiem uz 16.02.2022 9.2.2.3.pasākuma pirmās un otrās kārtas kopējais atlikums ir 75 041.59 euro. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļu "9.2.2.3. pasākuma finansējuma palielināšana nākotnē" papildināt ar informāciju par minimālo projekta īstenošanas termiņu gadījumos, kad sadarbības iestāde var piedāvāt projekta iesniedzējiem, kuru projektu iesniegumi sākotnēji netika atbalstīti ierobežotā finansējuma dēļ, īstenot projektus samazinātā apjomā, nemainot mērķa grupas personām projektā plānotos pakalpojuma veidus.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kuros gadījumos mērķa grupas personām noteiktais pakalpojuma sniegšanas termiņš līdz 12 mēnešiem var tikt pagarināts (piemēram, valstī izsludinātais ārkārtas situācijas laika periods, mērķa grupas attaisnotā prombūtne (slimnīcā pavadītais laika periods), lai neveidotos situācijas, kad minēto laika periodu pagarina arī par speciālistu attaisnotām prombūtnēm, piemēram, atvaļinājumu periodu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"  sadaļā "9.2.2.3.pasākuma finasējuma palielināšana nākotnē" teikumā "Līdz ar to MK noteikumos Nr.291 tiek paredzēts, ka, ja pēc trešās kārtas īstenošanas tiek palielināts 9.2.2.3.pasākuma kopējais attiecināmais finansējums, sadarbības iestāde apstiprina nākamos trešās kārtas izvērtētos projekta iesniegumus ar augstāko punktu skaitu, kuriem atbalsts sākotnēji tika atteikts dēļ nepietiekamā trešās kārtas finansējuma apjoma."  vārdu "izvērtētos" aizstāt ar vārdu "Iesniegtos", ņemot vērā, ka pilnībā izvērtēti pēc kritērijeim būs tikai tie projekti, kuru īstenošanai būs pieejams finasnējums.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā "Trešās kārtas īstenošanas nosacījumi" pie prasībām projekta iesniedzējiem iekļaito teikumu "Tātad viens projekta iesniedzējs varēs iesniegt kopumā divus projekta iesniedzējus."  izteikt šādā redakcijā "Tātad viens projekta iesniedzējs varēs iesniegt kopumā divus projekta iesniegumus". 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam 4.1.2. apakšsadaļā "Pamatojums un apraksts" precizēt pasākuma numuru uz 9.1.4.1.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 4.sadaļas 4.1.apakšsadaļā norādīto skaitli un vārdu "18.janvāra" aizstāt ar skaitli un vārdu "11.janvāra", ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 23.decembra noteikumos Nr.835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1.pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi"" tika skatīts MK 2022.gada 11.janvāra sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam aktualizēt 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" rādītāju pasi, ņemot vērā plānoto 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vai 3.1. un 3.3.punktā noteikto projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaits nav piemērojams kā papildu nosacījums/kritērijs projektu sarindošanai gadījumos, kad visu projektu īstenošanai atlases kārtā nepietiek finansējuma un vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vērtējumu ar vienādu punktu skaitu kvalitātes kritērijos, t.sk. kvalitātes kritērijos, kuros saņemtais punktu skaits dod priekšroku projektu rindošanai prioritārā secībā.
Gadījumā, ja projektu rindošanai prioritārā secībā kā papildu nosacījums/kritērijs tiek izmantots projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaits, tad varētu tikt pieļauts projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaita samazinājums tikai līdz apjomam, kurš neietekmē nākamā - finansējumu nesaņēmušā projekta iesnieguma iespējas kvalificēties atbalsta saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka speciālistu atlīdzības izmaksas ir attiecināmas par tiem darba pienākumiem, kas tiek veikti, lai īstenotu 9.2.2.3. pasākuma MK noteikumos noteiktās atbalstāmās darbības, tajā skaitā veicot mērķa grupas personu izvērtēšanu un atbalsta plāna izstrādi, ko veic sociālais darbinieks ar speciālistiem. Skaidrojam, ka atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumam, sociālā darbinieka profesionālie uzdevumi ir noteikti plašāki nekā nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai, līdz ar to tiek identificētas situācijas, kad projekta tiešajās izmaksās tiek iekļauti izdevumi, kas ir saistīti ar tādu pienākumu veikšanu kā atbalsta sniegšanu sociālo problēmu risināšanā, palīdzēšanu personai attīstīt spēju risināt personiskās, starppersonu un sociālās problēmas, piesaistīt sociālekonomiskos resursus un attiecīgos sociālos pakalpojumus personas vai personu grupas sociālo problēmu risināšanai, informācijas nodrošināšanu par sociālo pakalpojumu sniedzējiem un kontaktu veidošanu starp sociālo pakalpojumu saņēmējiem un sniedzējiem, kas ir nodefinēti minētajā likumā kā sociālā darbinieka pienākumi un kas savukārt nav projekta atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu  projektu ar pakalpojuma apjomiem 3.3.apakšpunktā minētajai mērķa grupai, ņemot vērā, ka šī brīža redakcijā apjoms ir noteikts tikai atelpas brīža pakalpojumu saņemšanai, savukārt noteikumu 3.1.un 3.2.apakšpunktā minētajai mērķa grupai 24.apakšpunktā ir noteikti visu pakalpojumu apjomi.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt vai 3.1. un 3.3.punktā noteikto projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaits nav piemērojams kā papildu nosacījums/kritērijs projektu sarindošanai gadījumos, kad visu projektu īstenošanai atlases kārtā nepietiek finansējuma un vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vērtējumu ar vienādu punktu skaitu kvalitātes kritērijos, t.sk. kvalitātes kritērijos, kuros saņemtais punktu skaits dod priekšroku projektu rindošanai prioritārā secībā.
Gadījumā, ja projektu rindošanai prioritārā secībā kā papildu nosacījums/kritērijs tiek izmantots projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaits, tad varētu tikt pieļauts projektā iesaistīto mērķa grupas personu skaita samazinājums tikai līdz apjomam, kurš neietekmē nākamā - finansējumu nesaņēmušā projekta iesnieguma iespējas kvalificēties atbalsta saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
-