Projekta ID
22-TA-1805Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 3. punkta redakcija neveido loģisku teikumu. Nav saprotams, kas ir domāts ar vārdiem "pirms tās uzsākšanas". Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 3. punkta redakciju, skaidri norādot pēc kādas darbības uzsākšanas Lauku atbalsta dienests publicē paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 41. apakšpunktā norādīta atsauce uz Komisijas 2022. gada 25. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/500, ar kuru Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus (turpmāk - Lēmums).
Norādām, ka lēmumi ir individuāli tiesību akti, kas rada tiesības un uzliek pienākumus to adresātam. Lēmumi ir tieši piemērojami tiesību akti. Tomēr ne vienmēr lēmumi attiecas tikai uz privātpersonām.
Norādām, ka Lēmumas pēc būtības ir adresēts dalībvalstīm, kurā tiek pieņemts, ka Regulas (ES) 2021/1139 26. panta 2. punkta vajadzībām Krievijas 2022. gada 24. februārī sākto militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus.
Šādā gadījumā dalībvalstīm ir jāvērtē, vai lēmums satur tādas normas, kas attiecas arī uz privātpersonām. Ja lēmums šādas normas satur, tad dalībvalstīm, līdzīgi kā saistībā ar direktīvu pārņemšanu, ir savlaicīgi jāsasniedz lēmumā noteiktais mērķis, lēmumā iekļautos nosacījumus iestrādājot nacionālajos tiesību aktos.
Lēmuma 2. pants nosaka, ka šo Lēmumu piemēro izdevumiem, kurus saskaņā ar šo Lēmumu atļauts atbalstīt, attiecināmi ir tad, ja tie radušies laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. decembrim un apmaksāti līdz 2029. gada 31. decembrim.
Vērtējot noteikumu projekta 4. punktu secināms, ka noteikumu projektā ir norādīta vispārēja atsauce uz Lēmumu, paredzot, ka pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu.
Norādām, ka iepriekš minētie finansējuma saņēmēji ir juridiskas personas, attiecīgi šajā gadījumā Lēmums ir adresēts dalībvalstīm, bet dalībvalstij adresētajā lēmumā, iespējams, ir ietvertas normas, kas noteikumu projektā tiek attiecināmas arī uz juridiskajām personām. Lai tikai dalībvalstij saistošā lēmumā ietvertos nosacījumus piemērotu attiecībās ar privātpersonām, t.sk. juridiskajām personām, tie jāpārņem privātpersonām saistošos nacionālajos normatīvajos aktos. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 4. punktā uzliktais pienākums pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu ir pamatots. Ja noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā ietvertais regulējums ievērot Lēmumā noteikto attiecināms uz juridiskām personām un šāds nosacījums ir pamatots un nepieciešamas, tad Lēmums jāpārņem noteikumu projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā svītrot atsauci uz iepriekš minēto Lēmumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgā Lēmuma normas, kuras nepieciešams padarīt saistošas juridiskajām personām, pārņemt (iestrādāt) noteikumu projektā līdzīgi kā Eiropas Savienības direktīvas.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 41. apakšpunktā norādīta atsauce uz Komisijas 2022. gada 25. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/500, ar kuru Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus (turpmāk - Lēmums).
Norādām, ka lēmumi ir individuāli tiesību akti, kas rada tiesības un uzliek pienākumus to adresātam. Lēmumi ir tieši piemērojami tiesību akti. Tomēr ne vienmēr lēmumi attiecas tikai uz privātpersonām.
Norādām, ka Lēmumas pēc būtības ir adresēts dalībvalstīm, kurā tiek pieņemts, ka Regulas (ES) 2021/1139 26. panta 2. punkta vajadzībām Krievijas 2022. gada 24. februārī sākto militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus.
Šādā gadījumā dalībvalstīm ir jāvērtē, vai lēmums satur tādas normas, kas attiecas arī uz privātpersonām. Ja lēmums šādas normas satur, tad dalībvalstīm, līdzīgi kā saistībā ar direktīvu pārņemšanu, ir savlaicīgi jāsasniedz lēmumā noteiktais mērķis, lēmumā iekļautos nosacījumus iestrādājot nacionālajos tiesību aktos.
Lēmuma 2. pants nosaka, ka šo Lēmumu piemēro izdevumiem, kurus saskaņā ar šo Lēmumu atļauts atbalstīt, attiecināmi ir tad, ja tie radušies laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. decembrim un apmaksāti līdz 2029. gada 31. decembrim.
Vērtējot noteikumu projekta 4. punktu secināms, ka noteikumu projektā ir norādīta vispārēja atsauce uz Lēmumu, paredzot, ka pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu.
Norādām, ka iepriekš minētie finansējuma saņēmēji ir juridiskas personas, attiecīgi šajā gadījumā Lēmums ir adresēts dalībvalstīm, bet dalībvalstij adresētajā lēmumā, iespējams, ir ietvertas normas, kas noteikumu projektā tiek attiecināmas arī uz juridiskajām personām. Lai tikai dalībvalstij saistošā lēmumā ietvertos nosacījumus piemērotu attiecībās ar privātpersonām, t.sk. juridiskajām personām, tie jāpārņem privātpersonām saistošos nacionālajos normatīvajos aktos. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 4. punktā uzliktais pienākums pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu ir pamatots. Ja noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā ietvertais regulējums ievērot Lēmumā noteikto attiecināms uz juridiskām personām un šāds nosacījums ir pamatots un nepieciešamas, tad Lēmums jāpārņem noteikumu projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā svītrot atsauci uz iepriekš minēto Lēmumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgā Lēmuma normas, kuras nepieciešams padarīt saistošas juridiskajām personām, pārņemt (iestrādāt) noteikumu projektā līdzīgi kā Eiropas Savienības direktīvas.
Norādām, ka lēmumi ir individuāli tiesību akti, kas rada tiesības un uzliek pienākumus to adresātam. Lēmumi ir tieši piemērojami tiesību akti. Tomēr ne vienmēr lēmumi attiecas tikai uz privātpersonām.
Norādām, ka Lēmumas pēc būtības ir adresēts dalībvalstīm, kurā tiek pieņemts, ka Regulas (ES) 2021/1139 26. panta 2. punkta vajadzībām Krievijas 2022. gada 24. februārī sākto militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus.
Šādā gadījumā dalībvalstīm ir jāvērtē, vai lēmums satur tādas normas, kas attiecas arī uz privātpersonām. Ja lēmums šādas normas satur, tad dalībvalstīm, līdzīgi kā saistībā ar direktīvu pārņemšanu, ir savlaicīgi jāsasniedz lēmumā noteiktais mērķis, lēmumā iekļautos nosacījumus iestrādājot nacionālajos tiesību aktos.
Lēmuma 2. pants nosaka, ka šo Lēmumu piemēro izdevumiem, kurus saskaņā ar šo Lēmumu atļauts atbalstīt, attiecināmi ir tad, ja tie radušies laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. decembrim un apmaksāti līdz 2029. gada 31. decembrim.
Vērtējot noteikumu projekta 4. punktu secināms, ka noteikumu projektā ir norādīta vispārēja atsauce uz Lēmumu, paredzot, ka pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu.
Norādām, ka iepriekš minētie finansējuma saņēmēji ir juridiskas personas, attiecīgi šajā gadījumā Lēmums ir adresēts dalībvalstīm, bet dalībvalstij adresētajā lēmumā, iespējams, ir ietvertas normas, kas noteikumu projektā tiek attiecināmas arī uz juridiskajām personām. Lai tikai dalībvalstij saistošā lēmumā ietvertos nosacījumus piemērotu attiecībās ar privātpersonām, t.sk. juridiskajām personām, tie jāpārņem privātpersonām saistošos nacionālajos normatīvajos aktos. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 4. punktā uzliktais pienākums pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu ir pamatots. Ja noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā ietvertais regulējums ievērot Lēmumā noteikto attiecināms uz juridiskām personām un šāds nosacījums ir pamatots un nepieciešamas, tad Lēmums jāpārņem noteikumu projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā svītrot atsauci uz iepriekš minēto Lēmumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgā Lēmuma normas, kuras nepieciešams padarīt saistošas juridiskajām personām, pārņemt (iestrādāt) noteikumu projektā līdzīgi kā Eiropas Savienības direktīvas.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 41. apakšpunktā norādīta atsauce uz Komisijas 2022. gada 25. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/500, ar kuru Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus (turpmāk - Lēmums).
Norādām, ka lēmumi ir individuāli tiesību akti, kas rada tiesības un uzliek pienākumus to adresātam. Lēmumi ir tieši piemērojami tiesību akti. Tomēr ne vienmēr lēmumi attiecas tikai uz privātpersonām.
Norādām, ka Lēmumas pēc būtības ir adresēts dalībvalstīm, kurā tiek pieņemts, ka Regulas (ES) 2021/1139 26. panta 2. punkta vajadzībām Krievijas 2022. gada 24. februārī sākto militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus.
Šādā gadījumā dalībvalstīm ir jāvērtē, vai lēmums satur tādas normas, kas attiecas arī uz privātpersonām. Ja lēmums šādas normas satur, tad dalībvalstīm, līdzīgi kā saistībā ar direktīvu pārņemšanu, ir savlaicīgi jāsasniedz lēmumā noteiktais mērķis, lēmumā iekļautos nosacījumus iestrādājot nacionālajos tiesību aktos.
Lēmuma 2. pants nosaka, ka šo Lēmumu piemēro izdevumiem, kurus saskaņā ar šo Lēmumu atļauts atbalstīt, attiecināmi ir tad, ja tie radušies laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. decembrim un apmaksāti līdz 2029. gada 31. decembrim.
Vērtējot noteikumu projekta 4. punktu secināms, ka noteikumu projektā ir norādīta vispārēja atsauce uz Lēmumu, paredzot, ka pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu.
Norādām, ka iepriekš minētie finansējuma saņēmēji ir juridiskas personas, attiecīgi šajā gadījumā Lēmums ir adresēts dalībvalstīm, bet dalībvalstij adresētajā lēmumā, iespējams, ir ietvertas normas, kas noteikumu projektā tiek attiecināmas arī uz juridiskajām personām. Lai tikai dalībvalstij saistošā lēmumā ietvertos nosacījumus piemērotu attiecībās ar privātpersonām, t.sk. juridiskajām personām, tie jāpārņem privātpersonām saistošos nacionālajos normatīvajos aktos. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 4. punktā uzliktais pienākums pasākumā publisko finansējumu piešķir saskaņā ar Lēmumu ir pamatots. Ja noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā ietvertais regulējums ievērot Lēmumā noteikto attiecināms uz juridiskām personām un šāds nosacījums ir pamatots un nepieciešamas, tad Lēmums jāpārņem noteikumu projektā.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projekta 4.1. apakšpunktā svītrot atsauci uz iepriekš minēto Lēmumu un nepieciešamības gadījumā attiecīgā Lēmuma normas, kuras nepieciešams padarīt saistošas juridiskajām personām, pārņemt (iestrādāt) noteikumu projektā līdzīgi kā Eiropas Savienības direktīvas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot, skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 19. punktā paredzēts tieši šāds vērtēšanas nosacījums, t.i., atbalsta pretendentiem gadījumos, kad atlasē punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pretendentam, kuram pēdējā noslēgtajā gadā bijušas lielākas valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto, tostarp pašnodarbināto, personu, dalītas ar 100.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 21. punktā noteikts, ka noteikumu 20. punktā minēto eksporta tirgu zaudējumu apliecina pretendenta zivsaimniecības produktu eksporta kopējā apjoma kritums uz Ukrainu, Krieviju vai Baltkrieviju laikposmā no 2022. gada marta līdz jūnijam par vairāk nekā 20 procentiem salīdzinājumā ar 2021. gada attiecīgo periodu.
Lūdzam skaidrot, kāpēc tiek vērtēts apjoma kritums tieši laikposmā no 2022. gada marta līdz jūnijam, īpaši ņemot vērā Komisijas 2022. gada 25. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/500, ar kuru Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus 2. pantā minēto.
Lūdzam skaidrot, kāpēc tiek vērtēts apjoma kritums tieši laikposmā no 2022. gada marta līdz jūnijam, īpaši ņemot vērā Komisijas 2022. gada 25. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/500, ar kuru Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu nosaka par ārkārtas notikumu, kas rada būtiskus tirgus traucējumus 2. pantā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
