Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-1783
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība
Atzinums iesniegts
16.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
LIZDA lūdz sasaistīt 5.daļas “Kopsavilkums un priekšlikumi”, IV nodaļas “Rekomendācijas darba tirgus neatbilstību mazināšanai” iv.punkta “Horizontālie pasākumi darbaspēka iztrūkuma mazināšanai” a apakšpunkta “Izglītības sistēmas kapacitātes nostiprināšana” pirmo apakšpunktu: “turpināt sakārtot pedagogu atalgojuma sistēmu, virzoties uz atalgojuma modeli, kas nodrošinātu minimālo pedagogu atalgojuma likmi ne mazāku kā vidējā darba samaksa tautsaimniecībā” (108.lpp)  ar Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam (apstiprinātas ar MK 22.06.2021. rīkojumu Nr.436).  IAP izglītības politikas rezultāti un rezultatīvie rādītāji paredz, ka pedagogu un augstākās izglītības institūciju akadēmiskā personāla vidējās bruto darba samaksas sabiedriskajā sektorā attiecība pret vidējo bruto darba samaksu sabiedriskajā sektorā pēc 2022.gada datiem, kas būs pieejami 2024.gadā, ir plānota pirmsskolas izglītības pedagogiem 72% apmērā, pamatizglītības pedagogiem 109% apmērā, vidējās izglītība pedagogiem 118% apmērā, profesionālās izglītības pedagogiem 130% apmērā, universitāšu un citu augstākās izglītības institūciju akadēmiskajam personālam 121% apmērā, savukārt pēc 2026.gada datiem, kas būs pieejami 2028.gadā, - pirmsskolas izglītības pedagogiem 106% apmērā, pamatizglītības pedagogiem 128% apmērā, vidējās izglītība pedagogiem 139% apmērā, profesionālās izglītības pedagogiem 153% apmērā, universitāšu un citu augstākās izglītības institūciju akadēmiskajam personālam 142% apmērā.
 
Piedāvātā redakcija
-