Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
21-TA-894
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
25.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz plānoto par izmaksu piemērošanu izglītības iestāžu atbalsta personālam, kas īsteno licencētas un akreditētas modulārās profesionālās izglītības programmas un veiks individuālās pieejas īstenošanu (uzrunāšana, profilēšana, konsultēšana, personu testēšana, rezultātu analizēšana, individuālā mācību plāna izstrāde jeb personas kompetenču attīstības plāns u.c.)  nodarbinātajiem ar zemu izglītības līmeni pirms iesaistes moduļu vai moduļu kopu apguvē, lūdzam anotācijā norādīt:
- kā tiks nodrošināta izglītības iestāžu neatkarīga pieeja profilēšanai, mazinot riskus formālai personas kompetenču attīstības plāna izpildei ar mērķi izglītojamos iesaistīt finansiāli un resursu izdevīgākās izglītības iestāžu moduļos vai moduļu kopās;
- kāda veida cilvēkresursu atbalsts izglītības iestādēm ir jāsasniedz  personas kompetenču attīstības plāna izstrādē, proti, kādi speciālisti tiks iesaistīti personu profilēšanā.
LM redzējumā izglītības iestādei ir jānosaka izglītojamā piemērotība konkrētās izglītības programmas apguvei visos valsts īstenoto pieaugušo izglītības projektu ietvaros. Savukārt šāda atbalsta piemērošanai būtisks ir izvērtējums par visu izglītības iestāžu pārklājumu šāda atbalsta nodrošināšanā.

Lūdzam sniegt detalizētu un izvērstu skaidrojumu par paredzētajām tiešajām izmaksām datu iegādei un analītikai, kā arī licenču iegādes izmaksām, kā arī sniegt plašāku informāciju par šādu izmaksu piemērošanas nepieciešamību un iespējamo atdevi projekta vajadzībām, jo īpaši tāpēc, ka līdz šim projekta mācību piedāvājums un mācību vajadzību apkopošana un atbilstības izvērtēšanu darba tirgus prasībām un tā attīstības vajadzībām, kā arī personības izaugsmes interesēm tika nodrošināta bez šīs tiešo izmaksu pozīcijas.
LM redzējumā projekta finansējums prioritāri būtu novirzāms atbalstam mazkvalificēto personu sasniegšanai un iesaistei izglītības/prasmju veicināšanā, piemēram, papildu izglītības kvalitātes monitoringam vai atbalstam komunikācijas un mārketinga aktivitātēm ar mērķi informēt sabiedrību par darba tirgus digitālajām pārmaiņā un prasmju polarizācijas riskiem, sekmējot  personu ar zemu izglītību un/vai prasmēm sasniegšanu un iesaisti projektā. Tāpat lūdzam skaidrot, kā tiešo izmaksu piemērošana nepārklāsies ar Nodarbinātības valsts aģentūras un Ekonomikas ministrijas veiktajiem ieguldījumiem darba tirgus analītikas, prognozēšanas jomā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot vairākas līdzīgas atbalstāmās darbības starp specifisko atbalsta mērķi 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" un specifisko atbalsta mērķi 8.4.1., kas attiecas uz bezdarba riskam pakļauto personu mērķa grupu, Labklājības ministrijas, Nodarbinātības valsts aģentūras, Izglītības un zinātnes ministrijas un Valsts izglītības attīstības aģentūras (piedaloties arī citām institūcijām) savstarpējās komunikācijas ceļā 2021.gada nogalē tika noteikti attiecīgās demarkācijas principi. Lai veicinātu atbalsta saņēmēju informētību, lūdzam atspoguļot anotācijas 1.3. punktā, kādos atbalsta pasākumos varēs piedalīties bezdarba riskam pakļautās personas specifiskā atbalsta mērķa 8.4.1. ietvaros (demarkācijas kontekstā ar specifisko atbalsta mērķi 14.1.2.).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
20.11.2. nepieciešamā asistenta vai surdotulka pakalpojuma izmaksas šo noteikumu 18.1.7.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem noteiktajām izmaksām, ievērojot, ka asistenta vai surdotulka pakalpojumu izmaksas ir ne vairāk kā 11,60 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu, nepārsniedzot 40 darba stundas nedēļā, proporcionāli stundu skaitam, kurās nodarbināta persona ar invaliditāti iesaistījusies apmācībās. Ceļā pavadītais laiks līdz pakalpojuma sniegšanas vietai un atpakaļ tiek uzskatīts par pakalpojuma sniegšanas laiku;
Iebildums
Saskaņā ar Noteikumu Nr.75 20.7 punktu no 2021.gada 25.novembra surdotulka pakalpojumu izmaksas ir ne vairāk kā 12,96 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Noteikumu Nr. 474 20.11.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
20.11.2. nepieciešamā asistenta vai surdotulka pakalpojuma izmaksas šo noteikumu 18.1.7.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem noteiktajām izmaksām, ievērojot, ka asistenta vai surdotulka pakalpojumu izmaksas ir ne vairāk kā 11,60 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu, nepārsniedzot 40 darba stundas nedēļā, proporcionāli stundu skaitam, kurās nodarbināta persona ar invaliditāti iesaistījusies apmācībās. Ceļā pavadītais laiks līdz pakalpojuma sniegšanas vietai un atpakaļ tiek uzskatīts par pakalpojuma sniegšanas laiku;
Iebildums
Ministru kabineta 2011.gada 25.janvāra noteikumu Nr.75 “Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem”  (turpmāk – Noteikumi N.75) 20.3 punkts paredz, ka asistenta pakalpojumus bezdarbniekiem ar invaliditāti aktīvo nodarbinātības pasākumu laikā nodrošina pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumus pašvaldībā, līdz ar to lūdzam precizēt Noteikumu Nr.474 20.11.2.apakšpunktā minēto atsauci uz asistentu pakalpojumus regulējošo normatīvo aktu.
 
Piedāvātā redakcija
-