Atzinums

Projekta ID
23-TA-2802
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 29. punktu, jo tā norma ir deklaratīva un nesatur darba aizsardzības prasību darba devējam vai darba ņēmējam. Turklāt anotācijas 1.3. punktā identificētais Aizsargjoslu likuma regulējums (tostarp 42., 44., 45., 49., 51.1, 58.5 un 61. pants) ir tieši piemērojams un papildu regulējums aizsargjoslu aizsargājošo objektu aizsardzībai ir nosakāms Aizsargjoslu likumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta regulējums attiecas arī uz darba ņēmējiem un pašnodarbinātajiem (tās ir fiziskas personas), kā arī darba aizsardzības jomas pakalpojumu sniedzējiem un darba aizsardzības speciālistiem. Aicinām papildināt ietekmes izvērtējumu (tajā skaitā skaidrot projekta tiesiskā regulējuma paredzamo ietekmi uz administratīvo slogu, piemēram:
1) ja administratīvais slogs nemainās, norāda, ka sabiedrības grupām un institūcijām projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības;
2) ja administratīvais slogs samazinās, norāda, kādām sabiedrības grupām un institūcijām administratīvais slogs tiek samazināts, konkretizējot ieguvumus;
3) ja administratīvais slogs palielinās, norāda, kādām sabiedrības grupām un institūcijām administratīvais slogs tiek palielināts, konkretizējot izmaiņas.) Tas pats attiecas uz anotācijas 7. sadaļā identificētajām institūcijām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām neatrunāt noteikumos likumos lietotus terminus, tādējādi sašaurinot vai paplašinot pilnvarojošās likuma normas saturu. Ja nepieciešams, informatīvi termina satura tvērumu var skaidrot anotācijā, ko parasti izmanto arī regulējuma interpretācijā. 
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi"
121. un 123. punktā noteikto, noteikumu projektā terminus skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas, ja termins nav skaidrots vai lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā, kā arī terminu skaidrojumu ietver noteikumu projekta 2. punktā. Termins "mežsaimniecības darbi" ir lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā - Darba aizsardzības likumā, Meža likumā, kā arī Ministru kabineta 2002. gada 20. augusta noteikumos Nr. 372 "Darba aizsardzības prasības, lietojot individuālos aizsardzības līdzekļus" (arī izdoti uz Darba aizsardzības likuma pamata), Ministru kabineta 2009. gada 6. oktobra noteikumos Nr. 1145 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība pasākuma “Meža ekonomiskās vērtības uzlabošana” īstenošanai" (bez īpašas skaidrošanas), tāpēc nav pamata to īpaši skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.3. punktā norādīt, vai projekta 1. pielikuma prasības pēc individuāliem aizsardzības līdzekļiem mežsaimniecībā ir saskaņotas ar Ministru kabineta 2002. gada 20. augusta noteikumiem Nr. 372 "Darba aizsardzības prasības, lietojot individuālos aizsardzības līdzekļus" (piem., noteikumu 3. pielikumā, kas paredz darbus un nozares, kurās lietojami atbilstoši individuālie aizsardzības līdzekļi (tostarp mežizstrādes un mežsaimniecības darbus, mežsaimniecības nozarē)).
 
Piedāvātā redakcija
-