Projekta ID
24-TA-2288Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sestās problēmas aprakstā norādīts ka pārrunājot konkrēto problēmjautājumu detalizētā ar nozares pārstāvjiem tika secināts, ka pamatā konkrētā problēmsituācija attiecas tieši gadījumiem, kad uz vienas vai vairākām zemes vienībām tiek būvēts daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku komplekss.
Aicinām detalizētāk skaidrot, kāpēc secināts, ka pamatā problēma attiecas uz daudzdzīvokļu dzīvojamām ēkām, kas atrodas uz vienas vai vairākām zemes vienībām, zinot, ka analogas problēmas ir būvējot privātmāju ciematus. Papildus, lūdzam skatīt 24-TA-927 grozījumi "Zemes pārvaldības likums" attiecībā uz ceļiem jaunas apbūves teritorijās.
Aicinām detalizētāk skaidrot, kāpēc secināts, ka pamatā problēma attiecas uz daudzdzīvokļu dzīvojamām ēkām, kas atrodas uz vienas vai vairākām zemes vienībām, zinot, ka analogas problēmas ir būvējot privātmāju ciematus. Papildus, lūdzam skatīt 24-TA-927 grozījumi "Zemes pārvaldības likums" attiecībā uz ceļiem jaunas apbūves teritorijās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Likumprojekts papildināts ar jaunu regulējumu, nosakot, ka kopīgas infrastruktūras objekti ir daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas būvprojektā atsevišķā kopīgas infrastruktūras objektu plānā norādītas būves vai zemes vienības daļas, kuras ir koplietojamas ar citu nākotnes daudzdzīvokļu ēku lietotājiem.
Anotācijā kā skaidrojums minētā regulējuma nepieciešamībai, atsaucoties uz Informatīvo ziņojumu "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā", cita starpā norādīts, ka "attīstot privātmāju ciematus, vienlaicīgi tiek attīstīta visa ciemata pastāvēšanai nepieciešama infrastruktūra, tai skaitā koplietošanas ceļi (ielas). Lai gan tie faktiski atbilst pašvaldības ceļa (ielas) statusam, pašvaldības nevēlas tās pārņemt savā īpašumā, jo nespēj nodrošināt šo ceļu (ielu) uzturēšanu."
Ievērojot minēto, lūdzam skaidrot:
1) kurš maksās par šādas infrastruktūras uzturēšanu, tostarp, nekustamā īpašuma nodokli par zemi zem šādas infrastruktūras un tml. -vai nosakot šāda veida aprobežojumu, tiek paredzēti ari kādi kompensējoši mehānismi inženierbūvju īpašniekiem;
2) vai šim regulējumam tiek paredzēts atpakaļvērsts spēks, respektīvi, vai tas attieksies arī uz gadījumiem pirms šo likuma grozījumu spēkā stāšanās.
Anotācijā kā skaidrojums minētā regulējuma nepieciešamībai, atsaucoties uz Informatīvo ziņojumu "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā", cita starpā norādīts, ka "attīstot privātmāju ciematus, vienlaicīgi tiek attīstīta visa ciemata pastāvēšanai nepieciešama infrastruktūra, tai skaitā koplietošanas ceļi (ielas). Lai gan tie faktiski atbilst pašvaldības ceļa (ielas) statusam, pašvaldības nevēlas tās pārņemt savā īpašumā, jo nespēj nodrošināt šo ceļu (ielu) uzturēšanu."
Ievērojot minēto, lūdzam skaidrot:
1) kurš maksās par šādas infrastruktūras uzturēšanu, tostarp, nekustamā īpašuma nodokli par zemi zem šādas infrastruktūras un tml. -vai nosakot šāda veida aprobežojumu, tiek paredzēti ari kādi kompensējoši mehānismi inženierbūvju īpašniekiem;
2) vai šim regulējumam tiek paredzēts atpakaļvērsts spēks, respektīvi, vai tas attieksies arī uz gadījumiem pirms šo likuma grozījumu spēkā stāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
