Projekta ID
21-TA-754Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Norma paredz šādu izņēmumu ierobežojumam saņemt sociālos pakalpojumus: "ja to nesniegšana, pārtraukšana vai izbeigšana var radīt invaliditātes risku vai darbspēju zudumu vai rada apdraudējumu veselībai, dzīvībai vai drošībai".
Projekta anotācijā skaidrots, ka normas mērķis cita starpā ir nodrošināt arī cilvēka pamatvajadzības. Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 1.panta 11.punktu cilvēka pamatvajadzības ir — ēdiens, apģērbs, mājoklis, veselības aprūpe, obligātā izglītība. Tā kā projektā paredzētie izņēmumi neietver visas minētās pamatvajadzības, lūdzam papildināt normā paredzēto izņēmumu uzskaitījumu ar cilvēka pamatvajadzību nenodrošināšanas risku.
Projekta anotācijā skaidrots, ka normas mērķis cita starpā ir nodrošināt arī cilvēka pamatvajadzības. Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 1.panta 11.punktu cilvēka pamatvajadzības ir — ēdiens, apģērbs, mājoklis, veselības aprūpe, obligātā izglītība. Tā kā projektā paredzētie izņēmumi neietver visas minētās pamatvajadzības, lūdzam papildināt normā paredzēto izņēmumu uzskaitījumu ar cilvēka pamatvajadzību nenodrošināšanas risku.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Tieslietu ministrija neatbalsta piedāvāto grozījumu, jo regulējums par darbinieku (amatpersonu), kuriem darba pienākumu veikšanai nepieciešams vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts, tiesībām veikt darbu ārkārtējās situācijas laikā ar negatīvu Covid-19 testu vai testa sadarbspējīgu sertifikātu, ir noteikts 2021.gada 8.oktobra Ministru kabineta izdotajā rīkojumā Nr.720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” (turpmāk - Rīkojums) 5.4. un 5.5.apakšpunktā. Ja nepieciešamas epidemioloģiskās drošības prasību izmaiņas sociālo pakalpojumu sniegšanas jomā, tās nosakāmas 2021.gada 28.septembra Ministru kabineta noteikumu Nr.662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” normās, kas paredz prasības par vakcinācijas vai pārslimošanas sadarbspējīga sertifikāta esmību (proti, pastāvīgajās normās, kas iekļautas šo noteikumu 3.5.apakšnodaļā) vai Rīkojumā, ja izmaiņas nepieciešamas tikai prasībām par Covid-19 testa pieļaujamību pārejas posmā.
Ievērojot minēto, lūdzam no projekta svītrot šo normu.
Ievērojot minēto, lūdzam no projekta svītrot šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Tieslietu ministrija neatbalsta piedāvāto grozījumu, jo regulējums par darbinieku (amatpersonu), kuriem darba pienākumu veikšanai nepieciešams vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts, tiesībām veikt darbu ārkārtējās situācijas laikā ar negatīvu Covid-19 testu vai testa sadarbspējīgu sertifikātu, ir noteikts 2021.gada 8.oktobra Ministru kabineta izdotajā rīkojumā Nr.720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” (turpmāk - Rīkojums) 5.4. un 5.5.apakšpunktā. Ja nepieciešamas epidemioloģiskās drošības prasību izmaiņas sociālo pakalpojumu sniegšanas jomā, tās nosakāmas 2021.gada 28.septembra Ministru kabineta noteikumu Nr.662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” normās, kas paredz prasības par vakcinācijas vai pārslimošanas sadarbspējīga sertifikāta esmību (proti, pastāvīgajās normās, kas iekļautas šo noteikumu 3.5.apakšnodaļā) vai Rīkojumā, ja izmaiņas nepieciešamas tikai prasībām par Covid-19 testa pieļaujamību pārejas posmā.
Ievērojot minēto, lūdzam no projekta svītrot šo normu.
Ievērojot minēto, lūdzam no projekta svītrot šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Projektā paredzēts Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumu Nr.662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 69.punktā svītrot līdzšinējo izņēmumu attiecībā uz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumu (turpmāk - ilgstoši sociālās aprūpes pakalpojumi) saņemšanu. Minētais izņēmums aizstāts ar šādu nosacījumu: ja sociālo pakalpojumu nesniegšana, pārtraukšana vai izbeigšana var radīt invaliditātes risku vai darbspēju zudumu vai rada apdraudējumu veselībai, dzīvībai vai drošībai.
Lūdzam projekta anotāciju papildināt ar projektā paredzēto grozījumu ietekmi konkrēti ilgstošu sociālās aprūpes pakalpojumu jomā, jo anotācijā netiek sniegta paredzētā regulējuma ietekme uz šo pakalpojumu jomu.
Lūdzam projekta anotāciju papildināt ar projektā paredzēto grozījumu ietekmi konkrēti ilgstošu sociālās aprūpes pakalpojumu jomā, jo anotācijā netiek sniegta paredzētā regulējuma ietekme uz šo pakalpojumu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Norādāms, ka invaliditātes risks vai darbsēju zudums arī ir apdraudējums veselībai. Ja normā plānots īpaši izcelt šāda riska nozīmīgumu, ierosinām to skaidrot kā vienu no veselības apdraudējuma veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Normas satura precizēšanai lūdzam normā vārdus "valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas" papildināt ar vārdu "laikā".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" iekļauts teikums " Svarīgi akcentēt, ka izņēmuma gadījumos (vardarbība, aprūpes mājās pakalpojums, psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumi paliatīvā aprūpē esošiem bērniem un pilngadīgām personām, krīzes centru pakalpojumi, patversmes vai naktspatversmes pakalpojumi u.c.), jo šādu pakalpojumu nesniegšana var radīt personām dzīvības, drošības vai veselības risku."
Vēršam uzmanību, ka minētais teikums ir nesaprotams, un lūdzam to precizēt.
Vēršam uzmanību, ka minētais teikums ir nesaprotams, un lūdzam to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-