Atzinums

Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.2.i.  investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai uzņēmējdarbībā” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma  plānu (turpmāk – AF plāns) 2.2.1.2.i. investīcijas nosaukums ir “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”. Lūdzam attiecīgi precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā iekļaut informāciju par stratēģiski svarīgo projektu komunikācijas aktivitātēm, ja tādi paredzēti šajā investīcijā, tajā skaitā, informāciju, par kādiem komunikācijas pasākumiem finansējuma saņēmējam ir jāinformē EM vai gala labuma guvējam jāinformē LIAA.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai MK noteikumu ietvaros nebūtu jāiekļauj prasība par sociāli atbildīgu publisko iepirkumu, kā arī, ja attiecināms, iekļaut MK noteikumos informāciju par plānotajiem publiskajiem iepirkumiem un iepirkumu plāna iesniegšanu KPVIS.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
2.3. gala labuma guvējs – sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses;
Iebildums
Lūdzu skaidrot kādi ir labuma guvēja pienākumi atbalsta īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
2.6. otrreizējais digitālā brieduma tests – novērtējums par gala labuma guvēja esošo digitālo un inovāciju briedumu, ko pēc atbalsta saņemšanas gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru un Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta atzinums par projekta izpildes atbilstību digitālās attīstības ceļa kartē noteiktajam;
Iebildums
Lūdzu svītrot noteikuma projekta 2.6.apakšpunktā vārdu “patstāvīgi” vai skaidrot anotācijā pie kādiem nosacījumiem otrreizējo digitālo brieduma testu varēs veikt patstāvīgi (ņemot vērā varbūtību, ka visi gala labuma guvēji būs ieinteresēti veikt testu patstāvīgi). Tas pats attiecināms uz  noteikuma projekta 2.8.apakšpunktu par sākotnējo digitālā brieduma testu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
9. Atbalsta programmas ietvaros ir šādi:
Iebildums
Lūdzam pārskatīt terminoloģijas lietošanu – ja MK noteikumu projekta 9.1. un 9.2. apakšpunktos tiek norādīts, ka šo MK noteikumu projekta ietvaros tiek piešķirts grants, tad MK noteikumu projekta 12.punktā (un arī pārējos MK noteikumu punktos) vārds “vaučers” ir jāaizvieto ar "grants".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
9.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam to komersantu skaits, kam sniegts atbalsts, lai digitalizētu komercdarbības procesus, un kam pēc granta saņemšanas un projekta īstenošanas uzlabojās digitālā brieduma testa rezultāts, salīdzinot ar iepriekšējo testa rezultātu  – 80;
Iebildums
Lūdzam visā 9.punktā precizēt “komersantu skaits” uz “uzņēmumu skaits” - atbilstoši Darbības kārtības oficiālajam tulkojumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
9.3. kopīgais rādītājs: komersanti, kas tiek atbalstīti digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu procesu izstrādē vai pārņemšanā.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā norādīt investīcijai atbilstošus kopējos rādītājus, kā arī to sadalījumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
10. Ekonomikas ministrija ir atbildīga par investīcijas ieviešanu.
Iebildums
Lūdzu papildināt kādas ir Ekonomikas ministrijas funkcijas šo noteikumu izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
12. Atbalsta programmas ietvaros atbalsta veids ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izsniegts vaučers gala labuma guvēja digitalizācijas projekta finansēšanai.
Iebildums
Lūdzam precizēt 12.punktā noteikto atbalsta veidu, iekļaujot jēdzienu “grants”. Tāpat lūdzam skaidrot, kādā veidā tiks ieviest atbalsts vaučera veidā.

 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
12. Atbalsta programmas ietvaros atbalsta veids ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izsniegts vaučers gala labuma guvēja digitalizācijas projekta finansēšanai.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību MK noteikumu projekta 12.punktā un arī turpmāk lietot terminu “vaučers”, jo nav skaidra tā piemērošana un tas neatbilst MK noteikumu projektā atrunātajam – 9.1.punktā kā atbalsts ir minēts grants. Piedāvājam dzēst MK noteikumu projektā minēto “vaučers” terminu. Vienlaikus lūdzam pārskatīt terminu “grants” un “vaučers” lietošanu arī MK noteikumu anotācijā un turpmāk lietot vienotu terminoloģiju.

Ja uzskatāt, ka MK noteikumu projektā minēto “vaučers” termins nav dzēšams, aicinām MK noteikumu projektā skaidri iekļaut informāciju par to, kādus pakalpojumus gala labuma guvējs saņems, izmantojot vaučeri, jo no šī brīža MK noteikumu projekta redakcijas tas nav skaidrs. Ja ar vaučeri gala labuma guvējs varēs iegūt iekārtu/pakalpojumu, lūdzam nodrošināt, lai iekārtas izplatītājs vai pakalpojuma sniedzējs tiktu izvēlēts atklātā, nediskriminējošā konkursa procedūrā? 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
13. Vienošanās par šo noteikumu 6. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas, uzraudzības kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu informācijas vadības sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) tiek noslēgta starp Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. 
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt MK noteikumos iekļaujamos informācijas ievades nosacījumus KPVIS – iekļaujot pašā MK noteikumu projektā informācijas ievades apjomu, regularitāti, atbildības sadalījumu, kā arī maksājumu pieprasījumu un izdevumus, un sasniegto rādītāju pamatojošo dokumentu iesniegšanas nosacījumus KPVIS.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
13. Vienošanās par šo noteikumu 6. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas, uzraudzības kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu informācijas vadības sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) tiek noslēgta starp Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. 
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumus ar kārtību, kādā LIAA iesniegs projekta iesniegumu KPVIS un Ekonomikas ministrija veiks izvērtējumu, tai skaitā finansējuam saņēmēja atbilstību Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, tik tālu cik tas attiecināms uz konkrēto investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
16. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra nodrošina šo noteikumu 9. punktā noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju un mērķu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Vadības informācijas sistēmā līdz šo noteikumu 9. punktā norādītajiem termiņiem, bet ne retāk kā reizi ceturksnī.
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka maksājuma pieprasījumus paredzēts iesniegt ne biežāk kā divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
17.1. darbībām, kuras veic Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, lai atbalsta programmas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju un krāpšanu, dubultfinansējuma risku;
Iebildums
Lūgums precizēt 17.1.punktu, lai nepārprotami būtu skaidrs, ka nosacījums attiecas arī uz gala labuma guvēju līmeni.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
20.1. administratīvie procesi kā finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas MK noteikumu projekta 20.1.pakšpunkta kontekstā ir saprotams ar terminu “kopdarbība”, skaidrojot augstākminēto terminu MK noteikumu projektā 2.punktā (noteikumos lietotie termini) vai atsaucoties uz konkrētu normatīvo aktu, kur šāds termins tiek skaidrots.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
21. Neatbalstāmās darbības ir:
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka projektu līgumu un vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
22.1.1. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas;
Iebildums
Vēršam Ekonomikas ministrijas un LIAA uzmanību, ka LIAA jāspēj Eiropas Komisijai pamatot, ka šīs izmaksas nav uzskatāmas par tekošajām izmaksām, jo saredzam būtisku risku, ka šīs izmaksas ir LIAA esošas funkcijas un pienākumu ietvaros. Attiecīgi lūdzu papildināt anotāciju, ka projekta vadības izmaksas tikts segtas tikai un vienīgi no AF līdzekļiem. Papildus lūdzu anotācijā ietvert skaidrojumu, kas ir saprotams ar īstenošanas personālu.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
22.2. gala labuma guvējam:
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, lai būtu viennozīmīgi saprotams, ar kādu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiks sniegts atbalsts MK noteikumu 22.2.apakšpunktā minētajām izmaksu pozīcijām. No šī brīža redakcijas nav skaidrs, piemēram, ar kādu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiks sniegts atbalsts MK noteikumu 22.2.3.apakšpunktā minētajai izmaksu pozīcijai.

Lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu projektu, lai no tā ir pilnīgi skaidrs, kuri no MK noteikumu projektā IV sadaļā iekļautajiem punktiem attiecas uz kuru piemērojamo komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
22.2.2. konsultāciju izmaksas sīkiem (mikro), maziem un vidējiem komersantiem;
Iebildums
Lūdzam precizēt, par kādām konsultācijām ir noteikts 22.2.2.apakšpunktā. Lūdzam MK noteikumu II sadaļā atrunāt nosacījumu konsultāciju izmaksām, nodrošinot to, ka vaučeris nevar tikt pilnībā izmantots tikai konsultāciju pakalpojumiem, kas neatbilst pasākuma mērķim un var dot stimulu krāpšanas riskam. Uzņēmējdarbības praksē bieži pie konkrētu IT pakalpojumu pārdošanas, konsultācijas tiek sniegtas bezmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
23.1. attiecināmās izmaksas ir sākotnējie ieguldījumi saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 49. punkta "a" apakšpunktu;
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka, piešķirot atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, sākotnējiem ieguldījumiem jāpaliek attiecīgajā reģionā vismaz piecus gadus pēc tam, kad veikts viss ieguldījums (vai trīs gadus MVU gadījumā), saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 5.punktu.

Vienlaikus vēršam Jūsu uzmanību, ka MK noteikumu projekts joprojām nesatur daļu Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta nosacījumu, līdz ar ko lūdzam papildināt noteikumu projektu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 5.punkta, 11.punkta, 13.punkta un 16.punkta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
24. Neattiecināmās izmaksas ir:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, no kādiem avotiem tiks segtas 24. punktā noteiktās izmaksas LIAA gadījumā, un nepieciešamības gadījumā papildināt MK noteikumus vai anotāciju. Tāpat lūdzam papildināt MK protokollēmumu ar punktu, kas paredz pieprasīt šīs izmaksas, ja attiecināms.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
24.4. izmaksas, kas saistītas ar ēku būvprojektēšanu, rekonstrukciju, būvniecību un telpu pielāgošanu;
Iebildums
Lūdzam skaidro, vai un kāda MK noteikumu projekta 24.4.apakšpunktam ir saistība ar MK noteikumu projekta par digitalizāciju komercdarbībā kontekstu un nepieciešamības gadījumā to svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
IV. Īstenošanas un uzraudzības nosacījumi
Iebildums
Lūdzam iekļaut MK noteikumos prasību nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
IV. Īstenošanas un uzraudzības nosacījumi
Iebildums
Ņemot vēra, ka šobrīd MK noteikumu projekts neparedz publicitātes nosacījumu ievērošanu, kas noteikta Nr.651/2014 9.panta 1. un 4.punktos, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar 9.panta 1. un 4.punkta publicēšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
IV. Īstenošanas un uzraudzības nosacījumi
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu par stimulējošās ietekmes ievērošanu (piešķirot atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14. un 18.pantiem, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punktam.
Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja neizpildās stimulējošās ietekmes prasība, ir jāveic visa ar Komisijas regulu Nr.651/2014 piešķirtā komercdarbības atbalsta atgūšana. Lūdzam attiecīgi papildināt MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
27. Šo noteikumu 6. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma ietvaros atbalsts 500 000 euro apmērā pieejams biedrībām un nodibinājumiem, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses, šajos noteikumos noteiktajām atbalstāmajām darbībām.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas saprotams ar vairākiem komersantiem, vai 2 komersanti kvalificējas. Kāds ir vidējais biedru skaits biedrībās un vai projekta mērķiem dibinātas biedrības arī varēs kvalificēties.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
28. Šo noteikumu 6. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma ietvaros atbalsts 36 000 000 euro apmērā ir pieejams sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem šajos noteikumos noteiktajām atbalstāmajām darbībām virs 5000 euro apmērā.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt 26.un 28.punkta redakcijas, nodalot kāds atbalsts abos punktos plānots.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
34. Gala labuma guvējs iesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ieguldījumu pamatojošo dokumentāciju kopā ar otrreizējo digitālā brieduma testu, atzinumu, vadoties pēc digitālās attīstības ceļa kartē noteiktā laika grafika, kura ietvaros tiek veiktas darbības digitālās transformācijas procesam. Otrreizējā un sākotnējā novērtējuma rezultātus Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra savstarpēji salīdzina, un rezultātā ir jābūt vērojamam uzlabojumam digitalizācijas kopējā līmenī pret iepriekšējo novērtējumu.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas notiek gadījumā, ja nav vērojams uzlabojums digitalizācijas kopējā līmenī, izvērtējot nepieciešamību šādu skaidrojumu iekļaut arī MK noteikumu anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
36.3. kuram saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka norma par nodokļa parāda esamību, kas kopsummā nepārsniedz 1000 euro, tika izveidota, lai sniegtu atbalstu plašākajam Covid-19 pandēmijā cietušo uzņēmumu lokam. Ņemot vērā, ka atbalsta saņēmēji nav uzskatāmi par minētā atvieglojuma subjektu, aicinām noteikumu projektā ietvert līdzšinēji izmantoto horizontālo normu par nodokļu parādu neesamību.
Atbilstoši lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 36.3. un 67.2. apakšpunktu.


 
Piedāvātā redakcija
"nodokļu parādu, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu apmērs nepārsniedz 150 euro."
31.
Noteikumu projekts
36.4. nav uzskatāms par grūtībās nonākušu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta definīciju.
Iebildums
Lūdzu papildināt Mk noteikumu projektu, norādot, ka projekta iesniedzēji tiks izvērtēti arī atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
42. Gala labuma guvējs katru nākamo atbalsta pieteikumu šo noteikumu 20. punktā minēto darbību īstenošanai var iesniegt, ja ir īstenots iepriekšējais apstiprinātais atbalsta pieteikums, pieņemts lēmums par iepriekšējā atbalsta pieteikuma noraidīšanu vai sniegts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atzinums par to, ka lēmumā par atbalsta pieteikuma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertie nosacījumi nav izpildīti.
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai projekta iesniedzējiem (gala labuma guvējiem) tika paredzēta iespēja apstrīdēt LIAA pieņemto lēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
51. Atbalsts gala labuma guvējam tiek sniegts kā reģionālais atbalsts saskaņā ar  Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. pantu. 
Iebildums
Aicinām papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka ar Komisijas regulu Nr.651/2014 piešķiramais atbalsts nepārsniegs Komisijas regulas Nr.651/2014 4.pantā noteiktās paziņošanas robežvērtības.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
58. Lēmumus par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 un Komisijas regulu Nr. 1407/2013 var pieņemt līdz 2024. gada 30. jūnijam.
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību, ka pārejas nosacījumi, kas minēti Komisijas regulas Nr.651/2014 58.pantā, nav attiecināmi uz Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, līdz ar to atbalsts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu ir sniedzams tikai līdz 2023.gada 31.decembrim. Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 58.punkta redakciju, kā arī veikt precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
60.1. Rīgā un Pierīgas reģionā ir 30 % (lieliem komersantiem) vai 40 % (vidējiem komersantiem) vai 50 % (sīkiem (mikro) vai maziem komersantiem));
Iebildums
Lūdzam skaidrot, pēc kāda principa šo ir plānots piemērot, pēc juridiskās adreses atrašanās vietas vai pēc struktūrvienības atrašanās vietas, nepieciešamības gadījumā lūdzu to aprakstīt MK noteikumu anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
60.2. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales reģionā ir 40 % (lieliem komersantiem) vai 50 % (vidējiem komersantiem) vai 60 % (sīkiem (mikro) vai maziem komersantiem)).
Iebildums
Attiecībā uz MK noteikumu 60.2. un 61.2. un 62.punktu lūdzam izvērtēt AF plānā noteikto - Grants tiek plānots līdz 55% no projekta attiecināmajām izmaksām atkarība no komersanta lieluma atbilstoši GBER 14. Panta nosacījumiem – un nepieciešamības gadījuma precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
64. Gala labuma guvējs, izmantojot savus resursus vai ārējo finansējumu, kas nav saistīts ar jebkādu komercdarbības atbalstu, tai skaitā de minimis atbalstu, projekta īstenošanā iegulda vismaz 25% no attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 14. panta 14. punktu.
Iebildums
Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 14.punkts nosaka to, ka atbalsta saņēmējam jānodrošina finansiāls ieguldījums vismaz 25% apmērā no attiecināmajām izmaksām, izmantojot pašu līdzekļus vai ārējo finansējumu, par kuru nav saņemts nekāds publisks atbalsts. Skaidrojam, ka attiecīgais nosacījums ir attiecināms tikai uz tām izmaksām, kas veiktas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, nevis kopējām projekta izmaksām, līdz ar ko ir nepieciešams precizēt MK noteikumu 64.punktu, paredzot, ka finansiāls ieguldījums vismaz 25 % apmērā no attiecināmajām izmaksām attiecināms tikai uz izmaksām, kas sniegtas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, nevis uz kopējām projekta izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
65. Šo noteikumu 22.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām atbalsta intensitāte no atbalsta programmas kopējām attiecināmajām izmaksām ir 50% saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 18. panta 2. punktu vai Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013.
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību, ka šī brīža MK noteikumu projekta 65.punkta redakcijai ir pretruna ar MK noteikumu projekta 61.punktu, kas paredz mazākas atbalsta intensitātes de minimis gadījumā, nekā tās ir minētas MK noteikumu projekta 65.punktā, līdz ar to saskatām iespējamas problēmas normas piemērošanā un aicinām pārskatīt piemērojamās intensitātes apjomu, sasaistot to ar MK noteikumu projekta 61.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
67.4. gala labuma guvējs nedarbojas neatbalstāmajās nozarēs un darbībās.
Iebildums
Attiecībā uz 67.2.apakšpunktu. Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē nav pieejama informācija par citiem nodokļu parādiem (proti, kurus neadministrē VID, bet, piemēram, pašvaldības, kuras administrē nekustāmā īpašuma nodokli). Papildus vēršam uzmanību, ka šobrīd par aktuālu nodokļu parādu arī Publisko iepirkumu likuma izpratnē tiek uzskatītas tās nodokļu parādu summas, uz kurām piešķirts grafiks par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi. Minētais nozīmē, ka šobrīd VID informācijas sistēmās izstrādātā funkcionalitāte, kas nodrošina datu par nodokļu parādiem pieejamību (tai skaitā Elektroniskās deklarēšanas sistēmā izziņā “Izziņa par nodokļu parādu” un Elektronisko iepirkumu sistēmas izziņās), nodokļu parādu summas, uz kurām piešķirts grafiks par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi, tiek attēlotas kā aktuāls nodokļu parāds.
Noteikumu projektā un/vai anotācijā ir nepieciešams aprakstīt kārtību, kādā VID sniegs 67.2.apakšpunktā minēto informāciju, un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) tiesisko pamatojumu šo informāciju saņemt. VID uzturētais esošais informācijas par nodokļu (nodevu) parādiem sniegšanas risinājums (ar tīmekļa pakalpju un Valsts informācijas sistēmu savietotāja starpniecību) nodrošina informācijas sniegšanu par VID administrētajiem nodokļu (nodevu) parādiem no pirmā centa, proti, tiek sniegta informācija arī par tiem nodokļu (nodevu) parādiem, kuru kopsumma nesasniedz 67.2.apakšpunktā noteikto slieksni 1000 euro apmērā. Savukārt, ja minētais noteikumu projekts neparedz VID un LIAA informācijas sistēmu savstarpējo integrāciju, un LIAA iegūs minēto informāciju no VID Publiskojamo datu bāzes, tad tajā tiek publicēti nodokļu (nodevu) parādi, kuru kopsumma pārsniedz 150 euro.
Ņemot vērā minēto, noteikumu projektā jāprecizē, vai LIAA nepieciešamo informāciju par VID administrēto nodokļu (nodevu) parādiem iegūs, izmantojot VID Publiskojamo datu bāzi, vai izmantojot tīmekļa pakalpes un Valsts informācijas sistēmu savietotāja infrastruktūru. Ja ir paredzēta datu sniegšana, izmantojot esošo risinājumu (ar tīmekļa pakalpju un Valsts informācijas sistēmu savietotāja starpniecību), kas nodrošina informācijas sniegšanu par VID administrētajiem nodokļu (nodevu) parādiem no pirmā centa, proti, tiek sniegta informācija arī par tiem nodokļu (nodevu) parādiem, kuru kopsumma nesasniedz 67.2.apakšpunktā noteikto slieksni 1000 euro apmērā, tad nepieciešams noteikt atbilstošo tiesisko pamatojumu LIAA šādas informācijas saņemšanai. Savukārt, ja esošais risinājums neapmierina un informācija par VID administrētajiem nodokļu (nodevu) parādiem jāsniedz LIAA tikai tad, ja to kopsumma pārsniedz 67.2.apakšpunktā noteikto slieksni, bet gadījumā, ja to kopsumma minēto slieksni nepārsniedz, informācija nav jāsniedz, tad nepieciešams paredzēt jauna risinājuma izstrādi atbilstoši LIAA un šo noteikumu projekta prasībām, attiecīgi  VID pēc šī brīža aplēsēm būtu nepieciešams papildu finansējums 45 000 EUR apmērā jauna risinājuma izstrādei un 3 150 EUR apmēra tā turpmākajai ikgadējai uzturēšanai (precīzāku izmaksu novērtējumu VID var sniegt 5 darbdienu laika no brīža, kad ir definētas minētās prasības jaunam risinājumam attiecībā uz sniedzamās informācijas apjomu un tās sniegšanas nosacījumiem). Vienlaikus norādām, ka 2022.gada budžetā visi pieejamie valsts budžeta resursi ir sadalīti, līdz ar to papildu finansējumu minētajam mērķim nebūtu iespējams piešķirt, kas nozīmē, ka nepieciešamības gadījumā jauna risinājuma izstrāde var būt uzsākta ne ātrāk kā 2023.g., pie nosacījuma, ka tiks piešķirts nepieciešamais finansējums.
Ja LIAA nepieciešamo informāciju par VID administrēto nodokļu (nodevu) parādiem iegūs, izmantojot tīmekļa pakalpes un Valsts informācijas sistēmu savietotāja infrastruktūru, papildus noteikumu projektā ir nepieciešams norādīt brīdi, uz kuru VID ir jāsniedz informācija par aktuālo nodokļu (nodevu) parādu, proti, vai informācijai jābūt par nodokļu (nodevu) parāda kopsummu uz pieprasījuma brīdi (datumu) vai uz citu datumu, piemēram, pagātnē, jo parāda statuss var mainīties no dienas uz dienu.
Attiecībā uz parādiem, kuriem piešķirts grafiks par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi, izsakām priekšlikumu papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka, lai apliecinātu, ka uz konkrēto parāda kopsummas apmēru ir piešķirts grafiks par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi, jāiesniedz VID izdots lēmums.

Attiecībā uz 67.4. iebildums: Lūdzam izvērtēt vai šis nosacījums nav pretrunā ar MKN 57.punktu, kas nosaka, ka “ja gala labuma guvējs pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, gala labuma guvējs skaidri nodala atbalstāmās nozares projekta īstenošanas finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā”. Lasot normu, sanāk, ka, ja darbojas, kaut vai cita starpā, tad pozitīvu lēmumu par de minimis nevar pieņemt. Lūdzam redakcionāli precizēt šo normu, lai nepārprotami skaidri.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
68. Ja atbilstoši šo noteikumu 67.1. apakšpunktam gala labuma guvējam nav pārsniegts maksimālais de minimis atbalsta apmērs, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra var sniegt de minimis atbalstu gala labuma guvējam atbilstoši Komisijas regulai Nr. 1407/2013 vai Komisijas Regulai Nr. 717/2014 vai Komisijas regulai Nr. 1408/2013.
Iebildums
Ņemot vērā, ka piešķirot de minimis atbalstu, atbalsta sniedzējam ir jāpārbauda, vai atbalsta apmērs, kas tiks piešķirts saskaņā ar šiem MK noteikumiem, viena vienota uzņēmuma ietvaros kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu, nepārsniegs Komisijas regulas Nr.1407/2013 (kā arī Komisijas Regulas Nr.717/2014 un Komisijas regulas Nr.1408/2013) noteiktā maksimālā de minimis atbalsta apmēru, aicinām precizēt MK noteikumu projekta 68.punkta redakciju, nosakot, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra var sniegt de minimis atbalstu gala labuma guvējam tikai tādā gadījumā, ja gala labuma guvējam nav pārsniegts un ar šo noteikumu ietvaros plānoto atbalstu netiks pārsniegts maksimālais de minimis atbalsta apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
74. Gala labuma guvējs par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pieņemto lēmumu par atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā viena mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas brīža.
Iebildums
Lūdzu papildināt par pārsūdzēšanas tiesībām vai sniegt skaidrojumu, kādēļ lēmums nav tālāk pārsūdzams (pēc formas šķietami administratīvais akts - Ekonomikas ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā – nepieciešams papildināt redakciju).
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
76.3. var apvienot ar šīs vai ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā par tām pašām attiecināmām izmaksām un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo reģionālā finansējuma intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 62. punktā.
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 76.3.punktu, nosakot, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz ne tikai maksimāli pieļaujamo reģionālā finansējuma intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 62.punktā, bet arī citos MK noteikumu projekta punktos minētās intensitātes.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
77. Atbalstu, kas gala labuma guvējam piešķirts saskaņā ar šo noteikumu 52. punktu, var apvienot ar citā valsts atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto atbalstu dažādām nosakāmām vai vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām.
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 77.punktu, nosakot, ka attiecīgo atbalstu var apvienot ar citā valsts atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto atbalstu dažādām nosakāmām vai vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot šajos noteikumos paredzēto finansējuma intensitāti un apmēru un nepārsniedzot maksimālā publiskā finansējuma apmēru vai maksimālo robežvērtību, kas noteikta citā valsts atbalsta programmā, individuālā atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
78. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra gala labuma guvējam uzliek par pienākumu atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ir tiesības no gala labuma guvēja saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā atbalsta un aprēķināto procentu apmērā.
Iebildums
Lūdzam lietot vienotu terminoloģiju – attiecīgais atmaksājamais atbalsts nebūs kompensācija, bet gan saņemtais atbalsts.
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 78.punktu, norādot, ka projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu ir jāatmaksā kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
79. Ja attiecībā uz gala labuma guvējam piešķirto atbalstu ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Aicinām precizēt MK noteikumu projekta 79.punktu. 
 
Piedāvātā redakcija
Ja attiecībā uz gala labuma guvējam piešķirto atbalstu ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
46.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši komentāriem pie MK noteikumu projekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt skaidrojumu, vai nosacījums - tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem - ir saskaņots ar šajā sadaļā minēto datu bāžu turētājiem. Aicinām saskaņot ar sistēmu turētājiem šo MK noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā 7.lpp. norādīto atbalsta apjomu vienam gala labuma guvējam – pašlaik norādīts 1 000 000 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas 1.3.sadaļā norādīto demarkāciju lūdzam precizēt, ka LIAA nodrošinās pārbaudi, vai finansējums nav piešķirts AF 2.2.1.4.i. investīcijas ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā - apakšsadaļā "Vispārīgi atbalsta programmas nosacījumi" īsi norādīt, kā finansējums sadalās un kam paredzēts, ņemot vērā, ka investīcija ir par atbalstu procesu digitalizācijai komercdarbībā, tāpat būtu svarīgi pie vispārīgajiem atbalsta nosacījumiem īsi norādīt atbalsta nosacījumus komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu sadaļā "Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas" trešajā rindkopā skaidri atrunāt, kā PVN tiks segts šīs investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām LIAA pienākumus, kas skar gala labuma guvējus noteikt MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām Ekonomikas ministrijas pienākumus, kas neizriet no Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”, norādīt arī MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
1.3. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
Priekšlikums
Noteikumos parādās arī neatbalstāmās darbības, lūdzu izvērtēt un ja nepieciešams papildināt MK noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
1.4. nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību;
Priekšlikums
Lūdzu precizēt vārdu “nepieciešamās”, norādot kāda informācijas sistēma tiks izveidota.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
2.1. digitālās attīstības ceļa karte – Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums digitālā brieduma testa ietvaros par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijas digitālās transformācijas veicināšanai;
Priekšlikums
Lūdzu pārskatīt redakciju “labuma guvējam nepieciešamajām investīcijas digitālās transformācijas veicināšanai”, lai tās piemērotājam būtu skaidrs regulējuma mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
4. Atbalsta programma īsteno reformu 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu”, kuras mērķis ir atbalsts procesu digitalizācijai uzņēmējdarbībā.
Priekšlikums
Iesakām papildināt 4.punktā noteikto 2.2.1.r. mērķi ar digitālās transformācijas veicināšanu atbilstoši AF plānā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
8. Atbalsta programmu īsteno ierobežots pretendentu loks.
Priekšlikums
Informācijas uztveramībai, lūdzam precizēt noteikuma projekta 8.punktu, ka atbalsta programmas īstenotājs ir Latvijas investīciju un attīstības aģentūra nevis vairāki pretendenti.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
14. Ekonomikas ministrija un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra nepieciešamības gadījumā slēdz starpresoru vienošanos par sadarbību datu ievadē Vadības informācijas sistēmā.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka CFLA plāno slēgt starpresoru vienošanos ar EM par visu AF plāna investīciju īstenošanu, aicinām šajos MK noteikumos to atsevišķi nenorādīt.
 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
20.3. pārdošanas procesi kā klientu piesaiste un darījumu vadība, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (CRM);
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 20.3.apakšpunkta formulējumu, lai neradītu liekas interpretācijas iespējas.
“Pārdošanas procesu kā klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija [..] digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai"
 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
20.4. resursu pārvaldības procesi kā resursu vadība (ERP, noliktava), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 20.4. punktā vārdu "noliktava", piemēram, uz "noliktavu pārvaldības sistēmas".
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
20.5. datu pārvaldības procesi kā datu drošība, uzglabāšana, komunikācijas infrastruktūra;
Priekšlikums
Priekšlikums redakcionālam precizējumam: Datu glabāšana.
 
Piedāvātā redakcija
20.5. datu pārvaldības procesi kā datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra;
63.
Noteikumu projekts
24.6. lietotu iekārtu iegādes izmaksas.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 24.6.apakšpukts nav pretrunā ar 23.2.apakšpunktu, kas attiecināms uz MVU.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
33.5. uzskaites veidlapu par citu saņemto de minimis atbalstu vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, ja projekta ietvaros tiek sniegts atbalsts, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, iesniedz elektroniski (ja attiecināms);
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu projekta 33.5.apakšpunkta redakciju, “ja attiecināms” vietā ietverot sasaisti ar attiecināmo MK noteikumu punktu, kas nosaka, ka atbalsts tiek sniegts ar kādu no de minimis atbalsta regulējumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
41. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra izstrādā gala labuma guvēju iesniegto pieteikumu vērtēšanas kritērijus un kārtību, kādā gala labuma guvējam tiek izsniegts vaučers, tiek nodrošināta vaučera aprite un izmantošanas uzraudzība, un saskaņo tos ar Ekonomikas ministriju.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem “, kritēriju piemērošanas kārtību” aiz vārda "kritērijus"
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
43. Gala labuma guvējs kopā ar pieteikumu atbalsta saņemšanai iesniedz apliecinājumu, ka tas šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas laikā un trīs gadus pēc šo darbību īstenošanas iesniegs Centrālajā statistikas pārvaldē pārskatus par inovāciju izmaksām Centrālās statistikas pārvaldes noteiktajos termiņos un formā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu vai skaidrot anotācijā, kurš uzraudzīs 43.punktā norādītā apliecinājuma izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
48.2. informēt par iespējamiem riskiem, kas ietekmē vēlamo atbalsta programmas rezultātu un mērķa sasniegšanu.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt redakciju, norādot kuru institūciju/iestādi padome informēs.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iesakām MK noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļā minēt tikai tos nosacījumus, kas attiecināmi uz konkrēto MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt sadaļas "Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras pienākumi paredz" pēdējā rindkopā ar vārdiem “projektu iesniedzēju” vai “kritēriju piemērošanas”, lai varētu identificēt kas tie par nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt  "Finanšu ministrijas vadlīnijās “Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijas”" aizstājot ar vārdiem “Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas”.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai arī atlases procedūra nebūs, tomēr aicinām norādīt kārtību kādā LIAA iesniegs projekta iesniegumu un EM to izvērtēs, piemēram, tā atbilstību AF plāna prasībām un Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijā norādīto informāciju par datu ievades biežumu Vadības informācijas sistēmā par noslēgtajiem līgumiem ar gala labuma guvējiem un otrreizējā digitālā brieduma testu skaitu un rezultātiem, ņemot vērā, ka maksājuma pieprasījumu iesniegšana Vadības informācijas sistēmā tiek paredzēta ne biežāk kā divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-