Projekta ID
22-TA-1399Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
24.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnes 2014.–2020. gadam ir zaudējušas spēku, lūdzam 4.punktu izteikt šādā redakcijā: "atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta rīkojumu Nr.468 “"Par Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam".
Piedāvātā redakcija
atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta rīkojumu Nr.468 “"Par Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam
2.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam 2.3.-1.1.pasākumā nodalīt atsevišķi saturiski nesaistītos pasākumus – izmeklēšanas rīki/tehnika un dalība EK projektā, kā arī norādīt izmērāmus rezultatīvos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt rezultatīvo rādītāju pasākumam “Izveidots Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027.gadam pārvaldības modelis.”
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 5.2. - 2.1.pasākuma rezultatīvo rādītāju, norādot kādā formā tiks realizēts rezultatīvais rādītājs “Identificēti šķēršļi”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt 4.13. - 2.5.pasākuma darbības rezultātu un rezultatīvo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt 4.13. - 2.4.pasākuma rezultatīvo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.13. - 1.1.pasākuma redakciju, norādot no pasākuma nosaukuma atšķirīgu darbības rezultātu, kā arī izmērāmu rezultatīvo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 4.9.7. - 1.1.pasākums ir identiska pasākumam 4.9.1. - 1.1.(Valsts pārvaldes pakalpojumu pilnveides politikas un stratēģiskā plāna izveide), un 4.9.7. - 2.1.pasākums ir identisks 4.9.1. - 2.1.pasākumam (Valsts pārvaldes pakalpojumu
pilnveides stratēģiskā plāna ieviešana). Lūdzam precizēt.
pilnveides stratēģiskā plāna ieviešana). Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.9.4.-3.1.pasākuma un 4.13. - 1.1.pasākuma redakcijas, nomainot vārdu “koncepcija” uz “konceptuālais ziņojums”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt 4.4. - 5.1. pasākuma rezultatīvo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.4. - 1.3.pasākuma rezultatīvo rādītāju, jo pasākums saturiski paredz ne tikai plāna izstrādi, bet arī pamatdatu digitalizāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.4. - 1.1.pasākuma, 4.6. - 2.2. pasākuma un 4.9.3. - 1.1. pasākuma darbības rezultātu, norādot, kāda veida dokuments tiks izstrādāts – informatīvais ziņojums vai plāns.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.3. - 1.1.pasākuma darbības rezultātu un rezultatīvo rādītāju, izslēdzot uz šo brīdi jau izpildīto;
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.1. - 2.1.pasākuma rezultatīvo rādītāju, lai ir skaidrs komersantu skaits, kas izmantos latvija.lv.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rezultatīvo rādītāju 3.1.3. - 1.1.pasākumam, jo Elektronisko sakaru likums ir spēkā no 2004.gada (https://likumi.lv/ta/id/96611-elektronisko-sakaru-likums).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka darbības rezultātus un rezultatīvos rādītājus nosaka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 17. novembra instrukcijā Nr. 16. “Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izstrādes un novērtēšanas metodika” noteiktajiem principiem un ievērojot Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumus Nr. 737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi”. Attiecīgi lūdzam precizēt Plāna sadaļu “3. Pasākumi mērķa sasniegšanai”, norādot kvantificējamus/izmērāmus rezultatīvos rādītājus (piemēram, lietotāju skaitu izveidojamām vai pilnveidojamām IS, vai iestāžu skauts, kurās tiks izmantots, utml.), tajā skaitā pasākumos: Nr.1.1. - 1.14.; Nr.1.5. - 1.1.; Nr.2.2. - 1.2.; Nr. 2.2. - 1.3.; Nr. 2.2. - 2.1.; Nr. 2.3. - 1.1.; Nr. 2.4. - 1.1.; Nr. 3.1.2. - 1.1.; Nr. 4.2.2. - 1.1.; Nr. 4.2.2. - 1.2.; Nr. 4.2.3. - 3.2.; Nr. 4.3. - 1.1.; Nr. 4.4. - 1.2.; Nr. 4.4. - 5.1.; Nr. 4.5.2. - 3.1.; Nr. 4.6. - 1.2.; Nr. 4.6. - 2.2.; Nr. 4.6. - 3.1.; Nr. 4.6. - 4.2.; Nr. 4.9.2. - 1.3.; Nr. 4.9.4. - 2.1.; Nr. 4.9.5. - 1.1.; Nr. 4.9.5. - 2.1.; Nr. 4.9.6. - 1.2.; Nr. 4.10.3. - 2.1.; Nr. 4.10.3. - 2.2.; Nr. 4.11. - 4.1.; Nr. 4.13. - 2.2.; Nr. 4.13. - 2.3.; Nr. 5.1. - 2.1.; Nr. 5.2. - 1.2.; Nr. 5.2. - 3.1.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Plāna projekts
Iebildums
Saskaņā ar 2014.gada 2.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 25.2. punktu, pasākumu izpildes termiņus norāda ar precizitāti līdz pusgadam. Lūdzam precizēt pasākumu izpildes termiņus Plāna sadaļā “3. Pasākumi mērķa sasniegšanai”.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Plāna projekts
Iebildums
Norādām, ka 6.lpp. minētais Plāna mērķis (ar informatīvu, metodisku un finansiālu atbalstu radīt labvēlīgu un modernu vidi digitālo tehnoloģiju iespēju izmantošanai, valsts un tautsaimniecības attīstībai) neatbilst 8.lpp. norādītajam Plāna mērķim (ir izveidota tāda sabiedrība, tautsaimniecība un valsts pārvalde, kas mērķtiecīgi izmanto esošās un veido jaunas digitālo tehnoloģiju iespējas, kā arī to radīto vidi, uzlabojot dzīves kvalitāti ikvienam indivīdam un sabiedrībai kopumā, ceļot valsts un tautsaimniecības konkurētspēju). Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Plāna projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 4.6. - 1. uzdevums paredz noteikt “noteikt sadarbspējīgus standartus veselības jomas informācijas uzkrāšanai un apritei”, bet plānotie pasākumi šādu standartu noteikšanu neplāno. Lūdzam izvērtēt papildus pasākumu iekļaušanu
Piedāvātā redakcija
-
20.
Plāna projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 4.2.3. - 2.1.pasākums paredz MK noteikumu izstrādi, savukārt kā rezultatīvais rādītājs ir norādīts “Likumprojekts iesniegts MK”. Lūdzam saskaņot redakciju
Piedāvātā redakcija
-
21.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 4.2.1. - 1.1.pasākumā ar informatīvā ziņojuma izstrādi (rezultatīvais rādītājs) tiks valsts pārvaldē izveidots visaptverošs datu pārvaldības tiesiskais un organizatoriskais ietvars (darbības rezultāts).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Plāna projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 3.1.2. - 1.uzdevumā ir atsauce uz Elektronisko sakaru likuma 18.1 panta 1.1 daļas nosacījumiem ((11) Ja elektronisko sakaru nozares politikas plānošanas dokumentā vai vietējās pašvaldības ilgtspējīgas attīstības stratēģijā un attīstības programmā noteiktos mērķus, uzdevumus un rezultātus var sasniegt, ierīkojot vai izbūvējot ātrdarbīgu elektronisko sakaru tīklu, un tas vienlaikus kalpos vispārējām sabiedrības interesēm, publiska persona atlīdzību par zemes īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumu neprasa). Attiecīgi, lūdzam izvērtēt, vai uzdevuma izpildei nav nepieciešami papildus pasākumi, lai ne tikai saskaņotu teritoriju plānojumus, bet arī izstrādāt vienotus kritērijus.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Plāna projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Iekšlietu ministrijas vadībā šobrīd notiek darbs pie “Bērnu noziedzības novēršanas un bērnu aizsardzības pret noziedzīgu nodarījumu plāna 2022.-2024. gadam” izstrādes, kurā iekļauti arī vairāki pasākumi, kas vērsti uz bērnu drošību internetā. Ņemot vērā 2.4.-1.1. pasākuma saturu un būtību, aicinām to iekļaut “Bērnu noziedzības novēršanas un bērnu aizsardzības pret noziedzīgu nodarījumu plānā 2022.-2024. gadam”, lai visi pasākumi, kas saistīti ar bērnu drošību internetā, tiktu risināti viena politikas plānošanas dokumenta ietvaros, tādējādi ļaujot efektīvāk uzraudzīt to izpildes progresu, ietekmi uz rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Plāna projekts
Priekšlikums
2021.gada 1.jūlijā stājās spēkā Latviešu vēsturisko zemju likums, kas citu starpā paredz izstrādāt Latviešu vēsturisko zemju un kultūrtelpu attīstības plānu. Informējam, ka šobrīd, Kultūras ministrijas vadībā, norit plāna izstrāde (turpmāk – KM plāna projekts). Pašreizējā KM plāna projektā ir paredzēta virkne pasākumu, kas vērsta uz digitalizācijas rīku un resursu attīstību vēsturisko zemju un kultūrtelpas kontekstā, t.sk. ir iekļauti pasākumi, kas sasaucas ar VARAM plāna projekta 4.7.Rīcības virzienu “Mašīntulkošana un valodas tehnoloģijas”. Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī apsvērumu, ka VARAM plāna projektā ietverti pasākumi, kuri vērsti uz digitālās jomas attīstību septiņu gadu periodā visās ministrijās un centrālajās valsts iestādēs, aicinām izvērtēt KM plāna projektā iekļautos pasākumus, lai ne tikai novērstu to dublēšanos, bet arī, lai nepieciešamības gadījumā, papildinātu VARAM plāna projektu ar atbilstīgiem pasākumiem valodas resursu, mašīntulkošanas attīstībā, tādējādi veicinot arī VARAM plāna projekta izvirzītā mērķa sasniegšanu. Papildus vēršam uzmanību, ka KM vadītajā darba grupā darbojas VARAM pārstāvis.
Piedāvātā redakcija
-