Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
22-TA-1706
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra noteikumos Nr. 7 "Ostas pārvaldes paraugnolikums"
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir attiecināms tikai uz mazajām ostām, lūdzam skaidrības labad precizēt noteikumu projekta nosaukumu, piemērām - Mazās ostas pārvaldes paraugnolikums.
Piedāvātā redakcija
Mazās ostas pārvaldes paraugnolikums
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra noteikumos Nr. 7 "Ostas pārvaldes paraugnolikums"
Iebildums
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140.punkts nosaka, ka grozījumu noteikumu projektu nesagatavo, ja tā normu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma, bet šādā gadījumā sagatavo jaunu noteikumu projektu. Tā kā grozījumu apjoms pārsniedz pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma, kā arī mainās noteikumu izdošanas tiesiskais pamats, lūgums sagatavot jaunu noteikumu projektu, vienlaikus paredzot, kā ar jauno noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ministru kabineta 2004. gada 6. janvāra noteikumi Nr. 7 "Ostas pārvaldes paraugnolikums".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
7. Izteikt III nodaļu šādā redakcijā:
Iebildums
Projektā ir paredzēts, ka ostas pārvaldes ienākumu pārsniegumu pār izdevumiem izlieto atbilstoši ostas valdes apstiprinātajiem mērķiem, savukārt noteikumu projektā nav paredzēts pienākums ostas valdei izskatīt un lemt par ostas pārvaldes ienākumu pārsnieguma pār izdevumiem izlietojumu. Lūdzam attiecīgi precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
11. Izteikt 31. punktu šādā redakcijā:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumā “Kā tiek pārvaldītas mazās ostas?" norādīts, ka mazo ostu pārvaldībā konstatētas neatbilstības gandrīz katrā pārvaldības un to darbības aspektā – stratēģiskajā vadīšanā un attīstības plānošanā, finanšu pārvaldībā un rīcībā ar finanšu līdzekļiem un mantu, iekšējās kontroles sistēmas izveidošanā un uzraudzībā, turklāt vairākos gadījumos ostu pārvaldes neievēro tām saistošo tiesību aktu prasības, lūdzam izvērtēt valdei noteiktos pienākumus un attiecīgi papildināt, tādējādi pilnveidojot mazo ostu pārvaldību un uzraudzību. Piemēram, papildinot ar valdes pienākumiem iesniegt reizi gadā informāciju par valdes darbības rezultātiem, par savlaicīgu atskaites iesniegšanu un informācijas par pieņemtajiem lēmumiem un citiem būtiskajiem jautājumiem aprites nodrošināšanu ar attiecīgu pašvaldību un ministriju, par iekšējas kontroles sistēmas izveidi, preventīviem pasākumiem korupcijas un interešu konflikta novēršanai u.c.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
12. Izteikt VII nodaļu šādā redakcijā:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumā “Kā tiek pārvaldītas mazās ostas?" norādīts, ka mazo ostu pārvaldībā konstatētas neatbilstības gandrīz katrā pārvaldības un to darbības aspektā – stratēģiskajā vadīšanā un attīstības plānošanā, finanšu pārvaldībā un rīcībā ar finanšu līdzekļiem un mantu, iekšējās kontroles sistēmas izveidošanā un uzraudzībā, turklāt vairākos gadījumos ostu pārvaldes neievēro tām saistošo tiesību aktu prasības, lūdzam papildināt noteikumu projektā ietverto pārvaldnieka pienākumu sarakstu atbilstoši Valsts kontroles konstatējumiem, lai pārvaldnieka pienākumi būtu skaidri un nepārprotami, tādējādi nodrošinot vienotu pieeju visās mazajās ostās. Piemērām, noteikt par obligātu pienākumu iesniegt regulāros pārskatus par ostas darbības rezultātiem, ietverot informāciju par aktīvu atdevi, inovācijām, par valdījumā esošiem īpašumiem; paredzēt obligātu metodikas izstrādi ieņēmumu un izmaksu uzskaitei un ekonomiski pamatotu pakalpojumu maksu noteikšanai, kā arī izveidot iekšējās kontroles sistēmu, lai nodrošinātu tām piekritīgo maksājumu iekasēšanas pilnīgumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju, svītrojot vārdus "Pašvaldībām ir tiesības papildināt un koriģēt ostu pārvaldes nolikumu pēc nepieciešamības, kā arī izstrādātie grozījumi ir vairāk skatāmi kā vadlīnijas mazo ostu pārvaldes nolikuma izstrādei, jo laika gaitā Latvijā mazo ostu darbība un specifika ir izvērtusies atšķirīga un paraugnolikums nav viennozīmīgi attiecināms uz visām mazajām ostām, bet gan pielīdzināms mazās ostas specifikai un darbības modelim.", ņemot vērā, ka paraugnolikuma mērķis ir izveidot vienotu pieeju mazo ostu pārvaldes nodrošināšanai, līdz ar to mazajām ostām būs obligāti jāievēro paraugnolikumā noteikto, paredzot tiesības tikai papildināšanai ar noteikumiem, kas uzlabos mazās ostas pārvaldību un uzraudzību, bet nevar paredzēt tiesības kāda punkta koriģēšanai vai svītrošanai. Paraugnolikums būs attiecināms uz visām mazajām ostām, jo Ostu likuma 26.panta  otrajā daļā ir paredzēts, ka attiecīgā pašvaldība izdod ostas pārvaldes nolikumu saskaņā ar Ministru kabineta izdoto paraugnolikumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par Valsts kontroles veikto revīziju un par revīzijas ziņojumā “Kā tiek pārvaldītas mazās ostas?” ietvērtajiem būtiskākajiem konstatējumiem un ieteikumiem mazo ostu pārvaldības pilnveidošanai.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk