Atzinums

Projekta ID
22-TA-3227
Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
20.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Inspekcija nevar uzskatīt iepriekš pausto iebildumu par ņemtu vērā, jo norāde par personas atbilstību konkrētai mērķa grupai neliecina, ka tiek veikta īpašo kategoriju personas datu apstrāde. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt 30. punktu, norādot, ka tiek pārbaudīts personas statuss un vai tā atbilst kādai no šādām pazīmēm, proti, vai personai ir noteikta invaliditāte vai prognozējama invaliditāte, vai personai piemīt garīga rakstura traucējumi un vai personai ir atkarības. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
    Inspekcijas iepriekš sniegtais iebildums nav ņemts vērā. Izziņā skaidrots, ka datu glabāšanas/ uzkrāšanas pienākums, kā arī konkrēts apstrādājamais (glabājamais) personas datu apjoms  ir noteikts projekta 31.7. – 31.8. apakšpunktā, ietverot atsauci uz 1.pielikumu, kas satur to datu apjomu, kāds būtu glabājams IS BURVIS. 
    Nav saprotams, kādēļ projektā tiek dublētas Eiropas Savienības tiesību aktu normas, kas ir tieši piemērojamas, proti, projekta 31.7.-31.8.apakšpunkts. Ja Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1057 paredz konkrētu datu apstrādi, šajā normatīvajā aktā nav nepieciešams to dublēt. Tas tiek norādīts arī pašā izziņā. Informāciju par šādu datu apstrādi var norādīt anotācijā. 
     Papildus norādām, ka anotācijā kā tiesiskais pamats veselības datu un datu par sodāmību apstrādei ir norādīts Datu regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts, 9. panta 2. punkta b) apakšpunkts un 10. pants. Paskaidrojam, ka atbilstoši Datu regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunktam datu apstrāde ir likumīga, ja tā ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Savukārt 9. panta 2. punkta b) apakšpunkts - īpašo kategoriju personas datu apstrāde var tikt īstenota, ja tā ir vajadzīga, lai realizētu pārziņa pienākumus un īstenotu pārziņa vai datu subjekta konkrētas tiesības nodarbinātības, sociālā nodrošinājuma un sociālās aizsardzības tiesību jomā, ciktāl to pieļauj Savienības vai dalībvalsts tiesību akti vai koplīgums atbilstīgi dalībvalsts tiesību aktiem, paredzot piemērotas garantijas datu subjekta pamattiesībām un interesēm. Tāpat arī Datu regulas 10. pants ietver atsauci uz citiem Savienības vai dalībvalsts tiesību aktiem, kas paredz šo datu apstrādi.
      Ievērojot minēto, aicinām konkrēti norādīt normatīvo aktu, kas noteic uzdevumu sabiedrības interesēs vai piešķir pilnvaras veikt minēto datu apstrādi. Atsauce uz Datu regulā noteikto tiesisko pamatu, ja tas noteikts citos normatīvajos aktos, ir jāveic kopā ar šo normatīvo aktu, norādot konkrētu pantu un tā daļu, kas paredz pienākumu veikt īpašo kategoriju personas datu apstrādi. 
     Tāpat norādām, ka atsaukšanās uz šā projekta 30. punktu kā tiesisko pamatu īpašu kategoriju datu apstrādei nav atbilstoša, jo īpašo kategoriju datu apstrādei primāri jāizriet no likuma, nevis MK noteikumiem.  
Piedāvātā redakcija
-