Atzinums

Projekta ID
24-TA-784
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
8. Pasākuma otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 800 186 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 13 430 158 euro un valsts budžeta finansējums – 2 370 028 euro.
Iebildums
Noteikumu projekts paredz, ka 4.3.5.1. pasākuma 2.kārtas ietvaros finansējums plānots tādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kuriem pakalpojumu sniegšanai nepieciešamā infrastruktūra jau ir pieejama, un nepieciešami resursi pakalpojuma sniegšanas izmaksu nodrošināšanai. Noteikumu projekts paredz valsts budžeta finansējumu kā 4.3.5.1. pasākuma 2.kārtas nacionālā līdzfinansējuma finansējuma avotu. Ņemot vērā, ka resursi nepieciešami pakalpojuma sniegšanas izmaksu nodrošināšanai, nepieciešamais līdzfinansējums nodrošināms no pašvaldību budžetiem. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Pasākuma ietvaros projektu iesniedzēji var būt pašvaldība vai tās izveidots sociālo pakalpojumu sniedzējs vai citi sociālo pakalpojumu sniedzēji, tādējādi paredzot iespēju atklātā projektu iesniegumu atlasē piedalīties arī privātajiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem (komercsabiedrībām, biedrībām un nodibinājumiem), kas vienlaikus ir kvalificējami kā saimnieciskās darbības veicēji. 
Anotācijā ir skaidrots, ka Labklājības ministrija secinājusi, ka pakalpojumi nav saimnieciska rakstura darbības, vienlaikus secinot, ka neizpildās Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 5. panta 4. punkta pazīme.
Vēršam uzmanību, ka, lai konstatētu, vai pasākumā ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums, vispirms tiek noteikts, vai atbalsts tiek sniegts ekonomiska rakstura darbībām - konkrētu subjektu saimnieciskai darbībai. Tikai pēc tam ir jāanalizē KAKL 5.pantā minētās četras komercdarbības atbalsta pazīmes, t.sk. ietekme uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – ES). Attiecīgi lūdzam:
1) precizēt informāciju anotācijā, iekļaujot uz faktiem balstītu KAKL 5.pantā ietvertās ceturtās komercdarbības atbalsta pazīmes (atbalsta ietekme uz konkurenci un ES tirgu) izvērtējumu (šajā gadījumā ietverot noteikumu projektā kritērijus, kā tiks vērtēts katrs konkrētais projekts), izvērtējot katru mērķa grupu atsevišķi, proti, viena grupa ir personas ar GTR, otra - personas pensijas vecumā. Attiecībā uz aprūpes pakalpojumu mājās (grupu māja (dzīvoklis)) personām pensijas vecumā lūdzam skatīt Finanšu ministrijas (turpmāk – FM) šā gada 12.aprīļa vēstulē Nr.7-4/18 /1115 skaidroto;
2) no anotācijas svītrot rindkopu: "Savukārt Komisijas 19.07.2016. jūlija paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (turpmāk – Komisijas paziņojums) 29. un 34. punktā noteikts, ka skolēnu vai viņu vecāku mācību vai uzņemšanas maksa, kā arī apmeklētāju samaksa par kultūras iestādes apmeklējumu nenozīmē to, ka minētai aktivitātei ir saimniecisks raksturs, jo šādu samaksu nevar uzskatīt par reālu atlīdzību par sniegto pakalpojumu.", jo tā uz šo pasākumu nav attiecināma;
3) no anotācijas svītrot 1. un 2. kritēriju limitētās ietekmes uz pārrobežu sadarbību pamatojumam, jo starptautisku organizāciju filiāļu izveide ir aktuāla (piemēram, Latvijas Samariešu apvienība un Latvijas Sarkanais Krusts), un valodas kritērijs ir attiecināms tikai uz kultūras pasākumiem.
Gadījumā, ja tiek secināts, ka atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar komercdarbības atbalsta normām.
Gadījumā, ja tiktu secināts, ka atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, īstenošanā iespējams piemērot Komisijas lēmumu (2011. gada 20. decembris) par Līguma par ES darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) (sk. FM šā gada 12.aprīļa vēstulē Nr.7-4/18 /1115 skaidroto).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
3.3. personas pensijas vecumā, tai skaitā personas ar demenci.
Priekšlikums
Ņemot vērā EK regulā Nr.2023/1676 ietvertos nosacījumus likmes piemērošanai un anotācijā skaidroto, lūdzam papildināt MK noteikumu 3.3.apakšpunktu, nosakot, ka mērķa grupā ir ieskaitāmas tās personas pensijas vecumā, kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar sevi aprūpēt (noteikts pirmais, otrais, trešais vai ceturtais aprūpes līmenis).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
7. Sadarbības iestāde atklātu projektu iesniegumu atlasi organizē, atlases termiņus saskaņojot ar Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi. Atklātu projektu iesniegumu atlasi izsludina par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu. Ja projektu iesniegumu atlasē neapstiprina projektu iesniegumus par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu, rīko atkārtotu projektu iesniegumu atlasi par atlikušo pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu.
Priekšlikums
Aicinām papildināt MK noteikumu 7.punktu iekļaujot precizējumu, ka atkārtotu projektu iesniegumu atlasi var rīkot saskaņojot ar AI, ņemot vērā, ka atlikušais finansējums var nebūt samērīgs jaunas atlases izsludināšanai (piemēram, ja atlikušais finansējums nav pietiekams pat vienam projektam), izsakot to šādā redakcijā: "Sadarbības iestāde atklātu projektu iesniegumu atlasi organizē, atlases termiņus saskaņojot ar Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi. Atklātu projektu iesniegumu atlasi izsludina par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu. Ja projektu iesniegumu atlasē neapstiprina projektu iesniegumus par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu, saskaņojot ar Labklājības ministriju  atbildīgo iestādi var rīkot atkārtotu projektu iesniegumu atlasi par atlikušo pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu". 
Piedāvātā redakcija
Sadarbības iestāde atklātu projektu iesniegumu atlasi organizē, atlases termiņus saskaņojot ar Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi. Atklātu projektu iesniegumu atlasi izsludina par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu. Ja projektu iesniegumu atlasē neapstiprina projektu iesniegumus par visu pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu, saskaņojot ar Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi var rīkot atkārtotu projektu iesniegumu atlasi par atlikušo pasākuma otrajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu. 
5.
Noteikumu projekts
10. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
Priekšlikums
Noteikumu projekta 10. punktā noteikts, ka nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, savukārt no noteikumu projekta 8. punkta izriet, ka valsts budžeta līdzfinansējums ir 15 procenti no pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma. Līdz ar to lūdzam anotācijā skaidrojumu par 10. punktā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
15. Projekta iesniedzējs pasākuma otrās kārtas ietvaros ir:
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu 15.punktā (vai atsevišķā punktā) iekļaut prasību, ka projekta iesniedzējam un sabiedrībā balstītiem sociālajiem pakalpojumiem, kurus plānots projekta ietvaros nodrošināt projekta mērķa grupas personām, ir jābūt reģistrētiem sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
17. Projekta iesniedzējs katrā projektu iesniegumu atlasē var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
Priekšlikums
Aicinām iekļaut MK noteikumu 17. punktā vai citā punktā nosacījumu, ka, ja atbilstoši 7.punktā noteiktajam izsludina jaunu projektu iesniegumu atlasi par atlikušo pasākuma 2.kārtai pieejamo finansējumu, projektā jāparedz citi pakalpojumu veidi vai tie paši pakalpojumu veidi, bet citas mērķa grupas personām, tādējādi nodrošinot, ka vienlaicīgi netiek sniegti vieni un tie paši pakalpojumi vienām un tām pašām mērķa grupas personām dažādu projektu ietvaros, ievērojot, ka šādā situācijā projektu īstenošanas termiņš var pārklāties.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
19.2. aprūpes pakalpojumu mājās (grupu māja (dzīvoklis)) sniegšanas izmaksas – 1705 euro mēnesī par personai individuāli sniegtu atbalstu, ievērojot, ka kopējais atbalsts pakalpojuma sniegšanai vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai nevar pārsniegt 40 918 euro 24 mēnešu periodā.
Priekšlikums
Lūdzam aktualizēt 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" rādītāju metodoloģijas aprakstā (RMA) i.4.3.5.b. rādītāja "Sociālās atstumtības riskam pakļautas personas, kuras saņēmušas sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus" aprēķinu, atbilstoši noteikumu projektā norādītai aprūpes pakalpojumu mājās likmei 40 918 euro (RMA ir 41 188 euro).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
19.2. aprūpes pakalpojumu mājās (grupu māja (dzīvoklis)) sniegšanas izmaksas – 1705 euro mēnesī par personai individuāli sniegtu atbalstu, ievērojot, ka kopējais atbalsts pakalpojuma sniegšanai vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai nevar pārsniegt 40 918 euro 24 mēnešu periodā.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu 19.2.apakšpunktu ar likmes veidu - "aprūpes pakalpojumu mājās (grupu māja (dzīvoklis)) sniegšanas izmaksas – 85 euro dienā", gadījumiem, kad grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums tiek sniegts nepilnu mēnesi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 21. punktā minētos starpposma maksājumus sadarbības iestāde veic arī laikposmā, kad finansējuma saņēmējs izmanto saņemtā avansa maksājumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs atbilst iespējai to izlietot deviņu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu sadarbības iestāde var piešķirt līdz 30 procentiem no Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopējās summas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.
Priekšlikums
No Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 26. punkta izriet, ka avanss izmantojams sešu mēnešu laikā, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav noteikts garāks termiņš. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 22. punkts paredz garāku avansa izmantošanas termiņu - deviņus mēnešus, - lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu garāka termiņa noteikšanai.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijas 3. sadaļas 6. punktā iekļauto informāciju, jo tajā minēts, ka avanss izlietojams sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Kā arī lai noteikumu projekta 15.2. apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem netiktu radīts lieks administratīvais slogs, lūdzam izvērtēt, vai nevajag papildināt noteikumu projekta 22. punktu, nosakot, ka nosacījums avansu izlietot saimnieciskā gada ietvaros attiecas tikai gadījumā, ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
27. Projekta kopējo attiecināmo izmaksu ietvaros vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus sniedz ne ilgāk kā 24 mēnešus.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu 27.punktā ir noteikts maksimālais SBSP sniegšanas periods (24 mēneši), bet vienlaikus rādītāju pasē noteikts: "2.kārta – sabiedrībā balstītu pakalpojumu sniegšana divus gadus mērķa grupas personām, kuru nodrošinās sociālo pakalpojumu sniedzēji ...", un netiek pieļauts īsāks pakalpojuma sniegšanas laiks, lūdzam izvērtēt, vai nav precizējama rādītāju pase atbilstoši MK noteikumu 27.punkta redakcijai, nosakot, ka SBSP sniedz ne ilgāk kā 24 mēnešus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
28. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 28.punktu, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt izmaksu sadārdzinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
28.5.2. specifiskas atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits;
Priekšlikums

Lūdzam precizēt MKN 28.5.2.apakšpunktā noteikto HP VINPI rādītāju atbilstoši LM/TM vadlīniju "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)"
aktuālajai versijai, izsakot šādā redakcijā: "Specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas)".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
29.1.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīviem aktiem;
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs  izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
31. Pasākuma otrās kārtas ietvaros visi īstenotie projekti ir stratēģiski svarīgi projekti. Lai nodrošinātu papildu komunikācijas pasākumus par stratēģiski svarīgu projektu īstenošanu, Labklājības ministrija kā atbildīgā iestāde pasākuma otrās kārtas īstenošanas laikā organizē vismaz vienu informatīvo pasākumu vai aktivitāti, kurā iesaista Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, Labklājības ministriju, vadošo iestādi un sadarbības iestādi.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar informāciju, norādot kas izstrādās stratēģiski svarīgu projektu komunikācijas plānu, attiecīgi nosakot arī vai tas būs katram projektam atsevišķi vai viens plāns visai stratēģi svarīgo projektu kopai, kā tas ir norādīts 4.3.5.1. pasākuma 1. kārtas MKN 49.punktā: https://likumi.lv/ta/id/350483#p49 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju un norādīt, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem (HP):
a)“Klimatdrošināšana”;
b)“Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
c)“Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 2.punkta pēdējo rindkopu: "Visiem SBSP, kurus plānots projekta ietvaros nodrošināt projekta mērķa grupas personām, ir jābūt reģistrētiem sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā", norādot, ka sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā ir jābūt reģistrētam gan pakalpojumu sniedzējam, gan sniegšanas vietai, gan konkrētajam pakalpojuma veidam attiecīgajai mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju skaidrojot, vai gadījumā, ja projekta iesniedzējs, piemēram, pašvaldība ir izveidojusi vairākus sociālo pakalpojumu sniedzējus, piemēram, pašvaldības iestāde "Sociālais dienests" un pašvaldības kapitālsabiedrība "SIA Aprūpe", vai projekta iesniegumu var iesniegt katrs izveidotais pakalpojumu sniedzējs vai tikai viens no attiecīgās pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par sinerģiju, papildināmību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" norādītajam tiek paredzēta dienas likme grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumam - 85 EUR dienā, lūdzam anotāciju papildināt, nosakot, ka dienas likme 85 EUR attiecināma, pamatojoties uz astoņām kontaktstundām, kas ir atbilstoši EK regulas 2023/1676 nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" papildināt dienas aprūpes pakalpojuma komponenšu sarakstu ar KOMISIJAS DELEĢĒTĀS REGULAS (ES) 2023/1676 6.1.punktā noteikto dienas aprūpes pakalpojuma ietvaros obligāti nodrošināmo darbību — "īslaicīga aprūpe", ņemot vērā, ka palīdzība pašaprūpē nav tas pats, kas aprūpe.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai gadījumā, ja viena un tā pati persona jau saņem pakalpojumu grupu mājā par pilnu mēnesi vai dienu, vienlaikus tajā pašā laikā var apmeklēt un saņemt pakalpojumu par pilnu dienu dienas aprūpes centrā, vai neveidosies dubultais finansējums?
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" attiecībā uz atbalstāmo darbību "Individuālo vajadzību izvērtēšana un atbalsta plāna izstrāde" lūdzam skaidrot, kādas prasības tiek izvirītas tiem, kuri veiks projektā iesaistāmo mērķa grupas personu individuālo vajadzību izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" lūdzam papildināt 4.3.5.1.pasākuma 2.kārtas sabiedrības grupas, kam tiek plānots atbalsts, t.i. aiz vārdiem "personām ar invaliditāti" papildus norādīt "personas pensijas vecumā, kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar sevi aprūpēt (noteikts pirmais, otrais, trešais vai ceturtais aprūpes līmenis)" vai arī atbilstoši precizēt MK noteikumu 3.3.punktā noteikto mērķa grupu uz personām pensijas vecumā, kurām ir noteikta invaliditāte.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā minēto "Tāpat “shēma” kalpo vienīgi sociālam mērķim un nodrošinātie pakalpojumu nav atkarīgi no personas veiktajiem maksājumiem, jo pakalpojuma ietvaros vienādi nodrošina personas pamatvajadzību apmierināšanu neatkarīgi no personas līdzmaksājuma apmēra", lūdzam skaidrot, vai mērķa grupas personai, kas projekta ietvaros saņems sociālos pakalpojumus, būs jāveic līdzmaksājums. Vēršam uzmanību, ka tādā gadījumā veidosies dubultais finansējums, t.i., pakalpojums tiks dubultā apmaksāts (gan no projekta līdzekļiem no likmes, kurā ir ietvertas visas ar pakalpojuma sniegšanu saistītās izmaksas, gan pakalpojumu saņēmušās personas pilnībā vai daļēji apmaksāts).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pienākums veikt sadarbības iestādes funkcijas izriet no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. panta un citiem horizontālajiem normatīvajiem aktiem. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļā "Juridiskās personas" un atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" informāciju par Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Teikumu "...nodrošinot avansa un starpposma maksājumu kopsummu 90 procentu apmērā no projekta apstiprinātā ESF+ attiecināmā finansējuma" lūdzam papildināt ar vārdiem “un valsts budžeta finansējuma kopējās summas”.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas" ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra sēdes protokollēmumam (prot. Nr. 64 6. § 3. punkts) ministrijām, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektus par specifisko atbalsta mērķu īstenošanu, izvērtēt un, ja attiecināms, nodrošināt tiesisko ietvaru, kā arī tehnisko mehānismu, kādā finansējuma saņēmējs var pārbaudīt mērķa grupas dalībnieka atbilstību dalībai projektā, jo īpaši attiecībā uz fizisko personu datiem, kas reģistrēti valsts informācijas sistēmās un projekta īstenošanas laikā valsts informācijas sistēmās var tikt aktualizēti.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, kādā veidā tiks veikta pārbaude par personas atbilstību mērķa grupai (piemēram, tiks uzrādīti personu apliecinoši dokumenti).
Piedāvātā redakcija
-