Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-875
Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
14.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. punktā rakstīts: "Reklāmas ierobežojums neattieksies uz ārzemju masu medijiem, jo tie nav reģistrēti Latvijā un to valoda nav latviešu valoda, proti, tie nav paredzēti latviešu auditorijai." 
Patiess ir apgalvojums, ka paredzētie grozījumi neattieksies uz ārzemju medijiem, jo atrodas ārpus Latvijas jurisdikcijas. Vienlaikus nepatiess ir pieņēmums, ka ārvalstīs reģistrēto mediju saturs un ietvertās reklāmas nav paredzētas latviešu auditorijai un nav pieejamas latviešu valodā.
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome pēc televīzijas pakalpojumu sniedzēju lūgumu izsniedz atļauju ārvalstu televīzijas programmu retranslācijai Latvijā. Tas nozīmē, ka komersanti atbilstoši saņemtajai licencei Latvijas iedzīvotājiem piedāvā ārvalstu programmu saturu, kā arī tajās ievietotās reklāmas.
Norādām, ka ārvalstu programmas Latvijas patērētājiem tiek piedāvātas ne tikai to oriģinālvaldoā, bet arī tiek pielāgotas latviešu valodā, ieskaņojot, dublējot vai subtitrējot programmu saturu.
Visbeidzot jāatzīmē, ka ir izplatīta prakse ārvalstu programmās ievietot konkrētam tirgum pielāgotas reklāmas. Tas nozīmē, ka vienai un tai pašai programmai var būt vairākas versijas, kas ir pielāgotas konkrētai valstij.
Minēto apstākļu rezultātā secināms, ka paredzētais aizliegums būs ar zemu efektivitāti, jo Latvijas patērētāji saņems informāciju, kuru ir paredzēts ierobežot. Vienlaikus tas rada nevienlīdzīgus konkurences apstākļus Latvijā reģistrētajiem mediju uzņēmumiem, kuri nedrīkstēs izvietot konkrētā veida reklāmas, kas var radīt negatīvu ietekmi uz komersantu ieņēmumiem.
Līdz ar to lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši faktiskajai situācijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Iebildums
Ņemot vērā, ka paredzētajiem grozījumiem ir potenciāla ietekme uz mediju uzņēmumu ieņēmumiem, lūdzam rast iespēju veikt aprēķinus par iespējamo ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi. Bez šādiem datiem nav iespējams veikt pilnvērtīgu izvērtējumu par grozījumu efektu uz mediju uzņēmumiem un salīdzināt ieguvumu sabiedrības veselības interesēm ar potenciālajiem zaudējumiem nozares ekonomiskajām interesēm.
Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-