Projekta ID
25-TA-194Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
05.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2. Iestādes publiskotā informācija par amatpersonai iepriekšējā mēnesī aprēķināto atalgojumu ir pieejama iestādes tīmekļvietnē vienu mēnesi – līdz brīdim, kad tajā tiek publiskota nākamā informācija par amatpersonai aprēķināto atalgojumu.
Iebildums
Šāds regulējums paredz, ka informācija par amatpersonas atlīdzību pēc būtības tiek publicēta nepārtraukti, katru mēnesi iepriekšējos datus, aizstājot ar jauniem. Interneta vide ir vieta, kurā datus pēc būtības nav iespējams dzēst. Pat, ja informācija tiek izņemta no iestādes tīmekļa vietnes, līdz dzēšanas brīdim veikto datu kopēšanu un pavairošanu nav iespējams kontrolēt, un tas nenozīmē, ka dati ir dzēsti no interneta vides. Datu publicēšana pdf vai citā formātā šo jautājumu nerisina, jo, kā zināms, pastāv virkne programmu, kuros šos formātus ir iespējams konvertēt uz word vai cita veida dokumentu formātiem.
Arī mazāks termiņš, protams, nerisina šo jautājumu pilnībā, bet publicēšanas ilgums, piemēram, 10 dienas samazina potenciālo datu apstrādātāju skaitu. Vienlaikus īsāks termiņš neierobežo interesentu iespējas datus analizēt, jo tie šos datus var savākt arī 10 dienu laikā (īpaši, ja tie tiek vākti mērķtiecīgi, piemēram, lai pētītu izmaiņas amatpersonas atlīdzībā) un salīdzināt sev interesējošos periodos.
Turklāt, lai sasniegtu VPIL 92.panta mērķi attiecībā uz iedzīvotāju tiesībām uz informāciju par publiskajiem līdzekļiem, jau šobrīd tiek garantētas tiesības ar tiesisko regulējumu, kas ietverts Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā un Informācijas atklātības likumā (IAL). Minētajos normatīvajos aktos regulējums ir samērīgs ar amatpersonas tiesībām un privātās dzīves neaizskaramību, tostarp fizisko personu datu aizsardzību, savukārt informācijas, kas izsniegta IAL kārtībā ir izsekojama un kontrolējama, kā arī informācijas saņēmējs uzņemas atbildību par tās izmantošanu mērķim.
Ņemot vērā, ka deleģējums ir par publicēšanas termiņu, nevis par šo datu publiskošanu pēc būtības, tad pašvaldības iebildumiem par atalgojuma publicēšanu kā tādu šā normatīvā akta projekta kontekstā nav nozīmes, tomēr priekšlikums būtu vismaz samazināt publicēšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija:
“Iestādes publiskotā informācija par amatpersonai iepriekšējā mēnesī aprēķināto atalgojumu ir pieejama iestādes tīmekļvietnē desmit dienas no publicēšanas.”
Arī mazāks termiņš, protams, nerisina šo jautājumu pilnībā, bet publicēšanas ilgums, piemēram, 10 dienas samazina potenciālo datu apstrādātāju skaitu. Vienlaikus īsāks termiņš neierobežo interesentu iespējas datus analizēt, jo tie šos datus var savākt arī 10 dienu laikā (īpaši, ja tie tiek vākti mērķtiecīgi, piemēram, lai pētītu izmaiņas amatpersonas atlīdzībā) un salīdzināt sev interesējošos periodos.
Turklāt, lai sasniegtu VPIL 92.panta mērķi attiecībā uz iedzīvotāju tiesībām uz informāciju par publiskajiem līdzekļiem, jau šobrīd tiek garantētas tiesības ar tiesisko regulējumu, kas ietverts Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā un Informācijas atklātības likumā (IAL). Minētajos normatīvajos aktos regulējums ir samērīgs ar amatpersonas tiesībām un privātās dzīves neaizskaramību, tostarp fizisko personu datu aizsardzību, savukārt informācijas, kas izsniegta IAL kārtībā ir izsekojama un kontrolējama, kā arī informācijas saņēmējs uzņemas atbildību par tās izmantošanu mērķim.
Ņemot vērā, ka deleģējums ir par publicēšanas termiņu, nevis par šo datu publiskošanu pēc būtības, tad pašvaldības iebildumiem par atalgojuma publicēšanu kā tādu šā normatīvā akta projekta kontekstā nav nozīmes, tomēr priekšlikums būtu vismaz samazināt publicēšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija:
“Iestādes publiskotā informācija par amatpersonai iepriekšējā mēnesī aprēķināto atalgojumu ir pieejama iestādes tīmekļvietnē desmit dienas no publicēšanas.”
Piedāvātā redakcija
-