Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-2759
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
(2) Veselības aprūpes vispārējās valdības sektora [Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 21. maija regulas (ES) Nr. 549/2013 par Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmu Eiropas Savienībā (Dokuments attiecas uz EEZ) A pielikuma 2.113. punkta izpratnē] finansējums veido vismaz četrus procentus no iekšzemes kopprodukta. Finansējums nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā, izņemot to finansējumu, kas piešķirts uz noteiktu laiku specifiskam mērķim.
Iebildums
Atbilstoši Satversmes tiesas 2020. gada 29. oktobra spriedumam lietā Nr. 2019-29-01 "Par likuma "Par valsts budžetu 2019. gadam" programmu 03.00.00 "Augstākā izglītība", 02.03.00 "Augstākā medicīnas izglītība", 20.00.00 "Kultūrizglītība" un apakšprogrammas 22.02.00 "Augstākā izglītība", ciktāl tās neparedz Augstskolu likuma 78. panta septītajā daļā noteikto ikgadējo valsts finansējuma pieaugumu studijām valsts dibinātās augstskolās ne mazāku par 0,25 procentiem no iekšzemes kopprodukta, atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 1. un 66. pantam", Augstskolu likuma 78. panta septītā daļa tika atzīta par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 1. pantam un 66. panta pirmajam teikumam. Satversmes tiesa vērsa likumdevēja uzmanību uz to, ka arī vairākos citos likumos iekļautas Augstskolu likuma 78. panta septītajai daļai līdzīgas normas. Šādu normu saglabāšana, ja Saeima valsts budžeta lemšanas laikā tās atstāj bez ievērības, rada visupirms nesaderību ar gadskārtējo valsts budžeta likumu, kā arī pamatotas šaubas par to satversmību. Pamatojoties uz iepriekš minēto,  likumprojektā nav iekļaujamas normas bez finansiālā seguma to īstenošanai. Latvijas Republikas Satversmes 66. pants nosaka pamatprincipu, ja Saeima pieņem lēmumu, kurš saistīts ar budžetā neparedzētiem izdevumiem, tad lēmumā jāparedz arī līdzekļi, ar kuriem segt šos izdevumus. Likumprojekti virzāmi apstiprināšanai tikai tad, ja valsts budžetā tam ir paredzēts finansējums, par nepieciešamo finansējumu turpmākajiem gadiem lemjot valsts budžeta likumprojekta izskatīšanas procesā. 
Līdz ar to, lūdzam izslēgt no likumprojekta 4. panta otrās daļas pirmo teikumu.



 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
14. Fonda juridiskais statuss un padotība
Iebildums
Atbilstoši likumprojektā norādītajai informācijai paredzēts izveidot atvasinātu publisko tiesību juridisko personu - Nacionālo veselības apdrošināšanas fondu (turpmāk – Fonds) ar 2026.gada 1.janvāri, kuras darbības mērķis būs valsts veselības aprūpes līdzekļu administrēšana. Norādām, ka Saeimā 2024.gada 6.decembrī pieņemtajā likumā “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam” nav paredzēts papildu valsts budžeta finansējums Nacionālā veselības apdrošināšanas fonda izveidei, līdz ar to nepieciešams papildināt anotāciju ar skaidrojumu par Fonda izveidei nepieciešamā finansējuma apmēru un tā avotu. Savukārt, ja tomēr likumprojektā paredzētā pasākuma īstenošanai ir nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, jautājums par politikas izmaiņām, kas rada negatīvu ietekmi uz valsts budžetu, ir saistāms ar valsts budžeta plānošanas procesu. Līdz ar to, lai nodrošinātu fiskālās disciplīnas nosacījumu ievērošanu, uzskatām, ka likumprojekts virzāms izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc tam, kad Ministru kabinets, izskatot visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu pieteikumus prioritārajiem pasākumiem, ir atbalstījis priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai likumprojektā paredzētā pasākuma īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
(1) Fonda finansēšanas avoti ir: 
Iebildums
Nepieciešams precizēt finansēšanas avotus, jo finansējums var tikt saņemts no valsts budžeta (kā transferts) ne tikai no likumprojekta 5. panta pirmās daļas 1. un 2.punktā paredzētajiem līdzekļiem, bet arī citos gadījumos, piemēram, kā citu resoru veselības aprūpes finansējums (likumprojekta 6.pants), projektu finansējums (likumprojekta 16.panta pirmās daļas 7.punktā noteikts, ka Fondam ir tiesības kā finansējuma saņēmējam īstenot Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētos projektus, kas arī var tikt finansēti no valsts budžeta) vai kā pašvaldības finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
(2) Šī panta pirmās daļas 1. un 3.punktā norādītie Fonda līdzekļi glabājas Valsts kasē. 
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, nosakot, ka kontā Valsts kasē tiek glabāti tikai no valsts budžeta saņemtie līdzekļi (ja pēc šī panta pirmās daļas redakcijas precizēšanas valsts budžeta līdzekļi tiek norādīti atsevišķi, tad otrajā daļā var veidot atsauci uz konkrētu pirmās daļas punktu (punktiem)). Vienlaikus informējam, ka līdzekļus, kas nav saņemti no valsts budžeta, Fonds glabā kredītiestādē atvērtā kontā.
Piedāvātā redakcija
 Šī panta pirmajā daļā minētos līdzekļus, kas saņemti no valsts budžeta, Fonds glabā kontā Valsts kasē. 
5.
Likumprojekts
20. Fonda  makroekonomiskā rezerve 
Iebildums
Likumprojekta 20.pants paredz Fonda makroekonomiskās rezerves veidošanu, un pārejas noteikumu 2.punkts, kas paredz, ka 20.pants stājas spēkā 2031.gada 1.janvārī. Nav saprotams no kādiem līdzekļiem tiks veidotas rezerves. Nav atbalstāms ka likumprojektā tiek iestrādātas normas, kurām nav nodrošināts finansējums, kamēr pastāv iedzīvotāju rindas uz veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu, veidojas pārstrādes laboratorijām, stacionārajām ārstniecības iestādēm, līdzekļu deficīts kompensējamiem medikamentiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
20. Fonda  makroekonomiskā rezerve 
Iebildums
Papildināt anotāciju ar skaidrojumu par šīs rezerves veidošanu - vai tā būs fiziska naudas līdzekļu nodalīšana no pārējiem fonda līdzekļiem, vai arī ar to saprotams, ka tiek veidots atsevišķs grāmatvedības uzskaites postenis bez fiziska naudas seguma.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts
21. Fonda budžeta līdzekļu  glabāšana 
Iebildums
Lūdzam svītrot šo pantu, jo maksājumu pakalpojumu sniegšanas nosacījumus klientu kontos Valsts kasē (tajā skaitā kontu atvēršanu un maksājumu veikšanu) nosaka uz Likuma par budžetu un finanšu vadību pamata izdotie Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr.778 “Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu” (nav nepieciešams slēgt līgumu ar Valsts kasi par līdzekļu glabāšanu).
Papildus vēršam uzmanību, ka likumprojekta 17.panta otrā daļa nosaka, kuri Fonda līdzekļi glabājas kontos Valsts kasē, un tie ir līdzekļi, kas saņemti no valsts budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
(4) Fonds nedrīkst uzņemties saistības, kuras izriet no galvojuma līgumiem, slēgt aizdevuma līgumus, kā arī  ziedot Fonda mantu.
Iebildums
Lai izvairītos no Fonda darbības nekontrolētas ietekmes uz vispārējās valdības parādu, lūdzam papildināt 23.panta ceturto daļu, nosakot aizliegumu Fondam slēgt arī aizņēmuma līgumus. Papildus ierosinām papildināt 23.pantu ar nosacījumu, ka Fonds savā darbībā ievēro Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts
Fonda padome: 
Iebildums
Ņemot vērā likumprojektā un anotācijā sniegto informāciju, Fonds Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē būs no valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiska persona, aicinām papildināt pantu ar jaunu apakšpunktu (vēlams aiz 5.punkta) par grāmatvedības kārtošanu un pārskatu sagatavošanas pienākumu un kādus normatīvos aktus ievēros šajā jomā, tā nodrošinot skaidru un patiesu priekšstatu par fonda mantu, saistībām un darbības finansiālo rezultātu un citas informācijas atklāšanu sabiedrībai.
Piedāvātā redakcija
X) kārto grāmatvedības uzskaiti un sagatavo pārskatus atbilstoši Grāmatvedības likumam, Likumam par budžeta un finanšu vadību un uz to pamata izdotiem normatīvajiem aktiem.
10.
Likumprojekts
8) apstiprina pārskatu par gada rezultātu izpildi;
Iebildums
Lūdzam precizēt, saskaņā ar kāda normatīvā akta prasībām tiks sagatavots šis pārskats, vai iekļaut normu, kāds būs šī pārskata saturs un kam to iesniegs, kā arī papildināt anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Atbilstoši likumprojektā norādītajai informācijai paredzēts izveidot atvasinātu publisko tiesību juridisko personu - Fondu ar 2026.gada 1.janvāri, nosakot, ka tā izveidošana palielinās valsts budžeta līdzekļu izmantošanas efektivitāti, uzlabos veselības aprūpes pakalpojumu pārvaldību un radīs priekšnosacījumus labākai pakalpojumu pieejamībai iedzīvotājiem, pamatojoties uz veselības ekonomikas principiem un metodiskās vadības institūcijas rekomendācijām, Fonds izstrādās priekšlikumus par veselības aprūpei paredzētā Fonda finansējuma efektīvu izmantošanu, tajā skaitā pakalpojumu teritoriālu izvietojumu un pieejamību, radīsies elastība, kas ļaus ātrāk reaģēt uz veselības aprūpes sistēmas vajadzībām un sabiedrības pieprasījumu, ka kopumā tiek veidota tāda pārvaldības sistēma, kas Fondam salīdzinājumā ar Nacionālo veselības dienestu dotu priekšrocības budžeta elastīgas plānošanas, dažādu interešu grupu pārstāvības lēmumu pieņemšanas un mērķtiecīgas stratēģiskās plānošanas ziņā u.c. Nepieciešams papildināt anotāciju, detalizēti skaidrojot nepieciešamību jaunas institūcijas veidošanai un kādi konkrēti būs ieguvumi no Fonda izveides salīdzinājumā ar patreizējo modeli, jo anotācijā minētās darbības/aktivitātes var īstenot arī patreiz, neveidojot jaunu institūciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Likumprojekta 18.panta astotā daļa paredz, ka Fonda darbības administratīvajām izmaksām kalendārajā gadā drīkst izlietot ne vairāk kā 1 procentu no šī panta pirmajā daļā noteiktajiem līdzekļiem saskaņā ar Fonda budžetu kārtējam budžeta gadam. Nepieciešams anotācijā skaidrot noteikto administratīvo izmaksu apmēru, t.i. ne vairāk kā 1 procents, tai skaitā pamatojot to ar aprēķiniem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Iebildums
No Likumprojekta anotācijas  7. sadaļā sniegtās informācijas nav skaidri saprotama Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta un Fonda lomu un funkciju sadalījums salīdzinājuma ar šobrīd pastāvošo kārtību, kur Veselības ministrija atbilstoši nolikumam veido veselības politiku, Nacionālais veselības dienests darbojas kā veselības aprūpei paredzēto līdzekļu administrētājs. Lūdzam sniegt pamatojumu Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta un Fonda kompetences sadalījumam, skaidrot ieguvumus pret šā brīža situāciju un ietekmi uz pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem, tajā skaitā apliecinājumu, ka piedāvātais risinājums būtiski nepalielinās administratīvās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Likumprojekts
1) valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, t.sk. no valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu sadales veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanai, saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu;
Priekšlikums
Likums par budžeta un finanšu vadību paredz likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru, tādēļ lūdzam likumprojekta 4. panta pirmās daļas 1. punktā aizstāt vārdus "saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu" ar vārdiem "saskaņā ar valsts budžeta likumu".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Likumprojekts
(2) Ministru kabinets nosaka veselības aprūpes pakalpojumus, kas netiek apmaksāti no šā panta pirmajā daļā minētajiem finanšu līdzekļiem. 
Priekšlikums
Nav īsti skaidra normas būtība, jo šā panta pirmajā daļā netiek atrunāti finanšu līdzekļi, savukārt par finansēšanas avotiem tiek runāts likumprojekta 4. panta pirmās daļas punktos. Līdz ar to lūdzam precizēt normu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Likumprojekts
(1) Saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, persona veic pacienta līdzmaksājumu veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējam. 
Priekšlikums
Likumprojektā minētas gan valsts un pašvaldību ārstniecības iestādes, gan arī veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji. Lūdzam izvērtēt un, ja nepieciešams, papildināt likumprojektu arī ar terminu "veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji" normu uztveramībai un skaidrībai.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Likumprojekts
(4) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā pacients veic līdzmaksājumu par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, līdzmaksājuma apmēru, kā arī līdzmaksājumu kopsummu par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem. 
Priekšlikums
Skaidrībai lūdzam precizēt normu, vai domāta līdzmaksājumu kopsumma par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem kārtējā gada ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Likumprojekts
(4) Šā likuma 11.pantā neminētajām personām ir pieejami veselības aprūpes pakalpojumi, kas saistīti ar tādu slimību ārstniecību, kurām ir nozīmīga ietekme uz sabiedrības veselības rādītājiem vai kuras apdraud sabiedrības veselību (tai skaitā psihiskas slimības, tuberkuloze), kā arī šo slimību ambulatorajai ārstēšanai paredzētās zāles un medicīniskās ierīces saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ambulatorajai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtību. 
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt likumprojekta 9.panta ceturtajā daļā atsauci uz likumprojekta 10.pantu (pašreiz norādīta atsauce uz likumprojekta 11.pantu).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Likumprojekts
(1) Persona iegūst tiesības saņemt veselības aprūpes pakalpojumus valsts obligātās veselības apdrošināšanas ietvaros ar dienu, kad tā iekļauta Veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzē. Fonds informāciju veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzē iekļauj piecu dienu laikā pēc tam, kad to saņēmis. 
Priekšlikums
Lūdzam vienveidīgi rakstīt visos pantos datu bāzes nosaukumu - Veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāze (vārdu "Veselības" ar lielo burtu, piemēram, likumprojekta 11. panta ceturtā un sestā daļa).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Likumprojekts
Veselības ministrija veselības aprūpes finansēšanas jomā: 
Priekšlikums
Lūdzam izteikt normas ievaddaļu šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
Veselības ministrija veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas jomā:
21.
Likumprojekts
(4) Ņemot vērā kārtējā kalendārā gadā apstiprināto ikgadējā valsts budžeta likuma projekta izstrādes grafiku, Fonda padome iesniedz Veselības ministrijai informāciju par Fonda izdevumu politikas stratēģiju un virzieniem, Fonda budžeta izdevumu kopapjomu un struktūru, kā arī programmu finansiālajiem rādītājiem par iepriekšējo saimniecisko gadu, kārtējo gadu un vidējam termiņam saskaņā ar budžeta klasifikāciju, norādot budžeta līdzekļu izmantošanas mērķi un sasniedzamos rezultatīvos rādītājus atbilstoši politikas un darbības jomām un budžeta programmām. 
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, lietojot Likumā par budžetu un finanšu vadību noteikto apzīmējumu "saimnieciskais gads".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Likumprojekts
(8) Fonda darbības administratīvajām izmaksām kalendārajā gada drīkst izlietot ne vairāk kā 1 procentu no šī panta pirmajā daļā noteiktajiem līdzekļiem saskaņā ar Fonda budžetu kārtējam budžeta gadam. 
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, lietojot Likumā par budžetu un finanšu vadību noteikto apzīmējumu "saimnieciskais gads".
Piedāvātā redakcija
(8) Fonda darbības administratīvajām izmaksām saimnieciskajā gadā drīkst izlietot ne vairāk kā 1 procentu no šī panta pirmajā daļā noteiktajiem līdzekļiem saskaņā ar Fonda budžetu kārtējam saimnieciskajam gadam.
23.
Likumprojekts
(1) Fonda makroekonomiskā rezerve ir rezerve, kas veidota no šā likuma 17.panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, lai mazinātu makroekonomisko izmaiņu radītos riskus Fonda budžetam.
Priekšlikums
Ierosinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka Fonda makroekonomiskā rezerve, kas veidota no šā likuma 17.panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, glabājas kontā Valsts kasē.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Likumprojekts
(1) Fonda makroekonomiskā rezerve ir rezerve, kas veidota no šā likuma 17.panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, lai mazinātu makroekonomisko izmaiņu radītos riskus Fonda budžetam.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja nepieciešams, precizēt normu, ka Fonda makroekonomiskā rezerve tiek veidota ne tikai no valsts budžeta transferta, bet arī citiem šā likuma 17. panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, lai mazinātu makroekonomisko izmaiņu radītos riskus Fonda budžetam.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Likumprojekts
(1) Fonda riska rezervi veido no Fonda budžetā veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai paredzētajiem līdzekļiem, lai samazinātu riskus, kas izriet no Fonda saistībām, kā arī jaunu vai inovatīvu pakalpojumu ieviešanai. Riska rezervi var ieviest ar Fonda padomes lēmumu. 
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 22.panta pirmajā daļā rezerves finansēšanas avotus, pamatojoties uz 17.panta pirmajā daļā minētajiem avotiem (līdzīgi, kā tas ir noteikts 20.pantā attiecībā uz makroekonomisko rezervi). Ja ir paredzēts arī risku rezervi veidot no šā likuma 17.panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, ierosinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka Fonda riska rezerve glabājas kontā Valsts kasē.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Likumprojekts
(1) Fonda riska rezervi veido no Fonda budžetā veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai paredzētajiem līdzekļiem, lai samazinātu riskus, kas izriet no Fonda saistībām, kā arī jaunu vai inovatīvu pakalpojumu ieviešanai. Riska rezervi var ieviest ar Fonda padomes lēmumu. 
Priekšlikums
Lūdzam pantā veidot atsauci uz konkrētu likumprojekta normu līdzīgi kā tas ir likumprojekta 20. panta pirmajā daļā "Fonda makroekonomiskā rezerve ir rezerve, kas veidota no šā likuma 17.panta pirmās daļas 1. punktā minētajiem Fonda līdzekļiem, lai mazinātu makroekonomisko izmaiņu radītos riskus Fonda budžetam.".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Likumprojekts
1) apstiprina Fonda stratēģiju, attīstības plānu un budžetu; 
Priekšlikums
Likumprojekta 14. panta trešā daļa paredz, ka "Ministru kabinets īsteno Fonda institucionālo pārraudzību ar veselības ministra starpniecību.". Lūdzam izvērtēt, vai likumprojektā nebūtu jāparedz, ka, piemēram, Fonda stratēģija tiek saskaņota ar Veselības ministriju, līdzīgi arī attīstības plāns un budžets, jo cik noprotams no anotācijas projekta virsuzraudzība un prioritāšu noteikšana par veselības aprūpes pakalpojumiem tiek noteikta Veselības ministrijai kā atbildīgajai un vadošajai valsts pārvaldes iestādei par veselības nozari.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Likumprojekts
Pārejas noteikumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai pārejas noteikumi nebūtu papildināmi ar normatīvajiem aktiem, kas izdodami no jauna saskaņā ar likumprojektā paredzētajiem tiesību deleģējumiem Ministru kabinetam, tādējādi nodrošinot tiesisko skaidrību.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzu anotācijas 1.2.sadaļā pie "Pamatojums" papildināt ar īsu informāciju par jaunā regulējuma saturu un būtību, kas pamato, kādēļ likumam būtu jāstājas spēkā tieši ar 2026.gada 1.janvāri, ko tas paredz un kādas tiesiskas sekas novērsīs.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju, vai Fonda lēmumu par riska rezerves izlietojumu arī ir paredzēts apstiprināt Ministru kabinetā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļā ir rindkopa: "Likumprojekts paredz, ka pēc 5 gadu pārejas perioda tiks izveidota Fonda makroekonomiskā rezerve. Tā ir rezerve, lai mazinātu makroekonomisko izmaiņu radītos riskus Fonda budžetam. Makroekonomiskās rezerves apjoms ir ne vairāk kā 5 procenti no Fonda budžeta apjoma, tajā tiks ieskaitīti vismaz 2 procenti no Fonda budžeta kopējā apjoma, līdz tiek sasniegts vai atjaunots noteiktais makroekonomiskās rezerves apmērs". Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju, vai tiek plānoti 2 procenti no Fonda budžeta kopējā apjoma gadā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā ir teikums: "Līdz ar to Fonda  rīcībā būtu līdzekļi, lai sabiedrībai veselības aprūpe būtu  pieejama atbilstoši tās vajadzībām konkrētā laika periodā - optimālā resursu sadale, lai izvairītos no pārmērīgiem izdevumiem un nodrošinātu ilgtspējīgu veselības aprūpes sistēmu". Lūdzam to plašāk aprakstīt un skaidrot, jo nav saprotams, ko nozīmē "lai izvairītos no pārmērīgiem izdevumiem".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši Likumam par budžetu un finanšu vadību, lūdzam anotācijā aizstāt vārdu "transfēru" uz "transfertu", kā arī vārdus "gadskārtējo valsts budžeta likumu" ar vārdiem "valsts budžeta likumu", jo Likums par budžetu un finanšu vadību paredz  likumprojektu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju par rīcību gadījumā, ja persona nebūs deklarējusi dzīvesvietu Latvijā un nebūs arī  veikusi obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas, bet tai būs nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība, savukārt arī finanšu līdzekļu pakalpojumu apmaksai nebūs, vai šādi līdzīgi gadījumi ir bijuši līdz šim un kā tikuši risināti.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā ir rindkopa: "Atteikšanās no līdzšinējā dalījuma, kas Likumā ietverts identificējot daudzās sociāli mazaizsargātās grupas, būtiski atvieglos Nacionālā veselības dienesta darbu, veicot datu apstrādi - iegūšanu no citu resoru atbildībā esošajām datu bāzēm, slēdzot sadarbības līgumus ar attiecīgajām iestādēm, veidojot datu saskarnes un atlasot tos atbilstoši nepieciešamajiem kritērijiem, lai nodrošinātu šo personu pieejamību valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par tiem resoriem, kuru atbildībā ir nepieciešamās datu bāzes un ar kuriem tiks slēgts sadarbības līgums.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1.sadaļu ar informāciju par to, kāds likumprojektā piedāvātais risinājums samazinās datu apmaiņu starp Nacionālo veselības dienestu un citām valsts pārvaldes iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 4.1. sadaļu ar informāciju par to, vai Fonda nolikumā, kuru apstiprinās Ministru kabinets, ir plānots atrunāt Fonda pieņemto lēmumu par makroekonomiskās rezerves izlietojuma un riska rezerves izlietojuma apstiprināšanu Ministru kabinetā.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk