Projekta ID
23-TA-941Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iesakām papildināt anotācijas 1.3. apakšpunkta:
1) pirmās problēmas risinājuma apraksta daļu ar atsaucēm uz konkrētā projekta punktiem analoģiski tam, kā tas darīts skaidrojot citus projektā ieviestos problēmu risinājumus. Tādā veidā nodrošinot vienotu pieeju un vienkāršojot projekta uztveramību.
2) otrās problēmas risinājuma aprakstu, norādot, ka, ja persona atbilst Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk - regula 2022/2472) 2. panta 59. punktā minētajai definīcijai, atbalstu nedrīkst piešķirt, ja vien netiek kompensētas augiem kaitīgo organismu profilakses, kontroles un izskaušanas izmaksas kā arī augiem kaitīgo organismu nodarītu kaitējumu, kas izriet no konkrētās problēmas risinājuma aprakstā sniegtā skaidrojuma un regulas 2022/2472 1. panta 5. punkta "h" apakšpunkta "ii" apakšpunkta.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību arī uz to, ka anotācijas 1.3. apakšpunktā nav atspoguļots projekta 5. punkts, attiecīgi lūdzam skaidrot plānotos grozījumus, to mērķi un būtību.
1) pirmās problēmas risinājuma apraksta daļu ar atsaucēm uz konkrētā projekta punktiem analoģiski tam, kā tas darīts skaidrojot citus projektā ieviestos problēmu risinājumus. Tādā veidā nodrošinot vienotu pieeju un vienkāršojot projekta uztveramību.
2) otrās problēmas risinājuma aprakstu, norādot, ka, ja persona atbilst Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk - regula 2022/2472) 2. panta 59. punktā minētajai definīcijai, atbalstu nedrīkst piešķirt, ja vien netiek kompensētas augiem kaitīgo organismu profilakses, kontroles un izskaušanas izmaksas kā arī augiem kaitīgo organismu nodarītu kaitējumu, kas izriet no konkrētās problēmas risinājuma aprakstā sniegtā skaidrojuma un regulas 2022/2472 1. panta 5. punkta "h" apakšpunkta "ii" apakšpunkta.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību arī uz to, ka anotācijas 1.3. apakšpunktā nav atspoguļots projekta 5. punkts, attiecīgi lūdzam skaidrot plānotos grozījumus, to mērķi un būtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pašreizējās situācijas aprakstā skaidrota tikai pašreizējā situācija par atsaucēm uz spēku zaudējušu Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulu (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu. Iesakām skaidrot pašreizējo situāciju arī attiecībā uz citiem problēmjautājumiem, kuriem projektā piedāvāti risinājumi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Līdzīgi anotācijas 5.4. apakšpunkta 1. tabulā ietvertajai norādei uz "Regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punkts un 8. pants", kas pārņemts Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa noteikumu Nr. 255 "Kārtība, kādā piešķir un izmaksā kompensāciju par fitosanitāro pasākumu izpildi" (turpmāk – noteikumi Nr. 255) 17. punktā, iesakām 5.4. apakšpunkta 1. tabulas "Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē" (turpmāk - regula 1408/2013) daļā ietvert atsauci arī uz tās 1. panta 1. punkta “a” , “b” un “c” apakšpunktiem, kas pārņemti ar noteikumu Nr. 255 4.4.apakšpunktu. Tādējādi norādot uz to, ka noteikumu Nr.255 4. punkta izteikšana jaunā redakcijā neatceļ iepriekš veikto Eiropas Savienības tiesību normu ieviešanu.
Vienlaicīgi norādām, ka atbilstoši noteikumu Nr. 255 sākotnējai anotācijai ar 16. punktu ir pārņemts Komisijas 2004. gada 21. aprīļa Regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes Regulu (EK) Nr. 659/1999, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK Līguma 93. panta piemērošanai (turpmāk - regula Nr.794/2004) 10. un 11. pants. Attiecīgi, ja ar projekta 8. punktā plānotajiem grozījumiem netiek atcelta regulas Nr.794/2004 tiesību normu ieviešana, iesakām to atspoguļot 5.4. apakšpunkta 1. tabulā.
Tāpat lūdzam papildināt anotācijas 5.4. apakšpunkta 1. tabulu, atspoguļojot tajā projekta 7. punktu, kas papildina noteikumus Nr.255 ar 14.2 punktu ar kuru, atbilstoši anotācijas 1.3. apakšpunktam, pārņemts regulas 2022/2472 7. panta 3. punkts.
Vienlaicīgi norādām, ka atbilstoši noteikumu Nr. 255 sākotnējai anotācijai ar 16. punktu ir pārņemts Komisijas 2004. gada 21. aprīļa Regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes Regulu (EK) Nr. 659/1999, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK Līguma 93. panta piemērošanai (turpmāk - regula Nr.794/2004) 10. un 11. pants. Attiecīgi, ja ar projekta 8. punktā plānotajiem grozījumiem netiek atcelta regulas Nr.794/2004 tiesību normu ieviešana, iesakām to atspoguļot 5.4. apakšpunkta 1. tabulā.
Tāpat lūdzam papildināt anotācijas 5.4. apakšpunkta 1. tabulu, atspoguļojot tajā projekta 7. punktu, kas papildina noteikumus Nr.255 ar 14.2 punktu ar kuru, atbilstoši anotācijas 1.3. apakšpunktam, pārņemts regulas 2022/2472 7. panta 3. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
