Atzinums

Projekta ID
22-TA-2538
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
15.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams kādēļ 57.5.apakšpunkts nosaka veikt pārbaudi atbilstībai LBN 221-15 "Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija" noteiktajām tehniskajām prasībām, ja termins "ūdensapgādes sistēma" nozīmē ārējo ūdensvada tīklu.
Ja 57.5.apakšpunkta mērķis bija noteikt pārbaudes veikšanu arī ēkas iekšējos ūdensvados, tad Ekonomikas ministrijas ieskatā piedāvātajā redakcijā noteiktā prasība nav izpildāma, bet ja tāds nebija mērķis, tad atsauce uz LBN 221-15  "Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija" ir lieka.

Prasība nosaka pārbaudes veikšanu kuras ietvaros vērtētu ekspluatācijā pieņemta objekta atbilstību pašlaik spēkā esošam būvnormatīvam, kaut gan, iespējams, ka objekts vai tā pārbūve tika projektēta, būvēta un ekspluatācijā pieņemta laikā, kad nebija spēkā attiecīgais būvnormatīvs, tātad, uz objektu nekad nav tikušas attiecinātas attiecīgās prasības, kuru izpildi attiecīgais punkts paredz vērtēt un pārbaudīt.  Tādēļ atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Būvniecības likuma 9.1 panta otro daļu būvnormatīvu tehniskās prasības piemēro jaunas būves būvniecībai, novietošanai, inženiertīklu ierīkošanai, būves pārbūvei, atjaunošanai, konservācijai un restaurācijai. Atjaunojot, pārbūvējot, restaurējot vai konservējot būvi daļēji, būvnormatīvu tehniskās prasības ir piemērojamas attiecībā uz atjaunojamo, pārbūvējamo, restaurējamo un konservējamo daļu. Būvnormatīvos nav noteikta ūdens piegādātāja atbildība. Ievērojot iepriekš minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
Dzēst 57.5.apakšpunktu
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 2.5.apakšpunkta pirmais teikums un tajā veiktie labojumi attiecībā uz normu dublēšanu satur maldinošu apgalvojumu, jo būvnormatīvs nenosaka pakalpojuma sniedzēja atbildību, tātad, tas nevar to dublēt.
Turklāt, 2.5.apakšpunktā minētie apgalvojumi tiek balstīti uz viedokli, kas ir pretrunā Būvniecības likuma 9.1 panta otrajai daļai, kas nosaka, kam būvnormatīvu tehniskās prasības piemēro. Par šo jautājumu Ekonomikas ministrija jau sniedza iebildumu 16.03.2023. atzinumā: “Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Būvniecības likuma 9.1 panta otro daļu būvnormatīvu tehniskās prasības piemēro jaunas būves būvniecībai, novietošanai, inženiertīklu ierīkošanai, būves pārbūvei, atjaunošanai, konservācijai un restaurācijai. Atjaunojot, pārbūvējot, restaurējot vai konservējot būvi daļēji, būvnormatīvu tehniskās prasības ir piemērojamas attiecībā uz atjaunojamo, pārbūvējamo, restaurējamo un konservējamo daļu. Būvnormatīvos nav noteikta ūdens piegādātāja atbildība. Ievērojot iepriekš minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu. Vienlaikus, ņemot vērā, ka būvniecības regulējumā netiek lietots jēdziens "sabiedriskas ēkas", lūdzam skaidrot vārdu kopas "sabiedriskas ēkas" nozīmi.”. Šis iebildums, kaut arī ir ņemts vērā sakarā ar tā laika redakcijas 6.punkta dzēšanu, tas nav zaudējis savu aktualitāti sakarā ar pašlaik projektā esošo 57.5.apakšpunktu, kas tagad atsaucās uz būvnoteikumiem.
Papildus vēršam uzmanību, ka anotācija vai projekts nerisina jautājumu par projektā lietotā termina “sabiedrisko ēku” skaidrojumu, līdz ar to Ekonomikas ministrijas 16.03.2023. iebildums arī daļā par šī termina skaidrošanu nav uzskatāms par ņemtu vērā.
Piedāvātā redakcija
-