Projekta ID
24-TA-2871Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti izsakām priekšlikumu precizēt projektu. Proti, kompetentās iestādes ir sniegušas informāciju, ka, neskatoties uz personas norādīto ieceļošanas mērķi (piemēram, bēru apmeklējums Latvijas Republikā), personas pēcāk izmanto tām izsniegto vīzu, ceļojot pa citām valstīm, kas piemēro Šengenas aquis noteikumus par personu brīvu pārvietošanos.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 13. jūlija Regulas (EK) Nr. 810/2009, ar ko izveido Kopienas Vīzu kodeksu (Vīzu kodekss) 25. pants neliedz izsniegt vīzu ar ierobežotu teritoriālo derīgumu, ja ir uzskatāms, ka persona tostarp neizpilda Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regulas (ES) 2016/399 par Savienības Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (Šengenas Robežu kodekss) 6. panta attiecīgo punktu nosacījumus. Starp minētajiem nosacījumiem ir tostarp uzturēšanās mērķa norāde, apdraudējuma neesamība attiecīgajām interesēm. Līdz ar to, Iekšlietu ministrijas ieskatā, Regulas 810/2009 25. pants neliedz izsniegt vīzu ar ierobežotu derīgumu personai attiecīgajos gadījumos.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt, vai projektā ietvertais regulējums ir pietiekams, lai novērstu praksē konstatētās situācijas. Proti, izvērtējams, vai projektā ietvertais regulējums nebūtu sašaurināms, paredzot tikai noteiktas kategorijas vīzu izsniegšanu attiecīgajos gadījumos.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 13. jūlija Regulas (EK) Nr. 810/2009, ar ko izveido Kopienas Vīzu kodeksu (Vīzu kodekss) 25. pants neliedz izsniegt vīzu ar ierobežotu teritoriālo derīgumu, ja ir uzskatāms, ka persona tostarp neizpilda Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regulas (ES) 2016/399 par Savienības Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (Šengenas Robežu kodekss) 6. panta attiecīgo punktu nosacījumus. Starp minētajiem nosacījumiem ir tostarp uzturēšanās mērķa norāde, apdraudējuma neesamība attiecīgajām interesēm. Līdz ar to, Iekšlietu ministrijas ieskatā, Regulas 810/2009 25. pants neliedz izsniegt vīzu ar ierobežotu derīgumu personai attiecīgajos gadījumos.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt, vai projektā ietvertais regulējums ir pietiekams, lai novērstu praksē konstatētās situācijas. Proti, izvērtējams, vai projektā ietvertais regulējums nebūtu sašaurināms, paredzot tikai noteiktas kategorijas vīzu izsniegšanu attiecīgajos gadījumos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti izsakām priekšlikumu svītrot vai precizēt attiecīgo normu, jo atbilstoši Imigrācijas likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktam Latvijas Republikā ir tiesīga ieceļot un uzturēties persona, kurai tostarp bez derīga personu apliecinoša dokumenta ir arī derīga uzturēšanās atļauja Latvijas Republikā. Attiecīgi personai, kurai ir derīga Latvijas Republikas izsniegta uzturēšanās atļauja, nolūkā ieceļot un uzturēties Latvijas Republikā papildus nav nepieciešama vīza.
Ja normas mērķis ir regulēt gadījumus, kad attiecībā uz personu ir pieņemts pozitīvs lēmums par uzturēšanās atļaujas piešķiršanu, bet personai vēl ir fiziski nepieciešams saņemt pašu uzturēšanās tiesības apliecinošu dokumentu, tādā gadījumā normu ir nepieciešams attiecīgi redakcionāli precizēt. Vienlaikus skaidrojums ietverams arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Precizēto normas redakciju aizvien var interpretēt dažādi. Līdz ar to, lai novērstu dažādu normas interpretācijas iespējamību, aicinām skaidrot normas tvērumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Ja normas mērķis ir regulēt gadījumus, kad attiecībā uz personu ir pieņemts pozitīvs lēmums par uzturēšanās atļaujas piešķiršanu, bet personai vēl ir fiziski nepieciešams saņemt pašu uzturēšanās tiesības apliecinošu dokumentu, tādā gadījumā normu ir nepieciešams attiecīgi redakcionāli precizēt. Vienlaikus skaidrojums ietverams arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Precizēto normas redakciju aizvien var interpretēt dažādi. Līdz ar to, lai novērstu dažādu normas interpretācijas iespējamību, aicinām skaidrot normas tvērumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Piedāvātā redakcija
-