Projekta ID
24-TA-418Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
No projekta izslēdzami tā 3. un 4. pantā (grozāmā likuma 57.1 pants) paredzētie grozījumi par Valsts drošības dienesta atzinuma pārsūdzēšanu.
Likuma "Par aviāciju" 57.1 panta sestā daļa neparedz administratīvā akta izdošanu, kam pamatā ir Valsts drošības dienesta atzinums. Nav pamata noteikt, ka, ja likuma "Par aviāciju" 57.1 panta sestajā daļā paredzētais lēmums pieņemts, pamatojoties uz Valsts drošības dienesta negatīvu atzinumu, šo atzinumu atsevišķi var pārsūdzēt tiesā.
Plašāks skaidrojums ir ietverts Tieslietu ministrijas 2025. gada 25. februāra vēstulē Nr. 1-22.1/614 par grozījumu nepieciešamību likuma "Par aviāciju” 57.1 pantā.
Likuma "Par aviāciju" 57.1 panta sestā daļa neparedz administratīvā akta izdošanu, kam pamatā ir Valsts drošības dienesta atzinums. Nav pamata noteikt, ka, ja likuma "Par aviāciju" 57.1 panta sestajā daļā paredzētais lēmums pieņemts, pamatojoties uz Valsts drošības dienesta negatīvu atzinumu, šo atzinumu atsevišķi var pārsūdzēt tiesā.
Plašāks skaidrojums ir ietverts Tieslietu ministrijas 2025. gada 25. februāra vēstulē Nr. 1-22.1/614 par grozījumu nepieciešamību likuma "Par aviāciju” 57.1 pantā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Kompetence administratīvā pārkāpuma procesā regulējuma likuma "Par aviāciju" 12. nodaļā. Aicinām šāda veida regulējumu izslēgt no grozāmā likuma 6. panta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Likuma "Par aviāciju" 117.6 panta otrajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu pārkāpums nevar būt administratīvās atbildības pamats. Aicinām pievērst uzmanību šim apstāklim, piemērojot administratīvo atbildību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti iesakām pārskatīt un savstarpēji salāgot no Eiropas Savienības tiesību aktiem izrietošos nosacījumus ar likumprojektu un tā skaidrojumus anotācijas 1.3. apakšsadaļā. Piemēram, anotācijas 1.3. apakšsadaļā skaidrots, ka "[..] nepieciešams precizēt Likuma 124.1 pantu, paredzot administratīvo atbildību par minētajām darbībām, ja tās tiek veiktas, neievērojot Īstenošanas regulā (ES) 2019/947 un ekspluatācijas atļaujā noteiktos nosacījumus" un "desmitā daļa nosaka administratīvo atbildību par šķidrumu izsmidzināšanu, materiālu vai vielu nomešanu, bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi bez atbilstošas ekspluatācijas atļaujas", bet likumprojekta 13. panta astotā daļa (likuma "Par aviāciju" 124.1 panta desmitā daļa) paredz atbildību vienkārši par šķidrumu izsmidzināšanu, materiālu vai vielu nomešanu, bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi bez atļaujas, nekonkretizējot vārda atļauja izpratni.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam pārskatīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu un veikt tajā nepieciešamos precizējumus, salāgot anotāciju ar likumprojektu un nodrošināt korektu Eiropas Savienības tiesību normu ieviešanas atspoguļojumu. Vēršam uzmanību, ka likumprojektā veiktas izmaiņas, kas nav salāgotas ar anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, piemēram, likumprojekta 5.pantam nav trešās daļas un tas groza likuma 117.1 panta ceturto daļu, nevis 117.6 panta sesto daļu.
Piedāvātā redakcija
-
