Projekta ID
22-TA-3163Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 9. punktu, ņemot vērā, ka regulas Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, 13. pants par datu par izmaksāto atbalstu glabāšanu attiecināms tikai uz dienestu (piemēram, normā minētais atskaites brīdis nav attiecināms uz atbalsta saņēmēju, attiecīgi atbalsta saņēmējam nemaz no atsauces nebūtu skaidrs, no kāda brīža jāglabā dati). Piemēram, projekta 9. punktā ietverot atsauci tikai attiecībā uz dienestu un attiecīgi nosakot, no kāda brīža un cik ilgi datus par izmaksāto atbalstu glabā atbalsta saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt un precizēt projektā ietvertos kādu konkrētu apstākļu vērtēšanas datumus (vismaz attiecībā uz 2023. gadu - sk., piemēram, projekta 15., 19. un 22. punktu), ņemot vērā, ka projekts šobrīd ir saskaņošanas stadijā. Alternatīvi lūdzam sniegt pamatotu skaidrojumu, ņemot vērā, ka normas ar atpakaļejošu spēku Latvijas normatīvajos aktos nav piemērojamas. Proti, Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta ceturtā daļa noteic, ka normatīvajiem aktiem nav atpakaļejoša spēka, izņemot likumā īpaši paredzētus gadījumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz projekta III nodaļā ietverto atbalstu paužam bažas, ka projekta regulējums, ņemot vērā tostarp anotācijā minēto par atbalsta piešķiršanas nosacījumu atvieglošanu, faktiski paredz nevienlīdzīgu attieksmi attiecībā uz personu iespējām pieteikties un attiecīgi saņemt atbalstu. Kā anotācijā minēts, atbalsta pasākums projektā ietverts, svītrojot no Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumu Nr.1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai" (turpmāk - noteikumi Nr. 1524) 2.14. apakšnodaļu, un atbalsta saņemšanas nosacījumi ir atviegloti, salīdzinot ar nosacījumiem, kādi bija paredzēti noteikumos Nr. 1524, 2022. gadā iesniedzot iesniegumu atbalsta saņemšanai. Paužam bažas, ka pastāv iespēja, ka kāda persona nav varējusi vai nav vēlējusies iesniegt iesniegumu atbalsta saņemšanai 2022. gadā, ņemot vērā tobrīd pastāvošos nosacījumus (piemēram, nav atbildusi kādam nosacījumam vai nav vēlējusies uzņemties kādas saistības), tomēr, ņemot vērā nosacījumu atvieglošanu, varētu vēlēties pieteikties atbalstam. Attiecīgi lūdzam projektā ietvert attiecīgu regulējumu, kas pieļauj iespēju iesniegt iesniegumu arī personām, kas nav iesniegušas iesniegumu 2022. gadā, attiecīgi nodrošinot vienlīdzīgas iespējas. Aicinām arī izvērtēt, vai, ņemot vērā regulējuma izmaiņas, nav nepieciešams paredzēt iespēju precizēt iesniegumu tiem atbalsta pretendentiem, kas to jau ir iesnieguši, un nepieciešamības gadījumā atbilstoši precizēt projektu.
Saistībā ar minēto arī norādām, ka projekta 40. punktā ir ietverta norāde uz "2022. gadā iesniegto iesniegumu un atzinumu par attiecīgā dzīvnieka atbilstību lauksaimniecības dzīvnieku vietējās apdraudētās šķirnes saglabāšanas kritērijiem", taču noteikumu Nr. 1524 2.14. apakšnodaļā (redakcijā pirms apakšnodaļas svītrošanas ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumiem Nr. 107) ir runa par atbalstu lauksaimniecības dzīvnieku ģenētisko resursu saglabāšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 40. punktu.
Vēršam arī uzmanību, ka projektā, šķiet, nav kādas normas attiecībā uz atbalsta piešķiršanu, kuras ietvertas noteikumu Nr. 1524 2.14. apakšnodaļā (redakcijā pirms apakšnodaļas svītrošanas ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumiem Nr. 107), piemēram, 129.8 punkta 2. teikums, 129.10 punkts. Norādām arī, ka šobrīd III nodaļa formulēta tādējādi, ka tā attiecas tikai uz atbalsta piešķiršanu 2023. gadā (salīdzinājumam lūdzam sk. II. nodaļas normas, tostarp norādes uz "kārtējo gadu"). Attiecīgi lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu, kā arī lūdzam sniegt skaidrojumus anotācijā.
Saistībā ar minēto arī norādām, ka projekta 40. punktā ir ietverta norāde uz "2022. gadā iesniegto iesniegumu un atzinumu par attiecīgā dzīvnieka atbilstību lauksaimniecības dzīvnieku vietējās apdraudētās šķirnes saglabāšanas kritērijiem", taču noteikumu Nr. 1524 2.14. apakšnodaļā (redakcijā pirms apakšnodaļas svītrošanas ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumiem Nr. 107) ir runa par atbalstu lauksaimniecības dzīvnieku ģenētisko resursu saglabāšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 40. punktu.
Vēršam arī uzmanību, ka projektā, šķiet, nav kādas normas attiecībā uz atbalsta piešķiršanu, kuras ietvertas noteikumu Nr. 1524 2.14. apakšnodaļā (redakcijā pirms apakšnodaļas svītrošanas ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumiem Nr. 107), piemēram, 129.8 punkta 2. teikums, 129.10 punkts. Norādām arī, ka šobrīd III nodaļa formulēta tādējādi, ka tā attiecas tikai uz atbalsta piešķiršanu 2023. gadā (salīdzinājumam lūdzam sk. II. nodaļas normas, tostarp norādes uz "kārtējo gadu"). Attiecīgi lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu, kā arī lūdzam sniegt skaidrojumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-