Atzinums

Projekta ID
22-TA-2458
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lūdzam papildināt MKN ar pienākumu pārbaudīt, vai Atveseļošanas fonda finansējuma ietvaros projekta īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība".
2. Lūdzam MKN ietvert informāciju, kas paskaidro investīcijas sasaisti ar pārrobežu un daudzvalstu projektiem atbilstoši AF plānā noteiktajam.
3. Lūdzam skaidrot, kāpēc šajos MKN netiek atspoguļots atbalsts dalībai IPCEI, ņemot vērā to, ka tas atbalsta iesaisti starptautiskos projektos, kas atbilst programmas mērķim. Vēršam uzmanību, ka AF plāna izmaksu pamatojumos IPCEI projektu līdzfinansējuma nodrošināšanai plānots 31 milj. EUR.
4. Lūdzam MKN iekļaut atsauci par komunikācijas un publicitātes prasībām šādā redakcijā:
[Teikuma sākums izriet specifiski no nozares jomas] "nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām."
5. Lūdzam papildināt MKN ar punktu, kurš paredz “korektīvās darbības” atbilstoši FM kā AF koordinējošās iestādes izstrādātajam skaidrojumam “Skaidrojumi par pārkāpumu konstatēšanu, ziņošanu un atgūšanu Atveseļošanas fonda plāna īstenošanā”.
6. Lūdzam iesūtīt MKN projekta versiju angļu valodā, lai nodrošinātu tā saskaņošanu ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Konceptuāli: Neatbalstām atsevišķu MKN izstrādi sadarbības tīkliem, ņemot vērā AF plānā un tā saistošajos dokumentos noteikto par investīcijas ieviešanu. Skaidrojam, ka AF plāna redakcija internacionalizācijas un sadarbības veicināšanas aktivitātes paredz inovāciju klasteru programmas ietvaros, nevis kā atsevišķu programmu ar administrēšanas izmaksām. Tāpat uz šo programmu nebūtu iespējams attiecināt AF rādītājus, uz kuru pamata varētu veikt AF maksājumus. Papildus vēršam uzmanību, ka MKN izstrādē jāņem vērā AF vadlīnijas "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu", lai nodrošinātu korektu MKN izstrādi atbilstoši AF regulas un citu normatīvo aktu prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt pasākuma mērķi, ņemot vērā to, ka AF plāna redakcija paredz to, ka "Uzsvars tiks likts uz pilnīgu inovāciju ekosistēmu veidošanu, aptverot pastāvošos sadarbības tīklus, nodrošinot stratēģisku specializāciju un inovāciju attīstību visas vietējās vērtību ķēdes ietvaros, kas nodrošinātu Latvijas uzņēmumu ciešāku integrāciju globālās vērtību ķēdēs.". Lūgums atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt atbilstoši AF plāna redakcijai - "Atbalsta saņēmēji ir komersanti (sīkie (mikro), mazie un vidējie, lielie komersanti (t.sk. valsts kapitālsabiedrības) un pētniecības institūcijas RIS3 specializācijas jomās." Lūgums atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precīzi formulēt kam tiek konkrēti plānots šis privātais līdzfinansējums - vai tikai PVN segšanai? Nav skaidrs, kā šis privātais līdzfinansējums tiek plānots Ministru kabineta noteikumu projekta IV. sadaļā aprakstīto izmaksu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lūgums skaidrot, kāds ir investīcijas izmaksu pamatojumos iekļauto/plānoto aktivitāšu sadalījums pa plānotajām atbalsta programmām, ņemot vērā to, ka 5.1.1.2. investīcijas izmaksu pamatojumos ir noteikts, ka kopējais investīcijas finansējums (108 912 082 EUR) sadalās pa 5 aktivitātēm/izmaksu pozīcijām, neskaitot pārejas finansējumu 25 milj. EUR apmērā - (1) Līdzfinansējums inovāciju projektu īstenošanai (69 723 026 EUR), (2) Latvijas Zinātņu akadēmijas zinātniski - tehnoloģiskās kapacitātes stiprināšana (1 milj. EUR), (3) Ar inovāciju klasteru darbības nodrošināšanu saistītas izmaksas (1 940 625 EUR), (4) Internacionalizācijas un sadarbības veicināšanas pasākumi (5 248 431 EUR), (5) IPCEI (cross country competitiveness projects) projektu līdzfinansējums (31 milj. EUR). Ņemot vērā to, ka 25 milj. EUR pārejas finansējums izmaksu aprēķinos nav iekļauts, vajadzētu mainīties finansējuma sadalījumam starp investīcijas ietvaros plānotajām aktivitātēm. Vēršam uzmanību, ka šobrīd ir jānodrošina MKN atbilstība spē
2. EM, sniedzot investīcijas ieviešanas informāciju, ir norādījusi, ka 5.1.1.2. investīcijai plānots 44 352 988 EUR finansējums no citām ES programmām. Lūgums skaidrot, kāpēc tas netiek atspoguļots šajos MKN.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka šie CID rādītāji neatbilst piedāvātajam programmas mērķim - saskaņā ar CID aprakstu šos rādītājus attiecina uz inovāciju klasteriem, kuros plānoti pētījumu projekti.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju definēt arī nacionālos rādītājus, ņemot vērā to, ka šai investīcijai vajadzētu veicināt Latvijas sniegumu ES līmeņa P&A programmās, kā arī citās starptautiskās tīklošanās platformās un starptautiskos P&A projektos. Būtu nepieciešams definēt konkrētākus kvantitatīvos rādītājus, kurus jāsasniedz, ņemot vērā šīs programmas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma plānam 5.1.1.2.i. investīcijas ietvaros ir paredzēts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk- CFLA) organizē projektu konkursu un atlasa 5 inovāciju klasterus, kā arī CFLA ir atbildīga par inovāciju klasteru projekta uzraudzību un ieviešanas kontroles nodrošināšanu. Līdz ar to iebilstam pret šajā noteikumu projektā norādīto, ka CFLA organizē atklātu projektu iesniegumu atlasi sadarbības tīklu programmas ietvaros un nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību, slēdzot līgumus ar sadarbības tīkliem. Vēršam uzmanību, ka CFLA savus detalizētus iebildumus un priekšlikumus par noteikumu projektu iekļaus TAP atzinumā tikai tad, kad noteikumu projekts būs atbilstošs AF plānam un tā saistošajiem dokumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidri norādīt, ka EM ir atbildīga par investīcijas ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 10.punktā ietverto regulējumu. Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fonda ietvaros netiek lietots termins “atklāta projektu iesniegumu atlase”. Lūdzam to aizstāt, piemēram ar vārdiem “atvērts projektu iesniegumu konkurss” vai citu analoģisku terminu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, ja plānota starptautiskā sadarbība, vai investīcijas īstenošanas teritorija nepaplašinās.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kas izstrādā atlases nolikumu un tā saistošos dokumentus (piemēram, kritērijus, to piemērošanas metodiku), t.sk., kad un kur tie tiks publicēti.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs tiek izvērtēts arī atbilstoši Finanšu regulas 136.pantā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem. Papildus lūdzu norādīt ar rīcību, pie situācijas, ja projekta iesniedzējs atbilst kādam no izslēgšanas nosacījumiem
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN punktu, ņemot vērā to, ka tie ir vērtējamie kritēriji.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
MKN ir nepieciešams atrunāt kārtību, kādā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē līgumslēdzēju par līgumslēgšanas procesa uzsākšanas nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbalstāmās darbības atbilstoši AF plānā noteiktajam: "(1637) Tīklošanās un pieredzes apmaiņas aktivitātes:
-pasākumi, kas sekmē sadarbību ar pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, tai skaitā klastera dalībnieku pētniecības, infrastruktūras un apmācības vajadzību identificēšana
-pasākumi, kas sekmē zināšanu pārnesi par klastera dalībniekiem saistošām inovācijām un jaunākajām tehnoloģijām
-pieredzes apmaiņas pasākumi un informatīvi pasākumi
(1638) Atbalsts dalībai ES līmeņa pētniecības programmās un starptautiskos sadarbības tīklos:
-iesaiste starptautiskās tīklošanas platformās, aliansēs, P&A programmās (dalības maksa, biedru nauda)
-tīklošanās pasākumi, lai iesaistītos starptautiskos konsorcijos, asociācijās, platformās, projektos (ārvalstu komandējumi, dalības maksa)
(1639) Atbalsts Latvijas uzņēmumu iesaistei ES līmeņa industriālajās aliansēs un līdzfiansējums dalībai starptautiskos P&A projektos (IPCEI jeb cross country competitiveness projects)."
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja programmai jāaptver pastāvošie sadarbības tīkli, lūdzam skaidrot, cik pamatotas ir projekta vadības izmaksas, t.sk., vai nepastāv dubultās finansēšanas risks. Vēršam uzmanību, ka, saskaņā ar AF plāna izmaksu pamatojumiem, šeit nav plānotas administratīvās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu, norādot kura no iestādēm veic korupcijas, interešu konflikta, krāpšanas un dubultfinansējuma riska neiestāšanās pārbaudes. Kā arī kura no iestādēm veic datu ticamības pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt CFLA pienākumus atbilstoši AF vadlīniju (Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu) 95.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt Ministru kabineta noteikumu projekta 26.1.apakšpunktā ietverto regulējumu ar minētā projekta 10.punktu. Vēršu uzmanību, ka minēti regulējumi dublējas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikt papildu nosacījumus vai projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijus, lai nodrošinātu plānoto ieguldījumu atbilstību dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN ar sadarbības partneru pienākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no EK puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF finansējuma, jo AF finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta 29.3. apakšpunktā minēts, ka iekšzemes komandējuma izmaksas attiecina atbilstoši vadlīnijām par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam ietvaros (turpmāk - Vadlīnijas). Vēršam uzmanību, ka Vadlīnijās ir ietverti horizontālie vienkāršoto izmaksu izstrādes un piemērošanas principi, nevis iekšzemes komandējuma izmaksu likmes. Aicinām iekšzemes komandējuma izmaksas attiecināt atbilstoši ES fondu vadošās iestādes izstrādātajām horizontālajām vienkāršoto izmaksu metodikām “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un  “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta projekta 29.4.apakšpunktā ietverto regulējumu, lai tās piemērotājam būtu skaidrs tās mērķis un no tā izrietošās tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādu apsvērumu un datu/aprēķinu pamatā tiek piemērota vienkāršoto izmaksu likme 110 00 euro. Ministrijai šādos gadījumos būtu jāizstrādā vienkāršoto izmaksu metodika, kur noteikts likmes aprēķins un likmes piemērošanas nosacījumi. Lūdzu skaidrot par kādu periodu šāda likme ir piemērojama.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt no kāda avota tiks segtas pievienotās vērtības nodokļa izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lūdzam precizēt redakciju, nosakot, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma.
2. Lūdzam papildināt, ka nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības un norādīt izdevumu attiecināmības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt Ministru kabineta noteikumu projekta 37.punktu un to svītrot, jo Atveseļošanas fonda ietvaros nav paredzētas neattiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikuma projektu 38.punktu, ka finansējuma saņēmējs līdz 2026.gada 30.jūlijam iesniedz noslēguma maksājuma pieprasījumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka tiek paredzēta sadarbības partnera iesaiste, lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 41.punktā minēto atsauci uz minētā projekta 10.punktu. vēršu uzmanību, ka minētajā punktā ir minēts projektu iesniegumu atlases veids, nevis līgums.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt. MKN nosaka projekta dokumentācijas glabāšanas nosacījumus un ilgumu, kuriem jābūt pieejamiem piecu gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas jeb līdz 2031.gada beigām, ja vien specifiskie normatīvie akti nenosaka garāku dokumentu glabāšanas termiņu, piemēram, komercdarbības atbalsta gadījumā, kā arī AF investīciju administrēšanā iesaistīto investīciju piekļuves tiesības tiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju paredzēt sociāli atbildīgu publisku iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt maksājuma pieprasījuma veidu, kā arī trūkst informācijas par MP iesniegšanas grafiku.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumos iekļautajiem nosacījumiem līdz šo noteikumu VI nodaļai secināms, ka projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir biedrība vai nodibinājums, kas veido sadarbības tīklu, kam CFLA piešķir un vērtē komercdarbības atbalstu. Savukārt, no šo noteikumu VI nodaļā minētā ir skaidrs, ka daļa izmaksu tiks attiecinātas arī uz uzņēmumiem - sadarbības tīkla biedriem.
Ņemot vērā, ka no šobrīd esošās noteikumu redakcijas nav skaidrs, kuras attiecināmās izmaksas tiks attiecinātas uz projekta iesniedzēju (finansējuma saņēmēju) un kuras uz konkrētiem sadarbības tīkla biedriem, lai būtu skaidra atbalsta ieviešanas struktūra, lūdzam precizēt noteikumus, skaidri nodalot attiecināmās izmaksas, atbalsta piešķiršanas un uzraudzības nosacījumus atbilstoši atbalsta saņēmējam.
Paraugam lūdzam skatīt Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros" pirmās, otrās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumus".
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, kāda ir avansa sasaiste ar investīcijas ietvaros sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu, norādot noslēguma maksājuma apjomu un kārtību tā izmaksāšanai.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, vai ir paredzēti arī starpposma maksājumi?
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, kādos gadījumos projekta iesniedzējs var apstrīdēt lēmumu pirms līguma noslēgšanas. Papildus lūdzu pārcelt šo regulējumu aiz Ministru kabineta noteikumu projekta 22.punkta, lai būtu izsekojams normu piemērotājam.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt, kas būs "CFLA pieņemtie lēmumi pirms līguma noslēgšanas" un attiecīgi pārformulēt teikuma pirmo daļu, jo gadījumā, ja tiek slēgts līgums, ir pieņemams, ka projekts ir apstiprināts un līdz ar to nav skaidrs, kādēļ adresātam pozitīvs lēmums būtu apstrīdams. 
Tāpat lūdzam vārdus "Administratīvā procesa" aizvietot ar vārdiem "Administratīvā procesa likumā".
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta nevar secināt, ka tā ietvaros ir paredzēta komercdarbības atbalsta sniegšana saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 66. punktu, tai skaitā, ievērojot Finanšu ministrijas izteikto iebildumu par noteikumu projekta VI. nodaļu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 69. punktu kontekstā ar 70. punktu, jo abas normas runā par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu, taču ar atsevišķām atšķirībām atgūšanas procesa īstenošanā. No normām nav skaidrs, kura būtu piemērojama attiecīgajā gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
1. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar Zaļo un Digitālo dimensiju atbilstoši AF plānā noteiktajam.
2. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sadarbības tīklu sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām, kā arī dubultfinansējuma riska mazināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ar atsauci Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu, kas paredz pienākumu izstrādāt attiecīgo regulējumu. Kā arī lūdzu izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra  noteikumiem Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”, kas paredz gan nozares ministrijas, gan Centrālās finanšu līgumu aģentūras pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju informāciju, ka Atveseļošanās fonda plāna 1. pielikumā “Principa Nenodarīt būtisku kaitējumu novērtējums” ietvertajā novērtējumā investīcijas ietvaros paredzētajām atbalstāmajām darbībām ir nebūtiska vai neesoša paredzamā ietekme uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā. Lai nodrošinātu, ka atbalstāmās darbības nerada būtisku ietekmi uz vides mērķiem, atbalstītam projektam līgumā plānots iekļaut informāciju par būtiska kaitējuma nodarošo iniciatīvu neatbalstīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gan MKN projektam, gan tā anotācijai ir jāatbilst spēkā esošajai AF plāna redakcijai un tā saistošajiem dokumentiem. Skaidrojam, ka par ministriju priekšlikumiem AF plāna grozījumiem nav notikusi ne nacionāla vienošanās, ne vienošanās ar EK.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrāk apspoguļot MKN sasaisti un ietekmi uz īstenojamo reformu 5.1.1.r. Reformu "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija”.
Piedāvātā redakcija
-
50.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzu svītrot Ministru kabineta protokollēmuma 3.punktu. Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fonda nosacījumi neparedz kritēriju apstiprināšanu uzraudzības komitejā. Kritēriji tiek apstiprināti kopā ar Ministru kabineta noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-