Projekta ID
24-TA-2503Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
29.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Iebildums
Noteikumu projekta 4.-9. punktā ir iekļauti informācijas sniegšanas pienākumi.
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Iebildums
Noteikumu projekta 10.-12 punktā ir iekļautas atbilstības prasības.
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt tiesību aktā noteikto atbilstības prasību izvērtējumu un, pamatojoties uz to, sagatavot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, kas norādāms fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.5. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Ņemot vērā minēto, lūdzu veikt tiesību aktā noteikto atbilstības prasību izvērtējumu un, pamatojoties uz to, sagatavot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, kas norādāms fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.5. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā norādīts, ka Veselības inspekcijai būs nepieciešamas 2 amata vietas, bet attiecībā uz finansējumu ir norādīts, ka tas tiks nodrošināts esošo finanšu līdzekļu (budžeta) ietvaros.
Lūdzu papildināt ar skaidrojumu, vai tādejādi tiks palielināts kopējais amata vietu skaits Veselības inspekcijā (par 2 amata vietām) un ja jā, tad no kuras iestādes tās tiks pārdalītas. Ja īstenojas šis scenārijs, lūdzam norādīt arī attiecīgo pārveidojamo amata vietu esošo amata klasifikāciju.
Ja nepieciešamās 2 amata vietas Veselības inspekcijā veidojas savādāk, lūdzam aprakstīt to veidošanas scenāriju, vienlaikus sniedzot informāciju par esošo un plānojamo amatu klasifikāciju.
Lūdzu papildināt ar skaidrojumu, vai tādejādi tiks palielināts kopējais amata vietu skaits Veselības inspekcijā (par 2 amata vietām) un ja jā, tad no kuras iestādes tās tiks pārdalītas. Ja īstenojas šis scenārijs, lūdzam norādīt arī attiecīgo pārveidojamo amata vietu esošo amata klasifikāciju.
Ja nepieciešamās 2 amata vietas Veselības inspekcijā veidojas savādāk, lūdzam aprakstīt to veidošanas scenāriju, vienlaikus sniedzot informāciju par esošo un plānojamo amatu klasifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
