Projekta ID
22-TA-2077Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
06.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt darbības rezultātu Plāna 4.1. un 4.2.pasākumiem, ņemot vērā, ka minētie pasākumi paredz tikai izvērtēt iespējas uzlabot mājas aprūpes un jaunākās paaudzes zāļu pieejamību TB pacientiem, kā rezultātā tiek sagatavoti priekšlikumi nepieciešamām izmaiņām, taču izmaiņu veikšana priekšlikumu ieviešanai Plāna ietvaros nav paredzēta. Sekojoši nav pamatoti kā darbības rezultātu norādīt, ka pasākuma īstenošanas rezultātā uzlabosies veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība un ārstēšanas efektivitāte TB pacientiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Plāna 2.2.6.pasākuma nosaukumu, ņemot vērā, ka tas lielā mērā dublē Plāna mērķi un politikas rezultātu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Kā politikas rezultāts Plānam noteikts "Ierobežota antimikrobiālās rezistences attīstība un izplatība. Izmainīti antimikrobiālo līdzekļu lietošanas paradumi, panākot atbildīgu un piesardzīgu antimikrobiālo līdzekļu lietošanu sabiedrībā, veselības aprūpē un dzīvnieku veselībā." Kā otrais rezultatīvais rādītājs sasniedzamajam politikas rezultātam definēta Latvijas iedzīvotāju izpratne par antibiotiku izmantošanu, izsakot to procentos. Tomēr šī brīža redakcijā nav skaidrs, ko tieši minētais rezultatīvais rādītājs atspoguļo - vai tas ir iedzīvotāju īpatsvars, kuriem ir laba vai ļoti laba izpratne par antibiotiku izmantošanu, vai arī kas cits. Tāpēc lūdzam precizēt definēto rezultatīvo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Pasākumu plānā norādīts, ka "2023. - 2027. gada Plāna “Viena veselība” ietvaros tiek iekļauts arī vides sektors, kā arī ņemts vērā ekspertu izvirzītais priekšlikums par AMR kompetences centra izveidošanu. Lai mobilizētu resursus un nodrošinātu saskaņotas, mērķtiecīgas aktivitātes izvēlēto mērķu sasniegšanai, liela nozīme ir multidisciplinārās pieejas īstenošanai, kas balstīta starpsektoriālā un starpinstitucionālā sadarbībā, ko koordinētu viena iestāde, ko, atbilstoši kompetencei, šādas koordinējošās iestādes funkcija būtu jāuzņemas tieši SPKC. Tomēr SPKC kapacitāte Covid-19 pandēmijas laikā ir ievērojami samazinājusies. Tādēļ, lai stiprinātu SPKC darbību AMR jomā, noteikti jāstiprina arī SPKC kapacitāte." Lūdzam papildus norādīt kas tiek saprasts ar SPKC kapacitātes stiprināšanu un vai tas ietver arī jaunu amatu vietu izveidi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lielā daļā no pielikumiem plānotie izdevumi cita starpā ietver arī izdevumus atlīdzībai pētniekiem. Lūdzam precizēt pielikumus par pētnieku iesaisti, norādot Augstākās izglītības iestādi vai tml (piem. 2.2.4.(1.2.); 2.2.4.(2.1.); 6.4.(1.1.); 9.1.(2.1.); 9.1.(2.2.); 9.3.(1.1.); 9.3.(1.2.) u.tt.)
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Lielā daļā no pielikumiem plānotie izdevumi cita starpā ietver arī izdevumus atlīdzībai. Lūdzam precizēt pielikumus, īpaši uz izdevumiem valsts budžeta iestādēm, norādot konkrētu iestādi, kā arī vai noradītie izdevumi ietver jaunu amata vietu izveidi vai arī atlīdzība ir paredzama jau esošajiem nodarbinātajiem (piem. 2.2.2.(1.1.); 7.1.4.(1.1.); 8.1.(1.1.); 8.8.(1.1.) u.tml.)
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātā vienotu pieeju un vieglāku uztveramību lūdzam visos pielikumos pie budžeta programmas numura pievienot arī programmas nosaukumu
Piedāvātā redakcija
-