Atzinums

Projekta ID
22-TA-2271
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 27.punkta tekstā cita starpā ir teikts, ka Projekta satura izveidē ekspertu lomās tiek aktīvi iesaistīti publiskās pārvaldes institūciju vadītāji un personāla pārvaldības speciālisti, lai nodrošinātu iestāžu vajadzību digitālo prasmju attīstībā iekļaušanu plānotajās aktivitātēs, kā arī nepieciešamības gadījumā – biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Vēršam uzmanību, ka būtiski ir piesaistīt ne vien institūciju vadītājus un personāla speciālistus, bet arī ekspertus, kuri atšķirībā no atsevišķo iestāžu vadītājiem vai personāla speciālistiem pārzina noteikto profesiju specifiku horizontālā līmenī visā valsts pārvaldē, piemēram, par iepirkumu, IKT, iekšējo auditu u.c. Līdz ar to lūdzam attiecīgi papildināt informatīvā ziņojuma 27.punktu.
Piedāvātā redakcija
Projekta satura izveidē ekspertu lomās tiek aktīvi iesaistīti publiskās pārvaldes institūciju vadītāji un personāla pārvaldības speciālisti, kā arī politikas plānotāji atsevišķo profesiju (iekšējā audita un citās) jomās, lai nodrošinātu iestāžu vajadzību digitālo prasmju attīstībā iekļaušanu plānotajās aktivitātēs, kā arī nepieciešamības gadījumā – biedrību un nodibinājumu pārstāvji.
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Digitālās transformācijas pamatnostādnes atsevišķi izceļ arī iekšējo auditu un nepieciešamību attīstīt valsts pārvaldes iekšējo auditoru profesionālās kompetences vairākās jomās, tostarp, tādās jomās kā digitalizācija, IKT, kiberdrošība, un citas, lai savlaicīgi reaģētu uz trūkumiem iekšējā kontroles sistēmā, sniedzot priekšlikumus to novēršanai, būtu padomdevējs ministriju un iestāžu vadītājiem izpratnes veidošanai par IT risku pārvaldību, sniegtu atbalstu IKT projektu, elektronisko un automatizēto risinājumu veiksmīgākai ieviešanai. Informatīvā ziņojuma tekstu "4.Investīcijas 2.3.2.2.i. īstenošana paredz valsts tiešās pārvaldes un pašvaldību darbinieku digitālās kompetences un spēju paaugstināšanu, t.sk. digitālās transformācijas politikas veidošanā, plānošanā un pārmaiņu vadībā, kā arī izpildes līmenī, ietverot pakalpojumu pārvaldību, datu analītiku, mākslīgā intelekta un citu modernu tehnoloģiju pielietošanu darbības un pakalpojumu modernizācijā, elastīgu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) projektu vadību, kiberdrošību, modernu digitālo infrastruktūru izmantošanu un pārvaldību." nepieciešams papildināt ar iekšējo auditu, kas ir horizontāla funkcija un savā darba apjomā ietver gan politikas plānošanas, gan īstenošanas jautājumus, un ir atsevišķa funkcija.
Piedāvātā redakcija
4.Investīcijas 2.3.2.2.i. īstenošana paredz valsts tiešās pārvaldes un pašvaldību darbinieku digitālās kompetences un spēju paaugstināšanu, t.sk. digitālās transformācijas politikas veidošanā, plānošanā, pārmaiņu vadībā un iekšējā auditā, kā arī izpildes līmenī, ietverot pakalpojumu pārvaldību, datu analītiku, mākslīgā intelekta un citu modernu tehnoloģiju pielietošanu darbības un pakalpojumu modernizācijā, elastīgu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) projektu vadību, kiberdrošību, modernu digitālo infrastruktūru izmantošanu un pārvaldību.
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 15.punktā norādīto atskaites punktu Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu iekļautajā redkacijā "Līdz 2023. gada jūnijam izstrādāts digitālo prasmju un kompetenču satvars".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt informatīvā ziņojuma 17.punkta nepieciešamību, jo šis jau ir noteikts informatīvā ziņojuma 13.2.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 2.5.apakšpunktu ar vārdu "investīcijas" pēc investīcijas numura.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt vienotu pieeju visu Atveseļošanas fonda īstenošanas noteikumu un informatīvo ziņojumu izstrādē, vārdu "investīcija" lietojot aiz investīcijas numura.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 43. punktā aizstāt vārdu "Atveseļošanās" ar vārdu "Atveseļošanas".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 41. punktā papildināt ar vārdu "šī" pirms vārda "ziņojuma".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 41. punktu papildināt ar vārdiem "šī informatīvā ziņojuma" pirms skaitļa "38".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 39. punktu ar zemsvītras atsauci norādot konkrētus ES fondus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 27. punktā norādīt SAM numuru norādītajiem projektiem (“Valsts pārvaldes cilvēkresursu profesionālā pilnveide labāka regulējuma izstrādē mazo un vidējo komersantu atbalsta jomā” un “Valsts pārvaldes cilvēkresursu profesionālā pilnveide korupcijas novēršanas un ēnu ekonomikas mazināšanas jomā”), kā arī norādīt 6.3.1.1.i investīcijas nosaukumu.
Papildus lūdzam papildināt ar vārdiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda" pirms skaitļiem "2014.-2020." un ar vārdu “gada” pēc skaitļiem "2014.-2020.". 
Tāpat lūdzam pārvietot vārdus "ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam pasākumu 5.1.1.2. „Pašvaldību un plānošanas reģionu un kapacitātes uzlabošana"" pēc AF investīcijām, jo šobrīd minētais ir pa vidu starp 3.1.1.2.i un 6.3.1.2.i. investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 26.11.apakšpunktu ar vārdu "dalībvalstij" aiz vārda "veikšanas". 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 25. punktu ar vārdu "šajā" pirms vārda "informatīvajā".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 23. punktā vārdus "Valsts kanceleja uzdod Projektu īstenot VAS kā finansējuma saņēmējam" un aizstāt ar vārdiem "Valsts kanceleja apstiprina VAS kā finansējuma saņēmēju, ja projekts atbilst šajā ziņojumā noteiktajām prasībām". Vēršam uzmanību, ka šāda redakcija būtu atbilstošāka, jo saskaņā ar Atveseļošanas fonda nosacījumiem nav paredzēts, ka atbildīgā institūcija uzdod projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma 23. punktā vārdus "nozares ministrijām un Valsts kancelejai".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā juridisko tehniku, lūdzam informatīvā ziņojuma 23.punktā vārdu "MK" pārcelt pirms skaitļa un vārda "2021.gada".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 23.punktu ar vārdiem "kā atbildīgā institūcija "aiz vārda "kanceleja".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka līdz 2026.gada 31.augustam jābūt pabeigtam ne tikai projektam, bet līdz minētajam datumam atbalsta sniedzējam ir jāpārliecinās, ka projekts ir noīstenots atbilstoši mērķim un jāveic noslēguma maksājums. Līdz ar to, lūdzam izvērtēt un precizēt informatīvā ziņojuma 21.punktā minēto datumu (2026. gada 31. augustu).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 21. punktu ar vārdiem "šī informatīvā" pirms vārda "ziņojuma".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām informatīvā ziņojuma 26.5.apakšpunktā atsauces uz Publisko iepirkumu likumu vietā lietot atsauci uz publisko iepirkumu jomas normatīvajiem aktiem, tādējādi aptverot visus publisko iepirkumu regulējošos normatīvos aktus, kas var potenciāli tikt piemēroti atkarībā no konkrētā gadījuma.
Vienlaikus aicinām minētajā apakšpunktā vārdu savienojuma "piegādātājus un pakalpojuma sniedzējus piesaista" vietā lietot vārdu savienojumu "Projekta ietvaros nepieciešamos iepirkumus veic", tādējādi nodrošinot, ka redakcionāli ar šo apakšpunktu tiek aptverti visi projekta ietvaros veicamie iepirkumi neatkarīgi no tā priekšmeta, kas pašreizējā redakcijā izmantojot atsauci uz "piegādātājiem un pakalpojuma sniedzējiem" nav precīzi un skaidri.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
26.6.4.apakšpunktā lūdzam precizēt  ka vadības informācijas sistēmā tiks iesniegta informācija par "plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku" nevis "maksājumu veikšanas kārtību".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 21.punktā norādīto atsauci uz 13.2.apakšpunktu "un atbilst ziņojuma 13.2.apakšpunktā norādītajām izmaksām", ņemot vērā, ka 13.2.apakšpunktā noteikts investīcijas mērķis nevis izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām 13.3.apakšpunktu iekļaut kā atsevišķu punktu, ņemot vērā, ka tajā norādītais mērķis nav iekļauts Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 26.punktā norādīts, ka trīspusējās vienošanās (VARAM, Valsts kanceleja un VAS) par projekta īstenošanu noslēgšanas termiņš ir 2022.gada 31.marts. Lūdzam sniegt skaidrojumu, vai trīspusējā vienošanās jau ir noslēgta.
Piedāvātā redakcija
-