Projekta ID
23-TA-3014Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
06.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 46. un 51. punkts paredz informācijas sniegšanas pienākumu, lūdzu, veikt iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz pienākumus Valsts ieņēmumu dienestam, lūdzu izvērtēt nepieciešamību norādīt to kā projekta izpildē iesaistīto institūciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 8., 43., 47. un 50 punkts paredz informācijas sniegšanas pienākumu, lūdzu, veikt iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par valsts vai pašvaldību institūcijām anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma aprēķinu skaidrojuma daļā lūdzam ietvert informāciju, uz kuru noteikumu projekta punktu attiecas veiktais administratīvo izmaksu monetārais novērtējums.
Papildus, informējam, ka administratīvās izmaksas neatkarīgi no mērķgrupas (fiziska, juridiska persona un valsts vai pašvaldību institūcija) ir attiecināmas uz informācijas sniegšanas pienākuma izpildi, proti, valsts institūcijas funkciju nodrošināšana, bez tiesību aktā ietverta informācijas sniegšanas pienākuma (informācijas iegūšana, apkopošana, sagatavošana, iesniegšana, uzkrāšana) nav uzskatāma par administratīvām izmaksām Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 16. punkta izpratnē.
Papildus, informējam, ka administratīvās izmaksas neatkarīgi no mērķgrupas (fiziska, juridiska persona un valsts vai pašvaldību institūcija) ir attiecināmas uz informācijas sniegšanas pienākuma izpildi, proti, valsts institūcijas funkciju nodrošināšana, bez tiesību aktā ietverta informācijas sniegšanas pienākuma (informācijas iegūšana, apkopošana, sagatavošana, iesniegšana, uzkrāšana) nav uzskatāma par administratīvām izmaksām Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 16. punkta izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-