Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
23-TA-2130
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai Ministru kabineta 2018. gada 8. maija noteikumu Nr. 263 "Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi) 6.2.7. apakšpunktā plānotā personas datu apstrāde ietver arī biometrisko datu apstrādi. Paskaidrojam, ka Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 8. maija noteikumos Nr. 263 "Valsts robežsardzes elektroniskās informācijas sistēmas noteikumi"" (turpmāk - projekts) sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk - anotācija) tiek norādīts, ka sejas attēls tiks iegūts nolūkā, lai identificētu personu. Ņemot vērā, ka pastāv dažādas metodes personas identificēšanai, izmantojot sejas attēlu, nepieciešams precizēt, vai ar Noteikumu 6.2.7. apakšpunktu tiek plānots veikt fiziskās personas unikālu identifikāciju, izmantojot specifisku tehnisku apstrādi, jo no tā ir atkarīgs, kādi personas datu apstrādes nosacījumi ir piemērojami konkrētajai personas datu apstrādei (biometrisko datu apstrādei tiek piemēroti citi, ierobežojošāki personas datu apstrādes nosacījumi).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju likuma līmenī noteikt biometrisko datu apstrādes tiesisko pamatu. Paskaidrojam, ka ierobežojumu un tā apjomu personas tiesībām uz personas datu aizsardzību var noteikt likumdevējs, savukārt biometrisko datu apstrāde ir aizliegta, ja vien nepastāv kāds no VDAR 9.panta 2.punkta pamatojumiem vai likuma “Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā”  (turpmāk - Policijas direktīvas likums) 8.pantā noteiktie nosacījumi. Cita starpā, Policijas direktīvas likuma 8.pantā ietverti tādi nosacījumi, kā -  biometrisko datu apstrāde pieļaujama, ja šāda apstrāde ir noteikta attiecīgā likumā vai ir absolūti nepieciešama. Lai gan anotācijā tiek norādīts, ka biometrisko datu apstrādes "tiesiskais pamats, mērķis un nolūks noteikts ar Eiropas Savienības regulās ietvertajiem pienākumiem; Kriminālprocesa likuma 387. panta astotajā daļā noteikto; Valsts robežsardzes likuma 5. pantā noteiktiem uzdevumiem un mērķi – nepieļaut nelikumīgu valsts robežas šķērsošanu, novērst nelegālo imigrāciju vai aizturēt meklēšanā izsludinātas personas", paskaidrojam, ka minētajos nacionālajos normatīvajos aktos nav ietverta skaidra norāde biometrisko datu apstrādes pieļaujamībai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai projekta normu varētu efektīvāk piemērot praksē, lūdzam anotācijā iekļaut izvērstu tiesību normas mērķa aprakstu. Paskaidrojam, ka anotācijā nav iekļauta informācija par nepieciešamību izteikt Noteikumu 8.1. apakšpunktu jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-