Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
03.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Tā kā likumprojekts "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" tiek papildināts ar jaunām tiesību normām, kurās cita starpā ir minētas kompetentās institūcijas konkurences jomā, lūgums likumprojektu saskaņot arī ar Konkurences padomi, kas uzrauga dažādu ar konkurences tiesībām saistību aspektu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Tā kā likumprojektam "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" ir konstatējama ietekme uz tautsaimniecību, tai skaitā uzņēmējdarbības vidi, lūgums to atbilstoši aprakstīt likumprojekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ekonomikas ministrija lūdz Satiksmes ministriju izskatīt iespēju izpētīt un skaidrot jautājumu par iespēju paredzēt sabiedriskā transporta pasažieriem piemērot vienotu biļešu iegādes sistēmu (tas attiecināms uz reģioniem ārpus pilsētām vai strappilsētām), nosakot vienotus kritērijus brauciena maksas piemērošanai. Tādā veidā ārvalstu viesiem, kas apmeklē Latviju, būtu skaidra un vienota izpratne par biļešu cenām.  
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ekonomikas ministrija lūdz Satiksmes ministriju izskatīt iespēju izpētīt un skaidrot jautājumu par sabiedriskā transporta līdzekļu veidu kustības grafiku salāgojamību. Tūrisma nozarē ir ļoti svarīgi, lai Latvijas viesi varētu raiti un bez būtiskiem šķēršļiem nokļūt vēlamajos tūrisma objektos ne tikai pilsētās, bet arī ārpus pilsētām. Šobrīd situācija (īpaši reģionos) Latvijas viesiem nav ērta, jo, piemēram, kad punktā A ierodas tūrists ar vienu transporta līdzekli (autobuss, dzelzceļš), kur viņam ir jāpārsēžas uz citu transporta līdzekli, lai nokļūtu līdz punktam B, nereti vienīgais transporta līdzeklis ir aizgājis jau pirms 10 min. vai aizies tikai pēc 1,5h. Tādējādi nav salāgoti sabiedriskā transporta līdzekļu veidu kustības grafiki, tas atstāj iespaidu uz ienākošo tūrismu, jo nereti tūrisma objekti nav ātri sasniedzami (ceļā uz tūrisma objektiem paiet liels laika daudzums, tāpēc tūristi atsakās tos apmeklēt, izmantojot sabiedriskā transporta līdzekļus). No sabiedriskā transporta līdzekļu ekspluatācijas viedokļa, šāda sabiedriskā transporta līdzekļu veidu kustības grafiku nesalāgojamība neļauj izmantot transporta līdzekļu pilnu kapacitāti, kas ir būtiska ne tikai pārvadātājam, bet arī pasūtītājam, kurš ar pārvadātāju ir noslēdzis līgumu.  
Piedāvātā redakcija
-