Projekta ID
24-TA-1661Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Izvērtējot ierosinātos grozījumus MK noteikumu Nr.322 2. pielikumā, nav skaidrs pamatojums Valodu izglītības tematiskās jomas nodalīšanai no Humanitāro zinātņu jomas. Valodu programmas gadu desmitiem ir tikušas klasificētas pie Humanitāro zinātņu izglītības tematiskās jomas. Turklāt šāda klasifikācija ir tikusi saskaņota arī ar citiem normatīvajiem aktiem, piemēram, MK 23.12.2016. noteikumiem Nr. 810 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju”, kuri reglamentē amatpersonu amatu, tai skaitā Valsts robežsardzes amatpersonu, klasificēšanu saimēs un līmeņos, nosaka veicamos pamatpienākumus. MK noteikumu Nr. 810 2. pielikumā noteiktas izglītības tematiskās jomas, kas nepieciešamas amatpersonām amata pienākumu veikšanai konkrētajā saimē un līmenī, un ir iestrādātas attiecīgajos Iekšlietu iestāžu, tostarp Valsts policijas , Valsts robežsardzes amatpersonu amatu aprakstos. Līdzīga situācija ir ar Datorikas izglītības tematisko jomu, kuru plānots pārdēvēt par Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomu. Taču arī Datorikas izglītības tematiskā joma (neizdalot programmu grupas) ir tikusi iestrādāta MK noteikumos Nr. 810 un atbilstoši arī šīs jomas pienākumu veicēju amatu aprakstos.
Minēto izglītības tematisko jomu pārdēvēšanai piedāvātajā redakcijā, jānosaka pārejas periods viens gads lai būtu iespējams sakārtot un pielāgot arī citus normatīvos aktus un izstrādāt dokumentus, kas reglamentē amatpersonu darbību.
Abu minēto noteikumu (Nr.322 un Nr.810) nesaskaņošana radīs draudus vairāku amatpersonu dienesta turpināšanai Iekšlietu ministrijas padotības iestādēs - Valsts robežsardzē un Valsts policijā, jo viņu amata aprakstā minētie nosacījumi neatbildīs MK noteikumos noteiktajām prasībām.
Minēto izglītības tematisko jomu pārdēvēšanai piedāvātajā redakcijā, jānosaka pārejas periods viens gads lai būtu iespējams sakārtot un pielāgot arī citus normatīvos aktus un izstrādāt dokumentus, kas reglamentē amatpersonu darbību.
Abu minēto noteikumu (Nr.322 un Nr.810) nesaskaņošana radīs draudus vairāku amatpersonu dienesta turpināšanai Iekšlietu ministrijas padotības iestādēs - Valsts robežsardzē un Valsts policijā, jo viņu amata aprakstā minētie nosacījumi neatbildīs MK noteikumos noteiktajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Papildinot MK noteikumu Nr. 322 2. pielikumu ar jaunajām Starpnozaru un starpdisciplinārajām programmām, būtu vēlams sakārtot tās secīgi pēc attiecīgās tematiskās jomas nosaukuma, piemēram,
Starpdisciplinārās programmas un kvalifikācijas, kas ietver sociālās un cilvēkrīcības zinātnes kopā ar papildinātajām programmām nelikt zem Komerczinību un administrēšanas jomas, bet gan ierindot secīgi zem Sociālo un cilvēkrīcības zinātņu izglītības tematiskās jomas. Starpdisciplinārajām programmām, kas saistītas ar pakalpojumu jomu, vajadzētu būt zem pakalpojumu jomas, nevis zem civilās un militārās aizsardzības izglītības tematiskās jomas utt. Tādā veidā tematisko jomu iedalījums būtu pārskatāmāks un labāk uztverams.
Būtu lietderīgi Vides veselības tematisko jomu, kas ietver sevī Vides un ūdenssaimniecības programmas grupu, sarindot secīgi uzreiz pēc Vides zinātnes tematiskās jomas, kas ietver sevī Vides zinātnes un vides pārvaldes programmu grupu un Dabas aizsardzības programmas grupu.
Nav skaidrs, kāpēc no Individuālo pakalpojumu izglītības tematiskās jomas ir izņemti Audio, video un foto pakalpojumi un Floristikas pakalpojumi, kas tomēr ir atsevišķu jomu pakalpojumi, kuri nav ietverti nevienā citā izglītības tematisko jomu programmu grupā.
Piedāvātā redakcija
-
