Projekta ID
21-TA-849Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
29.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā lietoto terminu "trokšņa ietekmētā pašvaldība" un tā nozīmi var ļoti plaši interpretēt, piemēram, pašvaldība, kurā ir konstatētas teritorijas ar trokšņa robežlielumu pārsniegumu, pašvaldība, kur trokšņa līmenis ir lielāks par 1. pielikuma 5.5.apakšpunktā minētajām vērtībām, pašvaldība, kuras iedzīvotāji ir sūdzējušies par konkrētā trokšņa avota trokšņa līmeni. Lidostas gadījumā katrs no piemēriem dotu atšķirīgu pašvaldību uzskaitījumu.
Lai novērstu šādas interpretācijas iespējas, lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, kas tiek saprasts ar jēdzienu “trokšņa ietekmētā pašvaldība”.
Lai novērstu šādas interpretācijas iespējas, lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, kas tiek saprasts ar jēdzienu “trokšņa ietekmētā pašvaldība”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Spēkā esošajos Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 noteikts, ja attiecīgajā teritorijā autoceļam, dzelzceļa līnijai vai lidostai ir izstrādātas trokšņa stratēģiskās kartes un rīcības plāns, pašvaldība, nosakot klusos rajonus apdzīvotā vietā, saskaņo tos ar Satiksmes ministriju.
Noteikumu projektā nav paredzēts šāds saskaņojums (Noteikumu projekta 2.9.apakšpunkta definīcija), bet klusajiem rajoniem lauku apvidū ir paredzēts šāds saskaņojums (Noteikumu projekta 2.10. apakšpunkts).
Noteikumu projekta anotācijā nav sniegts pamatojums šādām izmaiņām.
Rosinām saglabāt esošo kārtību, ka visu kluso rajonu izveide teritorijās, kurās ir izstrādāta trokšņa stratēģiskā karte, ir saskaņojama ar Satiksmes ministriju.
Noteikumu projektā nav paredzēts šāds saskaņojums (Noteikumu projekta 2.9.apakšpunkta definīcija), bet klusajiem rajoniem lauku apvidū ir paredzēts šāds saskaņojums (Noteikumu projekta 2.10. apakšpunkts).
Noteikumu projekta anotācijā nav sniegts pamatojums šādām izmaiņām.
Rosinām saglabāt esošo kārtību, ka visu kluso rajonu izveide teritorijās, kurās ir izstrādāta trokšņa stratēģiskā karte, ir saskaņojama ar Satiksmes ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu vienveidīgu regulējuma piemērošanu, lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot noteikumu projekta 4.4. apakšpunktā ietverto jēdzienu “militārās darbības radīto troksni militāro uzdevumu īstenošanas vietās.”
Lūdzam skaidrot, vai 4.4.apakšpunktā definētais izņēmums ir attiecināms , piemēram, uz šādu veidu militāro lidojumu radīto troksni:
- iznīcinātāju, kas mācību nolūkos veic nosēšanos ar tūlītēju pacelšanos manevrus, radīto troksni;
- iznīcinātāju radīto troksni, izmantojot arī citu lidostas infrastruktūru un pakalpojumus;
- militāro transporta gaisa kuģu radīto troksni.
Lūdzam skaidrot, vai 4.4.apakšpunktā definētais izņēmums ir attiecināms , piemēram, uz šādu veidu militāro lidojumu radīto troksni:
- iznīcinātāju, kas mācību nolūkos veic nosēšanos ar tūlītēju pacelšanos manevrus, radīto troksni;
- iznīcinātāju radīto troksni, izmantojot arī citu lidostas infrastruktūru un pakalpojumus;
- militāro transporta gaisa kuģu radīto troksni.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs, kas ir domāts ar noteikumu projekta 14.1. apakšpunktu, jo tas nesatur informāciju, par kāda trokšņa rādītāja vai kādu trokšņa rādītāju kontūrām tiek runāts. Lūdzam precizēt minēto noteikumu projekta apakšpunktu, norādot trokšņa rādītāju.
Nav saprotams, kāpēc uzskaitījums atšķiras no 14.4. apakšpunkta, jo atbilstoši 14.4. apakšpunktam ir nepieciešams aprēķināt arī zemāku trokšņa līmeņu kontūras.
Nav saprotams, kāpēc uzskaitījums atšķiras no 14.4. apakšpunkta, jo atbilstoši 14.4. apakšpunktam ir nepieciešams aprēķināt arī zemāku trokšņa līmeņu kontūras.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 14.3. apakšpunktā minēto prasību “trokšņa robežlielumu pārsniegumus”, precīzi norādot, kurus no sekojošajiem rādītājiem ietver: teritorijas platību, iedzīvotāju skaitu, mājokļu skaitu, grafisku teritorijas attēlojumu ar trokšņa robežlielumu pārsniegumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai varētu aprēķināt noteikumu projekta 14.3. minētos trokšņa robežlielumu pārsniegumus, ir nepieciešams aprēķināt krietni zemāku trokšņa rādītāju kontūras nekā noteikts 14.4.2.apakšpunktā.
Lai aprēķinātu 14.3.apakšpunktā minētos trokšņa lieluma pārsniegumus, ir nepieciešams novērtēt Ldiena, Lvakars un Lnakts trokšņa kontūras līmeņiem, kas pārsniedz Noteikumu projekta 1. pielikuma 5.5. apakšpunkta vērtības.
Tāpēc lūdzam Noteikumu projekta 14.4. apakšpunktu papildināt ar 14.4.3. un 14.4.4. apakšpunktu.
Attiecībā uz Ldvn 50 – 54 dBA kontūru - minētās kontūras vērtību aprēķināšana neradīs papildus administratīvo slogu, jo tā būs vienāda vai mazāka par lielāko no Ldiena, Lvakars vai Lnakts kontūrām.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka, lai gan prasības ir stingrākas nekā tieši ir noteikts direktīvā, tomēr papildus līmeņus ir nepieciešams novērtēt, lai noteiktu trokšņa robežlielumu pārsniegumus.
Lai aprēķinātu 14.3.apakšpunktā minētos trokšņa lieluma pārsniegumus, ir nepieciešams novērtēt Ldiena, Lvakars un Lnakts trokšņa kontūras līmeņiem, kas pārsniedz Noteikumu projekta 1. pielikuma 5.5. apakšpunkta vērtības.
Tāpēc lūdzam Noteikumu projekta 14.4. apakšpunktu papildināt ar 14.4.3. un 14.4.4. apakšpunktu.
Attiecībā uz Ldvn 50 – 54 dBA kontūru - minētās kontūras vērtību aprēķināšana neradīs papildus administratīvo slogu, jo tā būs vienāda vai mazāka par lielāko no Ldiena, Lvakars vai Lnakts kontūrām.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka, lai gan prasības ir stingrākas nekā tieši ir noteikts direktīvā, tomēr papildus līmeņus ir nepieciešams novērtēt, lai noteiktu trokšņa robežlielumu pārsniegumus.
Piedāvātā redakcija
14.4. to cilvēku skaitu (noapaļojot līdz tuvākajam simtam), kuri dzīvo aglomerācijās un ārpus aglomerācijām mājokļos, kuru trokšņa rādītāju vērtības, kas noteiktas 4 metrus virs zemes pie trokšņa iedarbībai visvairāk pakļautās fasādes, atrodas šādās trokšņa kontūrās:
14.4.1. trokšņa rādītājam Ldvn: 50 – 54 dBA 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, 70-74 dBA, > 75 dBA;
14.4.2. trokšņa rādītājam Ldiena: 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
14.4.3. trokšņa rādītājam Lvakars: 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
14.4.4. trokšņa rādītājam Lnakts: 40-44 dBA, 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA.
14.4.1. trokšņa rādītājam Ldvn: 50 – 54 dBA 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, 70-74 dBA, > 75 dBA;
14.4.2. trokšņa rādītājam Ldiena: 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
14.4.3. trokšņa rādītājam Lvakars: 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
14.4.4. trokšņa rādītājam Lnakts: 40-44 dBA, 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā minēto prasību “trokšņa robežlielumu pārsniegumus”, precīzi norādot, kurus no sekojošajiem rādītājiem ietver: teritorijas platību, iedzīvotāju skaitu, mājokļu skaitu, grafisku teritorijas attēlojumu ar trokšņa robežlielumu pārsniegumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai varētu aprēķināt noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā minētos trokšņa robežlielumu pārsniegumus, ir nepieciešams aprēķināt krietni zemāku trokšņa rādītāju kontūras nekā noteikts 15.2.2. apakšpunktā.
Lai aprēķinātu 15.1. apakšpunktā minētos robežlielumu pārsniegumus, ir nepieciešams novērtēt Ldiena, Lvakars un Lnakts trokšņa kontūras līmeņiem, kas pārsniedz Noteikumu projekta 1. pielikuma 5.5. punkta vērtības.
Tāpēc lūdzam Noteikumu projekta 15.2. apakšpunktu papildināt ar 15.2.3 un 15.2.4. apakšpunktu.
Attiecībā uz Ldvn 50 – 54 dBA kontūru - kontūras vērtību aprēķināšana neradīs papildus administratīvo slogu, jo tā būs vienāda vai mazāka par lielāko no Ldiena, Lvakars vai Lnakts kontūrām.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka, lai gan prasības ir stingrākas nekā tieši ir noteikts direktīvā, tomēr, papildus līmeņus ir nepieciešams novērtēt, lai noteiktu trokšņa robežlielumu pārsniegumus.
Lai aprēķinātu 15.1. apakšpunktā minētos robežlielumu pārsniegumus, ir nepieciešams novērtēt Ldiena, Lvakars un Lnakts trokšņa kontūras līmeņiem, kas pārsniedz Noteikumu projekta 1. pielikuma 5.5. punkta vērtības.
Tāpēc lūdzam Noteikumu projekta 15.2. apakšpunktu papildināt ar 15.2.3 un 15.2.4. apakšpunktu.
Attiecībā uz Ldvn 50 – 54 dBA kontūru - kontūras vērtību aprēķināšana neradīs papildus administratīvo slogu, jo tā būs vienāda vai mazāka par lielāko no Ldiena, Lvakars vai Lnakts kontūrām.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka, lai gan prasības ir stingrākas nekā tieši ir noteikts direktīvā, tomēr, papildus līmeņus ir nepieciešams novērtēt, lai noteiktu trokšņa robežlielumu pārsniegumus.
Piedāvātā redakcija
15.2. to cilvēku skaitu (noapaļojot līdz tuvākajam simtam), kuri dzīvo aglomerācijās un ārpus aglomerācijām mājokļos, kuru trokšņa rādītāju vērtības, kas noteiktas 4 metrus virs zemes pie trokšņa iedarbībai visvairāk pakļautās fasādes, atrodas šādās trokšņa kontūrās:
15.2.1. trokšņa rādītājam Ldvn: 50 – 54 dBA 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, 70-74 dBA, > 75 dBA;
15.2.2. trokšņa rādītājam Ldiena: 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
15.2.3. trokšņa rādītājam Lvakars: 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
15.2.4. trokšņa rādītājam Lnakts: 40-44 dBA, 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA.
15.2.1. trokšņa rādītājam Ldvn: 50 – 54 dBA 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, 70-74 dBA, > 75 dBA;
15.2.2. trokšņa rādītājam Ldiena: 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
15.2.3. trokšņa rādītājam Lvakars: 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA;
15.2.4. trokšņa rādītājam Lnakts: 40-44 dBA, 45-49 dBA, 50-54 dBA, 55-59 dBA, 60-64 dBA, 65-69 dBA, > 70 dBA.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saistībā ar specifisko COVID-19 izraisīto situāciju gaisa satiksmē vēršam uzmanību, ka gaisa kuģu lidojumu skaits Starptautiskajā lidostā "Rīga" 2021. gadā nesasniegs 50 000 lidojumus. Satiksmes ministrija jau informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, ka Valsts akciju sabiedrība “Starptautiskā lidosta "Rīga"” trokšņa stratēģisko karti sagatavos nākamajā gadā pēc 50 000 lidojumu skaita pārsniegšanas.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projektā noteikt, ka transporta infrastruktūras objekts, kas trokšņa stratēģiskās kartes izstrādes atskaites gadā nesasniedza noteikumu 2.7. apakšpunktā minētos kritērijus, bet iepriekš ir sasniedzis noteikto kritēriju, trokšņa stratēģisko karti izstrādā nākamajā gadā pēc noteikumu projekta 2.7 punktā minēto kritēriju izpildes.
Minēto pamatojumu lūdzam norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Vēršam uzmanību, ka trokšņa stratēģiskās kartes sagatavošana un apstiprināšana noteikumu projekta 43. punktā noteiktajā termiņā ir sarežģīti īstenojama, ņemot vērā nepieciešamību sagatavot datus, veikt modelēšanu, sagatavot trokšņa stratēģisko karti, nodrošināt tās saskaņošanu ar VSIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs”, kā arī apstiprināšanu noteikumu projekta noteiktajā kārtībā. Līdz ar to rosinām noteikt termiņu 30.09.2022.
Ievērojot minēto, lūdzam noteikumu projektā noteikt, ka transporta infrastruktūras objekts, kas trokšņa stratēģiskās kartes izstrādes atskaites gadā nesasniedza noteikumu 2.7. apakšpunktā minētos kritērijus, bet iepriekš ir sasniedzis noteikto kritēriju, trokšņa stratēģisko karti izstrādā nākamajā gadā pēc noteikumu projekta 2.7 punktā minēto kritēriju izpildes.
Minēto pamatojumu lūdzam norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Vēršam uzmanību, ka trokšņa stratēģiskās kartes sagatavošana un apstiprināšana noteikumu projekta 43. punktā noteiktajā termiņā ir sarežģīti īstenojama, ņemot vērā nepieciešamību sagatavot datus, veikt modelēšanu, sagatavot trokšņa stratēģisko karti, nodrošināt tās saskaņošanu ar VSIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs”, kā arī apstiprināšanu noteikumu projekta noteiktajā kārtībā. Līdz ar to rosinām noteikt termiņu 30.09.2022.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gan Noteikumu projekta 1. pielikuma 5. punkta tabula, gan Ministru kabineta noteikumu projekta Nr. 21-TA-871 "Satiksmes un rūpniecisko objektu vides trokšņa pārvaldība” pielikuma tabula ir gandrīz identiskas. Izņēmums ir 2. kolonnas nosaukums, kas pirmajā gadījumā ir “Apbūves teritorijas izmantošanas funkcija”, bet otrajā “Apbūves teritoriju funkcionālās zonas”, kas pēc būtības ir ar identisku jēgu. Nav skaidrs, kāpēc ir divas šādas tabulas. Rosinām noteikumu projektā norādīt atsauci uz Ministru kabineta noteikumu projekta Nr. 21-TA-871 pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Noteikumu projekta anotāciju, detalizētāk aprakstot ar Noteikumu projektu risināmos jautājumus, kas cita starpā identificēti 2021.gada 18.februārī Ministru kabineta zināšanai pieņemtajā informatīvajā ziņojumā “Par vides trokšņa regulējumu”, kā arī papildināt anotāciju ar aprakstošo informāciju par paredzētajiem grozījumiem tiesību aktu sistēmā (tostarp kādus tiesību aktu grozījumus nepieciešams vienlaikus virzīt, vai ir nepieciešams izstrādāt jaunus tiesību aktus), ņemot vērā, ka ar Noteikumu projekta pieņemšanu spēku zaudēs Ministru kabineta 2014.gada 7.janvāra noteikumi Nr.16 “Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība”
Piedāvātā redakcija
-