Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
22-TA-2903
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumu Nr. 737 „Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 737) 30.2. apakšpunktu lūdzam papildināt rīkojuma projekta 2.punktu ar norādēm par atbildīgo institūciju un izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīvas (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk - Direktīva) 24. pantu, Direktīvas pārņemšanas termiņš ir 2023. gada 12. janvāris. Rīkojuma projektā un konceptuālajā ziņojumā ietverta atsauce uz plānoto Ministru kabineta noteikumu projektu “Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība” ar iesniegšanas termiņu Ministru kabinetā līdz 2023.gada 30.jūnijam.
Lūdzam izvērtēt un precizēt rīkojuma projektā un konceptuālajā ziņojumā norādīto Ministru kabineta noteikumu projekta “Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība” iesniegšanas termiņu, lai nodrošinātu Direktīvā ietverto prasību pārņemšanu laikā un izvairītos no iespējamas pārkāpuma procedūras.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka pašlaik, neviens no konceptuālā ziņojuma 3. daļā definētajiem risinājuma variantiem nav uzskatāms par pilnīgu, jo no tiem izriet papildus riski, kas draud ar potenciālu Direktīvas prasību neizpildi un iespējamām sankcijām. Pirmajā variantā - iespējama finansējuma nepietiekamība, lai pilnā apjomā nodrošinātu nepieciešamo monitoringu, otrajā variantā - nepilnīga monitoringa programmas izpilde, nepietiekams finansējums monitoringa realizācijai, kas ietekmētu savlaicīgu datu iesniegšanu. Norādām, ka Direktīvas mērķis aizsargā cilvēka pamattiesības uz labvēlīgu vidi, līdz ar to, Direktīvas prasību izpildīšana nodrošina šo pamattiesību aizsardzību. Attiecībā uz pirmā varianta risku vēršam uzmanību arī uz to, ka visai sabiedrībai ir jānodrošina vienlīdzīga pamattiesību aizsardzība, nenostādot sabiedrības daļu, kuru apkalpo mazie pakalpojuma nodrošinātāji, sliktākā stāvoklī par vidējo vai lielo pakalpojumu nodrošinātāju klientiem. Lūdzam izvērtēt konstatētos riskus, rast iespējamos problēmu risinājumus un papildināt konceptuālo ziņojumu. Pēc precizēšanas, aicinām atkārtoti pārliecināties par to, ka sadaļā "Priekšlikumi risinājumu izvēlei" ieteiktais un rīkojuma projekta 1. punktā norādītais variants ilgtermiņā būs efektīvākais, finansiāli izdevīgākais un spēs sasniegt Direktīvas uzstādīto mērķi, nesaturēs riskus, kas var apdraudēt Direktīvas prasību izpildi.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz noteikumu Nr. 737 3. pielikumu lūdzam ievērot konceptuālā ziņojuma struktūras noteikumus. Attiecīgi:
1. konceptuālā ziņojuma 2.3. daļas informāciju lūdzam iekļaut 1. daļā;
2. konceptuālā ziņojuma 4. daļu lūdzam formulēt kā "Ietekme uz problēmas risināšanu" tajā ietverot daļu informācijas, kas apkopota konceptuālā ziņojuma 3. daļā;
3. konceptuālā ziņojuma 5. daļu lūdzam formulēt kā "Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetu" tajā ietverot informāciju, kas analizēta konceptuālā ziņojuma pašreizējās redakcijas 4. daļā;
4.  konceptuālā ziņojuma pašreizējās redakcijas 5. daļu lūdzam secīgi numurēt, kā 6. daļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar juridiskās tehnikas prasībām vēršam uzmanību uz to, ka konceptuālā ziņojuma trešās lapas zemsvītras piezīmēs pie indeksa "1", kas atsauces veidā sasaistīts ar teksta daļu par konceptuālā ziņojuma izsludināšanu 2022. gada 7. oktobrī ir pievienotas divas dažādas hipersaites. Lūdzam pārbaudīt hipersaites un nepieciešamības gadījumā tās savstarpēji nodalīt.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz Direktīvas 1. pantu, norādām, ka Direktīvā definētais mērķis ir atšķirīgs no konceptuālā ziņojuma 2.2. daļas otrajā atkāpē norādītā Direktīvas mērķa. Aicinām konceptuālajā ziņojumā precizēt, skaidrot sniegto Direktīvas mērķa interpretāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar juridiskās tehnikas prasībām visus lietotos saīsinājumus, rakstot pirmo reizi, atšifrē, iekavās norādot to turpmāko lietojumu. Kā arī, ja konkrētais apzīmējums tiek saīsināts, tad šis saīsinājums lietojams arī turpmāk tekstā. Konceptuālajā ziņojumā dažviet tiek lietots saīsinājums „direktīva”, citviet "jaunā direktīva", tāpat arī "Veselības inspekcija", "Inspekcija" vai "VI", "Institūts BIOR" un "BIOR" u.tml. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt konceptuālo ziņojumu atbilstoši noteikumu Nr. 108 124. punkta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr.108) 170.-172. punktam. Atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē. Piemēram, Padomes 2017. gada 20. janvāra Regula (ES) 2017/127, ar ko nosaka konkrētu zivju krājumu un zivju krājumu grupu zvejas iespējas, kuras piemērojamas Savienības ūdeņos un – attiecībā uz Savienības zvejas kuģiem – konkrētos ūdeņos, kas nav Savienības ūdeņi. Lūgums šo prasību konsekventi ievērot visā konceptuālā ziņojuma tekstā un ar to saistītajos dokumentu projektos.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz noteikumu Nr. 737 28. punktu un 3.pielikumu konceptuālā ziņojuma izstrādē lūdzam ievērot 3. pielikumā ietverto formu “Kopsavilkums par konceptuālajā ziņojumā iekļauto risinājumu (risinājumu variantu) realizācijai nepieciešamo valsts un pašvaldību budžeta finansējumu”.
Piedāvātā redakcija
-