Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-440
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
19. Projekta maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir: 
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 19. punktu vai anotāciju ar nosacījumu, uz kuru brīdi tiek fiksēts studējošo skaits, lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni par maksimālā pieļaujamā projekta finansējuma apjoma noteikšanu (t.sk. Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF Plus) finansējuma piešķiršanu) attiecībā uz atklātās atlases projektu pieteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
24.1.5. ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 20.1., 20.2. un 20.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, un finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera akadēmiskajam personālam šo noteikumu 22.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumu, ja tie ir pamatoti un saistīti ar projekta īstenošanu;
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 24.1.5.apakšpunktā un 48.1.5.apakšpunktā atsauci uz augstskolu akadēmisko personālu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 66.zemsvītras atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Vai arī normas viennozīmīgai izpratnei lūdzam skaidrot, vai augstskolu akadēmiskais personāls uzskatāms par projekta īstenošanas personālu.
Papildus lūdzam anotācijā pamatot noteikumu projekta 24.1.5. un 48.1.5.apakšpunktā paredzēto ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksu nepieciešamību projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 20.1. un 20.2.apaškpunktos minēto atbalstāmo darbību īstenošanai  (digitālo tehnoloģisko risinājumu izstrādei un studiju satura digitalizācijai).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
33. Ja saskaņā ar līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Maksimālais avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam, kuriem ir no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas statuss un kuri projektu īsteno tiem deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam, kas ir privātpersonu dibināta augstskola, avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 90 procenti no projektā paredzētā ESF Plus finansējuma.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 33. punktu, lai būtu skaidrs, kādos gadījumos finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, ņemot vērā, ka no esošās punkta redakcijas nav viennozīmīgi interpretējams, vai avanss ir plānots visos projektos.

Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 33. punkta otro teikumu, lai nodrošinātu viennozīmīgu interpretāciju, ka noteikumu projekta 9. punktā minētajiem finansējuma saņēmējiem avansa apjoms tiek aprēķināts tikai no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma, jo valsts budžeta finansējums attiecīgajiem finansējuma saņēmējiem nav paredzēts.

Vienlaikus lūdzam aizstāt noteikumu projekta 33. punktā vārdus un skaitli "var būt 90 procenti" ar vārdiem un skaitli "nepārsniedz 90 procentus".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
35. Pirmajā kārtā tiek īstenots projekts, kas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 35.punkta 2.teikumā minēto un to, ka nav iespējams par visiem atbalsta saņēmējiem iepriekš secināt, ka netiek veikta vai nu saimnieciskā darbība vai arī vienlaikus neizpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes,  aicinām noteikumu projektu papildināt, nodrošinot, ka uz atbalsta piešķiršanas brīdi attiecībā uz katru finansējuma saņēmēju un katru sadarbības partneri pirmās kārtas ietvaros tiek veikts izvērtējums komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Ņemot vērā anotācijā skaidroto, ka pasākuma īstenošanas rezultātā uzlabosies augstākās izglītības kvalitāte un starptautiskā konkurētspēja, tostarp arī ārvalstu (Eiropas Savienības valstu) studējošo skaita pieaugums, ko nodrošinās gan elastīgāks studiju process, gan plašāka pieejamība augstākās izglītības pakalpojumiem, vēršam uzmanību, ka no šīs informācijas, pirmšķietami, secināms, ka ietekme uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū nav izslēgta. Tāpat vēršam uzmanību, ka attiecībā uz pasākuma pirmajā kārtā plānotajiem sadarbības partneriem - zinātniskajām institūcijām, privātajām vai publiskajām organizācijām, kas minēti noteikumu projekta 16.punktā - komercdarbības atbalsta esamību, pamatojoties uz komercdarbības atbalsta pazīmi par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū, izslēgt nav iespējams, jo tās pēc būtības ir subjekti, kas sniedz pakalpojumus tirgū, tostarp starptautiskā līmenī. Ņemot vērā minēto, aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ar kādu mērķi un kādā statusā minētie subjekti šī atbalsta pasākuma ietvaros tiks piesaistīti un kā attiecībā uz tām tiks izslēgts komercdarbības atbalsts; ja attiecībā uz šiem subjektiem komercdarbības atbalstu izslēgt nav iespējams, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
III. Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam paredzēt izmaksu un ieguvumu analīzes (turpmāk- IIA) izstrādi, ņemot vērā, ka otrajā kārtā ir viens projekta iesniedzējs, kura finansējums pārsniedz 1 miljonu euro, tātad jāievēro Ministru kabineta noteikumu Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" protokollēmumā noteiktais. IIA var tikt izstrādāta arī noteikumu saskaņošanas ietvaros, tādā gadījumā tā tiek pievienota kā pielikums. Šobrīd anotācijā nav sniegts pamatojums, kāpēc IIA nevarētu tikt izstrādāta. Norādām, ka līdz šim valsts pārvaldes informācijas sistēmu izveides/uzlabošanas projektos IIA (sociālekonomiskā analīze) tiek plaši izmantota.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
37. Otrajā kārtā projekta iesniedzējs ir biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs", kas sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs. 
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 56.punktā minēto, ka otrajā kārtā tiek īstenots projekts, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, kā arī noteikumu projekta 46.punktā un anotācijā minētās pasākuma otrajā kārtā plānotās atbalstāmās darbības, piemēram, vienota studiju un mācību kursu reģistra izveide un attīstība, lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā par to, kāpēc otrajā kārtā kā projekta iesniedzējs izvēlēta biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs" un ar ko tā atšķiras no citiem pakalpojumu sniedzējiem tirgū, ievērojot, to, ka nevar tikt izslēgts, ka šādu pakalpojumu var nodrošināt arī tirgus dalībnieki. Ja konkrētajai biedrībai kādā tiesību aktā ir noteikts valsts uzlikts pienākums - deleģējums veikt konkrētās darbības, aicinām papildināt anotāciju, norādot, tai skaitā norādot, kurā dokumentā ir ietverts deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Papildus, ņemot vērā pasākuma raksturu un plānoto atbalstāmo darbību saturu un apjomu, kur, piemēram, anotācijā minēts, ka IT risinājums aptvers arī informāciju par mūžizglītības vai tālākizglītības kursu iespējām, kuras var īstenot jebkurš tirgus dalībnieks, lūdzam skaidrot, vai deleģējums aptver šīs darbības. Lūdzam attiecīgi sniegt skaidrojumu par to, no kāda tiesību akta izriet nosacījums, ka noteikumu projekta 46.2.un 46.3.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības rezultātā izveidotajā vienotajā vadības sistēmā būs jābūt obligāti reģistrētam ikvienam pakalpojumu sniedzējam, kas piedāvā, tai skaitā, piemēram, mūžizglītības kursus, un vai minētās sistēmas izmantošana būs obligāts pienākums. Ja pasākums nav obligāts, saskatāma selektīva ekonomiska priekšrocība attiecībā uz tādiem izglītības pakalpojuma sniedzējiem, kas organizē mūžizglītības vai tālākizglītības vai jebkādus citus kursus pieaugušajiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
39. Otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 438 762 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 19 922 947 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 525 815 euro.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 39.punktā aprēķināto valsts budžeta līdzfinansējumu, jo kopējā valsts budžeta līdzfinansējuma un ESF Plus finansējuma summa nesakrīt ar kopējo attiecināmo finansējumu, tādējādi pirmās un otrās kārtas plānotais un pieejamais finansējums kopsummā nesakrīt arī ar noteikumu projekta 7.punktā minēto pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu.

Lūdzam attiecīgi precizēt arī anotācijā iekļauto informāciju, t.sk. precizējot anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 2028.gadam plānotā ESF Plus finansējuma apmēru, skaitli "105 737" aizstājot ar "7 105 737".
Piedāvātā redakcija
Otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 438 762 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 19 922 947 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 515 815 euro.
8.
Noteikumu projekts
39. Otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 23 438 762 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 19 922 947 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 525 815 euro.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 39.punktā norādīto otrajai kārtai plānoto un pieejamo kopējā attiecināmā finansējuma apmēru (ESF Plus un valsts budžeta līdzfinansējums kopā veido 23 448 762 euro). Vienlaikus vēršam uzmanību, ka pirmās un otrās kārtas plānotais un pieejamais finansējums kopsummā nesakrīt ar noteikumu projekta 7.punktā minēto pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu. Attiecīgi ir precizējama arī anotācijā iekļautā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
40. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar zinātnes universitātēm: Latvijas Universitāti, Rīgas Tehnisko universitāti, Rīgas Stradiņa universitāti un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti. 
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 56.punkta 2.teikumā minēto un to, ka nav iespējams par visiem sadarbības partneriem iepriekš anotācijā secināt, ka netiek veikta vai nu saimnieciskā darbība vai arī vienlaikus neizpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes,  aicinām noteikumu projektu papildināt, nodrošinot, ka uz atbalsta piešķiršanas brīdi attiecībā uz katru sadarbības partneri tiek veikts izvērtējums komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Papildus vēršam uzmanību, ka otrās kārtas ietvaros, piemēram, plānotā piektā atbalstāmā darbība "Ar studiju procesu saistītā augstskolas administratīvā personāla (studiju prorektori, studiju programmu vadītāji, digitalizācijas aģenti, digitalizācijas procesus veicinošais atbalsta personāls) kompetenču pilnveide digitālās transformācijas jomā, ieskaitot pedagoģiski digitālās kompetences un tādas kompetences, kas nepieciešamas digitālo tehnoloģiju atbalstīta studiju procesa un mācību pakalpojumu izveidošanai, organizēšanai, pārvaldīšanai, uzraudzībai un izvērtēšanai, tajā skaitā pieredzes apmaiņas pasākumi ar ārvalstu augstskolām" ir saistīta ar konkrētas augstskolas darbību tiešā veidā, attiecīgi aicinām izvērtēt, vai minētā atbalstāmā darbība nebūtu pārceļama uz pasākuma pirmo kārtu, kurš paredz atbalstu konkrētām augstskolām. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
42. Bez šo noteikumu 40. punktā projektā minētajiem sadarbības partneriem projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt arī citus sadarbības partnerus – augstskolas, kuru atlasi veic pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar sadarbības iestādi, atbilstoši projekta iesniedzēja izstrādātiem un līdz projekta iesnieguma iesniegšanai sadarbības iestādē ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņotiem atlases nosacījumiem un kārtībai. 
Iebildums
Lūdzam pārskatīt plānoto projekta sadarbības partneru iesaistes shēmu un noteikumu projektā ietverto regulējumu, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondus regulējošajiem normatīvajiem aktiem sadarbības partneru piesaistei projektā netiek sludināta atlase - finansējuma saņēmējs nepieciešamības gadījumā atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 18. panta otrās daļas 2. punktam ir tiesīgs projekta īstenošanā pieaicināt sadarbības partneri, lai tas palīdzētu efektīvāk sasniegt projektā izvirzītos mērķus un uzlabotu projekta īstenošanas kvalitāti (piemēram, pieaicinot sadarbības partneri ar specifiskām zināšanām, resursiem vai pieredzi), vienlaikus neatkarīgi no sadarbības partneru iesaistes projektā visu atbildību par projekta īstenošanu saglabā finansējuma saņēmējs. Tostarp lūdzam arī atbilstoši izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 46.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību un ar to saistītās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
48.1.5. ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 46.2.46.3.46.4. un 46.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, kā arī augstskolu administratīvajam personālam šo noteikumu 46.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultāta sasniegšanu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 66.zemsvītras atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam dzēst atsauci uz augstskolu administratīvo personālu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
54. Ja saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Maksimālais avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 95 procenti no projektam piešķirtā ESF Plus un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Iebildums
No Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 22 25. § 3. punkta izriet, ka nozares ministrijai, izstrādājot normatīvā akta projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un paredzot avansa un starpposma maksājuma kopsummu Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.– 2027. gada plānošanas periodā" 18. punktā noteiktajā apjomā vai noteikumu 17. punktā noteiktajā apjomā, ja avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, noteikumu projekta anotācijā ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu pamatojumu, jo anotācijā nav ietverts pamatojums šāda avansa un starpposma apmēra nepieciešamībai attiecībā uz biedrību "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs".
Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 54. punktu, lai no minētās normas būtu skaidri saprotams, vai finansējuma saņēmējam tiek paredzēta iespēja saņemt avansu.
Piedāvātā redakcija
54. Finansējuma saņēmējs var saņemt avansu, kuru var izmaksāt pa daļām. Avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 95 procentus no projektam piešķirtā ESF Plus un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu pasākuma saturiskajam dalījumam divās kārtās un kā tas risina anotācijā aprakstītos problēmu , ka nepieciešami centralizēti ieviešami digitālie risinājumi. Vēršam uzmanību, ka piemēram, viena no anotācijā minētajām problēmām ir nepilnīgi izmantota studiju novērtēšanas iespēja/ fragmentēta viedokļu apzināšana, kam nepieciešams centralizēts novērtēšanas risinājums (platforma). Minētais risinājums ir paredzēts kā atbalstāmā darbība gan 2. kārtas projektā – centralizēti – gan individuāli augstskolu līmenī 1. kārtas projektos, kur paredzēts uz atbalstu individuāli pretendēt atsevišķām augstskolām, tai skaitā augstskolām, kas ir sadarbības partneri 2. kārtas projektā. Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu plānotajai atklātajai projektu iesniegumu atlasei, īstenojot augstskolu individuālus digitālos risinājums problēmām, kurām nepieciešami centralizēti risinājumi, un kā tas risina anotācijā aprakstītās problēmas un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos starp pasākuma abām kārtām, ne tikai citiem atbalsta pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka augstskolām, kas nav 2. kārtas projekta sadarbības partneri, būs iespējas izmantot  projektā ieviestās sistēmas, nepieciešamības gadījumā iegādājoties attiecīgās licences. Lūdzam precizēt anotāciju, skaidri norādot, vai licenču iegādi augstskolas veiks projektā izstrādātajiem risinājumiem vai citām programmatūrām, kas nodrošina šo risinājumu korektu darbību. Ja paredzēts, ka tiks pārdotas projektā izstrādāto risinājumu licences, lūdzam pamatot:
1) kādēļ paredzēts noteikt “definētos partnerus”, tādējādi sniedzot tiem saturiskas un arī finansiālas priekšrocības, salīdzinājumā ar citām augstskolām, kas tiks atlasītas vienlīdzīgas konkurences ietvaros;
2) atbilstību anotācijā norādītajam, ka finansējuma saņēmējs īstenos projektā atbalstāmās darbības, negūstot ieņēmumus no projekta īstenošanas.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam pārstrādāt anotācijas sadaļas "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" aprakstu, jo šobrīd sniegtā informācija nav patiesa. Vēršam uzmanību, ka ieguldījumiem augstskolās sociālekonomisko ietekmi ir iespējams aprēķināt. Daži no ieguvumiem pat anotācijas aprakstā ir nosaukti, kā arī līdz šim gan 2014.-2020.gada plānošanas perioda 8.1.1.specifiskā atbalsta mērķa projektos augstskolas sagatavoja izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķinus, gan tādus plānots izstrādāt arī 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.2.1.8. pasākuma (ar kuru 4.2.2.11. pasākumam ir sinerģija) ietvaros. Tā kā 4.2.2.11. pasākuma pirmās kārtas projektus izvēlēsies atklātā atlasē, ņemot vērā ekspertu vērtējumus, projektu konkurence tiks nodrošināta, turklāt vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumu Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" protokollēmumā noteiktais par izmaksu un ieguvumu analīzi uz pirmo kārtu nav attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka noteikumu projekta 59.punktā minētās projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, tam pieejamā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma mērķa grupa ir augstskolas, studējošie, akadēmiskais personāls, administratīvais personāls un biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs", kas pilda pārvaldes uzdevumu izveidot un uzturēt augstākās izglītības un pētniecības digitālos pakalpojumus.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4.punktā precizēt terminu "pārvalde", attiecīgi norādot, vai domāta valsts pārvalde, kura deleģē uzdevumus biedrībai "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs", vai kāda cita pārvalde.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
5.3. nacionālais rādītājs – studējošo īpatsvars, kas ir apmierināti ar augstskolas digitālā satura un digitālo pakalpojumu kvalitāti, - vismaz 60 procenti.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.punktu ar informāciju, uz kuru kārtu attiecināmi visi apakšpunktos minētie rādītāji. Vienlaikus lūdzam skaidrot un papildināt anotāciju ar informāciju par to, kurš ziņos datus par noteikumu projekta 5.3.apakšpunktā minētā nacionālā rādītāja sasniegšanu (finansējuma saņēmējs vai atbildīgā iestāde), kā arī nacionālā rādītāja ziņošanas biežumu un veidu (piemēram, kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc projekta īstenošanas), ņemot vērā, ka šobrīd šis rādītājs nav minēts nevienā no atlases kārtām, kā arī šāda informācija būs nepieciešama konfigurējot datus par šo rādītāju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju, ka atbildību par visu uzkrāto nacionālo rādītāju datu ticamību uzņemas finansējuma saņēmējs (vai atbildīgā iestāde, ja tā nodrošina datu ievadi), un sadarbības iestāde neveic šo datu pārbaudi (uzkrātie dati ir informatīvi un kalpo nozares vajadzībām).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
9. Ja šo noteikumu 11. punktā minētais projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiskā persona, projekta iesniedzējs projekta īstenošanai nepieciešamo nacionālo līdzfinansējumu nodrošina no projekta iesniedzēja privātā finansējuma (projekta iesniedzēja rīcībā esošie līdzekļi, kredītresursi vai citi finanšu resursi, par kuriem nav saņemts nekāds publisks atbalsts, tai skaitā finansējums, par kuru nav saņemts nekāds valsts vai pašvaldības galvojums, vai valsts vai pašvaldības kredīts ar atvieglotiem nosacījumiem).
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 9. punkts nebūtu attiecināms arī uz sadarbības partneriem, kas ir privāto tiesību juridiskā persona.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
24. Pirmās kārtas projektā plāno šādas izmaksu pozīcijas:
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā minēto, ka 4.2.2.11. pasākumā akcents ir likts uz saturiskajiem risinājumiem, lūdzam izvērtēt, vai būtu nosakāms izmaksu procentuālas limits darbībām, kas tieši nenodrošina saturisku risinājumu ieviešanu, piemēram, pieredzes apmaiņas pasākumiem. Lūdzam šo izvērtēt arī attiecībā pret pasākuma pirmo kārtu. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
24. Pirmās kārtas projektā plāno šādas izmaksu pozīcijas:
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu abās pasākuma kārtās, piemēram, lūdzam noteikumu projekta 24.1.1. , 24.1.2., 48.1.1., 48.1.2. apakšpunktā izvērtēt iespējas piemērot vienkāršotās izmaksas projekta personāla izmaksām, ņemot vērā, ka tas samazina administratīvo slogu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Tāpat aicinām izvērtēt, anotācijas 1.3.sadaļas attiecināmo izmaksu 1.punktā minētais nosacījums, ka projekta vadības un īstenošanas personālu var piesaistīt gan uz darba līguma pamata, gan uz uzņēmuma līguma pamata, būtu iekļaujams noteikumos un uz attiecīgajām pozīcijām norādāma atsauce 27. un 50. punktā.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot attiecībā uz noteikumu 24.1.8.apakšpunktu - kādas pakalpojumu un piegādes izmaksas plānotas 20.4.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai (projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
24.1.10. licenču iegādes izmaksas, tai skaitā licenču atjauninājumu iegādes izmaksas šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā  minētās atbalstāmās darbības īstenošanai licenču darbības periodā, kas nepārsniedz projekta īstenošanas laiku;
Priekšlikums
Ņemot vērā pieredzi 2014.-2020.gada plānošanas periodā projektu, kas saistīti ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, uzraudzībā, aicinām izvērtēt, vai noteikumu 24.1.10.apakšpunkts būtu papildināms, paredzot arī licenču nomas izmaksas, kas nepārsniedz projekta īstenošanas laiku.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
26. Plānojot šo noteikumu 24.1.1. un 24.1.2. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu 24.1.1. un 24.1.2.apakšpunkta minētās tiešas attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas ir attiecināmas arī uz sadarbības partneri, nepieciešamības gadījumā papildinot noteikumu 26.punktā minēto redakciju. Pēc analoģijas lūdzam minēto priekšlikumu izvērtēt arī pie otrās kārtas īstenošanas nosacījumiem 49.punktā.

Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
34. Īstenojot pirmās kārtas projektu, finansējuma saņēmējs Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā uzkrāj datus par šo noteikumu 15. punktā minēto nacionālo rādītāju izpildi, tai skaitā  informāciju par 15.1. un 15.3. apakšpunktā minēto nacionālo rādītāju, iesniedzot starpposma maksājumu pieprasījumu un informāciju par 15.2. apakšpunktā minēto nacionālo rādītāju, iesniedzot noslēguma maksājuma pieprasījumu.
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka datu ziņošanas kārtība par nacionālajiem rādītājiem savstarpēji atšķiras, skaidrai un nepārprotamai rīcībai aicinām salāgot nosacījumus par rādītāju uzskaiti pie konkrēta maksājuma pieprasījuma noteikumu 34.punktā ar anotācijā minēto. Šobrīd anotācijā norādīts "Studiju turpināšanas rādītāju projekta iesniedzējs nosaka pirms projekta uzsākšanas, norādot to projekta iesniegumā kā bāzes rādītāju (iekļaujot arī informāciju par sadarbības partneri). Savukārt projekta beigās, iesniedzot noslēguma maksājuma pieprasījumu, finansējuma saņēmējam jānorāda informācija par minētā rādītāja aktuālo vērtību. Tā kā 4.2.2.11. pasākuma mērķis ir ar studiju procesa digitalizācijas pasākumiem uzlabot studiju kvalitāti, minētā rādītāja vērtībai projekta noslēguma posmā būtu jāuzrāda pozitīva dinamika. 
Attiecībā uz nacionālo rādītāju – akadēmiskā personāla skaitu, kas pilnveidojis digitālās kompetences, tai skaitā pedagoģiski digitālās kompetences, kā arī nacionālo rādītāju – piešķirto mikrokvalifikāciju skaitu, finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj dati Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot starpposma maksājumu pieprasījumu, vienlaikus iekļaujot tajā arī informāciju par sadarbības partneriem (ja attiecināms)."
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
45. Otrajā kārtā līdz 2025. gada 31. decembrim ir sasniedzams nacionālais rādītājs – izveidots vienots studiju un mācību kursu reģistrs.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu 45.punkts būtu papildināms, paredzot sasniedzamo nacionālo rādītāju - izveidots un ieviests vienots studiju un mācību kursu reģistrs, kas nozīmētu, ka reģistrs ir ne tikai izveidots, bet arī pieejams tā lietotājiem. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
46.3. vienota studiju un mācību kursu reģistra izveide un attīstība efektīvākai un vienotai augstskolu mācību pakalpojumu (kursu) pārvaldībai, mācību pakalpojumu dažādošanai un studiju procesa elastības uzlabošanai, tai skaitā mūžizglītības piedāvājuma nodrošināšanai:
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu 46.3.apakšpunkts būtu papildināms ar jaunu apakšpunktu atbilstoši anotācijā norādītajai atbalstāmai darbībai: "vienotā studiju un mācību kursu reģistra integrācija un integrācijas risinājumu izstrāde datu apmaiņai vienotu datu izmantošanai pieaugušo izglītībā".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
52. Finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 52.punktu, ka nevar tikt attiecinātas uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
57. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas un darbību veidu skaidru nodalīšanu no citu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera darbību finanšu plūsmām un darbību veidiem, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un pārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem.
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projektu, lai normas savā starpā nedublētos. Aicinām īstenošanas nosacījumus, kas attiecināmi uz abām pasākuma kārtām, ietvert noteikumu projekta IV nodaļā, lai nodrošinātu viennozīmīgu regulējuma interpretāciju un būtu skaidri personām noteiktie pienākumi. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
58. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 58. punktu, vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 5. punkta izriet, ka rādītāji ir sasniedzami līdz 2029. gada 31. decembrim, un no 15. un 44. punkta izriet, ka finansējuma saņēmējiem jāveic datu uzkrāšana līdz 2029. gada 31. decembrim, kas ir pretrunā ar nosacījumu, ka projekta īstenošana notiek līdz 2029. gada 30. novembrim. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
62. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas; savukārt no "ii" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

No noteikumu projekta 18. un 19. punkta izriet, ka pasākuma pirmajā kārtā tiks īstenoti tādi projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro. Savukārt no noteikumu projekta 39. punkta izriet, ka pasākuma otrajā kārtā projekta izmaksas būs lielākas par 5 000 000 euro.

Ievērojot minēto, lai novērstu noteikumu projekta 62. punkta nekorektas interpretācijas risku, lūdzam precizēt noteikumu projekta 62. punktu, izdalot pievienotās vērtības nodokļa attiecināmības nosacījumus katrā pasākuma kārtā, vai skaidrot anotācijā pievienotās vērtības nodokļa attiecināmības nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
63. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 63. punktu nosakot, ka minētā prasība ir attiecināma arī uz sadarbības partneri. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
65. Finansējuma saņēmējs Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā uzkrāj datus par vismaz viena horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju. 
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 65.punktu ar konkrētu/-iem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju/-iem, par kuru/-iem uzkrājami dati Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā informāciju par intervences kodu, norādot ESF Plus finansējuma apmēru.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotācijā informāciju par finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem arī attiecībā uz intervences laukumu, Finansējuma veidu, Teritoriālo sasniegšanas mehānismu, ESF Plus sekundāro tēmu un Dzimumu līdztiesību - , norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu.
Lūdzam arī papildināt anotāciju ar informāciju, vai pasākumam ir/nav piemērojams Makroreģionālā un jūras baseinu stratēģija kods 03 - Baltijas jūras reģiona stratēģija.
lūdzam visu intervences kodu sadalījumu norādīt atsevišķi katrai kārtai.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt anotācijas 1.3.sadaļā pirmās kārtas attiecināmo izmaksu 1.punktā norādīto par to, vai piesaistīt atbilstošu ekspertu, speciālistu, konsultantu, tai skaitā ārvalstu, klāstu var ne tikai projekta iesniedzējs, bet arī projekta sadarbības partneris, kā arī, vai iepirkuma personāla piesaiste pēc būtības nebūtu nosakāma pie projekta vadības personāla. Nepieciešamības gadījumā lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 8.1.13. apakšsadaļā skaidrota plānotā regulējuma ietekme uz datu aizsardzības jautājumiem, aicinām izvērtēt un noteikumu projektu saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-