Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-593
Atzinuma sniedzējs
Vides konsultatīvā padome
Atzinums iesniegts
26.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP vērš uzmanību, ka Likumprojektā ir paredzēts visā Vides aizsardzības likumā (turpmāk – Likums) vārdus „sanācijas pasākumi” ar vārdiem „vides atjaunošanas pasākumi”, taču Likumprojekta turpinājumā joprojām tiek lietots jēdziens „sanācijas pasākumi”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izteikt Likuma 1. panta 12.1 punktu šādā redakcijā:
“121) piesārņota vieta - vieta, kurā bīstamo vielu koncentrācija pārsniedz fona līmeni un kurā novērtējums liecina, ka tās rada vai var radīt tūlītēju vai ilgtermiņa apdraudējumu cilvēku veselībai vai videi;”
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izteikt Likuma 1. panta 12.2 punktu šādā redakcijā:
“122) potenciāli piesārņota vieta - teritorija, kurā pēc pieejamās informācijas analīzes, piesārņojums varētu būt nonācis augsnē un gruntī;”
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP ieskatā paredzētā Likuma 41. panta pirmās daļas redakcija izslēdz piesārņojuma novadīšanu gaisā bez attīrīšanas un vides piesārņošanu ar atkritumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izteikt Likuma 41. panta otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Vides kvalitātes normatīvus nosaka Ministru kabinets.”
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP rekomendē Likuma 41. panta trešajā daļā noteiktajā deleģējumā Ministru kabinetam izdot normatīvus un metodes veikt papildinājumu ar sanācijas robežvērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP vērš uzmanību, ka Likuma 41. panta trešās daļas 2. un 3. punkts nav attiecināmi uz vides kvalitātes normatīviem. Ja likumā tiek ietverts deleģējums Ministru kabinetam par augsnes un grunts testēšanas metodēm un teritoriju zonēšanu, tam būtu vēlams izdalīt atsevišķu pantu. Vienlaicīgi VKP vērš uzmanību uz to, ka arī gaisa, trokšņa, smaku, ūdens pārvaldības jomās testēšanas vai novērtēšanas metodes nosaka Ministru kabinets. Būtu arī lietderīgi apsvērt, vai esošās redakcijas tvērums ir pietiekams.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP ieskatā attiecībā uz Likuma 35.3 panta piektās daļas 2. punktu būtu jānosaka kritēriji teritorijas izmantošanai atbilstoši vides riskiem un teritorijas atļautajam mērķim un nosakāmajiem ierobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP lūdz skaidrot, kā Likuma 35.8 panta kontekstā tiks noteikta atbildība par vēsturisko piesārņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP vērš uzmanību, ka Likuma 35.10 panta redakcijai ir ļoti sarežģīta konstrukcija, kuru caurvij Vides trokšņa direktīvas mērķi. Salīdzinoši likumā “Par piesārņojumu” ietvertais mērķis vides trokšņa pārvaldības kontekstā “novērst vai samazināt vides trokšņa iedarbību uz cilvēkiem”, ir daudz skaidrāks un precīzāks.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP ieskatā Likuma 35.11 panta otrā daļa būtu papildināma ar deleģējumu Ministru kabinetam noteikt vides kvalitātes normatīvus, ja Likuma 41. panta redakcija paliek nemainīga.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
VKP vērš uzmanību, ka Likuma 35.13 panta otrās daļas redakcija būtiski paplašina Veselības inspekcijas kompetenci un atbildību vides trokšņa pārvaldības jomā. Līdz šim inspekcija ir veikusi kontroli pār transporta vai rūpniecisko avotu radītā trokšņa atbilstību vides kvalitātes normatīviem. Normatīvajos aktos noteiktās funkcijas vides trokšņa pārvaldībai ir ievērojami plašākas par vides kvalitātes normatīvu ievērošanas kontroli. Vai ar piedāvāto redakciju ir jāsaprot, ka turpmāk inspekcijas pienākumos ietilps arī trokšņa stratēģisko karšu, trokšņa pārvaldības rīcības plānu un citu dokumentu izstrādes kontrole?
Piedāvātā redakcija
-