Atzinums

Projekta ID
22-TA-1353
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Ņemot vērā noteikumu projekta 14.punktā ietvertās atsauces uz vairākiem projektu iesniegumiem, lūdzam noteikumu projekta 15.punkta redakcijā aiz vārdiem "projekta iesniedzējs" ievietot vārdu "katram" vai arī norādīt, ka ar stratēģiju saprotama visaptveroša pasākuma īstenošanas stratēģija.
2. Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību augstākminētajā stratēģijā noteikt par pienākumu finansējuma saņēmējam norādīt kritērijus/metodes, pēc kā tiks atlasītas biznesa inkubatoru atrašanās vietas vai atlasīta jauna biznesa inkubatora vieta, ja kāds no esošajiem tiktu slēgts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā visas atbalstāmās darbības norādīt sadalījumā pa noteikumu projekta 14.punkta pasākumiem, lai būtu skaidri identificējams, kuras konkrētās darbības, uz kuru konkrēto pasākumu ir attiecināmas, vai arī skaidrot, uz kuru no noteikumu projekta 14.punkta pasākumu ir attiecināmas noteikumu projekta 18. punkta apakšpunktos minētās atbalstāmās darbības, ņemot vērā, ka šī brīža noteikumu projekta IV, V un VI sadaļa iekļauj sevī atbalstāmās darbības katra pasākuma ietvaros.
Paskaidrojam, ka precizējumi nepieciešami tādēļ, ka piemēram, noteikumu projekta 18.3. apakšpunkta darbības, kas ir pārstāvniecību konsultāciju nodrošināšana, visticamāk attiecas tikai uz noteikumu projekta 14.3. apakšpunkta pasākumu. Noteikumu projekta 20.punktā minētās netiešās izmaksas ES fondu 2014.-2020.gada  plānošanas perioda eksporta projektā (starptautiskajā projektā) nav bijušas, bet bija paredzētas biznesa inkubatoru pasākumā, līdz ar to nav īsti skaidrs, vai noteikumu projekta 20.punkts attiecas tikai uz noteikumu projekta 14.2. apakšpunkta pasākumu vai arī tagad šis attieksies uz visiem pasākumiem.


 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" (turpmāk - vadlīnijas Nr.1.2.) 7.15.apakšpunktam, atlīdzības izmaksās ietilpst arī apdrošināšanas izmaksas, attiecīgi aicinām tās paredzēt vienkāršoto izmaksu metodikā, kas minēta 19.1. un 19.2. apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka izziņā par šo punktu vairākkārt sniegti pretrunīgi skaidrojumi, līdz ar to lūdzam skaidri norādīt: ja minētās izmaksas ir plānotas finansējuma saņēmējam, tad lūdzam noteikumu projektu papildināt ar vadlīniju Nr.1.2. 9.punktā ietvertajiem nosacījumiem. Ja minētās izmaksas paredzētas finansējuma saņēmējam un tās tiks segtas no netiešo izmaksu likmes, lūdzam punktu dzēst. Savukārt, ja minētās izmaksas paredzētas gala labuma guvējiem, vēršam uzmanību, ka 19.punkta ievaddaļā minēts, ka runa iet par 18.1. un 18.2. apakšpunktu izmaksām, kas ir projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, tāpēc lūdzam izvērtēt, vai ir atbilstoši gala labuma guvēju izmaksas iekļaut zem šī apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu, skaidri norādot, no kurām darbību izmaksām likme aprēķināma.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 18.3. apakšpunktā minētās darbības nosaukums ir precizēts no "Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību darbības nodrošināšana" uz "Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību konsultāciju nodrošināšana", lūdzam skaidrot, vai visas 21.punktā minētās izmaksas ir atbilstošas darbībai konsultāciju nodrošināšana. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai, īstenojot šo darbību tiks nodrošināta izmaksu nepārklāšanās ar projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, ņemot vērā izziņas 58. punktā sniegto skaidrojumu, ka šo pakalpojumu var nodrošināt arī LIAA darbinieki, kā arī lūdzam skaidrot, vai nepastāv izmaksu pārklāšanās risks, ņemot vērā noteikumu projektā norādīto, ka netiešās izmaksas ir izmantojamas visu 18.punktā minēto darbību nodrošināšanai un vienlaikus noteikumu projekta 21.3. apakšpunkts paredz, ka 18.3. apakšpunktā noteikto darbību īstenošanai ir attiecināmas kancelejas preces, kas pēc būtības ir sedzamas no netiešajās izmaksās.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus, lai šos riskus izslēgtu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 102.punktā, un lūdzam precizēt 23.9.apakšpunkta redakciju, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta d) apakšpunktam.
Skaidrojam, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto skaidrojumu e-State Aid Wiki sistēmā (pieejams šeit: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/wikis/display/StateAid/Art+1%281%29%28d%29+export+aid%2C+e-shop), mārketinga pasākuma mērķim ir jābūt vērstam pamatā uz Latvijas iekšējo tirgu, piemēram, tīmekļa vietņu izstrāde nevar būt vērta tikai uz eksporta tirgu apgūšanu. No šī brīža redakcijas, kas paredz, ka attiecināmas ir izmaksas interneta tīmekļa vietņu izstrādei svešvalodās, netiek nodrošināts, ka tīmekļa vietne pamatā ir vērsta uz Latvijas iekšējo tirgu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt finansējuma saņēmēja administrētā pakalpojumu portāla nosaukumu, jo tas jau ir zināms.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalstāmās darbības noteikt/ salāgot atbilstoši MK noteikumu projekta 18.punktam. Kā piemēram, 18.punktā nemaz nav paredzēta 35.1. un 35.5. darbība, līdz ar to tām MK noteikumos nav arī noteiktas attiecināmās izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 35.5.apakšpunkta kontekstā skaidrot, vai pasākumi jaunu partnerību un sadarbības projektu uzsākšanai vai veicināšanai ir attiecināmi uz finansējuma saņēmēju vai atbalsta pretendentiem. Lūdzam norādīt šādu jaunu partnerību un jaunu sadarbības projektu piemērus šajā punktā vai anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šīs aktivitātes mērķa grupu, kas ir komersanti un fiziskas personas, kas veic vai gatavojas veikt saimniecisko darbību, neredzam pamatojumu paredzēt šādu vērtēšanu. Lūdzam anotācijā skaidrot, kādos gadījumos gala labuma guvējs varētu nebūt saimnieciskās darbības veicējs, līdzīgu skaidrojumu lūdzam iekļaut anotācijā arī par noteikumu projekta 44.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka termina “saimnieciskās darbības veicējs” tvērums izriet no normatīvā regulējuma, un šim terminam ir noteikta nozīme. No noteikumu projekta 37.punkta redakcijas joprojām nav skaidrs, ko tieši metodikā analizēs (attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem) un kā noteiks, kas kvalificējas vai nekvalificējas kā saimnieciskās darbības veicējs. Metodikā nevar skaidrot terminu tādā veidā, kas nav atbilstošs normatīvajos aktos noteiktajam ietvaram.
Ņemot vērā iepriekš minēto, atkārtoti lūdzam precizēt normas redakciju un anotācijā detalizētāk paskaidrot, ko regulēs attiecīgā metodika attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem. Šobrīd izziņā pretim iebildumam par šo normu ir iekļauts paskaidrojums, kas vairāk attiecas uz izpratni par komercdarbības atbalstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā izziņas 154.punktā ietverto Ekonomikas ministrijas skaidrojumu, vēršam uzmanību, ja nosacījums par noteikumu projekta 39.6.apakšpunktā noteiktā atbalsta piemērošanu tiks ierobežots ar papildus nosacījumiem, kas tiks atrunāti finansējuma saņēmēja iekšējā kārtībā. Vēršam uzmanību, ka šie iekšējie noteikumi būs pretrunā ar MK noteikumiem, jo noteikumu projektā noteikts, ka atbalsts ir pieejams visiem komersantiem. Tāpat vēršam uzmanību, ka MK noteikumiem ir augstāks spēks nekā finansējuma saņēmēja iekšējiem noteikumiem, līdz ar to nosacījumi par atbalsta ierobežojumiem jāatrunā MK noteikumu līmenī, vai arī jānorāda atsauce pie konkrētiem punktiem, ka atbalsts tiks piemērots saskaņā ar finansējuma saņēmēja metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 39.6. apakšpunktā minētās darbības izmaksu attiecināšanai nebūtu jāpiemēro vienkāršotās izmaksas, ievērojot Regulas Nr.2021/1060 53. panta 2.punktā noteikto. Norādām, ka pirmšķietami minētā darbība nav finansējuma saņēmēja nodrošināts pakalpojums vai organizēts pasākums.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka noteikumu projektā nav atrunāts, kādas tieši sekas personai iestājas, ja tiek konstatētas nodokļu parādsaistības virs noteiktā pieļaujamā limita. Turklāt nodokļu samaksas termiņa pagarinājumi nav publiski pieejami, tādējādi nav saprotams, kādā veidā par šo pārliecināsies.
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu (vai papildināt esošo punktu), kurā tiktu atrunātas sekas, ja personai tiek konstatēts nodokļu parādsaistības virs pieļaujamā limita, attiecīgi arī papildinot anotāciju ar informāciju par šo punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka LIAA ir noteikta funkcija īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošināt Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu, tad no noteikumu projekta saprotam, ka 18.1., 18.2., 18.3., 18.7.-18.11. apakšpunktos noteiktās atbalstāmās darbības ir LIAA darbības, lai veiktu attiecīgo funkciju. Vienlaikus redzam, ka 18.6.apakspunktā un arī 19.6. apakšpunktā noteiktas attiecināmās izmaksas, kas attiecināmas uz gala labuma guvēju (saimnieciskās darbības veicēju), līdz ar ko tās būtu jāsniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr.1407/2013). Lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un precizēt 59.punkta redakciju, uzskaitot visus šo noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas gala labuma guvējam, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013. Kā arī lūdzam informāciju par LIAA īstenoto funkciju un atbalstāmajām darbībām šo noteikumu ietvaros izskaidrot anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 62.punkta redakciju - uzskaitīt visus šī noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas un darbības, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (šobrīd 62.punkta redakcija nesatur visus 18.punkta apakšpunktus).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 9.sadaļā "Valsts atbalsta saņemšanas nosacījumi gala labuma guvējiem" ietverta atsauce uz noteikumu projekta 24.19.apakšpunktu, kas precizētajā noteikumu projektā nav atrodams.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.punktā 7.apakšsadaļu "Eksporta veicināšana un jaunu tirgu apgūšana" papildināt ar informāciju, ka noteikumu projekta 18.3.apakšpunkta kontekstā ar Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību konsultācijām saprotamas konsultācijas par ārvalstu tirgus potenciālu, likumdošanas prasībām, biznesa partneru atrašanās iespējām un tml. jautājumiem, tai skaitā, organizējot uzņēmumu dalību stendos starptautiskajās izstādēs, tirdzniecības misijās, individuālajās vizītēs u.c. eksporta veicināšanas pasākumos, nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.punkta 5.apakšsadaļā "Biznesa inkubatori" īsi aprakstīt galvenos kritērijus biznesa inkubatoru atrašanās vietu izvēlei un kas pamato tieši 21 inkubatora vienības nepieciešamību Latvijā vai sniegt informāciju, kur tādi tiks noteikti, kā arī skaidrot, vai starp šiem 21 inkubatoriem ir arī inkubators, kas uzņems tikai tādus uzņēmējus, kas attīsta tikai tehnoloģiski ietilpīgus produktus (Rīgas reģions).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam pārskatīt rindkopu "nodrošināt uz inovācijām un zināšanām balstītu eksportspējīgu produktu un pakalpojumu radīšanu, un nodrošināt piekļuvi ārvalstu tirgiem (atbalsts grantu veidā, nefinansiāls atbalsts)", jo nav skaidrs, kā ar ārējo tirgu pasākumu tiks veicināts uz inovācijām un zināšanām balstītu eksportspējīgu produktu un pakalpojumu radīšana.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijas 1.3.punkta apakšsadaļa "Problēmas apraksts" neietver problēmu aprakstu pēc būtības un tajā ir tikai viens vispārīgs teikums, aicinām svītrot šo apakšvirsrakstu, saglabājot virsrakstu "Problēmas un risinājumi" vai arī papildināt šo apakšsadaļu ar atbilstošu saturu par problēmām līdzšinējo pasākumu īstenošanā, to mērķu sasniegšanā un nepieciešamību pēc jaunas integrētas pieejas, t.sk. iezīmējot galvenās izmaiņas pasākumu konceptos.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1. Lūdzam pārvietot divas rindkopas par biznesa un radošajiem inkubatoriem no sadaļas "Pašreizējā situācija" uz anotācijas 5. sadaļu "Biznesa inkubatori".
2. Papildus lūdzam sniegt skaidrojumu, vai ar teikumu, ka "Ņemot vērā Rīgas reģiona iespējas un straujos attīstības tempus, plānots veidot inkubatoru, kas uzņems tikai tādus uzņēmējus, kas attīsta tikai tehnoloģiski ietilpīgus produktus" ir saprotams, ka Rīgā un/vai Rīgas reģionā būs viens apvienotais tehnoloģiju/radošo un kultūras industriju inkubators vai ar to ir saprotami divi dažādi inkubatori.
Piedāvātā redakcija




25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam dzēst anotācijas 1.3. sadaļas 11.nodaļas pēdējā rindkopā nekorekti norādīto informāciju par iespējamās darbību uzsākšanās kavēšanās un rezultātu nesasniegšanu vienkāršoto izmaksu dēļ, jo par Regulā ietverto prasību par vienkāršoto izmaksu obligātu piemērošanu EM bija informēta jau vairākus gadus iepriekš, kā arī ES fondu tehniskās palīdzības 2021.-2027.gada plānošanas perioda finansējuma sadales ietvaros, Ekonomikas ministrijai  tika piešķirts papildus finansējums vienkāršoto izmaksu prasību nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka LIAA ir noteikta funkcija īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošināt Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu, lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto skaidrojumu "Finansējuma saņēmējs nesaņem komercdarbības atbalstu un darbojas kā starpnieks, piešķirot atbalstu gala labu guvējam pakalpojumu vai grantu veidā", norādot, ka finansējuma saņēmējs (LIAA) darbojas kā starpnieks, kas nav saimnieciskās darbības veicējs, un īsteno tam noteikto funkciju.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Joprojām uzturam izziņas 258.punktā izteikto priekšlikumu un aicinām izteikt noteikumu projekta nosaukumu atbilstoši Finanšu ministrijas 2017.gada 19.jūnija vadlīniju Nr.2.2. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei” I sadaļā noteiktajam (vēršam uzmanību, ka šobrīd tiek izstrādāts attiecīgais vadlīniju projekts ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodam, kurā princips par MK noteikumu nosaukumu paliks nemainīgs), papildinot nosaukumu ar attiecīgā SAM numuru un nosaukumu un svītrojot informāciju par prioritātes numuru un nosaukumu.
Tāpat lūdzam veikt attiecīgos precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” īstenošanas noteikumi
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst vārdu "darbības" pirms vārda "programmas". Atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. punkta 4. apakšpunktā noteiktajam Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.—2027. gadam saīsinājumam. Attiecīgus precizējums lūgums veikt arī anotācijā. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no 2.1.apakšpunkta redakcijas var nolasīt, ka finansējuma saņēmēja bizness ir zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstība, kas nav korekts apgalvojums. Lai neradītu liekas interpretācijas iespējas par finansējuma saņēmēja darbības mērķi, aicinām izteikt noteikumu projekta 2.1.apakšpunktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija

2.1.finansējuma saņēmējs - pasākuma ietvaros ir valsts tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt biznesa ideju attīstību un uzņēmumu rašanos, zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstību jaunuzņēmumiem (uzņēmumiem) un eksportu, veicināt ārvalstu investīciju apjoma pieaugumu, īstenot tūrisma attīstības valsts politiku un valsts politiku inovāciju jomā un veicināt Latvijas pozitīvu starptautisko atpazīstamību;
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidri norādīt starp kādiem projektiem var veikt finanšu pārdales, nepieciešamības gadījumā papildinot pirms vārda “projektiem” ar vārdiem “noteikumu 14.punktā minētajiem”.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamību, ka vienā projekta iesniegumā ir iekļaujami tikai viena veida atbalsta pasākumi, aicinām precizēt MK noteikumu projekta 14. punktu, izsakot to šādā redakcijā:
"Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Projekta iesniedzējs vienā projekta iesniegumā plāno tikai vienu no šādiem atbalsta pasākumu veidiem:
14.1. [..]."

Vienlaikus aicinām anotāciju papildināt ar skaidrojumu par plānoto projektu iesniegumu skaitu un tajā iekļaujamajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņas 110.punktā ietverto Ekonomikas ministrijas skaidrojumu, ka ir papildināta anotācija, bet attiecīgā informācija nav ietverta anotācijas tekstā, attiecīgi aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu par izņēmuma gadījumu šī pasākuma ietvaros attiecināt uzturēšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot izziņas 175.puntā ietvertā Finanšu ministrijas iebilduma 2.punktā norādīto un Ekonomikas ministrijas sniegto skaidrojumu, nav skaidrs pamatojums tam, kādēļ attiecīgā noteikumu projekta norma nebūtu attiecināma arī uz gala labuma guvējiem, proti, kādēļ ar noteikumiem tiek regulēti tikai finansējuma saņēmēju veiktie iepirkumi. Līdz ar to aicinām Ekonomikas ministriju nepieciešamības gadījumā šo jautājumu vērtēt atkārtoti.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka jebkurā gadījumā gan finansējuma saņēmējiem, gan gala labuma guvējiem ir pienākums ievērot ārējos normatīvos aktus par publisko iepirkumu veikšanu, atkarībā no konkrētā subjekta statusa piemērojot atbilstošu publisko iepirkumu regulējumu, tostarp arī Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumus Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Joprojām uzturam izziņas 261.punktā noteikto un lūdzam noteikumu projekta 54.1.apakšpunktā aizstāt vārdu savienojumu “rezultatīvo rādītāju” ar vārdu savienojumu “rezultāta rādītāju”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst vārdu "horizontālās".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešama atsauce arī uz 49.punktu, jo tajā norādīta kārtība par atbalsta piešķiršanu un  tā uzskaiti Eksporta atbalsta nodrošināšanas aktivitātē.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbalsta kumulācijas normas skaidrību, aicinām papildināt noteikumu projekta 65.punktu, paredzot, ka šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 10.sadaļas "Finansējuma saņēmēja pienākumi, kas saistīti ar komercdarbības atbalsta administrēšanu un izsniegšanu" teikuma redakciju, jo no tās nav saprotams, no kā metodikā termina “saimnieciskas darbības veicējs” nav atšķirīga nozīme.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.punkta 5.apakšsadaļā "Biznesa inkubatori" pēdējās rindkopas teikumā "Vienlaikus jāņem vērā, ka minētā iniciatīva uz 2022.gada jūniju ir vēl diskusiju stadijā [..] aktualizēt ietverto informāciju (jo 2022.gada jūnijs jau ir pagājis).
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz sadaļu "2. Finansējuma saņēmējs", vēršam uzmanību, ka, ja zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstība, komercializācija, kā arī tūrisma attīstības valsts politikas īstenošana, ir iekļauti LIAA darbības mērķī, tad tie no finansējuma saņēmēja definīcijas nav jāsvītro.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Priekšlikums saglabāt apakšsadaļas "Problēmas apraksts" teksta daļu "Turklāt, jāatzīmē, ka Latvijas uzņēmējdarbību raksturo zemas pievienotās vērtības produktu liels īpatsvars, augsta resursu intensitāte un sadarbības un integrācijas trūkumu globālajās vērtību ķēdēs. Arī inovatīvo mazo un vidējo uzņēmumu īpatsvars Latvijā ir viens no zemākajiem ES – 32,9 % (2016.–2018.g.), salīdzinot ar vidēji 49,1 % ES. Latvijas uzņēmumiem ir nepietiekami attīstīta nozaru un starpnozaru savstarpējā sadarbība, īpaši sadarbība ar pētniecības, eksperimentālās izstrādes, pilotēšanas un demonstrācijas institūcijām un izglītības iestādēm, piesaistot studējošos un mācībspēkus inovāciju attīstīšanai Latvijā un ārvalstīs, tāpat novērojama vāja pētījumu rezultātu komercializācijas kapacitāte." anotācijā, jo tas atbilst kopējam konceptam.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.sadaļā pie 1.punkta “Atbalsts un pieejamais finansējums” ir norādīts, ka 1.2.3.1. pasākuma ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 78 385 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums 66 627 250 euro un valsts budžeta finansējums – 11 757 750 euro, savukārt noteikumu projekta 5.punktā ir noteikts, ka pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 74 350 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums 63 197 500 euro un valsts budžeta finansējums – 11 152 500 euro. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 8.ailē 2. un 2.1.punktā norādītie kopējie pasākuma īstenošanas izdevumi 2025.gadā 15 098 155 euro nesakrīt ar 6.punktā norādīto finansējuma apmēru 15 098 156 euro.
Piedāvātā redakcija
-