Atzinums

Projekta ID
21-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
18.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
65., 66. lpp 3.1.2.1.

Priekšlikums papildināt:
3.1.2.1. Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu. Nodrošināt speciālo izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu, kuras realizē speciālās izglītības programmas, mācību vides, materiāltehniskā nodrošinājuma modernizāciju.
Priekšlikums iekļaut papildus punktu:
3.1.2.1.d.
Nodrošinātas investīcijas vispārējās izglītības iestādēm kvalitatīvas un ilgtspējīgas iekļaujošās izglītības realizēšanai: mācību vides, infrastruktūras un materiāltehniskā nodrošinājuma modernizācijai speciālo izglītības  programmu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
19. lpp. 1.1.2.1.a.

Paredzēt pedagogu profesionālās pilnveides iespējas reģionālajā līmenī, kā arī valsts budžeta  finansējumu tā realizācijai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
81.lpp. 4.1.2.1.a.

Izveidot vienotu izglītības iestāžu vadītāju darba kvalitātes novērtēšanas sistēmu valstī.
Ņemt vērā, ka pašlaik jau spēkā esošā norma nosaka kārtību kā izglītības iestādes vadītājus novērtē dibinātājs un  ārējie valsts eksperti. Kā tas būs saistīts ar direktoru sertifikāciju?
Lūdzam skaidrot direktoru sertifikācijas pamatojumu, sertifikācijas rezultātu ietekmi uz izglītības procesa kvalitāti un katra direktora individuālo izaugsmi.
Nav izprotama arī situācija, kā iegūts maģistra grāds skolvadībā, apgūstot nepieciešamās zināšanas, ietekmē sertifikācijas procesu un tā rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
66.lpp. 3.1.2.2.a.

Paredzēt sociālo pedagogu darba samaksas finansēšanu no valsts mērķdotācijām. Atbalsta personāla sarakstā iekļaut sociālo pedagogu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
34. lpp. 2.1.1.4.a.,b

Papildināt ar punktu c:
2.1.1.4.c Izglītības iestādes nodrošinātas ar pilnveidotā vispārējās izglītības mācību satura kvalitātes ieviešanai nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem zinātnes centru, uzņēmumu, laboratoriju apmeklēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
30. lpp 2.1.1.1.a.

Papildināt ar jaunu punktu:
4. Sadarbībā ar grāmatu izdevējiem, sagatavot un nodrošināt mācību grāmatu un mācību līdzekļu izdošanu kompetenču pieejā balstīta mācību satura realizēšanai visos mācību priekšmetos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
24.lpp. 1.1.4.1.c.

2. Izveidota pedagogu darba samaksas darba grupa, kuras ietvaros ir izstrādāti priekšlikumi pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai periodam no 2022. gada 1. septembra līdz 2027. gada 1. septembrim.

Veidojot darba grupu, iekļaut tajā pārstāvjus no reģioniem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
17.lpp. 1.1.1.2.a.

Paredzēt logopēdu un speciālo pedagogu (arī kā otro specialitāti) sagatavošanas programmas visu reģionu vajadzībām.
Pārskatīt budžeta vietas augstākās izglītības iestādēs, saistībā ar pieprasījumu, izglītības iestāžu vakancēm.
Paredzēt budžeta vietas nepilna laika studentiem, kas jau strādā izglītības iestādēs (arī iegūstot otro specialitāti).
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
16. lpp 1.1.1.1.a.


Līdz 2023.gada 31.maijam izveidota sistēma pedagogu nodarbinātības plānošanai izglītības iestādes, pašvaldības un valsts līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
Neveiksmīgi lietoti saīsinājumi “PII”, izmantojot tos, apzīmējot gan profesionālās izglītības iestādes, gan pirmsskolas izglītības iestādes (piemēram, 46.,60.lpp).
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk