Projekta ID
25-TA-2052Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
1.1 Noteikumos lietotie termini:
1.1 1. mērķa transportlīdzeklis – transportlīdzeklis, ar kuru izdarīts pārkāpums, kuru fiksē ar tehnisko līdzekli;
1.1 2. vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēma ir aprīkota ar reģistrēšanas iekārtām katrā noteiktā ceļa posma kontroles vietā;
1.1 3. automātiskie auto svari – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa faktisko masu (kopējo faktisko masu, asu slodzi un citus svara parametrus). Sistēma ir aprīkota ar ceļā iebūvētiem sensoriem un citām tehniskām iekārtām, kas nodrošina transportlīdzekļa ass slodzes noteikšanu kustībā bez transportlīdzekļa apstādināšanas un tiek izmantota transportlīdzekļu un pārkāpumu fiksēšanai;
1.1 4. kontroles vieta – zona, kas apzīmēta ar vizuāliem marķieriem un kurā mērķa transportlīdzeklis iebrauc vai izbrauc no ceļa posma, kur notiek kontrole un aprīkota ar reģistrēšanas iekārtu (kameru), kas reaģē uz mērķa transportlīdzekli un nodrošina tā fiksēšanu.
1.1 1. mērķa transportlīdzeklis – transportlīdzeklis, ar kuru izdarīts pārkāpums, kuru fiksē ar tehnisko līdzekli;
1.1 2. vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēma ir aprīkota ar reģistrēšanas iekārtām katrā noteiktā ceļa posma kontroles vietā;
1.1 3. automātiskie auto svari – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa faktisko masu (kopējo faktisko masu, asu slodzi un citus svara parametrus). Sistēma ir aprīkota ar ceļā iebūvētiem sensoriem un citām tehniskām iekārtām, kas nodrošina transportlīdzekļa ass slodzes noteikšanu kustībā bez transportlīdzekļa apstādināšanas un tiek izmantota transportlīdzekļu un pārkāpumu fiksēšanai;
1.1 4. kontroles vieta – zona, kas apzīmēta ar vizuāliem marķieriem un kurā mērķa transportlīdzeklis iebrauc vai izbrauc no ceļa posma, kur notiek kontrole un aprīkota ar reģistrēšanas iekārtu (kameru), kas reaģē uz mērķa transportlīdzekli un nodrošina tā fiksēšanu.
Iebildums
Precizēt projekta 3.punktā piedāvāto 1.13.apakšpunkta regulējumu, kurā ietverts termina - automātiskie auto svari, skaidrojums, veidojot minētā termina skaidrojumu pēc līdzības ar projekta 3.punktā piedāvātajā 1.12.apakšpunktā ietvertā termina - vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma, skaidrojumu. Proti, termina - vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma, skaidrojumā nav ietverta norāde par to, ka minētā sistēma tiek izmantota pārkāpumu fiksēšanai bez transportlīdzekļa apstādināšanas. Minētais jau tāpat izriet gan no Ceļu satiksmes likuma 43.7pantā, gan arī no Ministru kabineta 2022.gada 12.aprīļa noteikumos Nr.224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā" ietvertā regulējuma, kas paredz kompetento institūciju tiesības uzstādīt uz ceļiem attiecīgus tehniskos līdzekļus pārkāpumu fiksēšanai un fiksēt attiecīgos pārkāpumus, neapturot transportlīdzekli.
Līdz ar to piedāvājam izvērtēšanai šādu projekta 3.punktā piedāvātā 1.13.apakšpunkta iespējamo redakciju:
"1.1 3. automātiskie auto svari – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa (tostarp arī transportlīdzekļu sastāva) faktisko masu un ass slodzi. Sistēma ir aprīkota ar ceļā iebūvētiem sensoriem un ar reģistrēšanas iekārtām katrā noteiktā ceļa posma kontroles vietā".
Līdz ar to piedāvājam izvērtēšanai šādu projekta 3.punktā piedāvātā 1.13.apakšpunkta iespējamo redakciju:
"1.1 3. automātiskie auto svari – automātiska sistēma, kas nosaka mērķa transportlīdzekļa (tostarp arī transportlīdzekļu sastāva) faktisko masu un ass slodzi. Sistēma ir aprīkota ar ceļā iebūvētiem sensoriem un ar reģistrēšanas iekārtām katrā noteiktā ceļa posma kontroles vietā".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
4. Informāciju par vietām, kur uzstādīti stacionārie tehniskie līdzekļi, norādot tehniskā līdzekļa veidu un atrašanās vietu, publicē transporta nozares informācijas nacionālajā (valsts) piekļuves punktā www.transportdata.gov.lv. Informāciju par vietām, kur uzstādīti vai noņemti stacionārie tehniskie līdzekļi, transporta nozares informācijas nacionālajā (valsts) piekļuves punktā www.transportdata.gov.lv aktualizē reizi nedēļā.
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur spēkā savu iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību precizēt projekta 6.punktā piedāvāto 4.punkta (sākotnējā projekta versijā - projekta 11.punktā piedāvāto 5.5punkta) regulējumu, ietverot tajā tiešu norādi par kompetento institūciju, kuras pienākums būs publicēt transporta nozares informācijas nacionālajā (valsts) piekļuves punktā www.transportdata.gov.lv informāciju par vietām, kurās uzstādīti stacionārie tehniskie līdzekļi, kā arī pienākums šo informāciju reizi nedēļā aktualizēt. Projektam pievienotajā izziņā ir norādīts, ka šis Iekšlietu ministrijas izteiktais iebildums ir ņemts vērā. Taču no attiecīgajā tiesību normā ietvertā regulējuma tas nav konstatējams.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti norādām uz nepieciešamību precizēt projekta 6.punktā piedāvāto 4.punkta regulējumu atbilstoši Iekšlietu ministrijas izteiktajam iebildumam.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti norādām uz nepieciešamību precizēt projekta 6.punktā piedāvāto 4.punkta regulējumu atbilstoši Iekšlietu ministrijas izteiktajam iebildumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
5.1 Tehniskajam līdzeklim - vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmai piemērojamas šādas prasības:
5.1 1. kontroles vietas viduslīnija ir apzīmēta ar vizuāliem marķieriem uz ceļa brauktuves vai ceļa brauktuves malā;
5.1 2. jānodrošina mērķa transportlīdzekļa fotoattēla vai fotoattēlu secīga kopuma ģenerēšana un šķērsošanas brīža laika reģistrācija, kas ir aizsargāta ar laika zīmogu, brīdī, kad mērķa transportlīdzeklis šķērso kontroles vietu, kā arī reģistrācijas numurzīmes atpazīšana;
5.1 3. jānodrošina iekārtas laika sinhronizāciju ar vismaz 2 (diviem) neatkarīgiem precīza laika avotiem;
5.1 4. lielākā absolūtā novirze no attāluma starp reģistrēšanas iekārtām kontroles vietās, ko kontroles laikā ņem vērā vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma, nedrīkst pārsniegt 0,5 % no noteiktā ceļa posma garuma;
5.1 5. mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma noteikšanu diapazonā no vismaz 20 km/h līdz ne mazāk kā 200 km/h;
5.1 6. ekspluatācijas temperatūras diapazons no vismaz -25 °C līdz ne mazāk kā +50 °C;
5.1 7. maksimāli pieļaujamā kļūda (precizitāte) faktiskajos ekspluatācijas apstākļos, nepārsniedz ±3 km/h no mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma;
5.1 8. noteikto vidējo braukšanas ātrumu uzrāda kilometros stundā ar iedaļas vērtību viens kilometrs stundā. Noteiktā vērtība tiek noapaļota uz leju līdz tuvākajam veselajam skaitlim. Kilometrus stundā norāda blakus skaitliskajai vērtībai;
5.19. automātisko auto svaru maksimāli pieļaujamā kļūda faktiskajos ekspluatācijas apstākļos nepārsniedz ±10 % no transportlīdzekļa kopējās faktiskās masas.
5.1 1. kontroles vietas viduslīnija ir apzīmēta ar vizuāliem marķieriem uz ceļa brauktuves vai ceļa brauktuves malā;
5.1 2. jānodrošina mērķa transportlīdzekļa fotoattēla vai fotoattēlu secīga kopuma ģenerēšana un šķērsošanas brīža laika reģistrācija, kas ir aizsargāta ar laika zīmogu, brīdī, kad mērķa transportlīdzeklis šķērso kontroles vietu, kā arī reģistrācijas numurzīmes atpazīšana;
5.1 3. jānodrošina iekārtas laika sinhronizāciju ar vismaz 2 (diviem) neatkarīgiem precīza laika avotiem;
5.1 4. lielākā absolūtā novirze no attāluma starp reģistrēšanas iekārtām kontroles vietās, ko kontroles laikā ņem vērā vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma, nedrīkst pārsniegt 0,5 % no noteiktā ceļa posma garuma;
5.1 5. mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma noteikšanu diapazonā no vismaz 20 km/h līdz ne mazāk kā 200 km/h;
5.1 6. ekspluatācijas temperatūras diapazons no vismaz -25 °C līdz ne mazāk kā +50 °C;
5.1 7. maksimāli pieļaujamā kļūda (precizitāte) faktiskajos ekspluatācijas apstākļos, nepārsniedz ±3 km/h no mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma;
5.1 8. noteikto vidējo braukšanas ātrumu uzrāda kilometros stundā ar iedaļas vērtību viens kilometrs stundā. Noteiktā vērtība tiek noapaļota uz leju līdz tuvākajam veselajam skaitlim. Kilometrus stundā norāda blakus skaitliskajai vērtībai;
5.19. automātisko auto svaru maksimāli pieļaujamā kļūda faktiskajos ekspluatācijas apstākļos nepārsniedz ±10 % no transportlīdzekļa kopējās faktiskās masas.
Iebildums
Svītrot projekta 8.punktā piedāvāto 5.19.apakšpunktu, jo tajā ietvertais regulējums nav attiecināms uz tehnisko līdzekli - vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma (sk. 5.1punkta ievadaļā minēto). Iekšlietu ministrijas ieskatā projekta 8.punktā piedāvātais 5.19.apakšpunkta regulējums, kas nosaka automātisko auto svaru maksimāli pieļaujamo kļūdu faktiskajos ekspluatācijas apstākļos, ir veidojams kā atsevišķa projekta vienība (punkts).
Vienlaikus norādām, ka nepieciešams precizēt projekta 8.punktā piedāvātajā 5.19.apakšpunktā lietoto terminoloģiju atbilstoši Autopārvadājumu likumā un citos ārējos normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai, proti, aizstājot minētajā tiesību normā vārdus "no transportlīdzekļa kopējās faktiskās masas" ar vārdiem "no transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas vai ass slodzes".
Vienlaikus norādām, ka nepieciešams precizēt projekta 8.punktā piedāvātajā 5.19.apakšpunktā lietoto terminoloģiju atbilstoši Autopārvadājumu likumā un citos ārējos normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai, proti, aizstājot minētajā tiesību normā vārdus "no transportlīdzekļa kopējās faktiskās masas" ar vārdiem "no transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas vai ass slodzes".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
6.9. pārkāpuma fiksēšanai izmantotās iekārtas tips, iekārtas sērijas numurs un iekārtas pieļaujamā kļūda (ja fiksēta braukšanas ātruma neievērošana);
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur spēkā savu iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību precizēt projekta 12.punktā piedāvāto 6.9.apakšpunkta regulējumu. Atkārtoti norādām, ka šajā tiesību normā minētais nosacījums par pienākumu norādīt iekārtas pieļaujamo kļūdu būtu attiecināms ne vien uz tiem pārkāpumiem, kad tiek fiksēta braukšanas ātruma neievērošana, bet arī uz pārkāpumiem, kad, sverot transportlīdzekli gaitā (kustībā), tiks fiksēta transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pilnās masas, atļautās faktiskās masas vai pieļaujamās ass slodzes pārsniegšana. Projektam pievienotajā izziņā ir norādīts, ka šis Iekšlietu ministrijas izteiktais iebildums ir ņemts vērā. Taču no attiecīgajā tiesību normā ietvertā regulējuma tas nav konstatējams.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti norādām uz nepieciešamību precizēt projekta 12.punktā piedāvāto 6.9.apakšpunkta regulējumu atbilstoši Iekšlietu ministrijas izteiktajam iebildumam.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti norādām uz nepieciešamību precizēt projekta 12.punktā piedāvāto 6.9.apakšpunkta regulējumu atbilstoši Iekšlietu ministrijas izteiktajam iebildumam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
6.12. ja ar automātiskajiem auto svariem fiksēta ass slodzes vai transportlīdzekļa kopējās faktiskās masas pārsniegums, papildus iesniedz šādu informāciju:
6.12.1. transportlīdzekļa katras ass faktiskā slodze;
6.12.2. transportlīdzekļa kopējā faktiskā masa.
6.12.1. transportlīdzekļa katras ass faktiskā slodze;
6.12.2. transportlīdzekļa kopējā faktiskā masa.
Iebildums
Precizēt projekta 12.punktā piedāvātajā 6.12.apakšpunktā lietoto terminoloģiju atbilstoši Autopārvadājumu likumā un citos ārējos normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai. Vienlaikus minētās tiesību normas ievaddaļā nepieciešams ietvert korektu norādi uz attiecīgā pārkāpuma veidu, kas atbilst Autopārvadājumu likuma 54.pantā definētajiem pārkāpumu sastāviem.
Līdz ar to piedāvājam izvērtēšanai šādu projekta 12.punktā piedāvātā 6.12.apakšpunkta iespējamo redakciju:
"6.12. ja fiksēta transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pilnās masas, atļautās faktiskās masas vai pieļaujamās ass slodzes pārsniegšana, papildus iesniedz šādu informāciju:
6.12.1. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskā masa;
6.12.2. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) katras ass faktiskā slodze."
Līdz ar to piedāvājam izvērtēšanai šādu projekta 12.punktā piedāvātā 6.12.apakšpunkta iespējamo redakciju:
"6.12. ja fiksēta transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pilnās masas, atļautās faktiskās masas vai pieļaujamās ass slodzes pārsniegšana, papildus iesniedz šādu informāciju:
6.12.1. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskā masa;
6.12.2. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) katras ass faktiskā slodze."
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
9. Paziņojumā ietver šādu informāciju:
9.1. fiksētais iespējamais pārkāpums (norādāms viens no diviem iespējamajiem pārkāpumiem, vai arī abi pārkāpumi, ja tie tiek fiksēti vienlaicīgi);
9.2. pārkāpuma fiksēšanas vieta, datums un laiks;
9.3. fiksētā transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;
9.4. atgādinājums par to, ka atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 20.panta pirmās daļas regulējumam transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) ir pienākums darīt visu nepieciešamo, lai ceļu satiksmē netiktu izmantoti tādi viņa lietošanā esošie transportlīdzekļi, kuriem nav dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē vai uz kuriem attiecas aizliegums piedalīties ceļu satiksmē.
9.1. fiksētais iespējamais pārkāpums (norādāms viens no diviem iespējamajiem pārkāpumiem, vai arī abi pārkāpumi, ja tie tiek fiksēti vienlaicīgi);
9.2. pārkāpuma fiksēšanas vieta, datums un laiks;
9.3. fiksētā transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;
9.4. atgādinājums par to, ka atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 20.panta pirmās daļas regulējumam transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) ir pienākums darīt visu nepieciešamo, lai ceļu satiksmē netiktu izmantoti tādi viņa lietošanā esošie transportlīdzekļi, kuriem nav dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē vai uz kuriem attiecas aizliegums piedalīties ceļu satiksmē.
Iebildums
Papildināt projekta 14.punktā piedāvāto 9.punktu ar jaunu 9.5.apakšpunktu šādā redakcijā:
"9.5. norāde par to, ka paziņojums ir derīgs bez amatpersonas paraksta."
Sākotnējā projekta versijā bija ietverta tiesību norma, kas paredzēja, ka paziņojumam ir informatīvs raksturs un tas ir derīgs bez amatpersonas paraksta. Tieslietu ministrija savā atzinumā attiecībā uz minēto tiesību normu norādīja, ka atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 26.panta pirmās daļas regulējumam paziņojums tomēr rada tiesiskas sekas. Līdz ar to nav korekta šajā tiesību normā ietvertā norāde par to, ka paziņojumam ir informatīvs raksturs. Iekšlietu ministrijas ieskatā šāds Tieslietu ministrijas viedoklis ir pilnībā atbalstāms.
Vienlaikus Tieslietu ministrija savā atzinumā attiecībā uz minēto tiesību normu norādīja, ka tā pēc būtības atbalsta šajā tiesību normā ietverto norādi par to, ka paziņojums ir derīgs bez amatpersonas paraksta. Taču precizētajā projekta versijā šī norāde no projektā ietvertā regulējuma ir svītrota. Vēršam uzmanību, ka identiska satura norādes par to, ka kāds dokuments ir derīgs bez amatpersonas paraksta, ir ietvertas vairākos spēkā esošajos tiesību aktos, tostarp arī Administratīvās atbildības likuma 162.panta trešajā daļā. Tāpēc Iekšlietu ministrijas ieskatā minētā norāde ir saglabājama arī šā projekta regulējumā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projektu.
"9.5. norāde par to, ka paziņojums ir derīgs bez amatpersonas paraksta."
Sākotnējā projekta versijā bija ietverta tiesību norma, kas paredzēja, ka paziņojumam ir informatīvs raksturs un tas ir derīgs bez amatpersonas paraksta. Tieslietu ministrija savā atzinumā attiecībā uz minēto tiesību normu norādīja, ka atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 26.panta pirmās daļas regulējumam paziņojums tomēr rada tiesiskas sekas. Līdz ar to nav korekta šajā tiesību normā ietvertā norāde par to, ka paziņojumam ir informatīvs raksturs. Iekšlietu ministrijas ieskatā šāds Tieslietu ministrijas viedoklis ir pilnībā atbalstāms.
Vienlaikus Tieslietu ministrija savā atzinumā attiecībā uz minēto tiesību normu norādīja, ka tā pēc būtības atbalsta šajā tiesību normā ietverto norādi par to, ka paziņojums ir derīgs bez amatpersonas paraksta. Taču precizētajā projekta versijā šī norāde no projektā ietvertā regulējuma ir svītrota. Vēršam uzmanību, ka identiska satura norādes par to, ka kāds dokuments ir derīgs bez amatpersonas paraksta, ir ietvertas vairākos spēkā esošajos tiesību aktos, tostarp arī Administratīvās atbildības likuma 162.panta trešajā daļā. Tāpēc Iekšlietu ministrijas ieskatā minētā norāde ir saglabājama arī šā projekta regulējumā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 43.7 panta un 1.1 un piekto daļu
Priekšlikums
Precizēt projekta 1.punktā piedāvāto tiesību akta izdošanas pamatojumu, svītrojot tajā vārdu "un" (pēc vārda panta).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
I. Vispārīgais jautājums
Priekšlikums
Precizēt I. nodaļas nosaukumu, ņemot vērā to, ka šajā nodaļā ir ietvertas divas tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
6. Policija, valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" un valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nodrošinot tehnisko līdzekļu darbību, iesniedz transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā šādu informāciju par fiksēto pārkāpumu:
Priekšlikums
Aizstāt projekta 12.punktā piedāvātajā 6.punkta ievaddaļā vārdus "un valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs" ar vārdiem "valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
6.9. pārkāpuma fiksēšanai izmantotās iekārtas tips, iekārtas sērijas numurs un iekārtas pieļaujamā kļūda (ja fiksēta braukšanas ātruma neievērošana);
Priekšlikums
Izvērtēt nepieciešamību precizēt projekta 12.punktā piedāvāto 6.9.apakšpunkta regulējumu. Proti, aicinām izvērtēt, vai šajā tiesību normā nebūtu paredzama nepieciešamība norādīt ne vien pārkāpuma fiksēšanai izmantotās iekārtas tipu, bet arī tās modeli.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
7. Policija, valsts vai pašvaldības ceļa, un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, nodrošinot tehnisko līdzekļu darbību, šo noteikumu 6. punktā minēto informāciju tiešsaistes režīmā iesniedz transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, izmantojot valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" nodrošināto risinājumu automatizētai informācijas apmaiņai (WEB servisu) vai Iekšlietu ministrijas Informācijas centra nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu.
Priekšlikums
Aizstāt projekta 13.punktā piedāvātajā 7.punktā vārdus "valsts vai pašvaldības ceļa, un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs" ar vārdiem "valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
8. Par iespējamu pārkāpuma — tāda transportlīdzekļa izmantošana ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — kas fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem neapturot transportlīdzekli, izdarīšanu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā automātiskā datu apstrādes režīmā tiek sagatavots paziņojums par fiksēto gadījumu (turpmāk – paziņojums).
Priekšlikums
Iekšlietu ministrija atsauc savu iepriekš sniegto priekšlikumu, ar kuru tika izteikts aicinājums precizēt projekta 14.punktā piedāvāto 8.punkta regulējumu, papildinot to pēc vārdiem "kas fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem" ar vārdiem "neapturot transportlīdzekli".
Ņemot vērā spēkā esošo Ministru kabineta 2022.gada 12.aprīļa noteikumu Nr.224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā" (turpmāk - Noteikumi Nr.224) 1.1.apakšpunkta regulējumu, kurā ietverts attiecīgās vārdkopas (kas cita starpā satur arī norādi uz pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli) saīsinājums "(turpmāk - tehniskie līdzekļi)", atkārtota šādas norādes lietošana Noteikumu Nr.224 tekstā nav nepieciešama. Līdz ar to aicinām svītrot projekta 14.punktā piedāvātajā 8.punktā vārdus "neapturot transportlīdzekli".
Ņemot vērā spēkā esošo Ministru kabineta 2022.gada 12.aprīļa noteikumu Nr.224 "Prasības un kārtība tehnisko līdzekļu uzstādīšanai uz ceļiem un prasības informācijas nosūtīšanai un saņemšanai no tehniskajiem līdzekļiem apstrādei transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā" (turpmāk - Noteikumi Nr.224) 1.1.apakšpunkta regulējumu, kurā ietverts attiecīgās vārdkopas (kas cita starpā satur arī norādi uz pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli) saīsinājums "(turpmāk - tehniskie līdzekļi)", atkārtota šādas norādes lietošana Noteikumu Nr.224 tekstā nav nepieciešama. Līdz ar to aicinām svītrot projekta 14.punktā piedāvātajā 8.punktā vārdus "neapturot transportlīdzekli".
Piedāvātā redakcija
-
