Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-535
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu, kas ietverts izziņas 2.punktā.
Atkārtoti skaidrojam, ka, izstrādājot Ministru kabineta 2017.gada 5.septembra noteikumus Nr.537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" (turpmāk - MK noteikumi Nr.537) un paredzot tajos specifiskos nosacījumus attiecībā uz kredītiestādēm un to atlasi, tika nodrošināts, ka to līmenī tiek izslēgts komercdarbības atbalsts, ņemot vērā, ka bija paredzēts tās izvēlēties atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā, tādējādi izslēdzot komercdarbības atbalstu raksturojošo pazīmi - ekonomisko priekšrocību (aicinām skatīt MK noteikumu Nr.537 pamata anotāciju (tajā minēts, piemēram, ka "atlase ir atklāta, Sabiedrība Altum pirms atlases izsludināšanas par nosacījumiem informēs Latvijas Komercbanku asociāciju, lai par nosacījumiem laicīgi būtu informēti visu tirgus dalībnieki un pirms atlases izsludināšanas nosacījumi būtu skaidri un saprotami," un ka "Finanšu iestādes līmenī nav valsts atbalsts, ja finanšu iestāde atlasītā atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā atlasē; [..].”). Skaidrojam, ka nevaram piekrist izziņas 2.punktā ietvertajai informācijai, ka plānotās izmaiņas nerada ekonomiskās priekšrocības kredītiestādēm, bet nodrošina finanšu instrumentu atbalsta piešķiršanas nepārtrauktību, jo, paredzot principa "divi + divi gadi" neievērošanu, tiktu pārkāpti sākotnējie kredītiestāžu atlases nosacījumi, par kuriem bija informēti visi tirgus dalībnieki. Ņemot vērā, ka kredītiestāžu atlases nosacījumi, par ko tika informēti visi tirgus dalībnieki un kas pretendēja uz iespēju sniegt portfeļgarantijas šīs atbalsta programmas ietvaros, paredzēja iespēju pagarināt portfeļgarantiju izsniegšanu tikai par diviem gadiem (t.i., paredzot principa “divi + divi gadi” ievērošanu), šobrīd pagarinot līgumus ar tām kredītiestādēm, kas jau ir izmantojušas līguma pagarināšanu līdz maksimāli iespējamam termiņam, tiktu pārkāpti sākotnēji izziņotie kredītiestāžu atlases nosacījumi. Līdz ar to atkārtoti lūdzam nodrošināt jau sākotnēji paredzētā principa “divi + divi gadi” ievērošanu attiecībā uz visām izvēlētajām kredītiestādēm, atbilstoši precizējot arī noteikumu projektu, proti, svītrojot tā 4.punktu. Kā arī lūdzam atbilstoši precizēt anotācijā sniegtos skaidrojumus un izziņas 2.punktā ietverto informāciju. Vēršam uzmanību, ka, neievērojot iepriekš minēto "divi + divi gadi" principu, kredītiestādēm potenciāli tiks piešķirts nelikumīgs komercdarbības atbalsts. Nelikumīgā komercdarbības atbalsta sniedzēja pienākums ir ievērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu.

 
Piedāvātā redakcija
-