Projekta ID
25-TA-588Atzinuma sniedzējs
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Tamro"
Atzinums iesniegts
15.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka, personai, kurai Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī ir izsniegta speciālā atļauja (licence), uzliekot par pienākumu sniegt šī panta pirmajā daļā noteikto informāciju, "var ietekmēt zāļu tiešās piegādes, kuras var nenotikt neizpildāma tiesiskā regulējuma dēļ, un tas var ietekmēt arī zāļu pieejamību".
Veselības ministrija nav minējusi nevienu iemeslu, kas liegtu šajā pantā minētajām personām ziņot Zāļu valsts aģentūrai par zāļu vairumtirdzniecības uzsākšanu Latvijas Republikā saskaņā ar Farmācijas likuma 25.1 pantu.
Veselības ministrija anotācijā ir norādījusi, ka prasība ziņot ZVA attiecas uz tām pantā minētajām personām, kas vēlas uzsākt zāļu izplatīšanu no savas noliktavas, kas atrodas Latvijā. Likumā šāds skaidrojums nav sniegts un tas neizriet arī no likuma jēgas. Ministru kabineta noteikumu Nr.416 14.punkts nosaka kāda informācija ir sniedzama ZVA pirms zāļu izplatīšanas uzsākšanas un šajā punktā nav nekādas norādes par noliktavu Latvijā.
Tā pat no Veselības ministrijas skaidrojumiem par Ministru kabineta Nr.416 grozījumiem un grozījumu teksta ir skaidri saprotams, ka Veselības ministrija uzskata, ka Farmācijas likuma 25.1 pantā minētajām personām nekad nav uzliekama prasība atvērt noliktavu Latvijā, no kuras būtu veicama zāļu izplatīšana. Līdz ar to nav skaidrs Veselības ministrijas sniegtais pamatojums par šī normas mērķi anotācijā.
Ja komersants vēlas veikt saimniecisko darbību konkrētā valstī, viņam ir jāapzinās, ka valstī ir noteikti konkrēti pienākumi, kas šim komersantam ir jāievēro. Tamro nesaskata nekādus šķēršļus, kas liegtu izpildīt šādu pienākumu un sniegts Ministru kabineta noteikumu Nr.416 14.punktā minēto informāciju.
Priekšlikums: dzēst daļu vai papildināt ar pienākumu sniegt informāciju ZVA.
Veselības ministrija nav minējusi nevienu iemeslu, kas liegtu šajā pantā minētajām personām ziņot Zāļu valsts aģentūrai par zāļu vairumtirdzniecības uzsākšanu Latvijas Republikā saskaņā ar Farmācijas likuma 25.1 pantu.
Veselības ministrija anotācijā ir norādījusi, ka prasība ziņot ZVA attiecas uz tām pantā minētajām personām, kas vēlas uzsākt zāļu izplatīšanu no savas noliktavas, kas atrodas Latvijā. Likumā šāds skaidrojums nav sniegts un tas neizriet arī no likuma jēgas. Ministru kabineta noteikumu Nr.416 14.punkts nosaka kāda informācija ir sniedzama ZVA pirms zāļu izplatīšanas uzsākšanas un šajā punktā nav nekādas norādes par noliktavu Latvijā.
Tā pat no Veselības ministrijas skaidrojumiem par Ministru kabineta Nr.416 grozījumiem un grozījumu teksta ir skaidri saprotams, ka Veselības ministrija uzskata, ka Farmācijas likuma 25.1 pantā minētajām personām nekad nav uzliekama prasība atvērt noliktavu Latvijā, no kuras būtu veicama zāļu izplatīšana. Līdz ar to nav skaidrs Veselības ministrijas sniegtais pamatojums par šī normas mērķi anotācijā.
Ja komersants vēlas veikt saimniecisko darbību konkrētā valstī, viņam ir jāapzinās, ka valstī ir noteikti konkrēti pienākumi, kas šim komersantam ir jāievēro. Tamro nesaskata nekādus šķēršļus, kas liegtu izpildīt šādu pienākumu un sniegts Ministru kabineta noteikumu Nr.416 14.punktā minēto informāciju.
Priekšlikums: dzēst daļu vai papildināt ar pienākumu sniegt informāciju ZVA.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām atlikt šo grozījumu spēkā stāšanos, nosakot pārejas posmu, līdz brīdim, kad Veselības ministrija būs izstrādājusi nepieciešamos Ministru kabineta noteikumus, kuros ir skaidri definēti izņēmumu gadījumi, to kritēriji, šāda veida zāļu izplatīšanā iesaistīto personu tiesības un pienākumi, zāļu cenu noteikšana atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.803 un citas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
