Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-871
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pamatojoties uz noteikumu Nr. 617 9.1. apakšpunktu, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijā sniegto informāciju, nodrošinot, ka attiecīga informācija ir sniegta par visu ar noteikumu projektā paredzēto būtisko izmaiņu Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumos Nr. 876 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 876), būtību, nepieciešamību un mērķi. Norādām, ka šobrīd attiecīgs skaidrojums vairākos gadījumos anotācijā nav sniegts (piemēram, par noteikumu projekta 2. punktu u.c.), ir sniegts nepilnīgi (piemēram, nav izvērsti skaidrots, kādēļ noteikumu projekta 4. punktā kā vairākums noteikti tieši 20% daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji, minētajā punktā paredzēto piemērošanas kritēriju samērīgums iepretim pārvaldniekiem un lietotājiem u.c.). Papildus lūdzam nodrošināt, ka attiecīgais skaidrojums noteikumu noteikumu projekta anotācijā visos gadījumos ir sasaistīts ar konkrētām noteikumu projekta vienībām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta 13. punkts paredz, ka no 2027. gada 1. janvāra skaitītāju un siltummaksas sadalītājus, kas nav attālināti nolasāmi, aizstāj ar attālināti nolasāmām ierīcēm. Savukārt noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka no 2025. gada 1. janvāra skaitītāji un siltummaksas sadalītāji, kas nav attālināti nolasāmi, bet ir jau uzstādīti, dara attālināti nolasāmus vai aizstāj ar attālināti nolasāmām ierīcēm. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 13. punkts un minētais noteikumu projekta anotācijā ietvertais skaidrojums neatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas 2018/2002, ar ko groza Direktīvu 2012/27/ES par energoefektivitāti (turpmāk - direktīva Nr. 2018/2002) 1. panta 6. punktā ietvertajam Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīvas 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (turpmāk - direktīva Nr. 2012/27/ES), 9.c panta 2. punktam (attiecībā uz to, vai skaitītāji darāmi attālināti nolasāmi, kā arī datumu), kā arī neatbilst savstarpēji. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt minēto noteikumu projekta vienību un noteikumu projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.19. apakšpunktu lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu, nodrošinot minētajā tabulā pilnīgu un precīzu informāciju par direktīvas Nr. 2018/2002 prasību pārņemšanu. Norādām, ka:
pirmkārt, šobrīd 1. tabulā nav ietverta informācija, piemēram, par minētās direktīvas 1. panta 6. punktā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES 9.a pantā, 9.b panta 2. un 3. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 7. punktā, 1. panta 8. punktā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta 2. punkta otrajā daļā, 3. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 9. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 10. punktā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES 11.a panta 3. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā ietvertās direktīvas Nr. 2012/27/ES VII a pielikuma 3. punkta otrajā daļā u.c. Ievērojot minēto, nepieciešams 1. tabulu ar skaidrojumu par attiecīgo direktīvas prasību pārņemšanu;
otrkārt, šobrīd 1. tabulā ietverta acīmredzami neprecīza informācija par direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 10. punktā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES 11.a panta 2. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā ietvertā  direktīvas Nr. 2012/27/ES VII a pielikuma 1. un 2. punkta prasību pārņemšanu. Attiecīgi nepieciešams nodrošināt precīzu informāciju par attiecīgo direktīvas prasību pārņemšanu;
treškārt, nav gūstama pārliecība par vairāku direktīvas Nr. 2018/2002 vienību pilnīgu pārņemšanu, piemēram, par direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 8. punktā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta 2. punkta pirmās daļas "a" un "d" apakšpunkta ("d" apakšpunkta, ciktāl tā attiecas uz kiberdrošības veicināšanu), direktīvas Nr. 2018/2002 pielikumā ietvertās direktīvas Nr. 2012/27/ES 3. punkta pirmās daļas "a" apakšpunkta (ciktāl tas attiecas uz pienākumu norādīt informāciju par pašreizējām faktiskām cenām), kā arī "d" apakšpunkta (ciktāl atbilstoši direktīvas angļu valodas versijai jānorāda uz vairāku organizāciju (tai skaitā galalietotāju organizāciju) kontaktinformāciju).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka direktīva Nr. 2018/2002 vairākos gadījumos (minētās direktīvas 1. panta 8. punktā ietvertajā direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta 1. punkta otrajā daļā un 2. punkta otrajā daļā, direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 9. punktā ietvertajā direktīvas Nr. 2012/27/ES 11.a panta 3. punktā, direktīvas Nr. 2018/2002 pielikuma 4. punktā ietvertajā direktīvas Nr. 2012/27/ES VIIa pielikuma 3. punkta pirmās daļas "b" apakšpunktā) paredz rīcības brīvību, lūdzam atbilstoši aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā Nr. 2018/2002 paredzētā rīcības brīvība.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
2.3. siltumenerģijas skaitītājs – uzskaites mēraparāts vai mēraparātu sistēma patērētās siltumenerģijas daudzuma, siltuma slodzes un siltumnesēja parametru kontrolei un uzskaitei komercnorēķiniem;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumos Nr. 876 noteikumu projekta redakcijā lietoti vairāki termini, par kuriem nav gūstama pārliecība, vai ar tiem saprotams viens un tas pats - "siltumenerģijas skaitītāji", "skaitītāji" un "individuālie mēraparāti". Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu un vienveidīgu terminoloģiju minētajos noteikumos, vai sniegt atbilstošu skaidrojumu par attiecīgo terminoloģijas lietojumu noteikumu projekta anotācijā. Uzsveram, ka viena jēdziena izteikšanai jāizmanto vieni un tie paši termini. Iekšējā terminoloģiskā konsekvence nodrošina normatīvā akta skaidrību, novēršot pretrunīgus viedokļus vai šaubas par dažādu terminu saturu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
8.2 Daudzdzīvokļu un nedzīvojamajās ēkās, kurās, neskaitot koplietošanas telpu grupas, atrodas vairākas citas telpu grupas, kam savstarpēji jādala rēķins par patērēto siltumenerģiju, daudzdzīvokļu nama apsaimniekotājs, pārvaldītājs, biedrība (vai citai pilnvarota persona) vai piegādātājs sadala ēkā patērēto siltumenerģijas apjomu, izmantojot lietotāju dzīvokļos, mākslinieku darbnīcās vai nedzīvojamajās telpās uzstādītus individuālus uzskaites mēraparātus (ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā). Uzskaites mēraparāts apkopo patērētās siltumenerģijas daudzumu, siltuma slodzi un siltumnesēja parametru kontroli un uzskaiti. Ja šādu mēraparātu vai mēraparātu sistēmu izmantošana nav tehniski iespējama vai nav rentabla, izmanto siltuma maksas sadalītājus. Karstā ūdens patēriņa noteikšanai dzīvoklī, nedzīvojamajā telpā vai mākslinieka darbnīcā izmanto karstā ūdens patēriņa skaitītājus.
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 2. punktā nelietot pieturzīmi iekavas attiecībā uz vārdiem "ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā", jo tās nav nepieciešamas. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
8.2 Daudzdzīvokļu un nedzīvojamajās ēkās, kurās, neskaitot koplietošanas telpu grupas, atrodas vairākas citas telpu grupas, kam savstarpēji jādala rēķins par patērēto siltumenerģiju, daudzdzīvokļu nama apsaimniekotājs, pārvaldītājs, biedrība (vai citai pilnvarota persona) vai piegādātājs sadala ēkā patērēto siltumenerģijas apjomu, izmantojot lietotāju dzīvokļos, mākslinieku darbnīcās vai nedzīvojamajās telpās uzstādītus individuālus uzskaites mēraparātus (ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā). Uzskaites mēraparāts apkopo patērētās siltumenerģijas daudzumu, siltuma slodzi un siltumnesēja parametru kontroli un uzskaiti. Ja šādu mēraparātu vai mēraparātu sistēmu izmantošana nav tehniski iespējama vai nav rentabla, izmanto siltuma maksas sadalītājus. Karstā ūdens patēriņa noteikšanai dzīvoklī, nedzīvojamajā telpā vai mākslinieka darbnīcā izmanto karstā ūdens patēriņa skaitītājus.
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 2. punktā norādīt, kā (t.i., kura tiesību subjekta) pilnvarota persona sadala ēkā patērēto siltumenerģijas apjomu, atbilstoši precizējot minētajā punktā norādi "citai pilnvarota persona", kura šobrīd ir neskaidra.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
8.2 Daudzdzīvokļu un nedzīvojamajās ēkās, kurās, neskaitot koplietošanas telpu grupas, atrodas vairākas citas telpu grupas, kam savstarpēji jādala rēķins par patērēto siltumenerģiju, daudzdzīvokļu nama apsaimniekotājs, pārvaldītājs, biedrība (vai citai pilnvarota persona) vai piegādātājs sadala ēkā patērēto siltumenerģijas apjomu, izmantojot lietotāju dzīvokļos, mākslinieku darbnīcās vai nedzīvojamajās telpās uzstādītus individuālus uzskaites mēraparātus (ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā). Uzskaites mēraparāts apkopo patērētās siltumenerģijas daudzumu, siltuma slodzi un siltumnesēja parametru kontroli un uzskaiti. Ja šādu mēraparātu vai mēraparātu sistēmu izmantošana nav tehniski iespējama vai nav rentabla, izmanto siltuma maksas sadalītājus. Karstā ūdens patēriņa noteikšanai dzīvoklī, nedzīvojamajā telpā vai mākslinieka darbnīcā izmanto karstā ūdens patēriņa skaitītājus.
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot precīzu un pilnīgu Direktīvā Nr. 2018/2002 ietverto prasību pārņemšanu. Tai skaitā, bet ne tikai, norādām, ka:
pirmkārt, minētās direktīvas 1. panta 6. punkts paredz, ka daudzdzīvokļu ēkās un daudzfunkcionālās ēkās, kuru siltumapgāde vai aukstumapgāde tiek nodrošināta no centrāla avota vai no centralizētas siltumapgādes vai centralizētas aukstumapgādes sistēmas, uzstāda individuālos skaitītājus, kas mēra siltumenerģijas vai aukstumapgādes enerģijas vai mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā (direktīvas Nr. 2012/27/ES 9.b panta 1. punkta pirmā daļa). Ja individuālu skaitītāju izmantošana nav tehniski iespējama vai nav rentabla, katrā ēkas vienībā siltumenerģijas patēriņa mērīšanai izmanto individuālus siltummaksas sadalītājus, ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā (direktīvas Nr. 2012/27/ES 9.b panta 1. punkta otrā daļa). Savukārt noteikumu projekta 2. punkts paredz individuālu uzskaites mēraparātu izmantošanu,ar kuriem mēra siltumenerģijas patēriņu katrā radiatorā;
otrkārt, minētās direktīvas 1. panta 8. punkts paredz, ja skaitītāji vai siltummaksas sadalītāji ir uzstādīti, dalībvalstis nodrošina, ka uzticama, precīza un uz faktisko patēriņu vai siltummaksas sadalītāja rādījumiem balstīta rēķinu un patēriņa informācija saskaņā ar VII a pielikuma 1. un 2. punktu tiek sniegta visiem galaizmantotājiem(direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta 1. punkta pirmā daļa), savukārt no noteikumu projekta 1. punkta neizriet prasība, ka informācijai jābūt precīzai. Tāpat līdzīgi no noteikumu projekta pretēji minētajai direktīvai neizriet, ka galalietotājiem sniegtā informācija ir skaidra un saprotama (sk., piemēram, direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 8. punktā ietverto direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta pirmās daļas "c" apakšpunktu);
treškārt, minētās direktīvas 1. panta 8. punkts (direktīvas Nr. 2012/27/ES 10.a panta 2. punkta "b" apakšpunkts) paredz, ka piedāvāta tiek iespēja saņemt elektroniskā formātā ne vien rēķinus, bet arī rēķinu informāciju, par ko noteikumu projekta 5. punktā nav norādīts. Tāpat līdzīgi arī vairākās citās minētās direktīvas vienībās norādīts uz rēķina informāciju līdztekus rēķiniem, par ko noteikumu projektā nav atrodams atbilstošs regulējums;
ceturtkārt, minētās direktīvas pielikumā ietvertā direktīvas Nr. 2012/27/ES VII a pielikuma 3. punkta pirmās daļas "e" apakšpunktā norādīts uz informāciju par dalībvalstīs piemērojamajām saistītajām sūdzību iesniegšanas procedūrām, ombuda pakalpojumiem vai alternatīviem strīdu izšķiršanas mehānismiem, savukārt noteikumu projekta 11. punktā norādīts uz tiesībām apstrīdēt rēķinus (tai skaitā sūdzību iesniegšanu, vēršanos pie Tiesībsarga un citiem strīdu izšķiršanas mehānismiem. Attiecīgi nav skaidri saprotams, par kādu sūdzību iesniegšanu informācija ir jāsniedz, kā arī no direktīvas pretēji noteikumu projektam neizriet norāde uz alternatīvu strīdu izsķiršanas mehānismiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
23.3. reizi gadā pēc saskaņošanas ar piegādātāju veikt siltumtīklu, siltumpunktu, apkures, ventilācijas un karstā ūdens apgādes sistēmu vispārējo pārbaudi un hidrauliskās pārbaudes;
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projekta 3. punktu faktiski netiek izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 876 23.3. apakšpunktā, lūdzam izvertēt un svītrot noteikumu projekta 3. punktu vai papildināt noteikumus Nr. 876 ar atbilstošu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
27.1. Piegādātājam ir tiesības pārtraukt pilnīgi vai daļēji siltumenerģijas piegādi daudzdzīvokļu mājai, ja norēķinus par siltumenerģijas saņemšanu nav veikuši vismaz 20% daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji un pret parādniekiem nav uzsākts aktīvs parādu piedziņas process divu mēnešu laikā pēc brīdinājuma par parādu nosūtīšanas.
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt pamatotu skaidrojumu par noteikumu projekta 4. punkta atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam, proti, Enerģētikas likuma 46. panta pirmajai daļai, kas cita starpā paredz, ka Ministru kabinets nosaka gadījumus, kādos energoapgādes komersants var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu sniegšanu atsevišķiem enerģijas lietotājiem. Norādām, ka no noteikumu projekta 4. punkta skaidri neizriet konkrēts tiesību subjekts vai tiesību subjektu grupa, kam tiek pārtraukta energoapgādes pakalpojumu sniegšana. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam svītrot vai precizēt noteikumu projekta 4. punktu, nepieciešamības gadījumā atbilstoši papildinot noteikumu Nr. 876 26. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
27.1. Piegādātājam ir tiesības pārtraukt pilnīgi vai daļēji siltumenerģijas piegādi daudzdzīvokļu mājai, ja norēķinus par siltumenerģijas saņemšanu nav veikuši vismaz 20% daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji un pret parādniekiem nav uzsākts aktīvs parādu piedziņas process divu mēnešu laikā pēc brīdinājuma par parādu nosūtīšanas.
Iebildums
Nepieciešams izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 4. punktā ietverto noteikumu Nr. 876 27.1. apakšpunktu. Norādām, ka:
pirmkārt, nav skaidri saprotams, vai 27.1. apakšpunktā paredzētās tiesības konkretizē noteikumu Nr. 876 26.4. apakšpunktā ietverto regulējumu, tai skaitā, ņemot vērā, ka 27.1. apakšpunktā paredzētās tiesības ir ietvertas 27. punktā, kas konkretizē konkrētus jautājumus saistībā siltumenerģijas piegādes pārtraukšanu plānotas un līgumā pare­dzētas siltumapgādes sistēmas atvienošanas dēļ. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.1. apakšpunktu, nodrošinot strukturāli skaidras normas;
otrkārt, nav skaidrs, kas saprotams ar aktīvu parādu piedziņas procesu un kam tas jāuzsāk, kā arī brīdinājumu par parādu (t.i., vai ar šo dokumentu saprotama pretenzija, paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu vai cits dokuments). Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt 27.1. apakšpunktu vai sniegt atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā;
treškārt, nav saprotams, vai 20% daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji nosakāmi atbilstoši attiecīgo iedzīvotāju kopīpašuma daļu lielumam vai to kopējam skaitam.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
36. Norēķinus par iepriekšējā mēnesī izlietoto siltumenerģiju veic saskaņā ar rēķinu, kuru līdz nākamā mēneša piektajam datumam izraksta piegādātājs (no minētās prasības  par rēķinu sastādīšanu var atkāpties laikā, kas nav siltumapgādes sezona). Ja lietotāja siltumapgādes sistēmas atļautā maksimālā slodze ir lielāka par diviem megavatiem, piegādātājam ir tiesības pieprasīt lietotājam veikt starpnorēķina maksājumus. Galīgo norēķinu veic līdz nākamā mēneša divdesmit piektajam datumam, ņemot vērā siltumenerģijas skaitītāju rādījumus un starpnorēķinu maksājumus. Piegādātājs nodrošina, lai lietotājiem tiktu piedāvāta iespēja rēķinus saņemt elektroniskā formātā, kā arī bezmaksas piekļuvi saviem patēriņa datiem, nodrošinot lietotāju privātuma un datu aizsardzību saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem. Rēķinus un informāciju par patēriņu lietotāji saņem bez maksas. Attiecībā uz siltumapgādi un dzesēšanu no minētās prasības var atkāpties laikā, kas nav siltumapgādes/dzesēšanas sezona.
Iebildums
Lūdzam notrikumu projekta 5. punktā simbolu "/" aizstāt ar saikli "un" vai saikli "vai", jo no noteikumu projekta nav skaidrs, vai ar simbolu "/" tiek saprasts saiklis "un" vai saiklis "vai". Pamatojoties uz juridiskās tehnikas prasībām, tiesību normai ir jābūt skaidram, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
45. No 2023.gada 1.janvāra tiek uzstādīti siltummaksas sadalītāji, kas ir attālināti nolasāmas ierīces.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 12. punktā ietverto noteikumu Nr. 876 45. punktu vai sniegt pamatotu skaidrojumu par minētā punkta atbilstību direktīvas Nr. 2018/2002 1. panta 6. punktā ietvertās direktīvas Nr. 2012/27/ES 9.c panta 1. punkta prasībām. Norādām, ka no minētās direktīvas vienības neizriet, ka tās prasību piemērošanai būtu pieļaujams dalībvalstīm noteikt pārejas regulējumu.
Papildus lūdzam atbilstoši 9.c panta 1. punktam prasību par attālināti nolasāmām ierīcēm attiecināt ne vien uz siltummaksas sadalītājiem, bet arī uz individuāliem skaitītājiem (individuāliem uzskaites mēraparātiem noteikumu projekta izpratnē). Prasību par attālināti nolasāmām ierīcēm lūdzam neietvert noteikumu Nr. 876 noslēguma jautājumos. Norādām, ka noslēguma jautājumos ietverama pārejas kārtība no pastāvošā tiesiskā regulējuma uz jauno regulējumu, savukārt noteikumu projekta 12. punkts pēc būtības paredz normu, kura darbojas pastāvīgi.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu (grozījumu) projekts
7. Izteikt 36.13. apakšpunktu šādā redakcijā:
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā konsekventi lietot saīsinājumu "piegādātājs", rakstot minēto terminu ar mazo sākuma burtu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu (grozījumu) projekts
14. Izteikt informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām punktu šādā redakcijā:
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 165. punktu lūdzam nformatīvās atsauces uz direktīvām rakstīt atsevišķos punktos.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
27.1. Piegādātājam ir tiesības pārtraukt pilnīgi vai daļēji siltumenerģijas piegādi daudzdzīvokļu mājai, ja norēķinus par siltumenerģijas saņemšanu nav veikuši vismaz 20% daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji un pret parādniekiem nav uzsākts aktīvs parādu piedziņas process divu mēnešu laikā pēc brīdinājuma par parādu nosūtīšanas.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4. punktā neveidot noteikumu Nr. 876 27.1. apakšpunktu. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām apakšpunktus neveido, ja ir tikai viens apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
36. Norēķinus par iepriekšējā mēnesī izlietoto siltumenerģiju veic saskaņā ar rēķinu, kuru līdz nākamā mēneša piektajam datumam izraksta piegādātājs (no minētās prasības  par rēķinu sastādīšanu var atkāpties laikā, kas nav siltumapgādes sezona). Ja lietotāja siltumapgādes sistēmas atļautā maksimālā slodze ir lielāka par diviem megavatiem, piegādātājam ir tiesības pieprasīt lietotājam veikt starpnorēķina maksājumus. Galīgo norēķinu veic līdz nākamā mēneša divdesmit piektajam datumam, ņemot vērā siltumenerģijas skaitītāju rādījumus un starpnorēķinu maksājumus. Piegādātājs nodrošina, lai lietotājiem tiktu piedāvāta iespēja rēķinus saņemt elektroniskā formātā, kā arī bezmaksas piekļuvi saviem patēriņa datiem, nodrošinot lietotāju privātuma un datu aizsardzību saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem. Rēķinus un informāciju par patēriņu lietotāji saņem bez maksas. Attiecībā uz siltumapgādi un dzesēšanu no minētās prasības var atkāpties laikā, kas nav siltumapgādes/dzesēšanas sezona.
Priekšlikums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 137. punktu lūdzam noteikumu projekta 5. punktā norādīt konkrētu normatīvo aktu jomu.
Piedāvātā redakcija
-