Atzinums

Projekta ID
22-TA-736
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
28.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
1.2. izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
Priekšlikums
Priekšlikums 4.1.1. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
“4.1.1. vienu speciālās pirmsskolas izglītības programmu izglītojamiem ar redzes, dzirdes, fiziskās attīstības, jauktiem attīstības, garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;”

Izteikt 4.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
“4.1.2. vienu speciālās pamatizglītības izglītības programmu izglītojamiem ar fiziskās attīstības, garīgās veselības, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;”

Būtiski ir sniegt atbalstu ģimenēm ar bērniem ar fiziskās attīstības traucējumiem un šo palīdzību koncentrēt speciālās izglītības attīstības centros. Latvijas izglītības iestādes šobrīd nevar iekļaut visus bērnus, kuriem ir fiziskās attīstības traucējumi un nodrošināt tiem nepieciešamo individuālo atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
1.4. izteikt 4.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
Priekšlikums
Priekšlikums 4.9.1. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
 “4.9.1. kuriem ir ne mazāk kā trīs gadu pedagoģiskā darba pieredze darbā ar izglītojamiem ar iegūtiem vai iedzimtiem traucējumiem atbilstoši speciālās izglītības iestādes īstenotajām speciālās izglītības programmām vai, kuriem ir attiecīga pieredze darbā ar izglītojamajiem, kuri īsteno speciālās izglītības programmu izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem;”

Vispārizglītojošo skolu pedagogiem lielākais atbalsts ir nepieciešams darbā ar izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem, kā arī pedagogiem, kuri sniedz atbalstu šiem bērniem. Neviena speciālā izglītības iestāde nerealizē speciālās izglītības programmu izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-